M4juS Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 Witam. Jako, że jestem nieszczęśliwym posiadaczem Audi a4 b5 2.5 TDI chciałbym się zapytać o swap silnika. Niedawno poszło mi turbo oraz głowica. A więc postawnowiłem zamienić silnik na ten mniej awaryjny, ponieważ taniej mi to wyjdzie. Konkretniej 1.9 TDI. A teraz pytanie: Który silnik byście mi polecili? Żebym nie miał za dużo problemów z eksploatacją. Dziękuję za pomoc
Gość DiM Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 kolego zapomnij - koszta sa kolosalne - musisz kupić: - silnik - komputer silnika - poduszki silnika - osprzęt do silnika - robocizna - skrzynia będzie pasować? sam kiedys kalkulowałem to na wszelki wypadek....7tyś zł) tak więc lepiej napraw turbo(1000zł) i zrób silnik - głowice(max 2000zł) ale pewnie mniej Pozdro
krzysiek23 Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 kolego zapomnij - koszta sa kolosalne - musisz kupić: - silnik - komputer silnika - poduszki silnika - osprzęt do silnika - robocizna - skrzynia będzie pasować? sam kiedys kalkulowałem to na wszelki wypadek....97tyś zł) tak więc lepiej napraw turbo(1000zł) i zrób silnik - głowice(max 2000zł) ale pewnie mniej Pozdro chlopie skad ty ta cene wziales,swap wyjdzie podobnie jak zrobienie tych rzeczy,mowie tu o starej jednostce np.AFN,AVG wkladajac AWX,AVG beda troszke wieksze zreszta szukaj kolegi chyba DUDI albo DAWIDS juz nie kojaze on wkladal AWX-a do siebie musisz miec,silnik kompletny z osprzetem,skrzynie i wiazke elektryczna z kompem i robisz swapa dochodzi robota do tego
Gość DiM Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 kurde 7 tyś źle napisałem sorki [br]Dopisany: 22 Maj 2010, 17:54_________________________________________________przykłądowo AFN choć są droższze http://moto.allegro.pl/item1017118866_audi_a4_vw_passat_b5_1_9tdi_1_9_tdi_afn_silnik.html skrzynka 6-o biegowa co by lepiej smigał - są droższe http://moto.allegro.pl/item1013352898_skrzynia_6_biegow_vw_audi_seat_1_9_tdi_150ps_fmh.html a gdzie komputer z wiązką elektryczną, turbawka, i wszystkie pozostałe graty? Kalkulowałem takie coś nawet z kolegą mechanikiem i nie ma sensu taki swap
krzysiek23 Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 kurde 7 tyś źle napisałem sorki [br]Dopisany: 22 Maj 2010, 17:54_________________________________________________przykłądowo AFN choć są droższze http://moto.allegro.pl/item1017118866_audi_a4_vw_passat_b5_1_9tdi_1_9_tdi_afn_silnik.html skrzynka 6-o biegowa co by lepiej smigał - są droższe http://moto.allegro.pl/item1013352898_skrzynia_6_biegow_vw_audi_seat_1_9_tdi_150ps_fmh.html a gdzie komputer z wiązką elektryczną, turbawka, i wszystkie pozostałe graty? Kalkulowałem takie coś nawet z kolegą mechanikiem i nie ma sensu taki swap przeciez pisze ze silnik na pompe wtryskowa,turbo itd,skrzynie w ori AFN- chodza cos kolo 500zl-1000zl,wiazke mozna za 200zl wyrwac,poduszki silnika za 300zl i robota.....przeciez zawiecha itp.sprawy zostaja stare no i moze dojdzie pare groszy do ogarniecia napedu bo dopiero zobaczylem ze jest Q ,i przelozenia skrzyni i dyfra trzeba dobrac(chodz tego nie jestem pewien)ogolnie ciezko tu cos stwierdzic bo naprawisz 2,5,mozesz pojezdzic i dalej cos sypnie,ze SWAPUJESZ 1.9 i tez moze cos byc z motorem,to taka gra w ciemno.zalezy ile autem chcesz smigac.........czesc kosztow napewno ci sie zwroci ze swapa po sprzedazy czesci z twojego 2.5
andrewb25 Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 ja bym się w to nie pakował, napraw to co masz, opchnij i kup coś z normalnym silnikiem
grzesiek88 Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 pogadaj z kolega SEBA 1-2 on robił swapa na AVF-a
Lukasz_N Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 Zobacz sobie tutaj kolego http://http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t75462.0.html;highlight=swap+awx. Co prawda dotyczy swapa z 1Z ale może cos podpowie.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 Witam A ja bym został przy 2,5 i naprawde je dobrze zreanimował i pózniej ekstoatował wg nowych zasad i myśle ze było by lepiej. 2,5 TDI fajnie pracuje i wydaje mi sie ze mozna było by w niego zainwestować. No chyba ze to całkowity juz złom. Takie jest moje skromne zdanie. A jak kupisz nowe graty to tez nie wiesz co tam moze w nich być. No chyba ze szukałbyś nowego 2,5 TDI z ostatbiego roku produkcji(2004r), tego poprawionego i tylko byś podmienił silniki ale nie mam zielonego poj ile to moze kosztować i czy tez pasuje bez przeróbek. Pozdro ZC
grzanek85 Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 Znajdź porządnego fachowca 6 tysiach może 7 na gotowo się zmieścisz. Szukacie części osobno po allegro głupota...... Jak się robi swapa to znajduje sie dawcę bierze komplet od niego i masz wszystko za rozsądną cene z możliwością negocjacji. Jeśli chodzi o twój silnik to jak juz padł niech go ktoś rozbierze i zobaczycie co jest nie tak może sama głowica i turbo al może już wałków nie ma itp... i wtedy koszta diametralnie rosną. Jest jeszcze druga opcja zmiana na jakiegoś AVG AJM lub coś co było w b5 wtedy szukasz uwalonego anglika za 4 tysie i masz wszystko z możliwością przejechania się i sprawdzenia silnika..
Gość DiM Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 kolego nowszy silnik v6 tdi 2.5 o mocy 180 koni to też skomplikowana sprawa, pompą jest inna itd itp, Najlepiej znajdź 2.5 Tdi 163 konie wtedy podejdzie bez żadnych przeróbek, tylko wyciągasz ten silnik i dajesz tego 163ps i jeździsz
M4juS Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Opublikowano 23 Maja 2010 Chodzi oto, że kupiłem to auto w ciemno (Ojciec w gorącej wodzie kąpany ) bo była to okazja A teraz prawdopodobnie ma przejechane 900k km. Dlatego myślę nad swapem. Tylko teraz nie wiem czy kupić poprostu 2.5 TDI czy robić tego swapa. Wkońcu 2.5 to v6 która jest boska Tylko mam dość kosztów. A te nowsze silniki 2.5 będą ok?
Gość DiM Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 to kup 2.5 tdi ten 163 konny i wkładaj go i ciesz się bezproblemową jazda
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 Chodzi oto, że kupiłem to auto w ciemno (Ojciec w gorącej wodzie kąpany ) bo była to okazja A teraz prawdopodobnie ma przejechane 900k km. Dlatego myślę nad swapem. Tylko teraz nie wiem czy kupić poprostu 2.5 TDI czy robić tego swapa. Wkońcu 2.5 to v6 która jest boska Tylko mam dość kosztów. A te nowsze silniki 2.5 będą ok? Witam Masz tu linka i tu szukaj odpowiedzi na Twoje problemy jeśli chodzi o 2,5 TDI: http://www.a4-klub.pl/smf/all_ogolne_wiadomosci_o_25_v6_tdi-t127017.0.html Wkońcu je poprawili i moze uda Ci sie znaleść odpowiedni. Ale tak jak mówie było to bardzo pózno. Praktycznie w koncowej fazie produkcji. Ale w tym artykule masz wypisane co i jak było pokolei. Pozdro ZC
M4juS Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Opublikowano 23 Maja 2010 Dobra, napiszę teraz tak: Jeżeli 2.5 TDi to jaki dokładniej by mi podszedł? Skrzynia Automatyczna Jeżeli chodzi o 1.9 TDi, to co dokładnie jest jeszcze potrzebne? Kolega tutaj napisał kolego zapomnij - koszta sa kolosalne - musisz kupić: - silnik - komputer silnika - poduszki silnika - osprzęt do silnika - robocizna - skrzynia będzie pasować? sam kiedys kalkulowałem to na wszelki wypadek....7tyś zł) tak więc lepiej napraw turbo(1000zł) i zrób silnik - głowice(max 2000zł) ale pewnie mniej Pozdro Ale gdzieniegdzie nikt o tym nie wspominał, więc chciałbym to dokładnie potwierdzić bo chcę w końcu jeździć
Gość DiM Opublikowano 23 Maja 2010 Opublikowano 23 Maja 2010 pisze po raz kolejny żebyś sobie dał spokój z 1.9 Tdi bo jest to nieopłacalne, Jeśli chodzi o 2.5Tdi jeśli chcesz mieć silnik ulepszony, z nowym rodzajem odmy to znajdź 2.5 tdi który na 163 konie seryjnie, nie pamiętam oznaczenia ale wchodzi on bez problemu, pompą i wszystko pasuje, a te silniki 2.5 tdi 180 nie podejdzie chyba że kupisz jeszcze pompę i dużo innych gratów, 163PS
M4juS Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Opublikowano 23 Maja 2010 Są mniej awaryjne od tych starszych 2.5 TDI? Wybaczcie te wszystkie pytania, ale nie chcę drugi raz tego przerabiać Rocznik silnika 2003 tak?
Gość DiM Opublikowano 24 Maja 2010 Opublikowano 24 Maja 2010 tak są mniej awaryjne...mają inne odpowietrzenie skrzyni korbowej i się walki nie wybierają tak jak w afb[br]Dopisany: 24 Maj 2010, 06:08_________________________________________________ już mam symbol kod silnika to bfc tylko problem w tym że producent-audi nigdy tego silnika nie zestawial z Quattro, Może bdg [br]Dopisany: 24 Maj 2010, 06:19_________________________________________________Kolego M4juS najlepiej dla Ciebie będzie jak sobie zrobisz te usterki w twoim silniku i będzie ok a nie robienie SWAPa
M4juS Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Opublikowano 24 Maja 2010 Nie za bardzo, jak już powiedziałem mechanik mi powiedział, że ma 900k przejechane Nie mam zamiaru dalej w niego ładować :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się