Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

B3,B4 >=3,5 => ze 3,5 sie miesci w przedziale

B5 (2,9;3,5] wiec 3,5 rowniez miesci sie wprzedziale

czyli jezeli olej ma HTHS o wartosci 3,5 spelnia i B3,B4,B5 akurat ten esp1 ma 3,58 ale zapewne miesci sie to w tolerancji, skoro wg nich ma spelnia

C2 nadinterpretowujesz :wink4:

z punktu widzenia VAG te normy sa nieistotne, stosujemy sie do norm VW.

w sumie, nie wiem nad czym sie rozwodzic, tysiace aut jezdza na tym oleju, i jezeli nie jest podrobka silniki maja sie swietnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

czy można kupować olej na allegro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można kupować olej na allegro ?

a gdzie jest zabronione? Tylko że na allegro jest kupe oszustów łatwo trafić na jakis felerny olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie o to mi chodzi.. chciałem kupić tego motula 505.01 cena 114zł + 20zł przeesyłka za 5L. to nie za tanio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można kupować olej na allegro ?

można pozwalam :good: zawsze do żuka tam kupuje i nie było nigdy problemów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się ktoś inny wypowiedzieć jeszcze na ten temat ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się ktoś inny wypowiedzieć jeszcze na ten temat ? :)

No a jakiej Ty się spodziewasz odpowiedzi? Wiadomo że na allegro to loteria, sprawdź sprzedającego na ile możesz, czy jest oficjalnym sprzedawcą danej marki oleju itd. jakie ma opinie, zadzwoń popytaj go co i jak i wtedy decyduj.

Najlepiej to kup od kolegi z forum bo tu masz pewny olej:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=44215.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można kupować olej na allegro ?

w podwieszonym na górze poście zawarłem w 100% moje zdanie nt. olejów ( również nt. źródła zakupu) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B3,B4 >=3,5 => ze 3,5 sie miesci w przedziale

B5 (2,9;3,5] wiec 3,5 rowniez miesci sie wprzedziale

czyli jezeli olej ma HTHS o wartosci 3,5 spelnia i B3,B4,B5 akurat ten esp1 ma 3,58 ale zapewne miesci sie to w tolerancji, skoro wg nich ma spelnia

C2 nadinterpretowujesz :wink4:

z punktu widzenia VAG te normy sa nieistotne, stosujemy sie do norm VW.

w sumie, nie wiem nad czym sie rozwodzic, tysiace aut jezdza na tym oleju, i jezeli nie jest podrobka silniki maja sie swietnie.

Musashi ,to że według nich spełnia normę C2 A5 B5 to mnie nie interesuje i jest to śmieszne. O jakiej tolerancji mówisz, ACEA wyraźnie określa poziomy HTHS dla danej normy i nigdy HTHS 3.58 nie będzie < = 3,5 jak przystalo dla normy C2 A5 B5.

Co innego jakby ACEA dała tolerancje o której mowisz np hths dla A5 B5 2,9 - 3.6 dla B3 B4 > 3,5 to wtedy moglibyśmy podyskutować , ale póki co takiej tolerancji nie ma. Dla mnie Mobil może mieć nawet normę do smażenia frytek tylko co z tego jak jest g....o warta.

Odnośnie samego oleju to już się kiedyś wypowiadałem jakie miałem z tym olejem przykre doświadczenie. Przypomnę w skrócie auto posiadam od nowości , olej w 100% z pewnego źródla ,żeby nie było żadnych obiekcji. Przy 140 kkm skończyły się panewki w Mercedesie Sprinterze co jasno wskazywało na kiepska jakość oleju, mimo posiadanych norm , które narzucił mercedes.

Wiesz ludzie jeździli ,jeżdżą i będą jeździć na tym oleju, bo rzadko kto robi jednym autem duże przebiegi ,żeby można zaobserwować przyspieszone zużycie silnika. U mnie auta robią po 100 -150 kkm rocznie , wiec jakieś tam mały punkt odniesienia i porównanie mam. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się ktoś inny wypowiedzieć jeszcze na ten temat ? :)

No a jakiej Ty się spodziewasz odpowiedzi? Wiadomo że na allegro to loteria, sprawdź sprzedającego na ile możesz, czy jest oficjalnym sprzedawcą danej marki oleju itd. jakie ma opinie, zadzwoń popytaj go co i jak i wtedy decyduj.

Najlepiej to kup od kolegi z forum bo tu masz pewny olej:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=44215.0

dzięki :) kupione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B3,B4 >=3,5 => ze 3,5 sie miesci w przedziale

B5 (2,9;3,5] wiec 3,5 rowniez miesci sie wprzedziale

czyli jezeli olej ma HTHS o wartosci 3,5 spelnia i B3,B4,B5 akurat ten esp1 ma 3,58 ale zapewne miesci sie to w tolerancji, skoro wg nich ma spelnia

C2 nadinterpretowujesz :wink4:

z punktu widzenia VAG te normy sa nieistotne, stosujemy sie do norm VW.

w sumie, nie wiem nad czym sie rozwodzic, tysiace aut jezdza na tym oleju, i jezeli nie jest podrobka silniki maja sie swietnie.

Musashi ,to że według nich spełnia normę C2 A5 B5 to mnie nie interesuje i jest to śmieszne. O jakiej tolerancji mówisz, ACEA wyraźnie określa poziomy HTHS dla danej normy i nigdy HTHS 3.58 nie będzie < = 3,5 jak przystalo dla normy C2 A5 B5.

Co innego jakby ACEA dała tolerancje o której mowisz np hths dla A5 B5 2,9 - 3.6 dla B3 B4 > 3,5 to wtedy moglibyśmy podyskutować , ale póki co takiej tolerancji nie ma. Dla mnie Mobil może mieć nawet normę do smażenia frytek tylko co z tego jak jest g....o warta.

Odnośnie samego oleju to już się kiedyś wypowiadałem jakie miałem z tym olejem przykre doświadczenie. Przypomnę w skrócie auto posiadam od nowości , olej w 100% z pewnego źródla ,żeby nie było żadnych obiekcji. Przy 140 kkm skończyły się panewki w Mercedesie Sprinterze co jasno wskazywało na kiepska jakość oleju, mimo posiadanych norm , które narzucił mercedes.

Wiesz ludzie jeździli ,jeżdżą i będą jeździć na tym oleju, bo rzadko kto robi jednym autem duże przebiegi ,żeby można zaobserwować przyspieszone zużycie silnika. U mnie auta robią po 100 -150 kkm rocznie , wiec jakieś tam mały punkt odniesienia i porównanie mam. :cool1:

tolerancja parametrow fizykochemicznych olejow to 5%. czyli C2 ma tez norme 10% i C3 w zwiazku z tym te normy sie nakladaja.

a co do mobila, przejechalem na tym oleju 50.000 km, sporo moich znajomych rowniez.

przyczyna zajechanych panewek?

jezeli dotyczylo to jednego auta - wada materialowa panewek. gdyby kilka samochodow roznych marek, eksploatowanych na tym samym oleju mialo identyczna awarie moznaby snuc podejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się ktoś inny wypowiedzieć jeszcze na ten temat ? :)

Kolego nie kupuj na allegro,ja kupiłem raz i okazało się że kasa wyrzucona w błoto :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem kilka wpisów z forum o podróbkach i zrezygnowałem z kupna na allegro. Kupiłem u kolegi dzik'a : - )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem kilka wpisów z forum o podróbkach i zrezygnowałem z kupna na allegro. Kupiłem u kolegi dzik'a : - )

bardzo mądra decyzja kolega kupił na "Allegro" na dolewkę 1 litr oleju Castrol Longlife trzymał butelkę w autku i przy minus 25 po przechyleniu butelki trudno było dolać taki był gęsty tak więc trzeba baaaardzo uważać :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem kilka wpisów z forum o podróbkach i zrezygnowałem z kupna na allegro. Kupiłem u kolegi dzik'a : - )

bardzo mądra decyzja kolega kupił na "Allegro" na dolewkę 1 litr oleju Castrol Longlife trzymał butelkę w autku i przy minus 25 po przechyleniu butelki trudno było dolać taki był gęsty tak więc trzeba baaaardzo uważać :hi:

ja w żuku stosuje 20W50 i przy -25c kidy chcę dolać,kroję olej w plasterki i wrzucam do silnika :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w żuku stosuje 20W50 i przy -25c kidy chcę dolać,kroję olej w plasterki i wrzucam do silnika :gwizdanie:

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B3,B4 >=3,5 => ze 3,5 sie miesci w przedziale

B5 (2,9;3,5] wiec 3,5 rowniez miesci sie wprzedziale

czyli jezeli olej ma HTHS o wartosci 3,5 spelnia i B3,B4,B5 akurat ten esp1 ma 3,58 ale zapewne miesci sie to w tolerancji, skoro wg nich ma spelnia

C2 nadinterpretowujesz :wink4:

z punktu widzenia VAG te normy sa nieistotne, stosujemy sie do norm VW.

w sumie, nie wiem nad czym sie rozwodzic, tysiace aut jezdza na tym oleju, i jezeli nie jest podrobka silniki maja sie swietnie.

Musashi ,to że według nich spełnia normę C2 A5 B5 to mnie nie interesuje i jest to śmieszne. O jakiej tolerancji mówisz, ACEA wyraźnie określa poziomy HTHS dla danej normy i nigdy HTHS 3.58 nie będzie < = 3,5 jak przystalo dla normy C2 A5 B5.

Co innego jakby ACEA dała tolerancje o której mowisz np hths dla A5 B5 2,9 - 3.6 dla B3 B4 > 3,5 to wtedy moglibyśmy podyskutować , ale póki co takiej tolerancji nie ma. Dla mnie Mobil może mieć nawet normę do smażenia frytek tylko co z tego jak jest g....o warta.

Odnośnie samego oleju to już się kiedyś wypowiadałem jakie miałem z tym olejem przykre doświadczenie. Przypomnę w skrócie auto posiadam od nowości , olej w 100% z pewnego źródla ,żeby nie było żadnych obiekcji. Przy 140 kkm skończyły się panewki w Mercedesie Sprinterze co jasno wskazywało na kiepska jakość oleju, mimo posiadanych norm , które narzucił mercedes.

Wiesz ludzie jeździli ,jeżdżą i będą jeździć na tym oleju, bo rzadko kto robi jednym autem duże przebiegi ,żeby można zaobserwować przyspieszone zużycie silnika. U mnie auta robią po 100 -150 kkm rocznie , wiec jakieś tam mały punkt odniesienia i porównanie mam. :cool1:

tolerancja parametrow fizykochemicznych olejow to 5%. czyli C2 ma tez norme 10% i C3 w zwiazku z tym te normy sie nakladaja.

a co do mobila, przejechalem na tym oleju 50.000 km, sporo moich znajomych rowniez.

przyczyna zajechanych panewek?

jezeli dotyczylo to jednego auta - wada materialowa panewek. gdyby kilka samochodow roznych marek, eksploatowanych na tym samym oleju mialo identyczna awarie moznaby snuc podejrzenia.

Jeżeli tolerancja jest 5% to mogą sobie nazwać ten olej 5W30/40 , byłby jeszcze bardziej uniwersalny przy tych normach które spełnia nieprawdaż ? Bo jak zapewne wiesz klasyfikacja mowi :

SAE 30 9.3 <12.5

SAE 40 12.5 <16.3

mobil ESP Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.1 mm²/s + 5 % = 12.7 i mieści się bez problemu w SAE 40. Wtedy to byłby dopiero hicior... wszystkie normy w jednym. :cool1:

odnośnie panewek to nie jest to wada materiałowa. Mercedes już od jakiegoś czasu używa dużo mocniejszych olei Mobil delvac 1 LE 5W30, gdzie tbn wynosi 12,2 a nie jak w przypadku ESP 5.1 , Saps na poziomie 1% i daje rade nawet przy DPF - daję to trochę do myślenia......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sadzisz ze oleje to technologia kosmiczna, lub nanoroboty w ktorych tolerancja jest faktycznie na poziomie tysiecznych %?

to sa wyroby wielkoseryjne. np. oleje przemyslowe produkuje sie nawet z tolerancja parametrow 10%...

normy ktore sa okreslone, ACEA, Ford, SAE, VW itp. itd. sa po to aby bardziej swiatly kowalski ( ten ktory wie ze olej trzeba wymieniac i wie ze sa rozne) nie musial sleczyc nad tabelkami i zastanawiac sie co nalac do miski olejowej, dlaczego i jaki bedzie tego skutek.

silniki maja naprawde duza tolerancje warunkow pracy. stad rowniez tolerancja parametrow produkcyjnych i norm.

chodzi o to zeby nie przesadzic.[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 12:59_________________________________________________Generalnie, uwazam ze dyskusja chociaz dla mnei bardzo ciekawa, nie wniesie wniosku ze oleje Mobil sa zle, podobnie zreszta jak Castrol. Wazne aby w opakowaniu bylo to co w nim powinno sie znajdowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi zauważ również ,że ten najlepszy Mobil ESP posiada także normy A3,B3,B4 i A5 B5 gdzie normy wyraźnie określają dla:

A5 B5 hths 2.9 -3.5

A3 B3 B4 hths powyżej 3.5

Widzisz tu paradoks.

Według twojej interpretacji każdy olej C3 spełnia normę C2 , wiec po co w takim razie jest norma C2.

ech, zerknij na zrodlo i poczytaj... :cool1:

http://www.acea.be/images/uploads/pub/070308_ACEA_sequences_2007_LD_and_HD.pdf

No podajesz źródło informacji a tam jak wól jest napisane jakie wartości Hths mają normy A3 B3 B4 i A5 B5 te które spełnia olej Mobil Esp. Patrz tabela str. 7 tam masz bardzo dokładnie opisane i daj znać do jakich wniosków dojdziesz.

Odnośnie C2 i C3 po co w ogóle jest norma C2 skoro C3 ją spełnia ? według Ciebie.

Z mojego toku rozumowania jasnym jest ,że jeżeli norma C2 określa hths > 2.9 a C3 >3.5 to chyba widać czarno na białym że norma C2 obejmuję wartości od 2.9 do 3.5. powyżej 3.5 jest już C3. Bo jeżeli tak by nie było to norma C2 nie miała by żadnego znaczenia gdyż zawsze C3 by ją również spełniała. :wink4:

shell helix ultra 5w30 ACEA: C2, C3 (A3/B3/B4)

MB 229.51; VW 504.00 - 507.00; BMW LL-04; CHRYSLER MS-11106

FIAT 9,55535 S1. PSA B712290[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 20:45_________________________________________________Specyfikacje

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia wymagania

poniższych specyfikacji:

ACEA C2/C3, A3/B3/B4

ACEA (spełnia wymogi testu silników) A5/B5

API (spełnia wymogi testu silników) SL / SM

API CF

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące

dopuszczenia producentów:

BMW Longlife 04

Daimler Chrysler 229.31/229.51

Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla) 504 00 / 507 00

Zalecany również do użytku w następujących

aplikacjach

BMW Longlife 01 i 01 FE

Volkswagen (silniki benzynowe) 502 00 / 503 00 / 503 01

Volkswagen (silniki Diesla) 505 00 / 506 00

Volkswagen (silniki Diesla z 505 01 (a) / 506 01 (a)

"pompowtryskiwaczami/Pumpe-Düse" – lista wyjątków

zamieszczona poniżej)

(a) z wyjątkiem silników Diesla z

"pompowtryskiwaczami/Pumpe-Düse" R5/V10-TDi (VW

506 01) oraz 3/4-cylindrowych silników Diesla bez

systemu Longlife-Service/bez filtra cząstek stałych DPF

(VW 505 01)

Typowa charakterystyka fizykochemiczna

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Klasa lepkości SAE 5W-30

Lepkość kin., ASTM D 445

[cSt] w 40°C 72.8

[cSt] w 100°C 12.1

Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270 164

Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 0.6

Lepkość HTHS, mPa•s @ 150°C, ASTM D4683 3.58

Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -45

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 254

Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0.850

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i shell helix dołączył do moich ulubieńców.... szkoda ,że nie ma nigdzie jego danych technicznych, bynajmniej ja nie mogę znaleźć :rolleyes:

A odnośnie normy C3 - TBN musi być => 6.0 , czego właśnie np. Mobil ESP nie spełnia i dlatego zapewne nie umieszczają nigdzie informacji o jego wartości ,żeby w naoczny sposób nie można było poddać wątpliwości tych norm które posiada.

@ Musashi - ja wcale nie uważam ,że oleje to jakaś nadzwyczajna technologia kosmiczna, żeby musiały być produkowane z dokładnością 0.001%, lecz jestem przekonany ,że Mobil specjalnie wymienia na swoim produkcie prawie wszystkie normy nie z powodu dopuszczalnej tolerancji w produkcji , lecz z chęci zysku, bo potencjalny nabywca tego oleju nie ma zielonego pojęcia o wymogach dla danej normy. Patrzy po prostu na opakowanie, widzi ,że jest OK , spełnia normę i bierze , a jaka jest prawda wiedzą nieliczni........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...