Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Mobila ESP formula 5W30

Tylko to olej do samochodów z DPF który niestety w pierszej kolejności ma chronić DPF-a niż silnik, nie lepiej by Ci było zalać coś typowo pod PD z normą 505.01 lub 506.01 najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mobila ESP formula 5W30

Tylko to olej do samochodów z DPF który niestety w pierszej kolejności ma chronić DPF-a niż silnik, nie lepiej by Ci było zalać coś typowo pod PD z normą 505.01 lub 506.01 najlepiej.

ale on ma 502.00 503.00 505.00 506.00 506.01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia lub przewyższa następujące wymagania:

BMW Longlife 04

MB-Approval 229.31/229.51

Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla) 504 00 / 507 00

Porsche C30

Chrysler MS-11106

Peugeot/Citroën Automobiles B71 2290 / B71 2297

AvtoVAZ Group "Luxe"

AAE Standard STO 003-05, Group B6

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące aprobaty producentów:

ACEA C2/C3

API (spełnia wymogi testu silników) SM / SN

JASO DL-1

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających:

APT CF

Volkswagen (silniki benzynowe) 502 00 / 503 00 / 503 01

Volkswagen (silniki Diesla) 505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01

Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia lub przewyższa następujące wymagania:

BMW Longlife 04

MB-Approval 229.31/229.51

Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla) 504 00 / 507 00

Porsche C30

Chrysler MS-11106

Peugeot/Citroën Automobiles B71 2290 / B71 2297

AvtoVAZ Group "Luxe"

AAE Standard STO 003-05, Group B6

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące aprobaty producentów:

ACEA C2/C3

API (spełnia wymogi testu silników) SM / SN

JASO DL-1

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających:

APT CF

Volkswagen (silniki benzynowe) 502 00 / 503 00 / 503 01

Volkswagen (silniki Diesla) 505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01

Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006

norma 506.01 zastępuje 505.01 czyli jak najbardziej do PD[br]Dopisany: 17 Luty 2012, 13:57_________________________________________________dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.

- Gulf Formula FE 0w30

- Havoline 506.01 0w30

- Motul Specific 506.01 0w30

- Shell Helix Ultra AW 0w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można go stosować w PD-kach tylko on jest zrobiony typowo do aut z DPF-em, a wiadomo przecież że oleje pod DPF-a słabiej chronią silnik, więc po co lać coś co chroni część której się nie posiada.

Lepiej zalać olej typowo stworzony pod PD według mnie.

dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.

- Gulf Formula FE 0w30

- Havoline 506.01 0w30

- Motul Specific 506.01 0w30

- Shell Helix Ultra AW 0w30

No i któryś z tych był by dużo lepszy dla Twojego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można go stosować w PD-kach tylko on jest zrobiony typowo do aut z DPF-em, a wiadomo przecież że oleje pod DPF-a słabiej chronią silnik, więc po co lać coś co chroni część której się nie posiada.

Lepiej zalać olej typowo stworzony pod PD według mnie.

dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.

- Gulf Formula FE 0w30

- Havoline 506.01 0w30

- Motul Specific 506.01 0w30

- Shell Helix Ultra AW 0w30

No i któryś z tych był by dużo lepszy dla Twojego silnika

teoretycznie tak,ale jeśli spełnia normy PD a nawet je przewyższa to powinna być git,po za tym olej nie opcji "to chronię bardziej a tamto mniej" spełnia normy i ma chronić od tego jest :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie demonizujcie tego mobila.

jezdzilem na nim i AVF i BLB, i jedyne ale, to odrobine wieksze zuzycie oleju, ale to akurat naturalne, w temp 90C ma mniejsza lepkosc niz oleje 5w40 z norma 505.01.

najwazniejsze, wnetrze silnika czysciutkie, bez zadnych osadow, a o to m.in. chodzi. i plus gdy silnik zimny, ma mniejsza lepkosc, wiec lepsze wlasnosci smarujace niz 5w40.

a ze przeznaczony do DPF... tzn ze ma mniej popiolow po spaleniu. ktore trafiaja nie tylko do ukladu wydechowego ale i osadzaja sie na filmie olejowym gladzi cylindrowej. skoro mniej popiolow, mniej masy ciernej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mobil, castrol to ogromna produkcja, ktora trzeba sprzedac. motul, LM, millers itp, nie produkuja takich ilosci, wiec skromniejsze kampanie sa wystarczajace.

nie warto, smakuja okropnie :naughty::decayed:

ja zapodałem Mobila ESP formula 5W30,wcześniej był Motul 5W40 i powiem szczerze że na Mobilu jest lepiej zwłaszcza po odpaleniu ale być może klasa oleju inna :gwizdanie:

jesli zalewasz mniej lepki olej po bardziej lepkim - zawsze bedzie na +. producent ma tu drugorzedne znaczenie. zalej 0W30 a bvedzie jeszcze lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mobil, castrol to ogromna produkcja, ktora trzeba sprzedac. motul, LM, millers itp, nie produkuja takich ilosci, wiec skromniejsze kampanie sa wystarczajace.

nie warto, smakuja okropnie :naughty::decayed:

ja zapodałem Mobila ESP formula 5W30,wcześniej był Motul 5W40 i powiem szczerze że na Mobilu jest lepiej zwłaszcza po odpaleniu ale być może klasa oleju inna :gwizdanie:

jesli zalewasz mniej lepki olej po bardziej lepkim - zawsze bedzie na +. producent ma tu drugorzedne znaczenie. zalej 0W30 a bvedzie jeszcze lepiej.

tak właśnie chcę zrobić,patrzyłem w książkę i od nowości moja śmigała na 0w30 :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki olej polecacie do AFN"a po delikatnym remoncie silnika, wszystko czyszczone, zmienione pierścienie tłokowe itp. Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. Można zalać np 5w30 lub 5w50 np. Valvoline :gwizdanie: Auto jest podkręcone na 167 i 340Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony.

dlaczego ???

nie zalałes przypadkiem jakiejsc podróby ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można go stosować w PD-kach tylko on jest zrobiony typowo do aut z DPF-em, a wiadomo przecież że oleje pod DPF-a słabiej chronią silnik, więc po co lać coś co chroni część której się nie posiada.

Lepiej zalać olej typowo stworzony pod PD według mnie.

dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.

- Gulf Formula FE 0w30

- Havoline 506.01 0w30

- Motul Specific 506.01 0w30

- Shell Helix Ultra AW 0w30

No i któryś z tych był by dużo lepszy dla Twojego silnika

teoretycznie tak,ale jeśli spełnia normy PD a nawet je przewyższa to powinna być git,po za tym olej nie opcji "to chronię bardziej a tamto mniej" spełnia normy i ma chronić od tego jest :evil:

Ten Mobil 1 ESP 5W30 spełnia prawie wszystkie normy między innymi C2 i C3, a co ciekawe jedna wyklucza drugą :cool1:

Wartości TBN nie podają a po przebadaniu jeśli dobrze pamiętam wyszło coś ok 5, więc bardzo mało - bynajmniej na diesla.

Masz do wyboru dużo innych lepszych olejów na rynku. Szkoda ,że wybrałeś ten olej który jest głównie przeznaczony do aut wyposażonych w DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki olej polecacie do AFN"a po delikatnym remoncie silnika, wszystko czyszczone, zmienione pierścienie tłokowe itp. Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. Można zalać np 5w30 lub 5w50 np. Valvoline :gwizdanie: Auto jest podkręcone na 167 i 340Nm

odpowiedz jest prosta - zalej dobrej jakości 0W30:

Motul X-lite 0W-30

Liqui Moly SYNTHOIL LONGTIME 0W-30

Fuchs TITAN Supersyn 0W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony.

dlaczego ???

nie zalałes przypadkiem jakiejsc podróby ????

Olej lany z pewnego zródła ze sklepu w którym pracowałem :wink4:

Panowie jaki olej polecacie do AFN"a po delikatnym remoncie silnika, wszystko czyszczone, zmienione pierścienie tłokowe itp. Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. Można zalać np 5w30 lub 5w50 np. Valvoline :gwizdanie: Auto jest podkręcone na 167 i 340Nm

odpowiedz jest prosta - zalej dobrej jakości 0W30:

Motul X-lite 0W-30

Liqui Moly SYNTHOIL LONGTIME 0W-30

Fuchs TITAN Supersyn 0W-30

Wymiana tak jak teraz co ok 8-9tys km tak :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki olej polecacie do AFN"a po delikatnym remoncie silnika, wszystko czyszczone, zmienione pierścienie tłokowe itp. Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. Można zalać np 5w30 lub 5w50 np. Valvoline :gwizdanie: Auto jest podkręcone na 167 i 340Nm

ale co jest powodem sredniego zadowolenia? kolor przepracowanego oleju, smak, zapach? :cool1:[br]Dopisany: 18 Luty 2012, 09:36_________________________________________________

Tak można go stosować w PD-kach tylko on jest zrobiony typowo do aut z DPF-em, a wiadomo przecież że oleje pod DPF-a słabiej chronią silnik, więc po co lać coś co chroni część której się nie posiada.

Lepiej zalać olej typowo stworzony pod PD według mnie.

dla VW 506.01 - olej do silników diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze o wydłużonym interwale wymiany.

- Gulf Formula FE 0w30

- Havoline 506.01 0w30

- Motul Specific 506.01 0w30

- Shell Helix Ultra AW 0w30

No i któryś z tych był by dużo lepszy dla Twojego silnika

teoretycznie tak,ale jeśli spełnia normy PD a nawet je przewyższa to powinna być git,po za tym olej nie opcji "to chronię bardziej a tamto mniej" spełnia normy i ma chronić od tego jest :evil:

Ten Mobil 1 ESP 5W30 spełnia prawie wszystkie normy między innymi C2 i C3, a co ciekawe jedna wyklucza drugą :cool1:

Wartości TBN nie podają a po przebadaniu jeśli dobrze pamiętam wyszło coś ok 5, więc bardzo mało - bynajmniej na diesla.

Masz do wyboru dużo innych lepszych olejów na rynku. Szkoda ,że wybrałeś ten olej który jest głównie przeznaczony do aut wyposażonych w DPF.

ale pod jakim wzgledem C2 wyklucza C3?

C2 = Mid Saps ^ HTHS > 2,9 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

C3 = Mid Saps ^ HTHS > 3,5 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

czyli grupa wyzsza C spelnia wymogi grupy nizszej.

aceac.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ większość diesli na forum to 1,9 TDI chciałam zapytać co leją koledzy do 2,5 TDI ? na chwilę obecną auto po przeglądzie i po wymianie filtrów, oleju itd. normy znam, chodzi mi o konkretną markę i olej jaki używacie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ większość diesli na forum to 1,9 TDI chciałam zapytać co leją koledzy do 2,5 TDI ? na chwilę obecną auto po przeglądzie i po wymianie filtrów, oleju itd. normy znam, chodzi mi o konkretną markę i olej jaki używacie :hi:

najwiecej V6 VP jezdzi na motulu excess 8100 5w40. mozna tez lac MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz jest prosta - zalej dobrej jakości 0W30:

Motul X-lite 0W-30

Liqui Moly SYNTHOIL LONGTIME 0W-30

Fuchs TITAN Supersyn 0W-30

Wymiana tak jak teraz co ok 8-9tys km tak :gwizdanie:

co 10 tys. do 12 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ większość diesli na forum to 1,9 TDI chciałam zapytać co leją koledzy do 2,5 TDI ? na chwilę obecną auto po przeglądzie i po wymianie filtrów, oleju itd. normy znam, chodzi mi o konkretną markę i olej jaki używacie :hi:

Najlepiej 0w40 albo dobry 5w40, czyli podstawa smarowania wałków. Info od kierownika działu części z ASO. Moje auto w niemcowni latało na mobilu 0w40 new life turbo diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...