albus Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Witam wszystkich. Jestem posiadaczem od przeszło roku auta audi a4 2.0 tdi 140KM B7 z 2006r. przebieg 200 tys km. Przez ponad pól roku wszystko było w porządku z autem... aż zaczęło się coś dziać ( po wymianie rozrządu) a mianowicie telepie silnikiem na zimnym silniku bardziej , na ciepłym mniej ale jest to odczuwalne, Diagnozowałem do tej pory auta tdi ale na pompie gdyż poprzednie auto taki system zasilania posiadalo, oraz klekoty znajomych (a system PD dopiero z lektury różnych artykułów znam, dlatego proszę o wskazówki ) Proszę o pomoc w rozpracowaniu usterki silnika. Poniżej wstawiłem logi , wiem że turbina przeładowuje ale to już miałem i w poprzednim aucie . Błąd w silniku jeden zapamietany (od turbiny) : „1 Fault Found 000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame Fault Status: 00110000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 199388 km Time Indication: 0 Freeze Frame RPM: 3528 /min Speed: 54.0 km/h Load: 40.4 % Voltage: 13.98 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 1479.0 mbar Absolute Pres.: 2091.0 mbar „ Turbinę przeczyszczę bo przerabiałem ten temat. Najbardziej niepokoją mnie wartości BIP-ów oraz dawka wtryskiwanego paliwa (zaznaczone są na logach) Wiem że najważniejsze grupy sprawdzenia pompowtrysków to 13,23,18. W 13 wartości mieściły się w zakresie (podpowiedzi VCDS) a wręcz były bliskie 0.. . W 18 były "0" a 23 jak na logu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/992bd9320c9f41b5.html Logi zrobione na biegu jałowym , w pewnym momencie przegazowałem tylko, jak widać na logach… http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f299bdfee7852481.html Tutaj Turbo… Proszę o wskazówki i podpowiedzi co z tym mogę zrobić ?Czy to pompowtryskiwacze słabe>? Na forum tdi kolega stwierdził że rozrząd do ustawienia synchronizacja, czy jest jakis opis na forum do tego? A jeszcze jedno pytanie to czy powinienem mieć filtr DPF bo w blokach mierzonych odpowiadających sprawdzeniu DPFa mam pusto … Pozdrawiam
vauxhall95 Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Przeladowanie masz spore,chyba N75 siedzi.
zbyszek7791 Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 nie robiłem jeszcze nic przy tym silniku więc mogę się mylić, ale wydaje mi się ,że nie masz zrobionej synchronizacji wałka rozrządu po wymiamie paska. (w 004 w czwartej kolumnie najlepiej żeby było 0 bo masz skrajną wartość tolerancji) ale jak się mylę niech mnie ktoś poprawi. pozdro!
albus Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Opublikowano 19 Maja 2010 Dzieki za sugestie, niedlugo bede ustawiał ta synchronizacje i wtedy dam znac co i jak . pozdrawiam
przemik Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Nastepnym razem zamiesc porzadnie kpl. logów...
andrewb25 Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 co teraz za auta robią, logi, synchronizacjje wałka, turba, pompowtryskiwacze,...dawniej jak miałeś paliwo, akumulator i świce to palił i jeździł a teraz....szok
mech15 Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 co teraz za auta robią, logi, synchronizacjje wałka, turba, pompowtryskiwacze,...dawniej jak miałeś paliwo, akumulator i świce to palił i jeździł a teraz....szok zawsze można powierzyć diagnozę samochodu "zaufanemu" mechanikowi
Brysio Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 Witam wszystkich. Jestem posiadaczem od przeszło roku auta audi a4 2.0 tdi 140KM B7 z 2006r. przebieg 200 tys km. Przez ponad pól roku wszystko było w porządku z autem... aż zaczęło się coś dziać ( po wymianie rozrządu) a mianowicie telepie silnikiem na zimnym silniku bardziej , na ciepłym mniej ale jest to odczuwalne, Diagnozowałem do tej pory auta tdi ale na pompie gdyż poprzednie auto taki system zasilania posiadalo, oraz klekoty znajomych (a system PD dopiero z lektury różnych artykułów znam, dlatego proszę o wskazówki ) Proszę o pomoc w rozpracowaniu usterki silnika. Poniżej wstawiłem logi , wiem że turbina przeładowuje ale to już miałem i w poprzednim aucie . Błąd w silniku jeden zapamietany (od turbiny) : „1 Fault Found 000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame Fault Status: 00110000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 199388 km Time Indication: 0 Freeze Frame RPM: 3528 /min Speed: 54.0 km/h Load: 40.4 % Voltage: 13.98 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 1479.0 mbar Absolute Pres.: 2091.0 mbar „ Turbinę przeczyszczę bo przerabiałem ten temat. Najbardziej niepokoją mnie wartości BIP-ów oraz dawka wtryskiwanego paliwa (zaznaczone są na logach) Wiem że najważniejsze grupy sprawdzenia pompowtrysków to 13,23,18. W 13 wartości mieściły się w zakresie (podpowiedzi VCDS) a wręcz były bliskie 0.. . W 18 były "0" a 23 jak na logu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/992bd9320c9f41b5.html Logi zrobione na biegu jałowym , w pewnym momencie przegazowałem tylko, jak widać na logach… http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f299bdfee7852481.html Tutaj Turbo… Proszę o wskazówki i podpowiedzi co z tym mogę zrobić ?Czy to pompowtryskiwacze słabe>? Na forum tdi kolega stwierdził że rozrząd do ustawienia synchronizacja, czy jest jakis opis na forum do tego? A jeszcze jedno pytanie to czy powinienem mieć filtr DPF bo w blokach mierzonych odpowiadających sprawdzeniu DPFa mam pusto … Pozdrawiam Ustaw kat wyprzedzenia zaplonu i bedzie rowno palil nie wiem jak jest w 1,9 tdi ale w moim 2,5 bez vaga nie ruszysz bo u mnie ustawienie jest dynamiczne a w 1,9 chyba mechaniczne a do tego jest sprzet z czujnikiem zegarowym zapytaj w aso jaka ma miec wartosc wyrzedzenia lub opoznienia to zalezy od silnika u mnie sa 2stopnie po gornym polozeniu tloka
przemik Opublikowano 24 Maja 2010 Opublikowano 24 Maja 2010 W tym samochodzie nad kątem wtrysku w calosci panuje ECU... wiec nic sie nie ustawia, a juz tym bardziej przy pomocy czujnika zegarowego.
Brysio Opublikowano 24 Maja 2010 Opublikowano 24 Maja 2010 W tym samochodzie nad kątem wtrysku w calosci panuje ECU... wiec nic sie nie ustawia, a juz tym bardziej przy pomocy czujnika zegarowego. nie wiem jak jest w 1.9tdi ale w 2.5tdi masz tez sterowane przez ecu ale tylko w granicy tolerancji tzn +/- 2 stopnie od ustawienia optymalnego a jak walek nie jest prawidlowo ustawiony to i ecu nie pomoze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się