Bulczas Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Wiem że może zadam głupie pytanie ale czym się różni olej 5w40 od 5w50 tylko temperaturą czy jakieś większe różnice są. I czy można lać do tdi ten 5w50
Duras Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Różnica jest w lepkości oleju w wysokich temperaturach, głównie chodzi o okresy letnie. W wysokich temp olej 5W50 lepiej smaruje niż 5W40. Ale to trzeba mocno korzystać z silnika:) Do TDI można taki zalać byle spełniał odpowiednią aprobatę producenta. Jeśli masz PD to nie znam oleju o lepkości 5W50 z aprobatą VW 505.01 Ty chyba masz silnik gdzie wymagana norma to 505.00 więc takie produkt znajdziesz. A czy to konieczne (lać taki olej) to musisz ocenić swój styl jazdy, czy są to trasy czy miasto itd. Pozdrawiam
Bulczas Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 No wlasnie lubie sobie pocisnac troche. Ma silnik na pompie
Duras Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 To olej o normie 505.00 to najważniejsze. Wiesz generalnie to ten parametr ma znaczenie jak np.: jedziesz autostrada x km z duża prędkością czyli przez dłuższy okres mocno wykorzystujesz silnik. Jak to jest sporadyczne "przyciśnięcie" to nie ma konieczności. Ale jak uważasz, że silnik może tego potrzebować przy Twojej jeździe to zalej taki olej:) Będziesz spokojny, że silnik ma odpowiednie smarowanie:) Pozdrawiam
Bulczas Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 To olej o normie 505.00 to najważniejsze. Wiesz generalnie to ten parametr ma znaczenie jak np.: jedziesz autostrada x km z duża prędkością czyli przez dłuższy okres mocno wykorzystujesz silnik. Jak to jest sporadyczne "przyciśnięcie" to nie ma konieczności. Ale jak uważasz, że silnik może tego potrzebować przy Twojej jeździe to zalej taki olej:) Będziesz spokojny, że silnik ma odpowiednie smarowanie:) Pozdrawiam Dzięki za odpowiedź to zaleje Valboline Vr1. Miałem zalać 0w30 jak kolega tutaj radził parę stron wcześniej ale zdaje mi się że to za nowoczesny olej do takiego silnika
Musashi Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 w pierwszym poście jest lista dobrych olejów
kadafi Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 mam takie szybkie pytanie jaki olej do 1.9tdi awx 2002r z turbo brd-fmic-program,kolega mi polecil Motul spec 5w 30 504/507 moze taki byc? z gory wielkie dzieki pozdrawiam
melon1 Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Witam Ja u Siebie w AFN jezdze na polsyntetyku....mam przejechane "250 tys"...czeka mnie wymiana, i juz sam ni ewiem czy mam kupic jakis pelny syntetyk czy nadal pol syntetyk jakiegos castrola??pomozecie bo jak koega wyzej zglupialem:D
daniels Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 mam takie szybkie pytanie jaki olej do 1.9tdi awx 2002r z turbo brd-fmic-program,kolega mi polecil Motul spec 5w 30 504/507 moze taki byc?z gory wielkie dzieki pozdrawiam podobne mody mam u siebie i jeździłem na Motulu Specificu5w40,Mobilu ESP 5w30...teraz na 0W30 Motul Specific nic złego na te oleje nie mogę powiedzieć ale najciszej jest na 0W30,jeszcze "wypróbuje" valvoline MST 5w30-mój kumpel zrobił na nim blisko 600tys. i nie może się nachwalić
Musashi Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 WitamJa u Siebie w AFN jezdze na polsyntetyku....mam przejechane "250 tys"...czeka mnie wymiana, i juz sam ni ewiem czy mam kupic jakis pelny syntetyk czy nadal pol syntetyk jakiegos castrola??pomozecie bo jak koega wyzej zglupialem:D Przecież wszystko jest w pierwszym poście...
daniels Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 WitamJa u Siebie w AFN jezdze na polsyntetyku....mam przejechane "250 tys"...czeka mnie wymiana, i juz sam ni ewiem czy mam kupic jakis pelny syntetyk czy nadal pol syntetyk jakiegos castrola??pomozecie bo jak koega wyzej zglupialem:D Przecież wszystko jest w pierwszym poście... dokładnie na początku masz ładną rozpiskę a 250tysi to dopiero rozgrzewka dla 1.9tdi,lej syntetyka,najważniejsze mimo wszystko to częste zmiany oleju,osobiście zmieniam co 8tys.
melon1 Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Ok kupie syntetyka ,ale musze plukac silnik jak jezdzilem na pol syntetyku ?? u kogo polecacie z forum kupic olej?? pozdrawiam i dzieki za wyrozumialosc:D
Duras Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Jak koledzy napisali byle norma była oki. Czy syntetyk czy pół to zależy od stanu silnika. Co do płukanki przy zmianie z pół na synt. Lepiej zrobić bo inaczej zrobi to olej synt i potem ten syf będzie latał w silniku przez 10 tys. Polecam płukanki które nie są na bazie rozpuszczalnika, zawsze mniejsze ryzyko, że uszczelki dostaną po tyłku. Marka oleju wg uznania. Pozdrawiam
daniels Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 ja płukankę stosowałem Millers nie ma w składzie benzyny ekstrakcyjnej,kupisz u kolegi Duras,Dzik powiem więcej na oleju mam teraz przejechane ponad 1tys i kolor oleju jest żółty,oczywiście przy wymianie odessałem olej z chłodniczki oleju siedziało tam dobre 0,4L
Musashi Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 Ok kupie syntetyka ,ale musze plukac silnik jak jezdzilem na pol syntetyku ?? u kogo polecacie z forum kupic olej??pozdrawiam i dzieki za wyrozumialosc:D nie musisz płukać. najwyżej zmień trochę wcześnej olej. lej zawsze syntetyk, bez obaw. chyba ze silnik, jest bardzo zuzyty. wtedy trzebaby pomyslec raczej o remoncie lub wymianie, niz zastanawiac sie nad olejami...
ficjor Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 Witam. Chciałbym przed skromną wymianą uszczelniaczy w silniku trochę jeszcze przeczyścić mojego AFN'a. Czy mogę do tego celu zastosować jakiś tańszy olej (np. 10w) na 500km następnie zrobić płukankę i zalać 5w40? Jeśli tak to jaki olej do tego najlepiej się nadaje?
Musashi Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 im gorszy olej tym slabsze wlasnosci myjace.
Duras Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 Tak jak kolega pisze, płukanie słabymi olejami nie ma sensu, dobrą płukankę i zmień olej. Taki zabieg czyszczenia olejem to raczej po remontach silnika się robi, żeby opiłków się pozbyć itd. A jak tylko płukanka przed zmianą to wystarczy środek do płukania.
dziako Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Tak jak kolega pisze, płukanie słabymi olejami nie ma sensu, dobrą płukankę i zmień olej. Taki zabieg czyszczenia olejem to raczej po remontach silnika się robi, żeby opiłków się pozbyć itd. A jak tylko płukanka przed zmianą to wystarczy środek do płukania. A jaki to środek? Chciałem zmienić olej (z innej firmy), ale jeszcze mam ok. 5000km do wymiany, czy na dolewkę mogę dolać już ten nowy, czy lepiej dokupić taki jak miałem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się