Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie.

Mniej awaryjny byłby "czworokąt" czy nawet "trójkąt".

Może nawet nie trzeba by wtedy zwiększać średnicy:hi: 

Opublikowano
18 godzin temu, FUTURUM napisał:

Zerknij czy by się nie wyrabiało...

c0fc94d74d35ac6105b88a62902c.jpg

No moze i masz racje. Bralem pod uwage rozwiazanie jakie jest w pół osiach. Mi tam sie nie zdarzylo jeszcze zeby mi wieloklin zerwalo. Nawet moim poprzednim ponad 20 letnim b5 wielokliny byly w idealnym stanie.

 

Napewno bede u was robil pompe ale musze sie zastanowic czy wyslac moduł czy wziąść za kaucją przerobiony wałek bo nie chce mechanikowi blokowac placu. Moja pompa działa ale mimo ze założyłem nowy imbus 1.5 roku temu to nie daje mi to spokoju

Opublikowano
24 minuty temu, A4-Tomek napisał:

Napewno bede u was robil pompe ale musze sie zastanowic czy wyslac moduł czy wziąść za kaucją przerobiony wałek bo nie chce mechanikowi blokowac placu. Moja pompa działa ale mimo ze założyłem nowy imbus 1.5 roku temu to nie daje mi to spokoju

Tomek daj znać w wątku w jakim stanie był imbus po tym 1,5 roku

Opublikowano

Jak sie za to zabiore to dam znac

Opublikowano

Myślę że będzie już delikatnie podebrany.

Opublikowano

Cześć, zbliża mi się wymiana oleju to przy okazji wypadało by sprawdzić "IMBUS",  silnik BPW (02.2008) od zakupu w 2013r. nie był ruszany a przejechane ma już ponad 250tys.  Pytanie gdzie na Śląsku znają temat "pompy oleju" i jaki jest koszt wymiany "imbusa" + oleju z filtrami.  Jeden z warsztatów rzucił cene 700zł za samą wymiane oleju+filtry+robocizna (nie licząc sprawy z imbusem).

Opublikowano

imbusik to za 15 zl, ale jak chcesz mieć zrobione dobrze to za wymianę i regeneracje dobra cena to jakieś 1k pln. w przypadku Audi z wzdłużnym silnikiem gorszy dostęp do miski jest i 300-350 kosztuje zajrzenie do niej.

Opublikowano

Robocizna razem ze zwaleniem miski i ponownym uszczelnieniem?

Opublikowano

Z tego co pamiętam, tata tyle zapłacił w Vass za taką naprawę 1k, pompa była u was na regeneracji. Ale to było 3lata temu. wiadomo wszystko drożeje to pewnie teraz znacznie więcej..

Opublikowano
W dniu 16.01.2018 o 15:18, moniuh napisał:

imbusik to za 15 zl, ale jak chcesz mieć zrobione dobrze to za wymianę i regeneracje dobra cena to jakieś 1k pln. w przypadku Audi z wzdłużnym silnikiem gorszy dostęp do miski jest i 300-350 kosztuje zajrzenie do niej.

no czyli wyjdzie cie wymiana samego imbusa 365 zł 

to zabieg na ok 8-10 tyś a jak już masz wytarte gniazdo to masakra 

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Teściu posiada passata 2.0tdi pd 170KM, wydaje mi się, że jest to silnik BMR ale nie mam w 100% pewności. Ostatnio oznajmił mi, że zapaliła mu się na zimnym silniku na dłuższą chwilę (pół minuty, może minutę) kontrolka ciśnienia oleju?! Auto podrzucił mi i prosił o naprawę. Po odpaleniu słychać jakieś delikatne dzwonienie/brzęczenie po stronie osprzętu. Oczywiście przeczytałem już tyle info na temat słynnych zabieraków, że zaraz zasnę z nudów :) 
Do rzeczy, zrzucona miska, w oleju nie widać jakiś opiłków, imbus lekko wytarty. Koła zębate są jak coś. Pytanie? Opcja z pompą z 1,9tdi czy jednak naprawa. Nie ukrywam, że części do 1,9 ogarnę jutro w hurtowniach i aso i pewnie jutro auto wyjdzie, z częściami do naprawy zabieraka raczej na jutro nie ogarnę się i auto będzie wisiało na podnośniku i mnie pewnie kierownik udusi w poniedziałek :D więc tak? Co najlepiej zrobić? Wał z tego co czytałem zostaje stary, zaślepiam otwór od wałków, montuję pompę z 1,9, montuję zębatkę, łańcuch i napinacz/ślizg i składam? :) Łatwo brzmi. Pytanie czy to już zamyka temat czy jeszcze są jakieś myki, kombinacje lub tajne informacje?? 

 

Planuję zakup części (starczy taki kit części?)

038 115 105 Pompa oleju

038115121A Kółko łańcucha 1szt.

06A105209B Koło wału korbowego 1szt.

038115230A Łańcuch 1szt.

038115130 Napinacz 1szt.

038103623 Element blok.(uspokajacz oleju) 

N90704007 Śruby 3szt. 

N0122345 Podkładki pod śruby 3szt.

038103085E Uszczelka wału 1szt

śrubkę M10 (łeb imbusowy)

Edytowane przez GrekuPL
Opublikowano

Ja będę miał niedługo robiony cały napęd pompy w sensie kontrola plus wymiana. 

Mechanik mi powiedział że jak już wymienić imbus to i wałek od razu też wymieć. Roboty jest, bo to miskę trzeba ściągać itp. Za całą robote plus geometria, bo mechanik stwierdził że trzeba będzie po tej operacji ustawić też łączny koszt 1400 zł. 

 

 

 

Opublikowano
8 godzin temu, Kimas97 napisał:

Ja będę miał niedługo robiony cały napęd pompy w sensie kontrola plus wymiana. 

Mechanik mi powiedział że jak już wymienić imbus to i wałek od razu też wymieć. Roboty jest, bo to miskę trzeba ściągać itp. Za całą robote plus geometria, bo mechanik stwierdził że trzeba będzie po tej operacji ustawić też łączny koszt 1400 zł. 

W Audi są w zawieszeniu punkty w które wkłada się odpowiedni sprzęt co powoduje że przy skręcaniu kołyski geometria nie ulega zmianie choć kontrola zawsze wskazana.

Wymienia się wałek na powiększony imbus np. TMAserwis i po problemie na zawsze.

Nie wymieniaj złego na dobre które i tak za chwilę będzie złe.

Opublikowano
W dniu 20.01.2018 o 10:58, Kimas97 napisał:

Ja będę miał niedługo robiony cały napęd pompy w sensie kontrola plus wymiana. 

Mechanik mi powiedział że jak już wymienić imbus to i wałek od razu też wymieć. Roboty jest, bo to miskę trzeba ściągać itp. Za całą robote plus geometria, bo mechanik stwierdził że trzeba będzie po tej operacji ustawić też łączny koszt 1400 zł. 

 

 

 

Jak masz czas i chęci to zapraszamy-zrobimy o 400 taniej:)

ps.geometrii się nie dotyka..

Opublikowano
5 godzin temu, FUTURUM napisał:

ps.geometrii się nie dotyka..

A jak ściągacie miskę?

Opublikowano

Jeden z filmików pokazuje jak idzie miska w dół...

Opublikowano

Witam, w BPW miałem zdjęty przedni pas, bo przy okazji robiłem rozrząd, dodatkowo odkręciłem sprężarkę klimy, skrzynie dźwignąłem do góry, oczywiście po odkręceniu poduszek silnika i miska wychodzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ja już w końcu jestem po :) trochę to trwało, pompa olejowa najbardziej mnie wkurzyła ale poszła nówka ori, trochę zabawy jest ale uśmiech na twarzy jak odpalił i jest ciśnienie oleju na zegarze nie do opisania :) Przeszczep udany w 2.0tdi BMR passat... teraz inne tematy pt. TURBO... pewnie jeszcze trochę z niego pokapie...

 

 

Podziękowania dla Autora tematu!!! Bez tych opisów pewnie bym nic nie zrobił :)

Opublikowano
Cytuj

Jeden z filmików pokazuje jak idzie miska w dół...

Który?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...