malinamm1 Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 Witam, chciałem przedstawić taki przypadek, otóż niedawno koledzy założyli sobie u jakiegoś mechaniora chipa (bez hamowni ). Oba autka to 1.9 TDI 90KM z tym, że jeden to 1Z (1995r), a drugi to AHU (2000r). Niby miał to być program na ok 110KM. Po podpięciu VAG'a w czasie robienia loga 011 dynamicznego w AHU ciśnienie doładowania (pozycja 2) wynosiło 1974 mbar, natomiast w 1Z to ciśnienie miało wartość 2200 mbar. I tu moje pytanie: Czy to normalne, że są takie różnice w ciśnieniu doładowania jeśli oba miały być nastawione na taką samą moc?
Kowi87 Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 W pierwszym to cisnienie podchodzi pod seryjnego AFN ale wartosci w drugim to juz jak w AFNie po chipie(doładowanie 1,2bara)
malinamm1 Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Opublikowano 2 Maja 2010 No właśnie, czyli 1Z powinien mieć lepszego kopa czy niekoniecznie?
Kowi87 Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 No właśnie, czyli 1Z powinien mieć lepszego kopa czy niekoniecznie? Drugi zdecydowanie, tylko to jest cisnienie zadane czy aktualne
malinamm1 Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Opublikowano 2 Maja 2010 to jest cisnienie zadane czy aktualne Zadane
Kowi87 Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 to w takim razie nie są to dwa takie same programy ten w 1Z jest mocniejszy
malinamm1 Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Opublikowano 2 Maja 2010 Też mi się tak wydaje, że powinien mieć mocniejszy program
przemik Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 A od kiedy to power bierze sie z powietrza...?
malinamm1 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Wydaje mi się że im większe ciśnienie tym lepsze spalanie mieszanki i co za tym idzie lepszy power, lecz oczywiście to nie jedyny parametr który odpowiedzialny jest za moc. chyba że się mylę to poprawcie. Kolego Przemik to jaka jest Twoja opina na temat takich różnic w ciśnieniu doładowania?
spanky Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 w 1Z jest mniejsze bo prawdopodobnie MAPsensor nie pozwala na wiecej albo ktow w sofcie zapomnial o limiterach ...
Sztomel Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 Czy to normalne, że są takie różnice w ciśnieniu doładowania jeśli oba miały być nastawione na taką samą moc? podejrzewam, że chodzi oczywiście o jakiegoś box'a a te (tanie) wiadomo raczej są analogowe na zwykłych opornikach nastawnych lub stałych i ich tolerancja trzymania wartości w zależności od m.in. temperatury jest dosyć spora, teraz nie wiem czy do jednego i drugiego silnika podczas logów był użyty jeden i ten sam box czy dwa, jeśli stwierdzono różne wartości ciśnienia zadanego na dwóch box'ach to wystarczy je zmienić miejscami tj. przełożyć z jednego do drugiego silnika i wtedy zlogować ponownie. Wiadomo też, że samym powietrzem nie zwiększymy mocy silnika, poza zwiększeniem ciśnienia doładowania trzeba też i zwiększyć dawkę paliwa aby ten tuning miał jakiś sens.
jnx Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 odnośnie standardowego chipa w AFN 140/315 jakie powinno byc zadeklarowane cisnienie w grupie 11stej ? bo ja mam chyba 1980mbar - nie za mało ?
Piotrek98igo Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 masz serie 1948mbar chyba ze auto idzie lepie to masz boxa
malinamm1 Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Opublikowano 8 Maja 2010 podejrzewam, że chodzi oczywiście o jakiegoś box'a a te (tanie) wiadomo raczej są analogowe na zwykłych opornikach nastawnych lub stałych i ich tolerancja trzymania wartości w zależności od m.in. temperatury jest dosyć spora, teraz nie wiem czy do jednego i drugiego silnika podczas logów był użyty jeden i ten sam box czy dwa, jeśli stwierdzono różne wartości ciśnienia zadanego na dwóch box'ach to wystarczy je zmienić miejscami tj. przełożyć z jednego do drugiego silnika i wtedy zlogować ponownie. Z tego co mi wiadomo wylutowano z ECU jakiś układ scalony i wlutowano nowy. Z tym, że te układy na pewno nie były takie same, ponieważ 1Z potrzebował dwie kości a AHU tylko jedną. Czy to jest właśnie box? odnośnie standardowego chipa w AFN 140/315 jakie powinno byc zadeklarowane cisnienie w grupie 11stej ? bo ja mam chyba 1980mbar - nie za mało ? Może dzisiaj zmierzę to ciśnienie bo też jestem ciekaw jakie mam. Czipa robiłem u Aligatora 142KM i 321Nm Link do wykresu http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_chip_by_aligator_katowice_tychy_142km_i_321nm-t118429.0.html
jnx Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 masz serie 1948mbar chyba ze auto idzie lepie to masz boxa Taką serie miałem przed wlutowaniem dwóch kostek pamięci... Teraz na vagu mam 1980mbar to chyba coś mało mi podpompował ? Wczoraj ścigałem się z E36 1.8 - 140KM i szliśmy łeb w łeb może przy 120 zacząłem minimalnie odchodzić do przodu no ale miejsca brakło..
malinamm1 Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Opublikowano 8 Maja 2010 Teraz na vagu mam 1980mbar to chyba coś mało mi podpompował ? Jak pisałem wyżej kumpel po czipie w AHU ma właśnie takie ciśnienie ale to jest silnik 90KM więc wydaje mi się że powinieneś mieć większe. Podepnę później VAG'a i się dowiemy jakie ma być
spanky Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 Taką serie miałem przed wlutowaniem dwóch kostek pamięci... Teraz na vagu mam 1980mbar to chyba coś mało mi podpompował ? Twoj tjuner [nie pierwszy i nie ostatni ] zapomnial o limiterach w sofcie .... stad zadane tylko 1980 ... mala korekta w sofcie i bedzie pompowac jak trzeba .... p.s zrob logi to bedzie wiadomo co dokladnie wymodzil ...
jnx Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 na szybko to mam log ze sprintu jak miałem przeładowanie ( już naprawione) - kolorki oczywiście biegi. mała poprawka 1989mbar.[br]Dopisany: 08 Maj 2010, 19:21_________________________________________________jak tylko dorwę kompa to zrobię normalne logi ( chyba grupa 008 i 011 wystarczy ? )
Sztomel Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 Z tego co mi wiadomo wylutowano z ECU jakiś układ scalony i wlutowano nowy. Z tym, że te układy na pewno nie były takie same, ponieważ 1Z potrzebował dwie kości a AHU tylko jedną. Czy to jest właśnie box? Może dzisiaj zmierzę to ciśnienie bo też jestem ciekaw jakie mam. Czipa robiłem u Aligatora 142KM i 321Nm Link do wykresu http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_chip_by_aligator_katowice_tychy_142km_i_321nm-t118429.0.html W takim razie to nie jest box tylko czipowanie sterownika ale nie podaliście logów 008 więc nie wiadomo jaka jest wartość podlanego paliwa ale jeśli robił to Ali to wiedział co robi.[br]Dopisany: 09 Maj 2010, 11:38_________________________________________________ na szybko to mam log ze sprintu jak miałem przeładowanie ( już naprawione) - kolorki oczywiście biegi. mała poprawka 1989mbar.[br]Dopisany: 08 Maj 2010, 19:21_________________________________________________jak tylko dorwę kompa to zrobię normalne logi ( chyba grupa 008 i 011 wystarczy ? ) zmienna geometria znowu się zastała ale skoro wyczyszczona to pewnie już jest OK.
jnx Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 a 1989mbar - nie wydaje ci sie przy małe ? jak miałem przeładowania to jakby lepiej szedł..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się