Tops Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Witam. Mam taki problem. Kupilem niedawno A4 B5 1.9TDi AJM i byl tam wlany Mobil 15W40 zaraz po zakupie pojechalem wymienic olej i wszystkie filtry. Niestety mechanik (kolejny madry ) powiedzial, ze jak jest wlany mineral to musi juz byc mineral bo sie silnik rozszczelni niestety posluchalem go bylo to nie dawniej jak 2 tygodnie temu. Od niedawna mam problem z mocą auta (temat: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/spadek-mocy-255293/ ) Czy powinienem teraz jak najszybciej zmienic olej na syntetyczny? a moze sa mineralne, albo pol-syntetyczne o normy 505.01 lub 506.01 lub 507.00 ?? jezeli powinienem zmienic na syntetyk, to czy poprzedzic to jakimis zabiegami jak wlanie środków do płukania silnika? środków uszczelniajacych? czy powinienem znowu wymienic filtr paliwa (lub inne)? Bardzo prosze o szybka odpowiedz, bo czeka mnie niedlugo wypad na swieta z rodzinka, a co za tym idzie dłuższa trasa do zrobienia
majuDJ Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Hardcore lać 15W40 do AJMa na PD Jasne, że jak najszybciej zmieniać, i zrobić przed zmianą dobrą płukankę silnika jakimś dobrym specyfikiem od Motula. Bo ja przyciśnie bardziej mrozem tak do -25 to na krótkim odcinku jazdy np po mieście zarżniesz silnik, turbinę itp itd
Tops Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 i zrobić przed zmianą dobrą płukankę silnika jakimś dobrym specyfikiem od Motula. to co polecacie koledzy za specyfiki?
endriuu Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 i zrobić przed zmianą dobrą płukankę silnika jakimś dobrym specyfikiem od Motula. to co polecacie koledzy za specyfiki? Kolego, plukanek jest sporo. Motul, Amsoil ma dobra, Millers i LM. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Tops Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Dzieki kolego. w takim razei postawie na plukanke i olej firmy Motul. a uszczelniaczem tez silnik potraktować na wszelki wypadek, żeby się nie rozszczelnił?
endriuu Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Żadnych uszczelniaczy :banghead: Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Tops Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Żadnych uszczelniaczy :banghead:Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 ok kolego. to samo mowil mechanik, ale juz mu nie ufam i wolalem sie upewnic. a plukanke wlac bezposrednio przed wymiana oleju z tego co czytalem, zgadza sie? filtr oleju, albo jakis inny tez powinienem wymienic?
endriuu Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Plukanka na 15 min przed zmianą oleju. Silnik powinien pracować na takiej mieszance na wolnych obrotach. filtr zmień powietrza, paliwa jeśli nie był zmieniany i oleju oczywiście. Kabina jak zawalona liśćmi, również wymaga zmiany. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Tops Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Plukanka na 15 min przed zmianą oleju. Silnik powinien pracować na takiej mieszance na wolnych obrotach.filtr zmień powietrza, paliwa jeśli nie był zmieniany i oleju oczywiście. Kabina jak zawalona liśćmi, również wymaga zmiany. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 wszystkie wymeinialem razem z olejem 2 tygodnie temu... czy musze wtedy znowu zmieniac?
endriuu Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Pewnie ze nie musisz. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
feniks Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Witam, obecnie (dopiero co kupione auto) jest zalany Aral 5W30 LL (z normami odpowiednimi VW) zrobione na nim 10 000km od 09-2012 i tu nasuwa się moje pytanie na jaki zmienić i za jaki czas, raczej sam zakupię w DE, widziałem u nich głównie Castroll, Liqui Moly, Valvoline. Dziennie robię min 40km
jihaad Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Już zmieniaj. Jak masz taki wybór to LM albo Valvoline.
NYNA Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 LM, Motul, Millers, Valvoline z tych jak coś wybierzesz to będzie dobrze tylko z normą 505.01 . Jak 10 000 km na tym oleju masz już zrobione to możesz pomału szykować sie do wymiany za jakieś 2 000 km.
holydiver Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Może ktoś się orientuje jak spisują się w naszych wózkach oleje Texaco? Kiedyś oleje tej firmy były w miarę ok. Tutaj specyfikacja Havoline Ultra do pompowtrysków: http://www.watsonlubricants.co.uk/Templates/Lubricants/upload/Texaco/Havoline%20Ultra%20S%205w40.pdf Jest jeszcze inny olej Texaco Havoline Synthetic 5W40, niewiele kosztuje i spełnia normę 505.00
endriuu Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Kup i będziesz pierwszym, który przetestuje. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
trepek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Orginalne oleje Texaco są bardzo dobre, tak samo jak Petro Canada.
Enigma79 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Witam. Odkąd kupiłem auto( 2 lata) ma zalany olej Visco 3000.Co sądzicie o tym oleju.Warto na nim śmigać dalej czy lepiej wymienić na coś lepszego?Jeśli tak to na jaki najlepiej?
endriuu Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Witam.Odkąd kupiłem auto( 2 lata) ma zalany olej Visco 3000.Co sądzicie o tym oleju.Warto na nim śmigać dalej czy lepiej wymienić na coś lepszego?Jeśli tak to na jaki najlepiej? post na gorze moowi jaki olej nalezy stosowac w silniku z turbina.
Enigma79 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Ok.Czyli mogę bez obaw zmienić olej na np.Motula?Ostatnio jak zmieniałem olej,gość w serwisie stwierdził że 10W40 jest dobry,a tu się okazuje że jednak nie.Trza będzie zmienić mechanika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się