Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana rozrządu


agart

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko co ile tyś.należy wymienić rozrząd w audi a-4 tdi 130KM z 2002 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za odpowiedź.Jestem tu nowy audiczke mam dopiero 4 miechy dlatego jestem troche zielony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: Mam taki sam motor jak ty i robiłem rozrząd jakiś 1,5 tygodnia temu na 92 tys km

Niemcy zalecają na 125 tyś, Polskie ASO mówi że na 90tyś, natomiast gadałem z kolegą w Skodzie to podobno paski te mają wytrzymać spokojnie do 150 tyś - ale wiesz jak to mówią strzeżonego ...dla tego ja na 90 tyś

Jak będziesz wymieniał to komplet części w serwisie czyli pasek, napinacz, rolka, 2 śruby ~530zł ( chyba że masz zniżkę :chytry: )

Jak będziesz jechał kupować części to weź sobie również pompę wody to koszt ~200 zł, ponieważ na 100 przypadków w 90 trzeba ją wymienić (najwyżej ją zwrócisz)

Normalnie robocizna w ASO to około 600-800zł, na wolnym rynku 200-300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super. Konkretne info.

A do AVF są takie same koszty czy coś jeszcze dochodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego mam tyle roboty że nie mam czasu w etke zerknąć. Tyle wolnego czasu co do napisania kilku zdań tutaj. :audi:

Przyda się mi i pewnie komuś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lista cześci potrzebna przy wymianie rozrządu w AWX (nowy typ rozrządu) prezentuje się tak :

038 903 137 T Pasek wielorowkowy 53,08zł

038 260 849 A Pasek klinowy 55,45zł

038 145 278 Rolka zwrotna 165,09zł

038 109 119 P Pasek rozrządu 210zł

038 109 243 M Rolka 239,46zł

038 109 244 J Rolka 103,60zł

045 121 019 C Pompa wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hugo ale AWX też są chyba dwa typy ( i nie myślę tu o AWX i AVF)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hugo ale AWX też są chyba dwa typy ( i nie myślę tu o AWX i AVF)

Tak zgadza się i właśnie próbuje znlaeźć czym różni się nowy typ rozrządu od starego w AWX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lista cześci potrzebna przy wymianie rozrządu w AWX (nowy typ rozrządu) prezentuje się tak :

038 903 137 T Pasek wielorowkowy 53,08zł

038 260 849 A Pasek klinowy 55,45zł

038 145 278 Rolka zwrotna 165,09zł

038 109 119 P Pasek rozrządu 210zł

038 109 243 M Rolka 239,46zł

038 109 244 J Rolka 103,60zł

045 121 019 C Pompa wody

Jaką masz wersję Etki i która aktualizację - ja nie mam tych numerów co Ty? u mnie wyświetla że jest jeden Pasek na AWX

Kiedy trzeba wymieniać klinowy i wielorowkowy?

Zawsze myślałem, że się wymienienia jeśli stan zużycia na to wskazuje lub koło 200tyś lub jak piszczy albo się urwie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz wersję Etki i która aktualizację - ja nie mam tych numerów co Ty? u mnie wyświetla że jest jeden Pasek na AWX

Kiedy trzeba wymieniać klinowy i wielorowkowy?

Zawsze myślałem, że się wymienienia jeśli stan zużycia na to wskazuje lub koło 200tyś lub jak piszczy albo się urwie :decayed:

Te numery spisałem z części , które wymieniałem.Wymieniłem dokładnie te części które są na liście.Nalatane mam 91tyś i nie miałem zamiaru czekać , aż zacznie piszczeć a tymbardziej aż się urwie.Lepiej wymienić i mieć spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Cię.

Chodzi mi o to, że urwanie któregokolwiek z tych 2 pasków (wielorowek , klinowy) nie powoduję żadnych dalszych uszkodzeń tak jak może być (a nie musi - kwestia przypadku i szczęscia) w przypadku zerwania paska rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hugo ale AWX też są chyba dwa typy ( i nie myślę tu o AWX i AVF)

Tak zgadza się i właśnie próbuje znlaeźć czym różni się nowy typ rozrządu od starego w AWX

jest inny napinacz,plus napinacz gazowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi to wkońcu wg producenta co ile ma być rozrząd robiony w AWXie czyli generalnie w 1,9TDI PD w A4 B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany rozrzadu warto wymienic paski od klimy i alternatora. Ich rolki i napinacze tez. Ja w Passacie wymienilem rozrzad 2 tyg. temu nie zwracajac uwagi na rolke od alternatora i dzis rano zaczela mi sie tluc :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :hi:, postanowiłem podpiąć sie pod ten temat bo wydał mi sie jak najbardziej trafny w moim przypadku, mianowicie czeka mnie w najbliższym czasie wymiana rozrządu w b6 AWX 2001 ,a z tego co przeczytałem to zapewne nie będzie to ten nowy typ rozrządu. Czy mógłby podać ktoś liste cześci potrzebnych przy wymianie rozrządu w tym konkretnym przypadku, myślę że ta informacja przyda sie nie tylko mi ale i potomnym, którzy będą poszukiwali takiego info z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...