Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

A mi TOM polecił taki Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30

a nie tylko motul :wink4:[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2011, 14:30_________________________________________________Dodam że audika latała od nowości na Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nic nikogo nie obrzydza w Motulu po za tym ,że staje się to już nudne że tylko Motul a reszta jest beee...... Jak wiadomo większość produktów Motula to HC tak jak i w przypadku konkurencji , więc w czym on jest lepszy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki miałem zalany Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 zero ubytku do wymiany i zdecydowałem się dalej lać Castrola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tego się trzymaj. Ja nie zaleje Motula tylko Shell Helix Ultra 5W40.

a co cię tak obrzydza w motulu??

Nic nikogo nie obrzydza w Motulu po za tym ,że staje się to już nudne że tylko Motul a reszta jest beee...... Jak wiadomo większość produktów Motula to HC tak jak i w przypadku konkurencji , więc w czym on jest lepszy.....

Tylko Motul i Motul a jest wiele innych dedykowanych oliwek do Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na szczęście mamy wolność i wszechstronność wyborów, więc każdy wybiera to co lubi i nie koniecznie gwarantuje to zdrowie swojemu silnikowi, twoje (wasze) autko - wasze sumienie i satysfakcja, mnie tu nikt do niczego nie namawiał i nie zmuszał, sam wybrałem Motula :tongue4::naughty: :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki jest temat a że motul jest dobry i niedrogi to się dużo o nim pisze i nie wiem dlaczego co niektórzy się oburzają :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy dokonuje jakiegoś wyboru... Zalałem Motula bo akurat nie mogłem dostać Valvoline'a u siebie, a przy następnej wymianie wleje Valvo:).

Jeśli komuś się nudzi i chce przypomnieć sobie trochę angielskiego to wrzucam krótką lekturę o olejach mniej i bardziej znanych;D

https://rapidshare.com/files/3281591412/Oil_Tests.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już to wszystko co piszecie, natomiast oczywiście lejemy Motul, bo wykonany jest w najlepszej jakościowo technologii, Valvo i tylko sprawdzony SLX o co trudno. Reszta wymyślonych jest niepotrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie SR chłopaki testowali temperaturę oleju w Golfie 1,9 tdi PD po modach na 250KM i jedynie Motul 505.01 przy ostrym upalaniu zachowywał poprawne działanie,reszta oliw dość mocno się przegrzewała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie SR chłopaki testowali temperaturę oleju w Golfie 1,9 tdi PD po modach na 250KM i jedynie Motul 505.01 przy ostrym upalaniu zachowywał poprawne działanie,reszta oliw dość mocno się przegrzewała.

przy tej mocy potrzeba dużo wydajniejszej chłodnicy oleju

jezeli takowa jest na aucie nie ma mowy nadmiernej temperaturze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już to wszystko co piszecie, natomiast oczywiście lejemy Motul, bo wykonany jest w najlepszej jakościowo technologii, Valvo i tylko sprawdzony SLX o co trudno. Reszta wymyślonych jest niepotrzebna.

A jaka to ta najlepsza technologia HC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już to wszystko co piszecie, natomiast oczywiście lejemy Motul, bo wykonany jest w najlepszej jakościowo technologii, Valvo i tylko sprawdzony SLX o co trudno. Reszta wymyślonych jest niepotrzebna.

A jaka to ta najlepsza technologia HC ?

Kolego - oczywiście, że technologia HC jest wręcz pożadana w przypadku PD i normy 505.01. Najpierw poczytaj, zdobadz wiedze, a nie powtarzaj po innych "fachowcach".

Motul to PAO, Estry + w niektórych domieszka HC (np. 505.01), która nie ma prawa byc demonizowana. To tylko zaleta:

Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów.

Nie demonizować domieszek HC w olejach syntetycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko Panowie.

Czym różnią się te oleje: Mobil 1 z formułą ESP vs Mobil 3000 Super (oba 5W30)

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na pierwszej stronie "rtocki" dal fajnego linka do poczytania o olejach http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf , nie wspomnieć, że podwieszony wątek też nie wziął się z kosmosu

Na prawdę warto poczytać. Polecam :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukacie i szukacie i wychodziło do tej pory że najlepszy jest Motul, a reszta to kicha. A teraz się okazało ( i słusznie), że Motul jest dobry, ale nie wspaniały. I jak już napiszecie 500 stron wątku i przeanalizujecie składy i karty charakterysyki, i dojdziecie w końcu do tego wniosku, że najlepszy jest Millers Oils, to pamiętajcie, że "trąbię" o tym od roku: że jest 100% PAO + ewentulanie estry, bez HC, olej XF longlife 5w30 504.00/507.00 z aprobatą VW nie jest (niepotrzebne!) olejem ACEA C3 i od daaaaaawna niepamiętam co to dolewki oleju. Pomyślności w poszukiwaniach! Wiem, że to co pisze jest trochę ironiczne, ale mam już dość Motulowego lobby - to dobry olej, lepszy od Castroli, Mobili, Shellów, ale są na rynku jeszcze lepsze produkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Millers Oils, to pamiętajcie, że "trąbię" o tym od roku: że jest 100% PAO

prawdziwy ortodox powie - 100% PAO to nie syntetyk...

100% PAO to przeżytek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. Najlepsze oleje to oleje estrowe, później mamy PAO, a później PAO + HC. Zresztą zapraszam do lektury - http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2010/01/motor-oleje.jpg , http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2010/01/motor-oleje-003.jpg

To właśnie oleje z bazą 100% PAO (wiadomo, że do tego dodaje się dodatki, ale sama baza jest PAO bez HC) można nazwać pełnym syntetykiem. A HC w renonomowanych olejach? No cóż - efekt wojny o cenę.

Wolę zapłacić za Millersa o 40 czy 50 zł więcej na butelce dwa razy na rok i się nie martwić niż kombinowac i zgadywać co jest w butelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...