sebco Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Co myślicie o marce oleju Repsol produkt hiszpański lano ponoć do Seatów. Myślę o zalaniu Elite 50501 TDI 5W40 OLEJE-SMARY-KOSMETYKI - Oleje do motoryzacji - Oleje silnikowe do samochodów osobowych i lekkich dostawczych - Repsol Polska
endriuu Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 sebco - Repsol wypada slabo w porownaniu chocby do motula. lej Specyfica 505.01 lub Millersa XFE-PD. Mozesz tez wyprobowac Amsoila 505.01 - jezdzilem kilka miesiecy temu w TDI PD i chwale - Dzik ma teraz Amsa i to w dobrej cenie: http://pro-choice.pl/amsoil-european-100-synthetic-5w40-afl-5l-p-422.html
NYNA Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 wiesz co Ci powiedzą ????"...straci pan gwarancje na silnik...." Czyli co, on spełnia normę dla DPF-a ale nieoficjalnie? To nic seata trza bedzie zalać x-cleanem+ 5W30 dopóki jest gwarancja, a amsoil zostanie do audi bo i tak miałem na następnej wymianie go zalać. tutaj nie chodzi o to czy spełnia norme czy nie mam podobna sytuacje ze swoimi firmowymi autami chciałbym lac do nich Motul-a, ale auta sa na gwarancji i ASO nie godzi sie na taki ruch, twierdza że w przypadku usterki silnika nie bedą gwarantem udowodniłem gamoniom że Motul jest wyższej jakości od ich oleju ale to i tak nie chcieli o tym słyszec druga sprawa to kasa którą serwis zarabia na przeglądach i to tylko o to chodzi Całe szczęście że ASO seata Motula uznaje więc nie ma problemu zalejemy MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 i po sprawie.
rikardo Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Danu rekomendujesz tego LM ale jego parametr wg. karty charakterystyki podczas zimnego startu silnika jest gorszy od Motula X-cessa którego producent wraz ze zmiana etykiety polepszył w nim takie parametry jak lepkość przy 40 stopniach, wskaźnik lepkości, płynność i zmniejszono nieznacznie wartość TBN. Witaj Ryszardzie Piszesz ze rekomenduje LM... odrazu na wstepie, nie sprzedaje tego oleju i nie mam z niego zadnych profitów. Poprostu czytam duzo w internecie i stamtąd biore moje wiadomosci. I tak jak pisalam wczesniej, wszystkie te 4 oleje to najwyzsza pólka, i ich jakos jest bardzo porownywalna. Tak wiec czy to Motul czy LM... itd, To napewno bedzie dla silnika juz super. Zwroc uwage na ankiete ktora zalozylam. Na drugim miejscu jest Castrol... i ludzie jezdza. Zeby nie wspomniec kolegi od super wyczynowego CAT. A teraz wracajac do tematu. Nie pisze tego zebysmy mieli sie sprzeczac. Ale zeby mozna bylo kulturalnie wymienic poglady na temat olei na ktorych jezdzimy. I zeby nie przeciagac, do oleju Motul nigdy nie mialam zadnych zastrzezen. Jest calkiem fajnym olejem. Chyba tylko tyle ze ktos gdzies pisal ze nie jest to w 100% syntetyk. Natomiast jesli chodzi o LM, to nigdzie nie przeczytalam uwagi co do tego ze nie jest 100% syntetykiem. A jesli chodzi o parametry techniczne to prosze sprawdz sam.. w tym nowym Motulu i LM sa prawie identyczne w obu olejach. Tak ze roznica jaka jest to cena i kolor opakowania... Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1L sklep-oleje.pl http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1306%20Synthoil%20High%20Tech%20SAE%205W-40.pdf/$file/1306%20Synthoil%20High%20Tech%20SAE%205W-40.pdf Pozdrawiam Dana PS. A to tez o czyms swiadczy... NIEMCY jeżdżą na LIQUI MOLY PS. I zeby nie bylo, ze namawiam do tego oleju. Ja jezdze na Valvoline, gdyz LM jest dla mnie za drogi. Danu daleki jestem aby się sprzeczać w tej kwestii każdy eksploatuje silnik na takim oleju jaki uważa za stosowne. Ponieważ wspominałaś w różnych postach o oleju LM więc zaciekawiony sprawdziłem sobie jego właściwości. W internecie natknąłem się na jego polska karta charakterystyki z ubiegłego roku gdzie parametry dot. zimnego startu ma gorsze do X-cessa i dlatego zwróciłem na tą różnicę uwagę. Z przedstawionej karty wynika, że LM również w tym przypadku ma poprawiony ten parametr i świadczy, iż producenci olejów silnikowych konkurując na bieżąco analizują rynek i poprawiają właściwości oferowanych produktów.
grejf Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Jezeli chcecie jezdzic silniczkami PD na dobrym oleju nie wydając duzo, polecam Valvoline DuraBlend 5W40. Natomiast na VP valvo MaxLive Ja nie siedze w branzy oleii, wiec nie boje sie napisac ze: (nasz rynek PL) mobil 1- jest bardzo slabym olejem, chyba ze go wymieniamy co 5tkm. castrol - to totalne siuśki, wypalajacy sie w oringach, lub miejscach gdzie sie zgromadzil jako tzw ''scierwowe pozostalosci z tego oleju''... Nie wazne cze edge, czy SLXpro.. shell - jeden grzyb co castrol... do innych olei sie nie odniose, bo nie mialem nigdy jakis samochodow mocno zrezanych na innych, przypadek? Czy VAG lobbistycznie zawsze stosuje na dogodnych warunkach preferowany niby olej. Juz nie bede pisal o olejach LL do nowych motorkow, po prostu porazka, o czym sami wiecie. Chyba ze go wymieniac co 10tkm, ale koszta n/c. Tak notabene LM na temat, którego tak nie którzy pieją, zawiera MoS2 czyli siarkę metale ciężkie po których silnik moze miekko pracować, ale co z wlasciwosciami żrącymi jako siarka na glowice alu i oringi? Zastanawial się ktoś z Was? Czy aby na pewno sie on rozkłada? Disiarczek molibdenu nawet jako dodatek to full synetykow za 30zl. Bo ogolnie oleje MoS2 sa tylko 10W40 stosuję tylko dodatki nano ceny od 100zl, lub oleje w ktorych juz jest baza.
danu44 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Witam A teraz troszke z innej beczki, ale tez olejowej. Napewno zainteresuje to wszystkich jezdzacych autami grupy VW. To znaczy nas... Współpraca grupu olejowej LOTOS, z przedstawicielami (ASO) koncernu samochodowego VW. Grupa LOTOS S.A. Oraz... ciekawostka. Na stronie internetowej firmy Lotos mozna dobrac olej do silnika. Raczej nie jest to niczym dziwnym, gdyz na wiekszosci stron firm olejowych mozna to zrobic. Ale prosze zobaczyc co poleca firma Lotos do np. AFN-a... http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=1&category=6&subset=125&modelyear=&vehicle=1940&site=61®ion=79&language=13&brand=64 Pozdrawiam miło... Dana PS. Znalazlam w necie jeszcze cos takiego... " Gdy tylko użyjesz Castrol Magnatec, zaczniesz od razu korzystać z ochrony Inteligentnych Molekuł, które zmniejszają zużycie silnika powodowane przez gorsze oleje...." "Jednak aby w pełni wykorzystać swój samochód - powinieneś polegać na specjalnej technologii w Castrol Magnatec Diesel. Castrol Magnatec 5W-30 i 5W-40 to w pełni syntetyczne formulacje...." Oraz... " W starszych samochodach, gdzie zużycie oleju jest szczególnie wysokie, można skorzystać z oleju o wyższej lepkości, jak Magnatec 15W-40" No własnie... i dlatego własnie zajmuje on drugie miejsce w ankiecie olejowej.
grejf Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 WitamA teraz troszke z innej beczki, ale tez olejowej. Napewno zainteresuje to wszystkich jezdzacych autami grupy VW. To znaczy nas... Współpraca grupu olejowej LOTOS, z koncernem samochodowym VW. Grupa LOTOS S.A. Oraz... ciekawostka. Na stronie internetowej firmy Lotos mozna dobrac olej do silnika. No raczej nie jest niczym dziwnym. Ale prosze zobaczyc co poleca firma Lotos do np. AFN-a... http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=1&category=6&subset=125&modelyear=&vehicle=1940&site=61ion=79&language=13&brand=64 to jakis fejk, heheh branza olejowa jest widac bardzo elastyczna, a moze dla tego ze 80% TDi jezdzi na mineralu bo ''mit o fullsynetykach tyczy tylko nowych aut''... nie wiadomo czy sie smiac, czy plakac...
danu44 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Prosze o wyjasnienie mi w prosty sposób, na czym polega Viscosity Index... Znam regułke, ale to za mało. **Viscosity Index = zmiana właściwości oleju przy rożnych temperaturach, testowana przez SAE przy 40c/100c. Im większy Viscosity Index tym mniej zmieniają się właściwości oleju. Jakie własciwosci? Kiedy w trakcie jazdy, czy w trakcie eksploatacji np. 10 tys. Jezeli jeden olej ma 160, a inny 180, To co bedzie sie dzialo z tymi olejami? Przy zalozeniu ze np. Valvoline 5W40 ma przy +40... wskaznik 80, a przy+100... wskaznik 13.8 I index jest 178 Natomiast np. Millers 5W40 przy +40... wskaznik 85, a przy +100... wskaznik 13.2 A index jest 156 Czyli parametry przy poszczegolnych temperaturach (+40, +100) sa bardzo podobne. Co w takim razie zmienia index...? I jeszcze jeden przykład Motul 10W40... 99 i 15... index 157 Millers 10W40... 90 i 13.2 (czyli jak na semi, b. dobrze) a index 147
Lukasz_N Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Index ten wskazuje wplyw temperatury na wlasciwowsci smarne danego oleju ( czyli inaczej jego odpornosc temperaturowa) i wylicza sie go z zaleznosci: V=100*(L-U)/(L-H) gdzie: U - jest wskaznikiem lepkosci przy temperaturze 40*C L i H - wskażniki lepkośći danego oleju przy temperaturze 100*
endriuu Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Co myślicie o marce oleju Repsol produkt hiszpański lano ponoć do Seatów.Myślę o zalaniu Elite 50501 TDI 5W40 OLEJE-SMARY-KOSMETYKI - Oleje do motoryzacji - Oleje silnikowe do samochodów osobowych i lekkich dostawczych - Repsol Polska wracajac jeszcze do tematu 505.01: polecane oleje: Amsoil AFL 5W/40 Fuchs GT1 5W/40 XTL Motul 8100 X-clean C3 5w40 lub Motul Specyfic 505.01 5W/40 Liqui Moly Top tec 4600 5W/30 lub Top Tec 5w40 Millers XFE PD 5W40
Dev Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 nad tym Fuchsem to bym sie jeszcze zastanowił remontowałem silnik po takim oleju, nie wyglądało to wesoło
danu44 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Index ten wskazuje wplyw temperatury na wlasciwowsci smarne danego oleju ( czyli inaczej jego odpornosc temperaturowa) i wylicza sie go z zaleznosci:V=100*(L-U)/(L-H) gdzie: U - jest wskaznikiem lepkosci przy temperaturze 40*C L i H - wskażniki lepkośći danego oleju przy temperaturze 100* Kolego Łukasz, dziekuje za odpowiedz. Ale nie o to mi chodziło. Nie potrzebuje matematycznych wyliczen. Ale calkiem prosty przyklad jaka jest roznica po miedzy index 150 a 180 Co dzieje sie z tymi oboma olejami? Podalam przyklady, wszystko jest podobne poza indexem. Jeszcze raz Motul cess 5W40... 86.2... 14.4... Index... 170 Millers XFD 5W40... 85.... 13.2... Index....156 Czym sie roznia te oleje. Tylko prosze nie pisac ze indexem, bo to wiem. Jaka roznica bedzie dla silniku. Gdybym chciala wybrac Millersa ze 156, to na czym straci moj silnik wzgledem Motula z indexem 170 Bardzo prosze o proste (łopatologiczne) wytlumaczenie. ---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:29 ---------- wracajac jeszcze do tematu 505.01: Endriuu... gwoli scisłosci. Kolega sebco ma silnik AVG... czyli chyba norma 505.00 by Mu wystarczyla. Oraz, Millers XFE-PD 5W40, to olej półsyntetyczny z norma 505.01 oraz akceptacja VW dla silnikow z PD. Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Endriuu... gwoli scisłosci. Kolega sebco ma silnik AVG... czyli chyba norma 505.00 by Mu wystarczyla. Pozdrawiam a gdzie jest powiedziane ze ma AVG? chcial kupowac 505.01.
danu44 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Po tych rozważaniach nadal nie wiem co wlać kupiłem AVG 3tyg temu z Niemczech. Nie wiem co było lane wszędzie nalepki VW z oznaczeniem Castrol ale brak jaki? Jedni latają na 10W40 inni 5W40 jedni się boją drudzy nie. Tabliczka na czerwono w pierwszym poście wyraźnie - lej 5W40 MOTUL żadnych problemów z mineralnego na syntetyk MOTUL 6100 Synergie+ 10W40 chyba na razie ten Kolega sebco... troche tu namieszal...
Lukasz_N Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Danu44 roznica jest taka, ze czym wyzsza wartosc indexu, tym olej ma lepsze wlasciwosci smarne tzn zmiany temperatury maja mniejszy wplyw na pogorszenie tych wlasciwosci. Jak zauwazysz we wzorze, ktory podalem wystepuja 3 zmienne, ktore maja wplyw na ostateczna wartosc tego indexu. Nie mylic z klasami lepkosci.
danu44 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Danu44 roznica jest taka, ze czym wyzsza wartosc indexu, tym olej ma lepsze wlasciwosci smarne tzn zmiany temperatury maja mniejszy wplyw na pogorszenie tych wlasciwosci. Jak zauwazysz we wzorze, ktory podalem wystepuja 3 zmienne, ktore maja wplyw na ostateczna wartosc tego indexu. Nie mylic z klasami lepkosci. Acha... czyli pomimo to ze Millers (index 156) ma lepszy wskaznik przy temp. +40 i +100... ma jednka gorsze wlasciwosci smarne od Motula...? Ktory ma index 170...? Czy tak, dobrze to zrozumialam? A jakie sa konsekwencje, złych wlasciwosci smarnych dla silnika..? W koncu to oba syntetyki i 5W 40 I czy te gorsze wlasciwosci sa od poczatku, tzn. zaraz po zmianie oleju czy beda wzrastac w miare jezdzonych kilometrow? Sorry za te pytania, ale zapewne nie tylko ja tego nie wiem, i napewno przyda sie to innym forumowicza rowniez.
Lukasz_N Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Chodzi o to w uproszczeniu, ze lepszy olej bedzie sie zachowywal podobnie przy 40*C i 100*C. Zeby olej odpowiednio pelnil swoja fukncje musi powstac tzw film olejowy. Zeby powstal i utrzymywal sie na ruchomych czesciach silnika, olej musi miec odpowednia temperature. Niestety przy wyzszych temperaturach wlasciwosci do tworzenia filmu sie pogarszaja, olej staje sie bardziej rzadki i traci swoje wlasciwosci smarne. Wlasnie o tym, w jaki sposob ( tzn. jak wraz ze wzrostem temp.) olej pogarsza te wlasciwosci informuje index lepkosciowy. Prosciej sie wytlumaczyc juz nie da.
danu44 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 No super... Łukasz bardzo dziekuje za tak fachowe (a w sumie proste) wypowiedzi... Musze teraz z tym sie przespac (wiadomosciami) i jutro bede juz wiedziala o co chodzi. Pozdrawiam Dana PS. Czyli na tym przykladzie, lepszy bedzie Motul niz Millers... Motul x-cess 5W40... +40 (86.2...) +100 (14.4... ) Index... 170 Millers XFD 5W40... 85.... 13.2... Index....156
Carlos* Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Danu Indeks to informacja o odporności oleju na zmianę lepkości wraz ze wzrostem/spadkiem temperatury... i niski indeks NIE oznacza, że olej ma wysoką lepkość w niskiej temperaturze. W przykładzie , który podałaś raczej ciężko określić który olej jest lepszy,bo po prostu one są inne , mają inną charakterystykę i tyle. Indeksem raczej bym se głowy nie zawracał, osądzając po tym parametrze , który olej jest lepszy....
Lukasz_N Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 O tym wyraznie pisze wyzej. A po indeksie mozna wycignac wnioski, czy olej jest dobrej, czy gorszej jakosci, bo jest to parametr niedfiniowany zadna konkertna jednostka, wiec mozna zastosowac go do kazdego oleju. Ocenia on tylko roznice miedzy lepkoscia w 40*C i 100*C, wiec bez wzgledu na to czy dwa oleje beda sie roznic konkretneymi wartosciami lepkosci wa danej temperatusze, pozwala wyrazic stosunkowo zachowanie i jakosc oleju. Oczywisce porownanie ma takie tylko sense jesli sa to oleje tej samej klasy. Zgadzam sie, ze przy wyborze oleju nie zawracal bym sobie zbytnio glowy tym parameterem, poniewaz roznice nie sa duze i niewiele to wniesie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się