Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Ja będę miał niedługo robiony cały napęd pompy w sensie kontrola plus wymiana. 

Mechanik mi powiedział że jak już wymienić imbus to i wałek od razu też wymieć. Roboty jest, bo to miskę trzeba ściągać itp. Za całą robote plus geometria, bo mechanik stwierdził że trzeba będzie po tej operacji ustawić też łączny koszt 1400 zł. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kimas97 napisał:

Ja będę miał niedługo robiony cały napęd pompy w sensie kontrola plus wymiana. 

Mechanik mi powiedział że jak już wymienić imbus to i wałek od razu też wymieć. Roboty jest, bo to miskę trzeba ściągać itp. Za całą robote plus geometria, bo mechanik stwierdził że trzeba będzie po tej operacji ustawić też łączny koszt 1400 zł. 

W Audi są w zawieszeniu punkty w które wkłada się odpowiedni sprzęt co powoduje że przy skręcaniu kołyski geometria nie ulega zmianie choć kontrola zawsze wskazana.

Wymienia się wałek na powiększony imbus np. TMAserwis i po problemie na zawsze.

Nie wymieniaj złego na dobre które i tak za chwilę będzie złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2018 o 10:58, Kimas97 napisał:

Ja będę miał niedługo robiony cały napęd pompy w sensie kontrola plus wymiana. 

Mechanik mi powiedział że jak już wymienić imbus to i wałek od razu też wymieć. Roboty jest, bo to miskę trzeba ściągać itp. Za całą robote plus geometria, bo mechanik stwierdził że trzeba będzie po tej operacji ustawić też łączny koszt 1400 zł. 

 

 

 

Jak masz czas i chęci to zapraszamy-zrobimy o 400 taniej:)

ps.geometrii się nie dotyka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w BPW miałem zdjęty przedni pas, bo przy okazji robiłem rozrząd, dodatkowo odkręciłem sprężarkę klimy, skrzynie dźwignąłem do góry, oczywiście po odkręceniu poduszek silnika i miska wychodzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już w końcu jestem po :) trochę to trwało, pompa olejowa najbardziej mnie wkurzyła ale poszła nówka ori, trochę zabawy jest ale uśmiech na twarzy jak odpalił i jest ciśnienie oleju na zegarze nie do opisania :) Przeszczep udany w 2.0tdi BMR passat... teraz inne tematy pt. TURBO... pewnie jeszcze trochę z niego pokapie...

 

 

Podziękowania dla Autora tematu!!! Bez tych opisów pewnie bym nic nie zrobił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. W 25 sekundzie rozwalana jest geometria.

Napisałem to parę postów wyżej.

W dniu 20.01.2018 o 19:12, Pawelkiwi napisał:

W Audi są w zawieszeniu punkty w które wkłada się odpowiedni sprzęt co powoduje że przy skręcaniu kołyski geometria nie ulega zmianie choć kontrola zawsze wskazana.

Myślałem że robię coś nie tak od paru lat.

 

W dniu 22.01.2018 o 13:53, FUTURUM napisał:

ps.geometrii się nie dotyka..

Dotyka się. Ale jak się zrobi odpowiednio to się jej nie zmienia. Gra słów ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2010 o 16:26, akjam napisał:

Była już wielka konieczność tej zmiany? :mysli:

Witam jaką pompę założyłeś do swego silnika tę od 1,9 jaka różnica

pozdrawiam DAAREK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2018 o 15:54, GrekuPL napisał:

Ja już w końcu jestem po :) trochę to trwało, pompa olejowa najbardziej mnie wkurzyła ale poszła nówka ori, trochę zabawy jest ale uśmiech na twarzy jak odpalił i jest ciśnienie oleju na zegarze nie do opisania :) Przeszczep udany w 2.0tdi BMR passat... teraz inne tematy pt. TURBO... pewnie jeszcze trochę z niego pokapie...

 

 

Podziękowania dla Autora tematu!!! Bez tych opisów pewnie bym nic nie zrobił :)

Witaj co robiłeś przy pompie zmieniłeś na inną czy regeneracja

pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2017 o 22:25, Użytkownik007 napisał:

dzieki za filmik, na poczatku przyszlego tygodnia wysle do Was pompe do regeneracji (rozdrążenie gniazda na wieksze+grubszy imbus).

Ogolnie zastanawialem sie czy tylko nie wymienić imbusa na nowy oryginalny ale ponoć Wasze rozwiązanie jest pewniejsze - mam nadzieję ze sie nie zawiodę.

 

P.S. mam nadzieje ze nie założycie mi innego gotowego wałka z powiekszonym gniazdem tylko zregenerujecie mój, chodzi o to że one ze sobą współpracują i są już uzębienia wzajemnie "dotarte" na wałkach współpracujących w pompie...

kolego jak tam wyszła regeneracja pompy jestes zadowolony mnie też to czeka

Pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim BNA wałki wywaliłem 7 lat temu i przejechałem 160 t.km. Był to początek problemów z ciśnieniem oleju w tych modelach. Silnik ładnie pracuje a brak obaw o ciśnienie jest bezcenny.  Jak na razie nie zaobserwowałem skutków ubocznych likwidacji wałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Gdzie na Śląsku można wymienić napęd na ten z 1,9 tdi ? 

Szukam poleconego warsztatu lub kogoś z Forum. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy ta modyfikacja podejdzie też pod silnik o oznaczeniu CBBB?

z góry dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie polecacie kupić pompę oleju z 1.9 TDI ? koniecznie w ASO cały komplet ?  Pomyślałem że skoro te napędy pompy w 1.9 są tak długowieczne i nic się w nich nie dzieje przez setki tysięcy  kilometrów to może wystarczy używka. 

 Na co zwracać uwagę ?  Szukać używek z anglika na allegro ? Czy raczej nie robic partyzantki i brac z ASO ?  Obecnie koszt jest dużo większy niż  w postach z pierwszych stron tematu. 

Czy któreś części warto wziąść nowe...   np. łańczuszek ?  lub jakieś inne bardziej zużywające się elementy ?  co sądzicie ?  Ale może nie ma konieczności brania całego kompletu z ASO ? PRzy obecnym tak bogatym dostepie do części z anglików./ 

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...