Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] Wymiana rozrządu


agart
 Share

Recommended Posts

Mam pytanko co ile tyś.należy wymienić rozrząd w audi a-4 tdi 130KM z 2002 roku

Link to comment
Share on other sites

Było o tym już wiele razy pisane, najlepiej co 90 tyś.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuje za odpowiedź.Jestem tu nowy audiczke mam dopiero 4 miechy dlatego jestem troche zielony

Link to comment
Share on other sites

:hi: Mam taki sam motor jak ty i robiłem rozrząd jakiś 1,5 tygodnia temu na 92 tys km

Niemcy zalecają na 125 tyś, Polskie ASO mówi że na 90tyś, natomiast gadałem z kolegą w Skodzie to podobno paski te mają wytrzymać spokojnie do 150 tyś - ale wiesz jak to mówią strzeżonego ...dla tego ja na 90 tyś

Jak będziesz wymieniał to komplet części w serwisie czyli pasek, napinacz, rolka, 2 śruby ~530zł ( chyba że masz zniżkę :chytry: )

Jak będziesz jechał kupować części to weź sobie również pompę wody to koszt ~200 zł, ponieważ na 100 przypadków w 90 trzeba ją wymienić (najwyżej ją zwrócisz)

Normalnie robocizna w ASO to około 600-800zł, na wolnym rynku 200-300zł.

Link to comment
Share on other sites

O super. Konkretne info.

A do AVF są takie same koszty czy coś jeszcze dochodzi ?

Link to comment
Share on other sites

Raczej tak. Sprawdzę ci potem w Etce. [br]Dopisany: 28 Czerwiec 2007, 15:39 _________________________________________________ Mamy prawie te same motory :drunk:

zrzut2mk3.th.jpg

zrzut3ji9.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki kolego mam tyle roboty że nie mam czasu w etke zerknąć. Tyle wolnego czasu co do napisania kilku zdań tutaj. :audi:

Przyda się mi i pewnie komuś jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Lista cześci potrzebna przy wymianie rozrządu w AWX (nowy typ rozrządu) prezentuje się tak :

038 903 137 T Pasek wielorowkowy 53,08zł

038 260 849 A Pasek klinowy 55,45zł

038 145 278 Rolka zwrotna 165,09zł

038 109 119 P Pasek rozrządu 210zł

038 109 243 M Rolka 239,46zł

038 109 244 J Rolka 103,60zł

045 121 019 C Pompa wody

Link to comment
Share on other sites

Hugo ale AWX też są chyba dwa typy ( i nie myślę tu o AWX i AVF)

Link to comment
Share on other sites

Hugo ale AWX też są chyba dwa typy ( i nie myślę tu o AWX i AVF)

Tak zgadza się i właśnie próbuje znlaeźć czym różni się nowy typ rozrządu od starego w AWX

Link to comment
Share on other sites

jest chyba jeden pasek więcej

Link to comment
Share on other sites

Lista cześci potrzebna przy wymianie rozrządu w AWX (nowy typ rozrządu) prezentuje się tak :

038 903 137 T Pasek wielorowkowy 53,08zł

038 260 849 A Pasek klinowy 55,45zł

038 145 278 Rolka zwrotna 165,09zł

038 109 119 P Pasek rozrządu 210zł

038 109 243 M Rolka 239,46zł

038 109 244 J Rolka 103,60zł

045 121 019 C Pompa wody

Jaką masz wersję Etki i która aktualizację - ja nie mam tych numerów co Ty? u mnie wyświetla że jest jeden Pasek na AWX

Kiedy trzeba wymieniać klinowy i wielorowkowy?

Zawsze myślałem, że się wymienienia jeśli stan zużycia na to wskazuje lub koło 200tyś lub jak piszczy albo się urwie :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Jaką masz wersję Etki i która aktualizację - ja nie mam tych numerów co Ty? u mnie wyświetla że jest jeden Pasek na AWX

Kiedy trzeba wymieniać klinowy i wielorowkowy?

Zawsze myślałem, że się wymienienia jeśli stan zużycia na to wskazuje lub koło 200tyś lub jak piszczy albo się urwie :decayed:

Te numery spisałem z części , które wymieniałem.Wymieniłem dokładnie te części które są na liście.Nalatane mam 91tyś i nie miałem zamiaru czekać , aż zacznie piszczeć a tymbardziej aż się urwie.Lepiej wymienić i mieć spokój.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem Cię.

Chodzi mi o to, że urwanie któregokolwiek z tych 2 pasków (wielorowek , klinowy) nie powoduję żadnych dalszych uszkodzeń tak jak może być (a nie musi - kwestia przypadku i szczęscia) w przypadku zerwania paska rozrządu.

Link to comment
Share on other sites

Hugo ale AWX też są chyba dwa typy ( i nie myślę tu o AWX i AVF)

Tak zgadza się i właśnie próbuje znlaeźć czym różni się nowy typ rozrządu od starego w AWX

jest inny napinacz,plus napinacz gazowy

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi to wkońcu wg producenta co ile ma być rozrząd robiony w AWXie czyli generalnie w 1,9TDI PD w A4 B6.

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji wymiany rozrzadu warto wymienic paski od klimy i alternatora. Ich rolki i napinacze tez. Ja w Passacie wymienilem rozrzad 2 tyg. temu nie zwracajac uwagi na rolke od alternatora i dzis rano zaczela mi sie tluc :confused4:

Link to comment
Share on other sites

witam :hi:, postanowiłem podpiąć sie pod ten temat bo wydał mi sie jak najbardziej trafny w moim przypadku, mianowicie czeka mnie w najbliższym czasie wymiana rozrządu w b6 AWX 2001 ,a z tego co przeczytałem to zapewne nie będzie to ten nowy typ rozrządu. Czy mógłby podać ktoś liste cześci potrzebnych przy wymianie rozrządu w tym konkretnym przypadku, myślę że ta informacja przyda sie nie tylko mi ale i potomnym, którzy będą poszukiwali takiego info z góry dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

co 120 tyś

A ja mówię , że co 90tyś

Link to comment
Share on other sites

wymieniasz pasek rozrzadu, napinacz, rolke, pompe wody.

warto przy okazji wymienic:

pasek wieloklinowy alternatora oraz klimy

zweryfikowac stan:

rollki napiniajacej paska klimy,

stan rolki napinacza oraz napinacza paska alternatora.

stan lozyska rolki napedowej wiska

kola ze sprzeglem alternatora bywa zrodlem dziwnych halasow.

Link to comment
Share on other sites

Chłopaki odkopię temat trochę.

W 2004 roku AVF miał tylko jeden pasek osprzętu ? Chodzi mi o pasek wielorowkowy/wieloklinowy ?

Link to comment
Share on other sites

No i mi się zbliża termin wymiany, stąd prośba o info jakich producentów trzeba wybierać, a jakich omijać.

Link to comment
Share on other sites

contitech

ale popytaj w ASO maja fajne promocje na zestawy naprawcze pasek, rolka, napinacz, pompa wody.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Musashi. Napisz pls jeszcze jaka cena to dobra cena. Zacząłem od allegro i już wiem jakie jest minimum :evil:

W ASO jest tak: 410(pasek+rolka+napinacz)+155(pompa wody, pod warunkiem ze zda sie stara. Jesli sie nie zda starej ori to +200PLN)+110PLN paski ( 2 paski bo u mnie wg VIN są: pasek klimatyzacji + pasek alternatora). Cena wydaje się OK, co?

Link to comment
Share on other sites

ja kupowalem w aso komplet. pompa wody, el. napedu rozrzadu, pasek wieloklinowy kosztowalo mnie z tego co pamietam cos kolo 700.

Link to comment
Share on other sites

letallec

Na allegro sprzedaje aso stalowa wola. U nich rozrzad jest za 349 zł

http://www.allegro.pl/item528201597_oryginalny_rozrzad_vw_audi_1_4_tdi1_9tdi_2_0_tdi.html

Popytaj może sprzedadzą Ci resztę w dobrych cenach.

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem. Po VIN poszukali i tam chcą 480, za to co w moim stałym ASO w Warszawie mam za 410 :shocked: Chyba nie szukam dalej :confused4:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...