Gsobczak Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Witam. Mam problem z hałasem silnika. Głośno pracuje już od momentu odpalenia silnika. Niedawno zdarzało się to co jakiś czas, teraz hałasuje bez przerwy, przy każdym odpaleniu słychać głośny klekot, a po chwili troszke się uspokaja i słychać dudnienie. Dołączam nagranie i proszę was o pomoc. Rapid: http://rapidshare.com/files/406564217/VOICE001.MP3 Yousendit: https://www.yousendit.com/download/ K0JRa0ZTSWV0TW14dnc9PQ
piotrsob1 Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 No faktycznie, pracuje jak stara sieczkarnia Według mnie do sprawdzenia szklanki popychaczy zaworów, prawdopodobnie jedena z nich się nie napełnia. Poza tym w tle słyszę odgłos kończących się łożysk jakiejś rolki napinającej. Ile ten motor ma nalatane ?
yesfan Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Tak jak pisze piotrsob1 trzeba zajrzeć pod pokrywę zaworów. Oprócz popychaczy trzeba też sprawdzić małe korki aluminiowe, które są.. no właśnie nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale chodzi o dźwignie która napędza pompowtryski.
Gsobczak Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Opublikowano 12 Lipca 2010 Przejechane ma 210kk, a ten szum z łożyska prawdopodobnie jest z alternatora bo w tej okolicy słychać. Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza bo wcześniej wymienili mi na mniejszy od 1.9tdi i był za mały, teraz jest ok. Był sprawdzany Vag-iem i elektronicznie jest wszystko w porządku, obroty ma równe, turbina pracuje bo wkręca się dobrze na obroty (choć od czasu gdy ten hałas sie pojawił w moim odczuciu jest minimalnie słabszy). Olej i wszystkie filtry są powymieniane (olej castrol edge 5w40, norma 505.01). Dzięki za odpowiedzi, jutro samochód będzie sprawdzony pod kątem zaworów i pompowtryskiwaczy, gdyby ktoś jeszcze miał jakieś pomysły to będe wdzięczny
MiruK Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 z tego co kojarzę BPW ma DPFa więc jeśli będziesz jeździł na tym oleju w przyszłości możesz mieć problemy z filtrem cząstek stałych.
piotrsob1 Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Na stówę BPW ma DPF-a i olej powinien być z normą 507.00, a tak w ogóle to fanem Castrola nie jestem......... :gwizdanie:
Gsobczak Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Opublikowano 12 Lipca 2010 taki olej mi zalecili w servisie audi w poznaniu, ze mam jeździć tylko na syntetyku 5w-40 z normą 505.01. to juz mam metlik w głowie?????!!![br]Dopisany: 12 Lipiec 2010, 21:53_________________________________________________a czy to ma znaczenie czy servisy bedą long life czy bede wymieniał co 15 tys km??? bo nawet w instr obsługi jest zalecany 505.01
piotrsob1 Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Hmm, słyszałem o BPW bez DPF-a , ale to dopiero po operacji jego profesjonalnego usunięcia Chyba że pierwsze egzempaże go nie miały ???
Gsobczak Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Opublikowano 12 Lipca 2010 szczerze to sie nie znam zbyt na tym, ale to mnie strasznie dziwi, że w servisie tak mi doradzili skoro ten olej moze mi sprawić problemy w przyszłości........
piotrsob1 Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Jak dobrze pamiętam to na wlepce przy kole zapasowym i w książce serwisowej powinno być napisane przy mobelu silnika czy posiada DPF-a.
.Pablo. Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Każdy BPW ma DPF-a więc ty tez go masz a olej tylko z normą 507. Chociaż ostatnio ktoś pisał na forum że zalał olejem z normą 505 zrobił na nim 10kk i nic zero zapchanego filtra więc to może tylko chwyt marketingowy żeby lać droższy olej ale lepiej dmuchać na zimne i kupić z normą 507. Ja osobiście leje Castrola edga5w30 ale wymieniam co 15 tys i zero problemów z filtrem
Gsobczak Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Opublikowano 12 Lipca 2010 no zgadza sie, przy kole na nalepce jest oznaczenie DPFA7M najlepsze jest to. że wcześniej lałem 507.00 5w-30 ale silnik coś głośno mi chodził wiec zadzwoniłem do servisu audi tam powiedzieli , że 505.01. a tu nagle okazuje sie ,że nie potrzebna była ta zmiana:)
piotrsob1 Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 To nie jest chwyt marketingowy, podczas spalania zwykłego oleju jednym z produktów spalania jest popiół, który zapycha nieodwracalnie DPF-a. Oleje 507.00 mają kilkukrotnie obniżoną zawartość popiołu w produktach spalania. Poprostu jak na 507.00 DPF będzie do wymiany załóżmy po 300 tkm. to na zwykłym po 50...
Gsobczak Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Opublikowano 12 Lipca 2010 no to w takim razie wracam do 507.00 !!! ok ale to temat 2 go rzedny, teraz mam problem z to moja ,,sieczkarnią,, klepie jak stare diesle forda, mam nadzieje ze to nic poważnego, ładnie odpala, obroty ma równe turbina lata bo silnik wkreca sie ok (troszke gozej niz przed awaria) tylko ten hałas???????? no ale zobaczymy jutro obsłucha go mechanik i moze cos stwierdzi. dam znac jak cos sie dowiem
piotrsob1 Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 A swoją drogą , kogo oni zatrudniają w tych ASO ???? Z tym klepaniem to jedź do jakiegoś dobrego mecha, nie do tego ASO co ci kazali lać 505.01 :gwizdanie: Może ktoś z okolicy ci podrzuci jakiś namiar.
Gsobczak Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Opublikowano 13 Lipca 2010 Mechanik mówi, że trzeba przeczyścić EGR i będzie trzeba wymienić uszczelniacze na popychaczach żeby ciszej chodził, co o tym myślicie?
darecki_123 Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 Ja mam silnik 1.9 BRB i tez pojawia mi sie to "klepanie", ale myślałem, ze to koło dwumasowe wysiada (chociaż nie mam objawów zużycia). U mnie ten dźwięk jest raz na kilka uruchomień silnika, nie ważne , czy jest zimny , czy ciepły i też mam wrażenie, że jest wtedy trochę słabszy (może to EGR ?). Daj znać, jak uporasz się z usterką :-)
Gsobczak Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Opublikowano 13 Lipca 2010 Wieczorem byłem na czyszczeniu EGR, przy odpalaniu nadal był hałas, po chwili się uspokoiło, ale jak jechałem włączyłem w skrzyni tryb sport i przy 4000 obrotach znowu zaczęło hałasować. Odczekałem ok. 45 minut i po odpaleniu silnik hałasował tak jak przed czyszczeniem. Nic nie pomogło. Zastanawiam się co teraz mam sprawdzić. Największe problemy zaczęły się po naprawie klimy (wymiana pompy). Czy to możliwe że coś mogli podmienić?
david_n Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 Dobrze Ci radze kolego sciagaj czym predzej pokrywe zaworow i sprawdzaj co tam sie dzieje. Ja ostatnio mialem ten sam objaw i po przejechaniu 1500km rozsadzilo mi jedno gniazdo zaworu i wytarl sie walek rozrzadu! A dzwiek identyczny jak u mnie przed awaria..
Gsobczak Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Opublikowano 14 Lipca 2010 byłem u mechanika i zdjelismy wałek rozrządu i szklanki...wytarte ze trudno uwierzyć...jedna szklanka wytarta na wylot że ma dziure!!!!! a druga wklęsła juz.tak samo na wałku w tych miejscach wytarte ze niedziwie sie ze tak klepał silnik. oto zdjecia po wymontowaniu szklanek i wałka: http://img687.imageshack.us/img687/5269/140720100391111.jpg no i teraz szukanie wałka...albo wymiana silnika...znalazłam kolesia co ma BPW 2006 ok 90 tys km za 2500zł i tak myśle ze kupno wałka szklanek panewek min 1000 no a silnik i tak ma juz 210 tys km. czy nie lepiej wymienic silik???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się