Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujniki cofania ciągłe piszczenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam podepnę się pod temat .. otóż zakupiłem A4 B7 od młodego chłopaczka który coś tam grzebał w nim.. Mianowicie auto z tego co widzę po instalacji miało czujniki z przodu i z tyłu ( 3 wtyczki do modułu w bagażniku, przełącznik na desce, głośnik kolo pedału gazu).. Wtyka od modułu była odpięta więc ją wpiąłem i czujniki zaczęły żyć tzn.. długi 5 sekundowy pisk i mrugająca na żółto dioda.. Wybadałem że brak jest przednich czujek i ich nie będę zakładał.. ale chciałbym żeby chociaż te tylne zaczęły działać.. moje pytanie brzmi.. Co zrobić by odłączyć system przednich czujek by tylne zaczęły działać ? Da się to zrobić na tym module co mam czy muszę szukać innego i poobcinać gdzieś któreś kable z wiązki?

Druga sprawa może moduł idzie przeprogramować na sam tył, lecz kurcze moje Audi ma problem z komunikacją z VASem, VCDSem, Odisem itd.. Mogę wpiąć się tylko w elektronikę silnika , poduszek , absu i jeszcze coś jedno od zasięgu regulacji reflektorów czy coś takiego..W każde inne np. Radio,Nawigacja, Czujnik Komfort kończy się ekranem z napisem "Brak Systemu Samochodu" Bardzo proszę jakąś mądrą głowę (bo wiem że są tu takie ^^ ) o mądre odpowiedzi.. :) Pozdrawiam.

A.. przepięcie modułu od Audi które ma tylko sam tył do mojej daje to samo czyli pięciosekundowy pisk i nic więcej.

Mój ma numer 8E0 919 283 E

Znajomego (sam tył) sprawny 100% ma numer 8E0 919 283 D

Opublikowano (edytowane)

Aby czujniki ożyły musisz doprowadzić do porządku wszystkie kabelki, czujniki.

Podpiąć VAG celem ustalenia, który czujnik jest uszkodzony. A może wypięta wtyczka.

z opisu widzę, że masz niesprawny któryś czujnik tylny, dlatego najlepiej VAGiem sprawdzić, który.

aby zachować działający TYŁ, to MUSISZ wymienić moduł na 4 kanałowy. instalacja i przełącznik na desce mogą zostać, nic nie trzeba zmieniać.

Oczywiście pod warunkiem, że wszystkie czujniki (tylne) będą sprawne.

jeśli jednak okaże się, że któryś jest uszkodzony to czeka cię zrzucanie zderzaka.

Szkoda wyrzucać przednich czujników, całkowity koszt naprawy nie powinien być duży, to raczej cena samych czujników....

chyba że musisz WIERCIĆ lub zmieniać zderzak...

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano (edytowane)

Witam podepnę się pod temat .. otóż zakupiłem A4 B7 od młodego chłopaczka który coś tam grzebał w nim.. Mianowicie auto z tego co widzę po instalacji miało czujniki z przodu i z tyłu ( 3 wtyczki do modułu w bagażniku, przełącznik na desce, głośnik kolo pedału gazu).. Wtyka od modułu była odpięta więc ją wpiąłem i czujniki zaczęły żyć tzn.. długi 5 sekundowy pisk i mrugająca na żółto dioda.. Wybadałem że brak jest przednich czujek i ich nie będę zakładał.. ale chciałbym żeby chociaż te tylne zaczęły działać.. moje pytanie brzmi.. Co zrobić by odłączyć system przednich czujek by tylne zaczęły działać ? Da się to zrobić na tym module co mam czy muszę szukać innego i poobcinać gdzieś któreś kable z wiązki?

Druga sprawa może moduł idzie przeprogramować na sam tył, lecz kurcze moje Audi ma problem z komunikacją z VASem, VCDSem, Odisem itd.. Mogę wpiąć się tylko w elektronikę silnika , poduszek , absu i jeszcze coś jedno od zasięgu regulacji reflektorów czy coś takiego..W każde inne np. Radio,Nawigacja, Czujnik Komfort kończy się ekranem z napisem "Brak Systemu Samochodu" Bardzo proszę jakąś mądrą głowę (bo wiem że są tu takie ^^ ) o mądre odpowiedzi.. :) Pozdrawiam.

A.. przepięcie modułu od Audi które ma tylko sam tył do mojej daje to samo czyli pięciosekundowy pisk i nic więcej.

Mój ma numer 8E0 919 283 E

Po pierwsze i najważniejsze, ja masz moduł 8 kanałowy przód+tył to musisz mieć czujniki z przodu i z tyłu. jak nie ma czujników z przodu to nie zadziała ani tył ani przód. PDC ma wtedy błędy i nie działa. Więc jak chcesz uruchomić sam tył to musisz zmienić sterownik na 4 kanałowy pod sam tył. Kolejna sprawa to komunikacja ze sterownikiem PDC, jak nie możesz się z nim połączyć to albo masz słaby kabel albo coś jest nie tak podłączone. Piszesz że łączysz się tylko z kilkama sterownikami w aucie więc to może być wina kabla. Sprawdź to połączenie dobrym kablem takim który działa na 100%

Edytowane przez kdawid
Opublikowano

czujniki i włącznik parktronika w desce idą tylko do modułu na tył samochodu, jesli zamieniłeś moduł na 4ro kanałowy i dalej piszczy to znak że albo są zapisane jakieś błędy w sterowniku albo jakiś czujnik z tyłu nie działa i dlatego piszczy ciągłym sygnałem.

Co do braku komunikacji sprawdź czy masz odpowiednio podłączone przewody do gniazda diagnostycznego, możliwe że jak ktoś wcześniej coś grzebał to coś pozamieniał lub urwał itp. Moduł parktronika podpięty jest do dwóch bezpieczników, jeden do zasilania stałego i jeden do zasilania po stacyjce pisze z pamięci więc mogę się pomylić jest to S5 i S17 (dla pewności sprawdź w dziale zrób to sam, jest tam wątek o instalacji parktronika), kolejny przewód od parktronika idzie do złącza diagnostycznego i może on jest uszkodzony dlatego nie możesz się połączyć za pomocą VCDSa.

Opublikowano

Jak CAN nie działa. to, gdy masz hak, to z niego możesz wziąć CANy.

Żeby tył działał nie musisz nic przepinać, odpinać odcinać. Jeśli kable czy czujniki nie są uszkodzone to system zadziała.

Sam tak jeździłem pół roku na tylnych czujnikach, chociaż wiązkę miałem przygotowaną też na przód.

Moja rada.... Wydrukuj sobie schemat, zrób rozpiskę kolorów weź miernik w ręce i PRZEDZWOŃ kable.

Bo jak sam mówisz, koleś coś już modził przy aucie.

Nie ufaj w to co mówi dopóki sam nie przekonasz się co tam siedzi

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Gdzie Vagiem wejść, żeby sprawdzić, który czujnik mam uszkodzony ?

Opublikowano

w VCDSie wybierasz 76-Park Assist i tam sprawdzasz błędy jakie są zapisane

Opublikowano

Nie mogę w to wejść komunikat wyskakuje No response comfort

Opublikowano

Nie mogę w to wejść komunikat wyskakuje No response comfort

Moze to wina kabla

Opublikowano

kabel mam canbus Ross-Tech VCDS 12.12 chyba dobry

Opublikowano

zrobiłem Przeczyściłem i jest ok

Opublikowano (edytowane)

Panowie podłącze się pod temat. Mam problem z parkotronickiem. Migająca lampa parkotronika + sygnał ciągły.

Czujniki działają - sprawdzane na ucho. Wymieniłem nawet sterownik ale dalej te same objawy.

Wrzuciłem Vaga i mam dwa błędy, prośba o rozszyfrowanie o co kaman:

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Thursday, 04 May 2017, 18:31:14.
Control Module Part Number: 8E0 919 283 A
  Component and/or Version: Parkingsyst. A4 RDW D08
           Software Coding: 00114
            Work Shop Code: WSC 63251
                      VCID: 2E2F8DBBF90F
2 Faults Found:
00625 -  Vehicle Speed Signal
        27-10 -  Implausible Signal - Intermittent
01543 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        31-00 - Please Register/Activate

 

błąd 00625 - nie wiem czego może dotyczyć

ale

01543 - wychodzi na to, że padł brzęczek tylni

 

 

Jeśli chodzi o pomiary odległości czujników - tył mam wszystkie 255, ale przód - lewy skrajny 111 a prawy skrajny 92.

Edytowane przez mikrus36
Opublikowano (edytowane)
Dnia 4.05.2017 o 18:43, mikrus36 napisał:

Panowie podłącze się pod temat. Mam problem z parkotronickiem. Migająca lampa parkotronika + sygnał ciągły.

Czujniki działają - sprawdzane na ucho. Wymieniłem nawet sterownik ale dalej te same objawy.

Wrzuciłem Vaga i mam dwa błędy, prośba o rozszyfrowanie o co kaman:

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Thursday, 04 May 2017, 18:31:14.
Control Module Part Number: 8E0 919 283 A
  Component and/or Version: Parkingsyst. A4 RDW D08
           Software Coding: 00114
            Work Shop Code: WSC 63251
                      VCID: 2E2F8DBBF90F
2 Faults Found:
00625 -  Vehicle Speed Signal
        27-10 -  Implausible Signal - Intermittent
01543 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        31-00 - Please Register/Activate

 

błąd 00625 - nie wiem czego może dotyczyć

ale

01543 - wychodzi na to, że padł brzęczek tylni

 

 

Jeśli chodzi o pomiary odległości czujników - tył mam wszystkie 255, ale przód - lewy skrajny 111 a prawy skrajny 92.

Witam wszystkich

 

Mam podobny problem który aktywowal sie wczoraj przy cofaniu. Dzis podłącze kabel i sprawdze jakie mam bledy.

Opis problemu. Wrzucam wsteczny aktywuja mi się czujniki cofania przód i tył. Uruchamia sie dźwięk który przeradza się w ciągły i kontrolka na przycisku od czujnikow zaczyna mrugac. Czujniki tyl nie wykrywają przeszkody. Czujniki przód sa sprawne.

Edytowane przez endriuupb
błąd literowy
Opublikowano

No to któryś czujnik Ci pada, więc w czym problem? Wymień go. Sprawdź, który i po problemie.

Opublikowano
Dnia 4.05.2017 o 18:43, mikrus36 napisał:

Panowie podłącze się pod temat. Mam problem z parkotronickiem. Migająca lampa parkotronika + sygnał ciągły.

Czujniki działają - sprawdzane na ucho. Wymieniłem nawet sterownik ale dalej te same objawy.

Wrzuciłem Vaga i mam dwa błędy, prośba o rozszyfrowanie o co kaman:

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Thursday, 04 May 2017, 18:31:14.
Control Module Part Number: 8E0 919 283 A
  Component and/or Version: Parkingsyst. A4 RDW D08
           Software Coding: 00114
            Work Shop Code: WSC 63251
                      VCID: 2E2F8DBBF90F
2 Faults Found:
00625 -  Vehicle Speed Signal
        27-10 -  Implausible Signal - Intermittent
01543 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        31-00 - Please Register/Activate

 

błąd 00625 - nie wiem czego może dotyczyć

ale

01543 - wychodzi na to, że padł brzęczek tylni

 

 

Jeśli chodzi o pomiary odległości czujników - tył mam wszystkie 255, ale przód - lewy skrajny 111 a prawy skrajny 92.

Po wymianie brzęczka, wszystko działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...