Elber Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Poczytałem trochę na forum i wyglądało by na to ze coś nie tak ze sprzęgłem ale dziwne jest to ze drgania występują jedynie na mocno rozgrzanym silniku podczas ruszania z 1 biegu , czym bardziej nagrzany tym bardziej trzęsie . Jak myślicie to docisk sprzęgła? lub tez coś innego i jeszcze pytanie czy jeśli byłby to docisk jaki jest orientacyjny koszt wymiany samego docisku a jaki całego sprzęgła z dociskiem i łożyskami?
rookie Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Ewidentnie, b€dzie to sprzeglo. Kup od razu komplet najlepiej sachsa koszt 650 zl Albo LUK http://moto.allegro.pl/item1035492363_sprzeglo_vw_passat_audi_a4_a6_1_9_tdi_najtaniej.html wymiana 300-400 zl
grabson765 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 wszystko zależy od firmy.. ale takie kompletne sprzęgło formy LUK lub Sachs kosztuje pewnie +- 500zł i do tego wymiana pewnie koło 300zł.
Elber Opublikowano 5 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2010 No to trzeba wziąć się za wymianie sprzęgła bo jest to dość uciążliwe przy dalszej jeździe
endriuu Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 U mnie pdobne objawy generował dwumas.
wiktorsam Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 w 1z dwumasa nie ma . Mi czasami coś też delikatnie zatrzęsie na mocno rozgrzanym, ale bardzo delikatnie i zdarza się rzadko, ja u siebie obstawiam raczej poduchy pod silnikiem i skrzynią, bo tak to żadnych objawów sprzęgło nie daje.
vauxhall95 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 w 1z dwumasa nie ma . Mi czasami coś też delikatnie zatrzęsie na mocno rozgrzanym, ale bardzo delikatnie i zdarza się rzadko, ja u siebie obstawiam raczej poduchy pod silnikiem i skrzynią, bo tak to żadnych objawów sprzęgło nie daje. Sprzeglo lub nastawnik.Mi tez szarpie,ale zlych objawow dla sprzegla nie ma
Lishoo Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 A tylko podczas ruszania zatrzęsie? na wolnych nic?
spetsnaz Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Ewidentnie, b€dzie to sprzeglo. Kup od razu komplet najlepiej sachsa koszt 650 zl Albo LUK http://moto.allegro.pl/item1035492363_sprzeglo_vw_passat_audi_a4_a6_1_9_tdi_najtaniej.html wymiana 300-400 zl U mnie było podobnie i wymiana kompletnego sprzęgła nic nie dała. Wrzuciłem nowe poduchy skrzyni i silnika i dalej jest to samo. Jedyne co mi pozostało do sprawdzenia to wewnętrzne przeguby, bo objawy nasilają się przy skręconych kołach.
Elber Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2010 Dokładnie przy skręconych kołach drgania nasilają się. Droga jest wymiana tych wew przegubów ?
spetsnaz Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Dokładnie przy skręconych kołach drgania nasilają się. Droga jest wymiana tych wew przegubów ? tak, zamienniki nie są dostępne. W 1Z przeguby wewnętrzne mają średnicę 130mm.
Kukis Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Mam dokładnie taki sam problem, szczególnie jak dobrze rozgrzeję silnik po trasie. Zjeżdżam do miasta i tzw. "żabki" przy ruszaniu non stop. A zaparkować tyłem to wogóle tragedia. Myślę, że faktycznie przyczyna tkwi w dawkowaniu paliwa przy rozgrzanym motorze, ale jak to poprawić nie wiem. Przeguby wewnętrzne wykluczam, bo niby smar się rozgrzał, rozrzedził i luzy się ujawniają, wątpie. Myślałem, że może powierzchnia koła zamachowego jest zużyta i powoduje ten problem, ale przecież ciągle szarpałoby. Czy ktoś to przerabiał?
rookie Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Jest metoda, żeby sprawdzić czy poduszki od skrzyni i silnika są OK. Wystarczy zaciągnąć hamulec ręczny, podnieść maskę i ruszać z jedynki, podczas gdy druga osoba obserwuje jak mocno przemieszcza się silnik i czy nie słychać jakichś stuków. Poza tym przeguby zewnętrzne zazwyczaj słychać tylko przy określonych prędkościach np. 80 km/h, ale nigdy przy ruszaniu, to prędzej przeguby zewn. słychać przy skręcaniu. Jeżeli auto robi żabkę z 1 tylko na rozgrzanym silniku [czyt. rozgrzanym sprzęgle] to musi to być sprzęgło. A wymieniamy komplet żeby nie tracić kasy za robociznę 2 razy.
wiktorsam Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Mi też na skręconych bardziej się to objawia, ale ja bym jednak tak pochopnie nie obstawiał że to sprzęgło. Moim zdaniem może to być nastawnik pompy jednak, a że na skręconych bardziej czuć szarpanie to normalne, bo inaczej się siły rozkładają podczas ruszania i jak silnik zaczyna szarpać to bardziej wtedy czuć. A sprzęgło raczej u siebie wykluczam, bo fakt, na nagrzanym silniku to się zdarza, ale u mnie na razie jest to sporadyczne, czasami mam mocno rozgrzane auto po szybkiej jeździe przez miasto i nic się nie dzieje, a czasami przejadę kawałek spokojnie, złapie 90 stopni na blacie i zaczyna podszarpywać ... Generalnie mam u siebie z moim tdikiem kilka takich dziwnych przypadłości, i się zastanawiam czy to właśnie nastawnik czasami nie jest ich wszystkich przyczyną ...
spetsnaz Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Jeżeli auto robi żabkę z 1 tylko na rozgrzanym silniku [czyt. rozgrzanym sprzęgle] to musi to być sprzęgło. A wymieniamy komplet żeby nie tracić kasy za robociznę 2 razy. A widziałeś co napisałem wyżej? Jestem po wymianie kompletnego sprzęgła na nowe LUK`a i nic się nie zmieniło.
wiktorsam Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Ja właśnie przed chwilą robiłem testy autka (vag itp), jeździłem jakąś godzinę, butowałem, ostre starty, hamowanie silnikiem, temperaturę załapał konkretną, tym bardziej że ciepło jest, zresztą auto dzisiaj cały dzień używane i nie bardzo miało czas ostygnąć i co ? i nic, nawet najdrobniejszego szarpnięcia, nie ważne czy na skręconych kołach czy na wstecznym, czy podczas ruszania... Jak miało to by być sprzęgło, to po takim traktowaniu jak dzisiaj to myślę że na pewno by się odezwało, to samo przeguby... Wydaje mi się że problem nie jest natury mechanicznej
vauxhall95 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Mi dopiero szarpalo,elblag-radom w radomiu zaczal delikatnie szarpac,z rana jechal nie bylo ruchu to 160-180 km/h utrzymywalem
Elber Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2010 U mnie jakiś rok temu zdarzało sie to sporadycznie teraz juz coraz częściej praktycznie w taki upalny dzień przejadę ok 20 km i już się zaczyna
rookie Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Panowie, ale nie mieszajmy dwóch objawów: szarpie tylko przy ruszaniu, szarpie w czasie jazdy lub/i przy hamowaniu silnikiem lub obydwa objawy. Spetznaz, no to co w takim razie moze być u Ciebie, tyle wymieniłeś i nic? A kiedy i jak dokładnie ci szarpie?
grippen Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 a jak tam wtrysk sterujący :gwizdanie: jak się w nim cewka zj***** to samochód też będzie szarpał kiedyś o czymś takim słyszałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się