Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

---------- Post dopisany at 19:26 ---------- Poprzedni post napisany at 19:23 ----------

Jak nie bierze oleju to śmiało działaj.

W sumie auto mam od niedawna i jeszcze nie wiem czy będzie coś brał, czy nie ale jeśli od wymiany do wymiany np. doleje mu z pół litra to jest to przeciwwskazanie do pełnego syntetyku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W sumie auto mam od niedawna i jeszcze nie wiem czy będzie coś brał, czy nie ale jeśli od wymiany do wymiany np. doleje mu z pół litra to jest to przeciwwskazanie do pełnego syntetyku?

Ja od wymiany do wymiany (12.500) dolewam 1 litr oleju. I nie uwazam tego za problem.

Kupujac banke 5 litrowa, doklanie wystarcza mi na obsluge jednej zmiany oleju.

I poczytaj dokladnie na czym polega zmiana oleju z polsyntetyka na pelnysyntetyk.

Dobrze jest zrobic plukanke, ale nie jest to mus.

Oraz nalezy wiedziec ze jesli uszczelniacze w silniku sa stare, to po zmianie na syntetyk 5W-40 moga zaczac sie ruszac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oraz nalezy wiedziec ze jesli uszczelniacze w silniku są stare, to po zmianie na syntetyk 5W-40 moga zaczac sie ruszac.

No raczej uszczelniacze są stare i tego się właśnie obawiam, że się rozszczelni i kicha. W sumie porównywałem specyfikacje olejów Liqui Moly 10W40 Super Leichtlauf i full syntetyka 5W40 też Liqui Moly i różnice są znikome, czy może się mylę? doradźcie...:glupek2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownicy AFNów. Bierze wam trochę oleju ten silnik? Nalatałem 9000km na tym oleju (Mobil 5w40) i dolałem w sumie trochę ponad litr, ale wcześniej miałem problem, bo najpierw był wyciek z odmy,a niedawno z rurki przy turbo i uciekało dosyć dużo oleju, bo była dosłownie kałuża pode mną. Ogarnąłem to jakieś 1500-2000km temu, byłem w górach, po powrocie zapomniałem sprawdzić i dzisiaj coś mnie zaniepokoił dźwięk silnika i sprawdziłem bagnet, a tam sucho :shock3: 400ml musiałem dolać... To normalne? Auto nie kopci ogólnie, jedynie jak ostro butuję, ale to przy wirusie chyba norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych rozważaniach nadal nie wiem co wlać kupiłem AVG 3tyg temu z Niemczech. Nie wiem co było lane wszędzie nalepki VW z oznaczeniem Castrol ale brak jaki? Jedni latają na 10W40 inni 5W40 jedni się boją drudzy nie. Tabliczka na czerwono w pierwszym poście wyraźnie - lej 5W40 MOTUL żadnych problemów z mineralnego na syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych rozważaniach nadal nie wiem co wlać kupiłem AVG 3tyg temu z Niemczech. Nie wiem co było lane wszędzie nalepki VW z oznaczeniem Castrol ale brak jaki? Jedni latają na 10W40 inni 5W40 jedni się boją drudzy nie. Tabliczka na czerwono w pierwszym poście wyraźnie - lej 5W40 MOTUL żadnych problemów z mineralnego na syntetyk

Ten motor już ma pompowstryski więc musisz o nie dbać. Zalej x-clean motula i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVG jest jeszcze na pompie to nastepca AFN-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy jestem ile forumowiczów miało problem po przejściu na 5W40 lub stwierdziło że to wina syntetyka.

Jestem nowy w TDI więc się nie dziwcie takim stwierdzeniom. Po prostu mało nie dałem za Audi silnik jak na laika TDI uważam że chodzi pięknie. Wszystko wskazuje że ma obleciane 240tys a nie chciałbym nagle dołożyć do niego kupę kasy kolejnej której nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam kilku którzy przeszli na pólsyntetyk ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy jestem ile forumowiczów miało problem po przejściu na 5W40 lub stwierdziło że to wina syntetyka.

Jestem nowy w TDI więc się nie dziwcie takim stwierdzeniom. Po prostu mało nie dałem za Audi silnik jak na laika TDI uważam że chodzi pięknie. Wszystko wskazuje że ma obleciane 240tys a nie chciałbym nagle dołożyć do niego kupę kasy kolejnej której nie mam.

Pewnie jeden na sto, lej 5W40, bo niema się nad czym rozczulać :whistling: a 240tyś to żaden przebieg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co zauważyli po tej zmianie. Jaki powód przejścia?

Przeszli z 10W40 na 5W40 i ponownie 10W40 czy też z 5W40 na 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli poniektorzy maja watpliwosci, co do naszych porad po co o nie pytacie?

Jezeli ktos kupil trupa, o ktorego nikt nigdy nie dbal, i ma przjechane 1000.000 km. to moze i beda jakies problemy. Osobiscie zalewalem syntetyka do serwisowanego wg przykazan auta z przebiegiem 450.000, i nic sie nie dzialo negatywnego.

Radzimy syntetyk, a jezeli macie watpliwosci, co mamy wam napisac? :decayed:

nikt nikomu nie zagwarantuje ze po wymianie oleju pusci jakis uszczelniacz, ale rownie dobrze jego rozszczelnienie nastapic moze bez wzgledu na uzyty olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co zauważyli po tej zmianie. Jaki powód przejścia?

Przeszli z 10W40 na 5W40 i ponownie 10W40 czy też z 5W40 na 10W40

Trudno ci sugerować co masz robić musisz sam się zdecydować co masz wlać. Sam po zakupie wlałem olej o lepkości 10W40 i przejeździłem 30 tkm ale z własnego doświadczenia moge tylko stwierdzić, że nie jest to dobre rozwiązanie dla tych silników w naszych warunkach klimatycznych. Pojawiła się temp. -25 i obnażyła przydatność półsyntetyka wówczas zdecydowałem się na polecanego motula 5W40, którego zalałem bez żadnego płukania silnika. Przejechałem już kolejne 30 tkm bez żadnego rozszczelnienia. Niestety w okresie eksploatacji na oleju 10W40 dostały wycisk popychacze i musiałem je wymienić. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że jak silnik jest skończony to ani minerał mu nie pomoże. W rodzinie jeździ audi z silnikiem AVG, przebiegiem 250 tkm na motulu X-cessie i nie ma żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzicie o niemieckich olejach RAVENOL

specyfikacja RAVENOL VSI 5W40 RAVENOL 5W-40 VSI - RAVENOL

Motul w tym teście wypada słabo do niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzicie o niemieckich olejach RAVENOL...

Motul w tym teście wypada słabo do niego

Sorry... i wybacz... ale co Ciebie interesuje niemiecki olej RAVE... cos tam....

Ten olej jest prawdopodobnie wogole w Polsce nie uzywany i nikt nie bedzie mial o nim bladego pojecia.

Tak ze nawet, nie pytaj i zapomnij. Po co Ci wogóle ten olej...?

Masz w Polsce kilka bardzo dobrych firm olejowych z wyzszej i sredniej polki... I na tym sie skoncentruj.

Oczywiscie zalecane jest kupowanie oleju u zaufanego sprzedawcy, np. z forum.

Kolega moderator Musashi ... zaczął wlasnie (choc nie musi tego robic- bo sprawa jest oczywista, na plus) testowac amerykanski olej Amsoil. Zainteresuj sie tym olejem jesli juz chcesz eksperymentowac.

Bo jak widzisz kolega moderator, poswieca swoje auto dla forumowiczow, zeby Oni mogli spokojnie spac...

A jak zarżnie silnik...? To nikt mu za to nie zwroci. I bedzie musial wylozyc z wlasnej kieszeni...

Dobrze ze chociaz ma rodzine w Stanach...

Szacunek Panie Moderatorze.... :hi:

Dla Ciebie jest problemem czy silnik zacznie cieknac czy nie.... nalej mu syntetyk... i zobaczysz czy cieknie. Jesli tak, to pojedziesz do warsztatu i wymienia ci ten uszczelniacz na nowy.

A silnik bedzie mial dobry olej, i na pewno to bedzie z korzyscia dla silnika i dla Ciebie.

Pozdrawiam

PS. Piszesz ze wydales duzo pieniedzy na auto i wolalbys juz wiecej nie wydawac i dokladac do auta.

No niestety, ale takiej mozliwosci raczej nie ma. To nie jest nowe auto i na gwarancji ASO.

W aucie zawsze jest i bedzie cos do zrobienia i z tym nalezy sie liczyc.

Sadzisz ze my kupilismy nasze auta w promocji, niestety ale nie. I caly czas dokladamy.

znam kilku którzy przeszli na pólsyntetyk ...

Hej Tomku... prosze nie psuj mi humoru od rana.... :wink:

ciekawy jestem ile forumowiczów miało problem po przejściu na 5W40 lub stwierdziło że to wina syntetyka.

Jak tu jestem pare lat, to chyba 2-3 osoby wypowiedzialy sie negatywnie.

Ktos nawet napisal ze mu panewka wyleciala przez wlew oleju... no fajnie.

Miedzy innymi i ja skarżyłam sie po zmianie oleju. Nie u mnie, ale u kolezanki. W starej Mazdzie.

Ale to nie dotyczyło przejscia z semi na full.

Wystarczyło zmienic semi na semi z inna, wyzsza liczba komponentow czyszczacych. I silnik zaczał cieknac..

Ty jezdziles na bardzo dobrym oleju z duzo iloscia srodków czyszczacych.

Wiec raczej ten problem nie powinien u Ciebie wystapic.

A na jakim oleju bedziesz jezdzil zalezy wyłacznie od Ciebie.

My mozemy Tobie tylko podpowiadac.

Jest tu na forum kolega ktory jezdzi na oleju (jak sam napisał) super wyczynowym CAT...

To olej do koparek...

I podobno jest zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję testować AMSOIL European Car Formula 5W-40 VW 505.01 swego czasu - bardzo poprawny olej. Teraz Dzik ma w ofercie Amsa i zaleje drugi raz do sluzbowego TDI PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję testować AMSOIL European Car Formula 5W-40 VW 505.01 swego czasu - bardzo poprawny olej.

No tak, to bylo do przewidzenia...

Amsoil kicks Mobil 1 - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta http://www.bmw-klub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif Co do tego czy syntetyk czy mineralny, jeśli auto nie ma wycieków, ma dobrą kompresję, szczelne uszczelniacze zaworów to może to ma jakiś sens ale czy po 15 latach eksploatacji faktycznie tak jest ?? na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami, wolę zalać dobrej klasy półsyntetyk niż przereklamowany syntetyk który i tak opiera się na hydrocracowanej bazie mineralnej więc nie jest pełnym syntetykiem http://www.bmw-klub.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif firmy które produkują w pełni syntetyczny olej silnikowy i mają wyszczególnione że jest to pełny syntetyk albo syntetyk na hydrocracowanej bazie mineralnej to Total Quartz, Fuchs, Liqui Mol, i nie dajcie się nabrać na marne reklamy w TV czy prasie, firma Liqui Moly jako jedyna umieszcza na swojej stronie www pełną specyfikację oleju, oraz karte informacyjną produktu w której są zawarte wszystkie informacje o klasie lepkości momencie zrywania filmu olejowego i masa innych przydatnych informacji, dlaczego nie zrobi tego Castrol czy Mobil ??? o Elfie nie wspomnę ??? czyżby te firmy miały coś do ukrycia ??

10W40 czy 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzicie o niemieckich olejach RAVENOL...

Motul w tym teście wypada słabo do niego

Sorry... i wybacz... ale co Ciebie interesuje niemiecki olej RAVE... cos tam....

Ten olej jest prawdopodobnie wogole w Polsce nie uzywany i nikt nie bedzie mial o nim bladego pojecia.

Tak ze nawet, nie pytaj i zapomnij. Po co Ci wogóle ten olej...?

Masz w Polsce kilka bardzo dobrych firm olejowych z wyzszej i sredniej polki... I na tym sie skoncentruj.

Oczywiscie zalecane jest kupowanie oleju u zaufanego sprzedawcy, np. z forum.

Kolega moderator Musashi ... zaczął wlasnie (choc nie musi tego robic- bo sprawa jest oczywista, na plus) testowac amerykanski olej Amsoil. Zainteresuj sie tym olejem jesli juz chcesz eksperymentowac.

Bo jak widzisz kolega moderator, poswieca swoje auto dla forumowiczow, zeby Oni mogli spokojnie spac...

A jak zarżnie silnik...? To nikt mu za to nie zwroci. I bedzie musial wylozyc z wlasnej kieszeni...

Dobrze ze chociaz ma rodzine w Stanach...

Szacunek Panie Moderatorze.... :hi:

Dla Ciebie jest problemem czy silnik zacznie cieknac czy nie.... nalej mu syntetyk... i zobaczysz czy cieknie. Jesli tak, to pojedziesz do warsztatu i wymienia ci ten uszczelniacz na nowy.

A silnik bedzie mial dobry olej, i na pewno to bedzie z korzyscia dla silnika i dla Ciebie.

Pozdrawiam

PS. Piszesz ze wydales duzo pieniedzy na auto i wolalbys juz wiecej nie wydawac i dokladac do auta.

No niestety, ale takiej mozliwosci raczej nie ma. To nie jest nowe auto i na gwarancji ASO.

W aucie zawsze jest i bedzie cos do zrobienia i z tym nalezy sie liczyc.

Sadzisz ze my kupilismy nasze auta w promocji, niestety ale nie. I caly czas dokladamy.

znam kilku którzy przeszli na pólsyntetyk ...

Hej Tomku... prosze nie psuj mi humoru od rana.... :wink:

ciekawy jestem ile forumowiczów miało problem po przejściu na 5W40 lub stwierdziło że to wina syntetyka.

Jak tu jestem pare lat, to chyba 2-3 osoby wypowiedzialy sie negatywnie.

Ktos nawet napisal ze mu panewka wyleciala przez wlew oleju... no fajnie.

Miedzy innymi i ja skarżyłam sie po zmianie oleju. Nie u mnie, ale u kolezanki. W starej Mazdzie.

Ale to nie dotyczyło przejscia z semi na full.

Wystarczyło zmienic semi na semi z inna, wyzsza liczba komponentow czyszczacych. I silnik zaczał cieknac..

Ty jezdziles na bardzo dobrym oleju z duzo iloscia srodków czyszczacych.

Wiec raczej ten problem nie powinien u Ciebie wystapic.

A na jakim oleju bedziesz jezdzil zalezy wyłacznie od Ciebie.

My mozemy Tobie tylko podpowiadac.

Jest tu na forum kolega ktory jezdzi na oleju (jak sam napisał) super wyczynowym CAT...

To olej do koparek...

I podobno jest zadowolony.

przeczytałem to co napisałaś i ,,,załamałem się

---------- Post dopisany at 23:18 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ----------

ma ktoś na forum amsoil 5w30??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzicie o niemieckich olejach RAVENOL

specyfikacja RAVENOL VSI 5W40 RAVENOL 5W-40 VSI - RAVENOL

Motul w tym teście wypada słabo do niego

POmysłowy test. Motul z Ravenolem ida łeb w łeb. TYle ze przeciez nie testuje sie marki oleju, tylko konkretny rodzaj. A to zaden z proponowanych Motuli.

Olej ktory podeslales przeznaczony jest do silnikow na pompie VP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...