redyk Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Witam, Mam wrażenie, że moje audi nie rozpędza się tak jak powinno. Przy obrotach do 2000 ma muła i ciężko mu się pozbierać. Zrobiłem komplet logów, bardzo proszę o analizę, może ktoś znajdzie co jest nie tak? Logi statyczne: Log (1 - 000,018) Log (2 - 001,003,004) Log (3 - 007,013,014) Logi Basic Settings: Log (1 - 000) Log (2 - 003) Log (3 - 004) Log (4 - 011) Logi dynamiczne: Log (1 - 000) Log (2 - 001) Log (3 - 003) Log (4 - 004) Log (5 - 008) Log (6 - 010) Log (7 - 011)
kubson Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Te silniki ogólnie tak do tych ok. 2000rpm nie jada. Duże korekcje na wtryskach masz czy aby nie za duze ? Niech się fachowcy wypowiedzą. Wrzuć te logi w odpowiedni temat
redyk Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Wymieniałem pompę wtryskową na nową. Może coś źle mechanik ustawił?
marbol Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 ten mechanik chyba nie miał za bardzo pojęcia o ustawieniu kąta wtrysku coś wiedział ale nie do końca. pozdrawiam
redyk Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Czy źle ustawiony kąt może mieć wpływ na takie zachowanie auta? Na poprzedniej pompie też miał muła. Jak powinien być ustawiony ten kąt wtrysku?
marbol Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 to nie wszystko, ale najpierw ustaw dobrze kąt wtrysku od czegoś trzeba zacząć jedz do kogoś kto sie zna albo sam popraw jak masz vaga opis jest tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
redyk Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 nie znam się na tym ale na logu 004 BS jest dokładnie tyle co ma być czyli ok. 2 na Late i 100% wysterowaniu pompy. Czy to możliwe, że jednocześnie na logu 004 zwykłym jest źle? Pompę założyłem oryginalną, nową i ona jest podobno fabrycznie ustawiona i nic nie trzeba regulować.
marbol Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 masz 2st przed GZP, a ma być za, trzeba przesunąć koło w prawą stronę :gwizdanie:
przemik Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 nie znam się na tym ale na logu 004 BS jest dokładnie tyle co ma być czyli ok. 2 na Late i 100% wysterowaniu pompy. Czy to możliwe, że jednocześnie na logu 004 zwykłym jest źle? Pompę założyłem oryginalną, nową i ona jest podobno fabrycznie ustawiona i nic nie trzeba regulować. Tylko ze po drugiej stronie... jest BTDC, a ma byc ATDC Jak na nową pompe to troche duza dawke generuje. Dodatkowo te rozstrzelone korekcje. Zacznij od poprawnego ustawienia kata wtrysku EGR - nieczynny.
Brysio Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 masz 2st przed GZP, a ma być za, trzeba przesunąć koło w prawą stronę :gwizdanie: jak przesunie kolo pompy w prawa strone to bedzie mial jeszcze wiekszy BFDC czyli przed GZP! kolego zalezy ktorym kolem krecisz jesli juz piszesz prosze informuj dokladnie jesli krecisz pompa to krec kolem pompy w lewo jesli krecisz walem(a pompa jest zablokowana bolcem w pozycji 0 -- uwazam ten sposob za bardziej uciazliwy nieminiej jednak prawidlowy dla ASO) to musisz krecic w prawo! http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf czyli jak na tym linku krecisz w kierunku A -- wazne zeby nie krecic za ta nakretke od pompy bo jak ja poluzujesz bedziesz ostro plakal! -- skutki sa opisane w info linku kolegi meszruma! ale tam sa 2 otwory o ktore mozna sie oprzec ja mam taka "lyzke" ktora pasuje w te otwory idealnie i tym krece jak trzeba ) i tak powinno byc http://www.postimage.org/image.php?v=aVF72Ar pozdrawiam
marbol Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 soory oczywiście niedopisałem że kołem wałka w prawo, pisałem z pamięci nie patrząc na rysunek, zresztą myśle że jest łatwiej ustawić obserwując popuszczone śruby
Brysio Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 soory oczywiście niedopisałem że kołem wałka w prawo, pisałem z pamięci nie patrząc na rysunek, zresztą myśle że jest łatwiej ustawić obserwując popuszczone śruby haha to bys sie lekko zmachal dla mnie opcja z pompa latwiejsza i mniej meczaca alee da sie i tak i tak najprosciej rysujesz cieniutkim markerem kreseczke na styku obydwu kolek popuszczasz sruby krecisz kolem pompy i kukasz ile przesuwja sie kreski wzgledem siebie dokrecasz sruby! palisz robisz sprawdzanko ile sie przesunelo czy trzeba poprawic a jak to w ktora strone jak kreseczka jest cienka (nie mowimy o tej do nosa ) to 2 albo 3 poprawki i jest 2° po GZP! pozdro
redyk Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Koledzy, to jeszcze raz napiszcie mi które wartości i w których logach mam porównywać i co czym się różni to BTDC od ATDC. Na moich logach 004 nie ma ATDC. Po czym widzicie, że są rozstrzelone korekcje? Będę próbował to dzisiaj regulować.
Brysio Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Koledzy, to jeszcze raz napiszcie mi które wartości i w których logach mam porównywać i co czym się różni to BTDC od ATDC. Na moich logach 004 nie ma ATDC. Po czym widzicie, że są rozstrzelone korekcje? Będę próbował to dzisiaj regulować. zrob tak rozgrzej silnik zeby wskaznik stal na 90stopni vagiem wejdz w basic settings i 004 wtedy jak jest late i 100% masz aktualny kat -- nie masz ATDC bo masz BTDC ATDC - oznacza kat po gornym polozeniu tloka BTDC - oznacza kat przed gornym polozeniem tloka czyli w tym wypadku zle to ustawienie mozesz zmienic tylko i wylacznie poprzez dynamiczne ustawianie czyli jak pisalem w BS 004 masz kat 2 BTDC luzujesz te 3 srubki na kole zebatym walka ktore trzymaja kolo zebate od pompy -- robisz kreske tak jak wyzej opisalem kreska ma byc polowa na kole od walka a polowa na kole od pompy przekrec pompa w lewo tak zeby powstala przerwa jakies 2mm pomiedzy kreskami dokrec srubki odpal maszyne loguj sie w basic settings 004 i patrz jaki masz kat jesli sie pojawi ATDC 2° jest idealnie jesli nie zobacz jaka masz wartosc jesli wieksza od 2 atdc krecisz kolem pompy minimalnie w prawo jesli mniej jak 2 atdc albo jeszcze btdc to krecisz w lewo i tak do skutku az pojawi sie okolo 2° moze byc 1,8 ( niby moze byc 2° +-2 czyli od 0 do 4 ATDC ale u mnie przy 1 albo 3 stopniach po atdc wypindala blad silnika jak jade na malych obrotach silnika a wysokim biegu)- zabawy jest troche czasem uda sie za pierszym razem a czasem 20 min trzeba krecic -- PAMIETAJ ZA KAZDYM RAZEM DOKRECAC SRUBKI ZANIM ODPALISZ AUTO! ale dziwne jest to ze masz strasznie duze dawki paliwa 7,8 do 8,2 na wolnych obrotach hmmm troche duzo moim zdaniem ale ustaw kat i wtedy zrob log 001 moze sie zmieni powodzenia
redyk Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Dzięki bardzo, już wszystko rozumiem. Zastanawiam się tylko dlaczego na forum wiele osób z silnikami AKN miało ustawiony wtrysk na 2 BTDC? Znalazłem nawet takie wątki gdzie na 2 ATDC silnik nie równo pracował http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t79152.0.html;highlight=k%C4%85t+wtrysku+akn Czy w tych silnikach AKN nie ma być na BTDC? Nie wiem skąd i u mnie wzięło się takie nastawienie.
Brysio Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Dzięki bardzo, już wszystko rozumiem. Zastanawiam się tylko dlaczego na forum wiele osób z silnikami AKN miało ustawiony wtrysk na 2 BTDC? Znalazłem nawet takie wątki gdzie na 2 ATDC silnik nie równo pracował http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t79152.0.html;highlight=k%C4%85t+wtrysku+akn Czy w tych silnikach AKN nie ma być na BTDC? Nie wiem skąd i u mnie wzięło się takie nastawienie. to jest tak ze wczesniejszy kat wtrysku daje autu moc na wolnych obrotach ale moze byc fatalny w skutkach przy wysokich kiedy pompa sama przechodzi na btdc a jak nie ma jak przejsc dochodzi do watosci granicznej i albo wywala blad silnika w nowych modelach albo pali sie steronik pompy bo nie moze jej wysterowac byly takie przypadki -- info mam z seriwsu boscha wiadomo ze jak ustawisz kat na btdc to zanim tlok jest u gory laduje mu mieszanke czyli lepiej pali lepiej sie zbiera ale te ustawienia ktos robil na setkach silnikow i jesli jest napisane ze ma byc 2 atdc znaczy ze tak jest optymalnie ale jesli chesz zeby sie lepiej zbieral ustaw sobie na 1 atdc bo to jest w granicy tolernacji i jesli nie bedzie silnik wywylal bledu mozezs tak jezdzic u mnie w nowej generacji wywala blad silnika kolega meszrum w tym watku pieknie to opisal wsztykie silniki sa podane poszukaj swojego akn moze jest inne ustawienie ale watpie problemy z nierowna praca silnka sa spowodowane czym innym przyczyn moze byc multum np zle zrobiony rozrzad walki pompa wtryski itp postudiuj te materialy tam masz dane starych i nowych silnikow oraz katy ustawien z tych co ja znam byly wsztkie 2 atdc http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html u Ciebie problem mulenia przy takim ustawieniu moze byc zwiazany z dawka paliwa silnik duzo paliwa dostaje a malo powietrza moze walki sa zjechane i nie otweira do konca zaworow dolotowych dopiero jak turbina mu dmucha wiecej to sie zbiera na obroty i lepiej odchodzi moj silnik ma juz dobrego kopa od okolo 1500obr przy 2 atdc z tym ze ja mam bdg
redyk Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Dziwne ale na VAG-com 409.1 w bloku 004 BS pokazuje wartość ok. 2 ATDS a jak zrobię log to tam jest 2 BTDS. Co jest grane?
Brysio Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Dziwne ale na VAG-com 409.1 w bloku 004 BS pokazuje wartość ok. 2 ATDS a jak zrobię log to tam jest 2 BTDC. Co jest grane? to masz dobrze on pokazuje -2 BTDC czyli 2 ATDC u mnie tez tak pokazywal i wykminilem ze dobrze jest bo z minusem czyli po drugiej stronie od BTDC
vauxhall95 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Niewiem czy ktos zauwazylem ale wg.mnie slaba moca do 2tyś jest winna przeplywka ktora do 2tyś podaje za mało
redyk Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 Tzn że mam dobrze ustawiony kąt wtrysku czy że program właściwie działa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się