pitejro82 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Witam. 10 miesięcy temu wymieniałem olej w samochodzie. Ostatnio pojawił się napis "OIL" pod przebiegiem. Z tego co wyczytałem informuje on o potrzebie wymiany oleju. Jednak nie to jest moim głównym problemem. Po wyświetleniu się tego napisu sprawdziłem poziom oleju w samochodzie i okazało się, że prawie w ogóle nie ma oleju. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Czy 'coś' może być nieszczelne? W miejscu, w którym stoi auto nigdy nie zauważyłem żadnej plamy. Nie miałem żadnych kolizji ani innych sytuacji, które mogłyby spowodować uszkodzenie jakiegoś elementu. Czy to może być tak, że spala tyle tego oleju. Proszę o pomoc, pozdrawiam
Wihajster Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Witam. 10 miesięcy temu wymieniałem olej w samochodzie. Ostatnio pojawił się napis "OIL" pod przebiegiem. Z tego co wyczytałem informuje on o potrzebie wymiany oleju. Jednak nie to jest moim głównym problemem. Po wyświetleniu się tego napisu sprawdziłem poziom oleju w samochodzie i okazało się, że prawie w ogóle nie ma oleju. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Czy 'coś' może być nieszczelne? W miejscu, w którym stoi auto nigdy nie zauważyłem żadnej plamy. Nie miałem żadnych kolizji ani innych sytuacji, które mogłyby spowodować uszkodzenie jakiegoś elementu. Czy to może być tak, że spala tyle tego oleju. Proszę o pomoc, pozdrawiam a slyszales o czyms takiim jak pobieraniu oleju przez silnik lub turbine??
Gość majki-m Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Nie sprawdzałeś stanu oleju od czasu wymiany?
pitejro82 Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Opublikowano 7 Maja 2010 a slyszales o czyms takiim jak pobieraniu oleju przez silnik lub turbine?? słyszałem, tylko, żeby to pobieranie było aż tak duże ? Od wymiany oleju zrobiłem jakieś 14kkm. Więc to ubywanie chyba nie jest w normie? Stan oleju był sprawdzany co jakiś czas.. widocznie niedostatecznie często
Wihajster Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 a slyszales o czyms takiim jak pobieraniu oleju przez silnik lub turbine?? słyszałem, tylko, żeby to pobieranie było aż tak duże ? Od wymiany oleju zrobiłem jakieś 14kkm. Więc to ubywanie chyba nie jest w normie? Stan oleju był sprawdzany co jakiś czas.. widocznie niedostatecznie często norma według VW jest 1L na 1000km a tobie wziął 1L na 14tys Do tego weź pod uwage,że silnik ma juz nakulane z 400tys
pitejro82 Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Opublikowano 7 Maja 2010 norma według VW jest 1L na 1000km a tobie wziął 1L na 14tys Do tego weź pod uwage,że silnik ma juz nakulane z 400tys Chyba trochę więcej niż 1l. Co nie zmienia faktu, że i tak mieszczę się w normie o której piszesz. Wydaje się mi to zużycie i tak duże. To może zadam pytanie trochę z innej strony. Czy Wy też macie takie spalania oleju w swoich samochodach?
tomi889 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 mi na 15 tys bierze około 0.7 autko ma przejechane podobno 240 000 ale ja w to nie wieże z roku 96 ale tyle bierze
rikardo Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 norma według VW jest 1L na 1000km a tobie wziął 1L na 14tys Do tego weź pod uwage,że silnik ma juz nakulane z 400tys Chyba trochę więcej niż 1l. Co nie zmienia faktu, że i tak mieszczę się w normie o której piszesz. Wydaje się mi to zużycie i tak duże. To może zadam pytanie trochę z innej strony. Czy Wy też macie takie spalania oleju w swoich samochodach? Na jakim jeździsz oleju? Im olej ma więcej przejechane to traci swoje właściwości i silnik go zaczyna zużywać.
czeslaw555 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 mi ubywa ok 1,5L na 10tys km a mam na zegarku 390tys.km leje 10w/40 .Każde auto ma prawo wziąć trochę oleju .
tom2009 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 pitejro82 nie możesz mieć silnika AVG w aucie z 97 r. no chyba że był zmieniany. Jak bez dolewania zrobiłeś te 14 tyś. nie jest tak źle.
pitejro82 Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Opublikowano 8 Maja 2010 pitejro82 nie możesz mieć silnika AVG w aucie z 97 r. no chyba że był zmieniany. Jak bez dolewania zrobiłeś te 14 tyś. nie jest tak źle. wybacz. mój błąd w oznaczeniu silnika - niedouczenie. Na jakim jeździsz oleju? Im olej ma więcej przejechane to traci swoje właściwości i silnik go zaczyna zużywać. Jeżdżę na oleju półsyntetycznym
rikardo Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 pitejro82 nie możesz mieć silnika AVG w aucie z 97 r. no chyba że był zmieniany. Jak bez dolewania zrobiłeś te 14 tyś. nie jest tak źle. wybacz. mój błąd w oznaczeniu silnika - niedouczenie. Na jakim jeździsz oleju? Im olej ma więcej przejechane to traci swoje właściwości i silnik go zaczyna zużywać. Jeżdżę na oleju półsyntetycznym Ja na półsyntetyku przejeżdżałem 8-9 tys i robiłem wymianę. Mój Mobil już przy 8 tys miał dość co słychać było po pracy silnika. Teraz jeżdżę na syntetyku.
kytan Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 witam ma podobne objawy ubytku oleju tlko że jak sprawdzałem dwa tyg temu to na bagnecie miałem min i dolałem troszkę tak ze 100 a gdy dzisiaj patrzyłem na zimnym to tak jak by nie było wcale nie dymi,płyn od chłodnicy jest czysty czy to możliwe żeby w tak krótkim czasie olej spadł po za bagnet? dolałem odrazu 0.9l i zobacze za dwa dni czy dalej ubędzie?
SotoM Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 jak pojezdzisz autem ,ze silnik bedzie rozgrzany, postaw go na prostej powierzchni po 5min spr poziom oleju...tak najlepiej sie sprawdza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się