Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jak to w końcu jest z MOTUL'em Specific 505.01 , jest full syntetyczny czy HC , bo już zgłupiałem crazy.gif :mysli:

Jest Full 100% Syntetyczny!

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

z Castro-lem są jakies cuda

Opublikowano

To jak to w końcu jest z MOTUL'em Specific 505.01 , jest full syntetyczny czy HC , bo już zgłupiałem crazy.gif :mysli:

Jest Full 100% Syntetyczny!

Podaj link do karty produktu i kart BHP nigdzie nie można ich znaleźć
Opublikowano

Panowie jest pytanie, czy wymieniając olej LL (Castrol) co 10, max 15k km ( ewentualnie raz w roku nie przekraczając oczywiście 15k km) ma negatywny wpływ na silnik i turbo? w aucie jest DPF.

Opublikowano

Panowie jest pytanie, czy wymieniając olej LL (Castrol) co 10, max 15k km ( ewentualnie raz w roku nie przekraczając oczywiście 15k km) ma negatywny wpływ na silnik i turbo? w aucie jest DPF.

Nie ma żadnego , ... a tak szczerze mówiąc według mnie ma - pozytywny :wink4:

Opublikowano

Panowie jest pytanie, czy wymieniając olej LL (Castrol) co 10, max 15k km ( ewentualnie raz w roku nie przekraczając oczywiście 15k km) ma negatywny wpływ na silnik i turbo? w aucie jest DPF.

czestsze wymiany oleju sa lepsze dla silnika bo caly syf nie plywa w nim tylko wylewasz go w kanal

opilki i inne ustrojstwa ktore w silniku sie gromadza jak nagar albo z silnika pochodza beda wywalane a co za tym idzie zywotnosc silnika wzrasta

no i ciagle masz optymalne smarowanie na dobrym oleju niprzepracowanym

a wiec same plusy

Opublikowano

No tak, ale mowa tu o wymianie przy 10k km lub max przy 15k km. Rozumiem że jeżeli ktoś uporczywie chce dotoczyć te 30k km albo zmienić olej 1x na 2 lata, to wtedy to może mieć negatywny wpływ, ale w innym wypadku, wg mnie, nie powinno mieć to większego znaczenia.:cool1: Przecież zalecany olej Motul, dedykowany dla motoru z DPF'em, a nie wymieniany w odpowiednich interwałach tez może się przyczynić do zużycia silnika, pozdro :)

Opublikowano

No tak, ale mowa tu o wymianie przy 10k km lub max przy 15k km. Rozumiem że jeżeli ktoś uporczywie chce dotoczyć te 30k km albo zmienić olej 1x na 2 lata, to wtedy to może mieć negatywny wpływ, ale w innym wypadku, wg mnie, nie powinno mieć to większego znaczenia. :cool1: Przecież zalecany olej Motul, dedykowany dla motoru z DPF'em, a nie wymieniany w odpowiednich interwałach tez może się przyczynić do zużycia silnika, pozdro :)

Przyjacielu szkoda , że nie zrobiłem zdjęć jak wyglądał silnik "od środka" w mojej poprzedniej A4 która jeździła na LL :blink:

Opublikowano

Witam

Przeczytałem tego tematu trochę i się zakręciłem jak słoik.....Mam takie pytanko mam wlany 5w30 według kartki chyba mobil czyli chyba to jest syntetyk taki mi wlał mechanik pewnie zerkając na zegary bo jest na nich 160 tys ale oryginalnie gdzieś koło 300 tys.Po przejechaniu 10 tys trochę mi go ubyło do do min czy teraz lepiej wlać półsyntetyk a jeśli tak to jaki czy lać na farta dalej syntetyk mimo ze go ubywa i czy ten sam czy zmienić na motula ?? I ostanie pytanko czy jak zmieniając z syntetyka na półsyntetyk czyścić go tym preparatem . Z góry dzięki za pomoc :hi:

Opublikowano

Wyczyścić zawsze warto :gwizdanie: Lej syntetyk, jak w pierwszym poście.

Opublikowano

A to normalne ze bierze olej ?? Może jednak półsyntetyk powinien być i jeszcze jedno pytanko na bagnecie nie wchodzi mi olej na to załamanie czy dolać mu czy poczekać juz do wymiany wymianę będę robili gdzieś za 2 tygodnie wiec myślę ze max 1000 km zrobię

Opublikowano

A to normalne ze bierze olej ?? Może jednak półsyntetyk powinien być i jeszcze jedno pytanko na bagnecie nie wchodzi mi olej na to załamanie czy dolać mu czy poczekać juz do wymiany wymianę będę robili gdzieś za 2 tygodnie wiec myślę ze max 1000 km zrobię

Do TDI na PD musisz zastosować olej spełniający normę 505.01, z praktyki Ci powiem że stosowanie innych olejów może doprowadzić do wytarcia się krzywek na wałku. Jeżeli łyka Ci olej to sprawdź czy masz gdzieś wycieki, czy turbina podsysa.
Opublikowano

Witam

Przeczytałem tego tematu trochę i się zakręciłem jak słoik.....Mam takie pytanko mam wlany 5w30 według kartki chyba mobil czyli chyba to jest syntetyk taki mi wlał mechanik pewnie zerkając na zegary bo jest na nich 160 tys ale oryginalnie gdzieś koło 300 tys.Po przejechaniu 10 tys trochę mi go ubyło do do min czy teraz lepiej wlać półsyntetyk a jeśli tak to jaki czy lać na farta dalej syntetyk mimo ze go ubywa i czy ten sam czy zmienić na motula ?? I ostanie pytanko czy jak zmieniając z syntetyka na półsyntetyk czyścić go tym preparatem . Z góry dzięki za pomoc :hi:

oleje 5w30 sa zawsze zuzywane w wiekszej ilosci niz 5w40. wszystko zalezy jakie zuzycie jest duze.

jezeli to nawet 1 L /10ooo km. nie ma tragedii. sesowniej wlac motul X-clean 5W40 lub specific 5W40 505.01.[br]Dopisany: 02 Luty 2011, 09:54_________________________________________________

A to normalne ze bierze olej ?? Może jednak półsyntetyk powinien być i jeszcze jedno pytanko na bagnecie nie wchodzi mi olej na to załamanie czy dolać mu czy poczekać juz do wymiany wymianę będę robili gdzieś za 2 tygodnie wiec myślę ze max 1000 km zrobię

wymien od razu, ja wymieinam co 8000 km.silnikowi bedzie przyjemniej.

Opublikowano

A to normalne ze bierze olej ?? Może jednak półsyntetyk powinien być i jeszcze jedno pytanko na bagnecie nie wchodzi mi olej na to załamanie czy dolać mu czy poczekać juz do wymiany wymianę będę robili gdzieś za 2 tygodnie wiec myślę ze max 1000 km zrobię

diesle maja to do siebei ze czasem troche wezma to jest normlane jesli silnik jest szczelny i nie ma wyciekow szukaj przy turbinie jesli i ta jest ok to znaczy ze sobie przez pierscienie bierze proces calkiem normalny i nie ma co z tego robic afery pilnuj stanu i jezdzij

a myslisz ze co polsyntetyk wycieki pozatyka uszczelni turbine? zastanow sie troche i nie pisz bzdur

lej full syntetic on jesli bierze bedzie bral obojetnie jaki mu wlejesz zalej dobrym olejem np motulem koledzy tutaj tak zrobili i mniej niektorym bierze

Opublikowano

Dzięki za pomoc :) takiej oczekiwałem odpowiedzi akurat musze właśnie wyjechać:) i nie dam rady wymienić teraz;) pozdrawiam:) :good:

Opublikowano

Musashi - nie ma sensu porównywać lepkości kinematycznej w 100C, bo ona wynika z tego że jest 5W30 i to już z góry narzuca odpowiednie wartości zbliżone do 12. Nie jest żadnym problemem żeby zrobić 13, albo 11, tylko wtedy to już nie będzie 5W30. Dla przykładu 5W40 ma wartości zbliżone do 14, 5w50 - ok. 17. O jakości olejów dużo mówi liczba TBN, im wyższa tym lepiej, ale trudno połączyć wysoką liczbę TBN z niską zawartością popiołów, dlatego oleje 504/507 mają stosunkowo niską liczbę zasadową (ok. 7), a zwykły minerał potrafi mieć nawet 12 KOH/g.

oczywiscie ze norama sae 30 narzuca parametry lepkosciowe w okolicy 12 ale juz wybierajac te oleje lepiej decydowac sie na te z najwieksza wartoscia lepkosci kinematycznej.

TBN oczywiscie jest rowniez bardzo wazna, jest przeciez watek nt charakterystyk olejow, nawet podwieszony i nawet link do niego jest w pierwszym poscie. Jest w nim rowniez mowa o TBN.

Opublikowano

Panowie, lepszym i pewniejszym olejem do silnika wysokoprężnego, niż Casrtol EDGE Sport 0w-40 będzie jaki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...