gregory Opublikowano 14 Lipca 2007 Opublikowano 14 Lipca 2007 Witam! dzisiaj podczas sprawdzania szczelności układu dolotowego postanowiłem zrobic test mojego wskaznika Boost doładowania turbo.Celem mojej pracy było określenie dokładności wskazań tego własnie wskaznika.Do Tego celu urzyłem kompresora oraz dwóch dodatkowych manometrów przemysłowych w celu wyeliminowania przekłamań.Pacjentem był Wskaznik Boost firmy AUTOGAUGE z nowej serii SMOKE z dymioną szybą.Oto rezultaty mojej pracy. Najpierw przedstawienie pacjenta(wskazanie spoczynkowe): Shot at 2007-07-14 Kompresor wraz z reduktorem i manometrem: Shot at 2007-07-14 Drugi manometr korygujący: Shot at 2007-07-14 Pierwszy test: Cisnienie 0,5bar-a. Manometr Kompresora: Shot at 2007-07-14 Drugi manometr: Shot at 2007-07-14 Wskaznik AutoGauge: Shot at 2007-07-14 Teraz cisnienie 1,0bar-a: Manometr kompresora: Shot at 2007-07-14 2 Manometr: Shot at 2007-07-14 Wskaznik AutoGauge: Shot at 2007-07-14 Test pod cisnieniem 1,5bar-a: Manometr kompresora: Shot at 2007-07-14 2 Manometr: Shot at 2007-07-14 Wskaznik AutoGauge: Shot at 2007-07-14 Test pod cisnieniem 2,0Bar-a: Odpowiednio; Kompresor: Shot at 2007-07-14 Manometr 2: Shot at 2007-07-14 AutoGauge: Shot at 2007-07-14 Wnioski mogą być różne.Jest to jeden z najtańszych wskazników ale nie myślałem że będzie miał aż takie przekłamania.Przy 0,5 Bar-a wskazanie minimalnie się różni o 0,05 bar-a jak juz ktos mówił,ale co dzieje się pózniej.Sprężyna która jest w tym wskazniku bo to oczywiscie wskaznik mechaniczny jest prawdopodobnie zle dobrana i nie odzwierciedla realnego cisnienia które napiera na bębenek w tym własnie wskazniku.Może mój test posłuży komuś kto ma dużo wątpliwości jaki wskaznik wybrać.AutoGauge bynajmniej nie jest wskaznikiem który mierzy rzeczywiste cisnienie -no przynajmniej powyżej 0,5Bar-a,a tylko pokazuje je w przybliżeniu aby ktoś wiedział czy turbo ładuje "tak jak zawsze"-zgodnie z normą, czy coś jest nie tak.
Rogalotti Opublikowano 14 Lipca 2007 Opublikowano 14 Lipca 2007 Witam Bardzo fajny pomysł na test. Powiem Ci, że z wieloma wskaźnikami miałem do czynienia ale aż takich różnic nie było nawet na najtańszych produktach. Może akutat Twój okazał sie czarną owcą... Generalnie doładowanie to parametr o który dba sterownik silnika, jeżeli jest go (doładowania) za mało bądz za dużo sterownik silnika "wykryje" to i przejdzie w tryb awaryjny. Ale w aucie szczególnie wysilonym warto jeszcze kontrolować inne parametry na które sterowanie (ECU) nie ma wpływu jak temperatura oleju, ciśnienie oleju czy bardzo ważny EGT (diesle) czy AFR (benzyny) wtedy bardzo ważne jest aby wskazania z manometrów były bardzo precyzyjne. Dlatego wydając na tunining auta 4000-6000zł czy nawet wiecej (mowa o tuningach mechanicznych i elektronicznych łącznie) warto wydać kolejne pieniądze na porzadne wskaźniki, dzięki którym nasz silnik pożyje dłużej... Pozdrawiam
fenix185 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 :th: Dzieki gregory ze wykonales ten test dales mi duzo do myslenia bo wlasnie rozgladam sie za BOOST i tego napewno nie kupie wiec jaki mi proponujesz ?? taki w przystepnej cenie oczywiscie
Kaśka Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 :th: Dzieki gregory ze wykonales ten test dales mi duzo do myslenia bo wlasnie rozgladam sie za BOOST i tego napewno nie kupie wiec jaki mi proponujesz ?? taki w przystepnej cenie oczywiscie To może ja mam więcej w moim maleństwie niż to co pokazuje mi ten "zegareczek" Poziu jak myślisz?
poziek Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 No pewnie, że masz więcej... :gwizdanie:
Dev Opublikowano 17 Czerwca 2008 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Witam Bardzo fajny pomysł na test. Powiem Ci, że z wieloma wskaźnikami miałem do czynienia ale aż takich różnic nie było nawet na najtańszych produktach. Może akutat Twój okazał sie czarną owcą... Generalnie doładowanie to parametr o który dba sterownik silnika, jeżeli jest go (doładowania) za mało bądz za dużo sterownik silnika "wykryje" to i przejdzie w tryb awaryjny. Ale w aucie szczególnie wysilonym warto jeszcze kontrolować inne parametry na które sterowanie (ECU) nie ma wpływu jak temperatura oleju, ciśnienie oleju czy bardzo ważny EGT (diesle) czy AFR (benzyny) wtedy bardzo ważne jest aby wskazania z manometrów były bardzo precyzyjne. Dlatego wydając na tunining auta 4000-6000zł czy nawet wiecej (mowa o tuningach mechanicznych i elektronicznych łącznie) warto wydać kolejne pieniądze na porzadne wskaźniki, dzięki którym nasz silnik pożyje dłużej... Pozdrawiam robiłem wielokrotnie tego typu pomiary i zaden wskaznik tego typu nie pokazywał wartości rzeczywistych niestety na dobry wskaznik trzeba wydac kilkaset zł albo zamontować wskażnik z butli po CO2
gregory Opublikowano 17 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2008 Jak będe miał chwile czasu w weekend, bo będe coś w garażu robił to zrobie jeszcze jeden test, taki sam jak ten wyżej. Z tym że podłącze Defi i Autogauge razem i rozwieje wszystkie niejasności. AutoGauge jeszcze gdzieś leży w garażu.... i się poniewiera. @ devastation to wcale nie jest tak zły pomysł. Manometry przemysłowe należą do dokładnych, bo musza spełniać swoją role dobrze. Jakby znaleźć jakiś mały i w miare gustowny do tego go ładnie podświetlić( jeśli ktoś chce wydać bardzo mało na taki wskaźnik) to też jakaś alternatywa. Myśle, że jakby go jeszcze ładnie zabudować niczym nie ustępował by samochodowemu. Tylko, że trzeba rezać, komu się chce?
Norbi Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Z niecierpliwością czekam na test Defi, bo mam wszystkowróżącego Auto Gauge i myślałem ,że trochę m,niej wróży Omori sprawdzał mój znajomy i przekłamywał przy 1.0 bara o 0.2, a to też firma z górnej półki
A3 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Defi są kocury ale cena też jest ładna...
staniek Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 Jeśli chodzi o Auto Gauge to podobno tylko ta seria jest warta zainteresowania i ewentualnego zakupu http://www.streetracing.pl/forum/Wskazniki-Auto-Gauge-Stepper-Motor-t55405.html Pozdrawiam!
Misior Opublikowano 21 Czerwca 2008 Opublikowano 21 Czerwca 2008 Ja niedługo bede montował greddy'ego (juz lezy na polce ) wiec tez moze przeprowadze testy i podam co i jak.
gregory Opublikowano 21 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2008 Ja niedługo bede montował greddy'ego wiec tez moze przeprowadze testy i podam co i jak. Napewno się przyda. Bo w temacie dokładności wskaźników panuje cisza, albo jeden powtarza za drugim coś co słyszał od poprzednika. I taki głuchy telefon.
gregory Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2008 i jak ? Quwwaaa! Zegar korygujący się popsuł I d*pa zmyta była z testu. Musze kupic jakiś manometr nowy i wtedy będzie wiarygodny test. Musicie mieć jeszcze troche cierpliwości :gwizdanie:
krzyniek Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 ja mam podobne do AUTOGAUGE ale to inna firma, więc przy montażu (jak już dokończę słupek) postaram się zrobić im test.
Norbi Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 To tu każdy czeka żeby wy***ać swoje parchy na złom, a Ty taki numer??
krzyniek Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 a jak się zastanawiałem jakie wskaźniki kupić to "ktoś" tu z forum polecał AUTOGAUGE, mówił że Norbi ma i jest oki, itd. :gwizdanie:
Norbi Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 No bo jest :>, ale pewnie moze byc lepiej
dudi75 Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 Super test wyniki bardzo zadawalajace . A tak na manginesie to ten manometr przemyslowy bombowo by sie prezentowal w mojej niuni
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się