Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego teraz jest Motul od Toma, jakoś wcześniej nie wpadłem że olej podrabiają :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, wyglada na to ze symbol EU jest dawany wteczas jesli dany olej jest produkowany na licencji w ktoryms z krajow Uni. Ale nie w kraju pochodzenia danego oleju. Jesli chodzi o opakowania to sprawa jest prosta. Dana firma olejowa np. Castrol podpisuje umowe o produkcje na ich licencji oleju w Polsce np. rafineria Gdansk. I polska rafineria robi ten olej, ale Niemcy dostarczaja swoje opakowania. Albo w jezyku Niemiecki lub Angielskim. Nie wierzcie prosze ze ktos przywozi do Polski olej w bankach 4-5 litrowych. Wystarczy pojechac na Cło i kogos zaprzyjaznionego spytac czy widzieli tira z takimi bankami. Jesli juz to conajmiej sa to 208 litrowe beczki ktore sa potem w Polsce rozlewane. Ale to tez tylko Motul. Castrol i Mobil sa napewno robione w Polsce.

Nie wiem, ale moge podejrzewac ze Motul tez sie juz dogadal z Polska i ze produkcja jest robiona w

w ktorejs z naszych rafinerii. Bo skad nagle taka cena? Rok temu ponad 200zl za 1L. A teraz ok. 100zl. Przeciesz mamy kryzys i wszystko drozeje, a Motul nagle potaniał.

Podejrzewam dalej ze jedyny olej ktory jest nie zrobiony w Polsce to LM, ale kto to wie. Choc cena wskazuje na to ze moze to byc originalny olej z Deutschland .

Szkoda ze nie mamy kogos kto pracuje w rafinerii, byly by to najbardziej wiarygodne informacje.

I jeszcze na koniec, czytalam gdzies z miesiac temu, ale sorry nie pamietam gdzie to bylo.

Wiec jeden z dystrybutorow, chyba oleju Mobil robil wiosena promocje i do kazdej kupionej beczki 208L dodawal gratis 10 sztuk opakowan 4L. Reszte oczywiscie musi sobie handlarz kupic sam. I lejemy olejek do butelek. :gwizdanie:

No to pozdrawiam milo... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul jest robiony i rozlewany tylko we Francyji. Mozna to sprawdzic po nr kadzi na opakowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvo jest rozlewane w Holandii,na LM napisane jest made in germany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kupiłem właśnie moje cudo i chce wymienić olej i nie mógłbym nie zapytać co sądzicie o tym oleju castrol edge turbo diesel 5w-40. Z historii auta widzę że kolejni właściciele lali ten sam. Czyli lać tan sam? [A4 B6 1,9 TDI Automat bezstopniowy]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kupiłem właśnie moje cudo i chce wymienić olej i nie mógłbym nie zapytać co sądzicie o tym oleju castrol edge turbo diesel 5w-40. Z historii auta widzę że kolejni właściciele lali ten sam. Czyli lać tan sam? [A4 B6 1,9 TDI Automat bezstopniowy]

Leje ten sam i jest spoko :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam takie pytanie.Moje autko do czasu przybycia do Polski z Włoch latalo na oleju Agip 7007 SAE0W-30 nawet niewiem dlaczego na takim jezdzilo i czy dobry on jest ,bo rzadko go mozna spotkac u nas,alegro itp ;p ,ale przejde do rzeczy,ostatnio spotkalem sie z kolesiem co a taki sam wozek tylko inny silnik i powiedzial mi abym jezdzil na Castrol'u 5W-30, a nie na Motulu ktorego wlalem jak autko tutaj przywedrowalo,powiedzial ze do przebiegu 200-250km auto powino jezdzic na 5W-30 a nie na 5W-40 jak ma Motul,wiec teraz to juz niewiem ,nastepnym razem mam zmienic olej na Castrol z ta 5W-30 norma czy mam dalej zostac przy Motulu ?? i lac go jak do tej pory ?? .pozdrawiam.Powiem ze auto ma przejechane 158kkm bez cofanego licznika <- pewne zrodlo :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam takie pytanie.Moje autko do czasu przybycia do Polski z Włoch latalo na oleju Agip 7007 SAE0W-30 nawet niewiem dlaczego na takim jezdzilo i czy dobry on jest ,bo rzadko go mozna spotkac u nas,alegro itp ;p ,ale przejde do rzeczy,ostatnio spotkalem sie z kolesiem co a taki sam wozek tylko inny silnik i powiedzial mi abym jezdzil na Castrol'u 5W-30, a nie na Motulu ktorego wlalem jak autko tutaj przywedrowalo,powiedzial ze do przebiegu 200-250km auto powino jezdzic na 5W-30 a nie na 5W-40 jak ma Motul,wiec teraz to juz niewiem ,nastepnym razem mam zmienic olej na Castrol z ta 5W-30 norma czy mam dalej zostac przy Motulu ?? i lac go jak do tej pory ?? .pozdrawiam.Powiem ze auto ma przejechane 158kkm bez cofanego licznika <- pewne zrodlo :good:

co to za kombinacje. Twoj olej ma spelniac norme 505.01. jesli Motul ja spelnia - lej Motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Moje audi a4 b6 2.5 tdi BGD jeździło wcześniej na mobil 5w30 teraz zalałem mu motula specific 0w30 specyfikacja 506,00 dobrze zrobiłem czy lepiej gdybym został by mobilu

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=9&category=6&subset=125&modelyear=&vehicle=1959

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wazne by olej byl z pewnego zrodla i wymieniany na czas, pamiejajcie ze z gowna bata nie upleciesz i jak silnik juz kuluje to wlewanie super ekstra drogiego oleju to tak jak pudrowanie syfa i w wiekszej awarii nie pomoze, bo przyczyna nie zostala usunieta.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nurtuje mnie pytanie... czym różni się Castrol Edge 5W-30 od SLX 5W-30??? czy to tylko zmiana nazwy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLX Professional Powerflow

VW Longlife III 5W-30

Castrol SLX Professioanl Powerflow VW Longlife III 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych w innowacyjnej technologii Clean Performance Technology.

Olej rekomendowany przez Grupę VW

Specyfikacje: ACEA A3/B3/B4, C3, VW 504.00/507.00

Zalety i korzyści:

- redukuje emisję toksycznych związków do środowiska

- wydłuża trwałość katalitycznych systemów emisji spalin

- zastosowanie Clean Performance Technology TM pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa

- Clean Performance Technology TM zapewnia utrzymanie wysokiego poziomu czystości silnika i filtrów DPF

- gwarantuje utrzymanie pełnych osiągów silnika przez cały okres eksploatacji

- zapewnia skuteczną ochronę silnika przed zużycie

- obniża koszty eksploatacji pojazdu poprzez wydłużenie przebiegów między wymianami i zwiększenie trwałości filtrów DPF

Castrol EDGE 5W-30

Niskopopiołowy olej odpowiedni dla silników: VW, Audi, Skoda, Mercedes, BMW, Citroen,

Peugeot, Toyota, Mazda, Nissan, Subaru, Mitsubishi

W pełni syntetyczny olej, najnowsza technologia przeciwzużyciowa.

Kompletna ochrona silnika oraz przedłużenie trwałości układów katalitycznych

Zmniejsza zawartość toksycznych składników spalin, przez co utrzymuje silnik w

długotrwałej czystości.

Specyfikacje:

SAE 5W-30; ACEA A3/B3, A3/B4, C3; BMW Longlife-04; VW 504 00/ 507 00; MB-Approval 229.51;

Spełnia wymagania specyfikacji VW 503 01

Najnowsza technologia dla nowoczesnych silników Audi i VW

EDGE 5W-30 powstał we współpracy z grupą Volkswagena. Olej ten wprowadza nowe

standardy czystości silnika, gwarantując obniżenie szkodliwych emisji

spalin i większą ochronę środowiska. Zastosowana technologia wydłuża

trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników

toksycznych spalin. Castrol EDGE 5W-30 jest odpowiedni zarówno do silnika

diesel jak i benzynowego, spełniając wymogi norm VW 504 00 i 507 00.

Ponieważ realizuje warunki większości poprzednich norm określonych przez

Volkswagena, może być użyty w nowych i starszych silnikach. Obok

właściwości utrzymujących silnik w czystości, EDGE 5W-30 posiada system

chroniący silnik przed zużyciem, który zapewnia ochronę nowoczesnych

jednostek FSI, TDI i turbodoładowanych silników benzynowych.

Klasa lepkości: SAE 5W-30

Długotrwałe utrzymanie silnika w czystości - gwarancja niskiej emisji spalin

Większa ochrona dla wszystkich samochodów VW, Audi, BMW i MB oraz silników o wydłużonych

przebiegach między wymianami oleju

Mieszalny ze wszystkimi olejami spełniającymi specyfikację API SH, SJ, SL, SM>

KORZYŚCI:

Mniejsze zanieczyszczenie środowiska dzięki niskiej emisji spalin

Mniejsze zużycie silnika oraz poczucie spokoju zamiast obaw o awarię

Mniejsze koszty utrzymania dzięki:

- wydłużonym okresom między przeglądami

- zmiejszeniu zużycia paliwa

Chyba taka różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie widać różnicy... to to to to to to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten tzw: ".... wydłużony okres między przeglądami..."

to mozna sobie w d....wsadzic

przerabiałem juz 6 silników 2.0tdi, wszystkie na szmelc :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

ktos sobie ubzdurał i wymieniał olej co 25-30tkm, wszystko psu pod ogon

aaaa i ostatnio trafił sie rodzynek, ktos zalewał SLX Professional Powerflow do AJM-a

który oczywiscie tez nie wytrzymał próby czasu, a olej po zlaniu był rzadszy jak woda :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej będzie najlepszy do 1.9 tdi AJM i jakie filtry polecacie??

Myślałem o jakimś Motulu ale nie wiem jaki był by najlepszy??

Kolego ten MOTUL SPECIFIC VW 505.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej będzie najlepszy do 1.9 tdi AJM i jakie filtry polecacie??

Myślałem o jakimś Motulu ale nie wiem jaki był by najlepszy??

Kolego ten MOTUL SPECIFIC VW 505.01

lejesz go niezależnie od najechanych km tylko dodam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...