Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wszystko o pielęgnacji auta - kosmetyki samochodowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:facepalm: może woda za mokra :mysli: a na serio ja tylko microfibry do osuszania używam i nie narzekam

może tak jak mówisz, za mokra woda :( No i gdzie ja tu teraz znajdę bardziej suchą wodę :wallbash:

Na ebay-u jest do kupienia woda w proszku, jak mogłeś o tym nie wiedzieć :wink4:

auto po wosku? Ja kupiłem Janka Niezbednego, i po samej politurze, zbiera tak jak pisałeś o Water Magnecie, żeby na sucho wytrzeć,muszę dosuszyć Fibrą :embarrassed:, dzisiaj położyłem wosk,w sobotę Mycie zobaczymy jak po wosku bedzie zbierał :mysli:

Jak jest dobrze auto nawoskowane to magnatem osusza się pięknie. Ja nawet nie ściągam wody, żadną wycieraczka tylko odrazu magnat, jak jest mokry to wykręcam i dalej do boju.

Gorzej jak auto ma zajechany lakier to wtedy ta woda się rozciera po lakierze i to jest wkurzające, ale to wtedy nie wina ręcznika tylko lakieru :rolleyes:

Tak więc jak auto ma zadbany lakier to jednym ręcznikiem można osuszyć cały parking samochodów pod tesko :decayed:

  • Odpowiedzi 4.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie, ostatnio kupiłem water magneta i dzisiaj po raz pierwszy go użyłem i powiem wam, że spodziewałem się lepszego zbierania wody. Ogólnie to jak zrobiłem całe auto to do sucha nie da się wysuszyć, musiałem pomóc sobie mikrofibrą :mysli:

przy następnych zakupach kup sobie Fluffy Dryer (koszt około 33-40zł), zmienisz zdanie na temat zbierania wody z auto, a magnetem możesz zrobić drobne poprawki :good:

Opublikowano

Panowie, ostatnio kupiłem water magneta i dzisiaj po raz pierwszy go użyłem i powiem wam, że spodziewałem się lepszego zbierania wody. Ogólnie to jak zrobiłem całe auto to do sucha nie da się wysuszyć, musiałem pomóc sobie mikrofibrą :mysli:

przy następnych zakupach kup sobie Fluffy Dryer (koszt około 33-40zł), zmienisz zdanie na temat zbierania wody z auto, a magnetem możesz zrobić drobne poprawki :good:

tego??

http://showcarshine.pl/174-showcarshine-fluffy-dryer-90x60cm-struktura-pluszu-jak-blue-ripper-.html

Opublikowano

Fluffy jest :kox:

Remik-A4: Jak robisz pozniej korekte auta to mozesz nawet i ircha osuszac auto... :) Tak samo jak i mycie gabka..

Im mniej "wycierania" tym mniej rusek. Ja osuszam auto sprezonym powietrzem i metoda nakladania i zdejmowania wafli lub mf.

Opublikowano

ja osuszam auto sprezonym powietrzem i metoda nakladania i zdejmowania wafli lub mf.

Makki ty jesteś hardkorem więc nic mnie już nie dziwi :decayed:

Opublikowano

Ja kupiłem Fluffy Dryera bo kosztował polowę tego co Water magnet :decayed: i nie wiem jak się pracuje WM, ale jestem z Fluffy Dryera zadowolony jak nie wiem co. To prawda, że on nie wpija wody po przylożeniu i trzeba przetrzeć, ale wciaga wodę z całego auta po myciu, bez wykręcania. Powiem więcej, jest tak puszysty, że tą całą wodę po jednym aucie wciąga na tyle głęboko, że niemożliwością jest go nawet wykręcić; kręcisz, kręcisz i nic nie leci. A potem na wieszaczek i na słoneczko i w 1h suchutki jak pieprz i nadal puszysty.

Żona, jak zobaczyła co mam do wycierania auta, to tylko kąśliwie rzuciła, że jakoś do sprzatania domu to się tak nie przykładam i gadżetów nie przynoszę

Opublikowano

z WM jest tak samo :wink4: tylko kobieta 2x bardziej krzyczy ze wzgledu na koszta :decayed::polew:

d*pa, nie jest tak samo. Masz WM, że wiesz? Bo ja jakoś mam i powiem szczerze, że jestem zawiedziony...

A cena 12 funtów to raczej nie aż tak dużo

Opublikowano

z WM jest tak samo :wink4: tylko kobieta 2x bardziej krzyczy ze wzgledu na koszta :decayed::polew:

pupa, nie jest tak samo. Masz WM, że wiesz? Bo ja jakoś mam i powiem szczerze, że jestem zawiedziony...

A cena 12 funtów to raczej nie aż tak dużo

oczywiscie, ze mam :wink4: i nie widze problemu :no: cale auto wytarlem na 2 wycisniecia

i to bez zadnej " pletwy " wczesniej...

wiec nie wiem czemu to tak wyglada u Ciebie Mateusz ;(

Opublikowano

wczoraj zajalem sie moim pierwszym autem w kwestii polerki...

Użyte zostały:

Das6 Pro

Eurotec

Menzerna FG 500

Menzerna FF3000

PB BH

Biała, żółta (flexipads) i niebieska (3M) gąbka

korekta wyszła moim zdaniem na 70-80%, niestety coś nie moge usunać w 95% chodziasz tych rys...

3 godziny spędziłem nad maską, używając Dasa6 głownie... i wspomagajac sie kilkoma przejazdami rotacji (poniewaz mam beznadziejnego, najtanszego BP no i brak wprawy)

oto zdjęcia:

pacjent :

2df9c4932ddc06bcmed.jpg

dscn5369l.jpg

miejsce pracy:

dscn5370c.jpg

dscn5396.jpg

stan lakieru pod lampami:

dscn5372r.jpg

dscn5373x.jpg

dscn5375k.jpg

po 40 minutach pracy pękła jedna szybka od gorąca w halogenie, co nie wróżyło dobrze pracy :/ (a włożyłem 400W zamiast maksymalnych 500)

dscn5377.jpg

pierwszy panel powiedzmy zrobiony :

dscn5381m.jpg

dscn5379i.jpg

dscn5380h.jpg

drugi panel 50/50: (jak widać troche rysek zostało) oczywiscie zdjecia po przetarciu IPA

dscn5391a.jpg

dscn5384o.jpg

dscn5385x.jpg

dscn5394.jpg

dscn5392m.jpg

dscn5393me.jpg

Nagle niewiedzieć czemu, podnosząc Dasa z lakieru, gąbka żółta się rozleciała :/ , a w zasadzie na masce nie miala o co zahaczyć i się uszkodzić (oderwała się od rzepa, który został na polerce) zauważyłem, że od maszyny leci dość mocne ciepło w miejscu gdzie jest BP, gąbka itd... to może być powód??

dscn5398d.jpg

dscn5399sf.jpg

a tu już cała maska zrobiona po FG500, FF3000 i chyba PB BH i colli 476s (chyba, bo juz nie pamietam) - widać, że kilka rzeczy zostało do poprawki, pewnie bardziej doświadczony, bo ściął te rysy, ale praktyka praktyka i jeszcze raz praktyka i myśle, że się naucze w końcu :)

dscn5404u.jpg

dscn5400.jpg

dscn5401t.jpg

dscn5402.jpg

dscn5403k.jpg

Opublikowano

Tak o to. Ale jak bys tylko potwierdził, czy to i glinka sa równowazne, to byłbym wdzięczny. Bo glinki to Ci u mnie dostatek a DCStep 1 bym dopiero musial nabyc :>

Glinka to glinka, a DC1 to DC1 - nie da się tego porównać, bo to nie są 2 równorzędne produkty.

Panowie, ostatnio kupiłem water magneta i dzisiaj po raz pierwszy go użyłem i powiem wam, że spodziewałem się lepszego zbierania wody. Ogólnie to jak zrobiłem całe auto to do sucha nie da się wysuszyć, musiałem pomóc sobie mikrofibrą :mysli:

Może to będzie zbyt szczere, ale najwyraźniej nie potrafisz wycierać auta ręcznikiem waflowym :naughty:

Ja zawsze wycieram swoje A4 praktycznie do sucha 1 ręcznikiem. Drugim ewentualnie robię tylko "poprawki".

Rozłóż go po myciu i całym rozłożonym przeciągnij po dachu i masce - potem go złóż i wyciśnij z niego wodę - ręcznik zrobi się cały wilgotny i wtedy zaczyna dobrze wchłaniać wodę.

ale aby przyspieszyc sprawe mozna zakupic pletwe :polew: od AutoGlym - http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180692097447&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

I przy okazji porysować sobie lakier - dziękuję wolę nie używać.

m1chal, coś Ty zrobił z tym żółtym padem ? beton polerowałeś czy jak ?

3h na masce i trochę rys zostało - jednak rotacja byłaby zdecydowanie lepsza :naughty:

Opublikowano

Glinka to glinka, a DC1 to DC1 - nie da się tego porównać, bo to nie są 2 równorzędne produkty.

lukaszr, wiem że glinka i DC1 to nie to samo. Pytanie może nieco wyrwane z kontekstu, ale uzupełniam :). Na moje wcześniejsze pytanie o usunięcie wosku SONAXA i ponowne nałożenie tym razem już czegoś sensowniejszego odpisałeś, że stary wosk trzeba usunąć i do tego można wykorzystać albo glinkę albo paint cleaner ( np DC1), bo nawet aktywna piana może nie usunąć całości starej warstwy wosku a tylko ją nadgryźć, a dopiero potem nakładać politurę DC2 i wosk. Tak więc w świetle tego wyjaśnienia ponawiam pytanie, czy równoważnie mogę użyć tego albo tego, czy raczej któreś jest preferowane w takiej sytuacji....
Opublikowano

Najlepiej glinkę, potem DC1, DC2 i wosk :naughty: :naughty: :naughty:

Trochę ciężko określić co będzie lepsze - wydaje mi się, że jednak DC1, bo ma właściwości minimalnie ścierne i pewnie dokładniej zbierze to, co było nałożone wcześniej.

Opublikowano

Bardzo to możliwe Łukasz, przygodę z detailingiem dopiero zaczynam ;(. Dzięki za wskazówkę :good:

Opublikowano

Najlepiej glinkę, potem DC1, DC2 i wosk :naughty: :naughty: :naughty:

Znaczy wersja hardcore od nowa :wallbash: :wallbash: :wallbash: Chociaż szczerze mówiac glinkowanie było całkiem light w porównaniu z UC.
Trochę ciężko określić co będzie lepsze - wydaje mi się, że jednak DC1, bo ma właściwości minimalnie ścierne i pewnie dokładniej zbierze to, co było nałożone wcześniej.

I właśnie o taki konkret mi chodziło. Dzięki :notworthy:
Opublikowano

m1chal, coś Ty zrobił z tym żółtym padem ? beton polerowałeś czy jak ?

3h na masce i trochę rys zostało - jednak rotacja byłaby zdecydowanie lepsza :naughty:

no wlasnie nie mam pojecia czemu pad sie rozleciał...

a to nie czyści sie pada o ziemie i pozniej o samochod ? :decayed:

no rotacją się wspomagalem,, kilka przejazdow robilem ,ale efekty są jakie są :/

Opublikowano

Na wieksze rysy rotacja :good: nie DA :no:

zestaw 3M pad i compound powinien uporac sie bardzo szybko z wiekszymi rysami itp.

reszta zalezy od umiejetnosci i odp. warstwy lakieru aby nie przegiac sprawy przydaje sie miernik itp.

Lukasz co myslisz o takim kompletnym 3 kolorowym zestawie 3m ?

ps. Michal masz zajeb... Golfa I :good: :good: :good:

Opublikowano

no wlansie chyba nastepnym razem kupie caly zestawik 3M aby na nim sie uczyć i na rotacji

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...