Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Wymiana oleju i filtrów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Parę dni temu robiłem serwis w moim aucie i wymieniałem między innymi właśnie filtr paliwa na filtr marki FILTRON.

Oczywiście przed uruchomieniem silnika uruchomiłem kilka razy zapłon w celu podpompowania paliwa, uruchomiłem silnik ale po kilka sekundach zgasł - paliwo z przewodów się skończyło.

Bez stresu podpompowywałem paliwo dalej przynajmniej 10 razy, ale skutek uruchomienia silnika zerowy.

Zmartwiony zdjąłem zawór regulacyjny (ten czarny plastik wchodzący w filtr i łączący dwa przewody) i dało się czuć wydmóch powietrza, przy zdjętym zaworze poprosiłem moją dziewczynę o kilkukrotne uruchomienie zapłonu, po 3 razie zauważyłem, że filtr napełnił się paliwem, założyłem zawór i uruchomiłem silnik.

Wcześniej napełniałem filtr bez zdejmowania tego zaworka, ostatnio u kolegi wymieniałem filtr i również bez zdejmowania zaworka udało się napełnić filtr.

Czy powinienem u siebie wymienić ten zaworek, czy może istota problemu leży gdzie indziej, a może to jednak normalne zachowanie?

Warunki wymiany: silnik rozgrzany do zegarowych 90 stopni, wymiana w ogrzewanym garażu.

Dziękuje z góry za odpowiedzi.

 

PZDR VEN

Opublikowano

Najlepiej, przed wymianą zalać nowy filtr ropą i wtedy unikamy problemu zapowietrzenia itp - ja robię to tak, że wkładam nowy filtr, zakładam tylko wąż na króciec wejściowy filtra (zaworek z wężem powrotnym też) i uaktywniam w VAGu test pompy (tej w baku) na 30s - idzie dużo szybciej niż kręcenie ręcznie zapłonem...  czekam tylko, aż z króćca wyjściowego zacznie lecieć paliwo i szybko naciągam wężyk... 

Test pompy robimy na kanale 035 w trybie Basic Settings.

Popuszczam tylko ten wężyk zaznaczony czerwoną strzałką (oczywiście już po zamontowaniu nowego filtra do napełnienia)

zamontowany_filtr.png

Opublikowano (edytowane)

O dzięki wielkie, nie pomyśałem, że tak można :)

A jak można sprawdzić czy ten zaworek spełnia swoją funkcję?

Czy powinno się go wymieniać okresowo/przebiegowo jak olej?

PZDR VEN

Edytowane przez vendorr
Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam inny problem. Otóż kupiłem auto i jest zalany olej CASTROL 10W40. Nie wiem jaki był tego powód, ale chce zalać odpowiedni dedykowany do tego silnika czyli min. 5W40. Czy mogę tak zrobić i co ewentualnie mi grozi? Jaki olej polecacie? Silnik AVF.

Edytowane przez ross11
Opublikowano

 

Opublikowano
12 godzin temu, kamil-vag napisał:

 

Dzięki, już wiem co i jak zrobić.

Opublikowano

Witam,

czytam temat odnośnie ilości wymienianego oleju... i już sam nie wiem co zrobiłem nie tak... przed wymianą stan oleju ok, silnik rozgrzany, bagnet wyjęty korek odkręcony olej zlatuje spokojnie około godziny w tym czasie wymieniam pozostałe filtry... zalewam i weszło niecałe 4l (samochód stoi prosto na kanale) AVF...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Dnia 9.08.2017 o 07:37, S1 Hołek napisał:

Witam,

czytam temat odnośnie ilości wymienianego oleju... i już sam nie wiem co zrobiłem nie tak... przed wymianą stan oleju ok, silnik rozgrzany, bagnet wyjęty korek odkręcony olej zlatuje spokojnie około godziny w tym czasie wymieniam pozostałe filtry... zalewam i weszło niecałe 4l (samochód stoi prosto na kanale) AVF...

Do AVF tyle i u mnie wchodzi. Katalogowo coś rzędu 3.8 l także jest OKEY ! :)

Opublikowano

Witam mam takie pytanie.  Wyczytałem na forum żeby żałować olej motul xclesn 5w40 c3. Jest to olej do aut z filtrem cząstek stałych jak i wtryskow bezpośrednich  wszystko ładnie pięknie ale to stary disel 02.r 270tys nakulane 1.9 tdi awx. Czy są jakieś opinie co do tego oleju czy są jakieś lepiej smarne oleje itd. Dodam że okej wymieniam co 10-11tys. Autopia robić 25tys rocznie do 30tys 

Opublikowano

Ostatnio pierwszy raz sam wymieniłem olej w swoim AVF. Kupiłem to co dotychczas czyli Motul 5w30 i koplet filtrów Bosha. Auto wystarczy osadzić na kobyłkach. Śrubę łatwo znaleźć. Początkujący namęczą się pewnie z obudową, a szczególnie z jej założeniem. Jak już przestał zlatywać olej to opuściłem prawą stronę, żeby jeszcze przechylić i jeszcze trochę zleciało. W sumie weszło mi 3,8 litra i jest prawie na max. Pokrywę filtra oleju, która była trochę zjechana, odkręciłem pajączkiem z allegro za 16 zika i poszło bez problemu. Na wszelki wypadek kupiłem nową pokrywę w intercarsie za 126 zł. Można kupić taniej w necie, ale nie chciało mi się czekać. Pokrywę też zakręciłem pajączkiem. Filtr paliwa miał dziwne mocowanie, bo nie mogłem założyć i mi spadało, musiałem trochę je wygiąć. Filtr trochę zalałem ropą. Trzeba powoli wlewać bo się wyleje jak mi. Filtr powietrza można wymienić i wyczyścić obudowę bez wypinania wtyczek, które bałem się, że uszkodzę. Filtr kabinowy to robota na 30 sekund, ważne żeby strzałki szły w dół. Polecam zrobić wszystko samemu. 

Opublikowano

Witam mam pytanie odnosnie wymiany filtra paliwa, dokladnie o te 2 oringi czarny i niebieski.Ich kolejnosc jest bez znaczenia?, czy moze czarny od strony filtra a niebieski od strony zaworka?czy jak?

 

Opublikowano
14 godzin temu, ckakme napisał:

Ich kolejność jest bez znaczenia?, czy może czarny od strony filtra a niebieski od strony zaworka?

Bez tytułu.png

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Super dzięki za szybka odpowiedz

Opublikowano

Witam

Nie będę zakładać nowego tematu, więc zadam tutaj pytanie. Jakie polecacie filtry i oleje do a4 b6 1.9tdi 130 km?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano

Mann, Knecht, Purflux.

Opublikowano

A4 B6 1.9 2004r , jaki rozmiar nasadki do odkręcenia filtra oleju ?  76/14 ?

Dziękuje za odp.

Opublikowano

Ja brałem 74mm 14K

Opublikowano

Cześć, 

odkopuje trochę temat mam nadzieje na odpowiedz oparta jakimiś argumentami. 
zamówiłem olej w sklepie i mówiłem kilka razy, ze 1.9TDI PD… oczywiście przyszedł 505 00 a nie 505 01 co przeczytałem dopiero jak już olej miałem z miski wylany i sklep zamknięty..

zalalem 505 00 a nie chciałbym zmienić go od razu może się coś wydarzyć oleje i filtry co 10k wymiana da radę?

Opublikowano
1 godzinę temu, Mateusz218 napisał:

Cześć, 

odkopuje trochę temat mam nadzieje na odpowiedz oparta jakimiś argumentami. 
zamówiłem olej w sklepie i mówiłem kilka razy, ze 1.9TDI PD… oczywiście przyszedł 505 00 a nie 505 01 co przeczytałem dopiero jak już olej miałem z miski wylany i sklep zamknięty..

zalalem 505 00 a nie chciałbym zmienić go od razu może się coś wydarzyć oleje i filtry co 10k wymiana da radę?

nic sie nie martw, za 10000km wymienisz razem z wałkiem i popychaczami

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
8 godzin temu, Dev napisał:

nic sie nie martw, za 10000km wymienisz razem z wałkiem i popychaczami

Dzięki za odpowiedz, ale przeczytałem kilka tematów i 9 lat temu na dyskusje o normach w olejach do VW wielokrotnie pisałeś i podtrzymywałes zdanie iż normy to wymysł księgowych i chodzi o kasę.. ale wiadomo dla spokojnej głowy mieć Olej taki jak trzeba, ale od kilku h nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi jakieś dowody badania ze 505.01 różni się znacząco od 505.00

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...