abc123 Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 Witam Problem w tym, że auto jest strasznie zamulone, zarówno na benzynie jak i gazie Po podłączeniu VAGA jedyny błąd to "otwarty obwód elektrozaworu skracającego układ dolotowy n156". Dobrałem się do tego i okazało się, że jest pęknięty jest tłoczek w tej "gruszce która po wytworzeniu podciśnienia skraca dolot". Znalazłem już w necie fototutorial jak naprawić to samemu. Tylko pytanie czy ta część ma duże znaczenie jeśli chodzi o przyspieszenie?
nynek16 Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 słuchaj normalnie to jeżeli masz taki bład to z pewnością ma znaczenie co prawda lepij samemu tego nie naprawiać a jestem zwolennikiem orginałów może na próbe od kogoś dorwij taki i sprawdz bedziesz miał pewność .. ja kiedyś też wszystko sam naprawiałem az w koncu zatarłem 150 konny silnik po genaralce i to dopiero bolało od tamtej pory zostawiam to fachowcom.. pzdr
M_ILES Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 Zatarcie silnika po remoncie, to nie to samo, co naprawianie samemu jakichs drobnostek, jak u kolego tzw.kierownica powietrza. Bardzo popularna usterka w silnikach Audi.
Joker Opublikowano 15 Lipca 2010 Opublikowano 15 Lipca 2010 Koledzy ... jeśli chodzi o mułowatość... nie mam błędów na Vag-u a jednak auto jest trochę mułowate.. podpowiedzcie mi czy jest możliwe żeby przepływomierz powietrza był za to odpowiedzialny? usłyszałem że może podawać błędne dane dotyczące przepływu powietrza...
domjenick Opublikowano 17 Lipca 2010 Opublikowano 17 Lipca 2010 Jaki masz czas 60-100 na trojce? to nie jest wątek,na temat szybkości aut,tylko do rozwiązania problemów,dotyczących silnika nie mam błędów na Vag-u czy jest możliwe żeby przepływomierz powietrza był za to odpowiedzialny? usłyszałem że może podawać błędne dane dotyczące przepływu powietrza... żeby to sprawdzić -trzeba logów z przepływki-wartość średnia dla silnika 1,8 to 100g/s(80% z nominalnej mocy auta)-o ile trzyma serię,co w silnikach z duzym przebiegiem,moze stanowić problem-generalnie,jeśli przepływomierz pokazuje mniej niż 70%-to już przyszedł czas na jego wymianę
Xsystoff Opublikowano 18 Lipca 2010 Opublikowano 18 Lipca 2010 to nie jest wątek,na temat szybkości aut,tylko do rozwiązania problemów,dotyczących silnika Wyobraz sobie, ze to czy auto jest zamulone mozna zmierzyc na kilka prostych sposobow. Jednym z nich jest pojechanie na autostrade/ekspresowke i sprawdzenie vmaxa. Jezeli na gps vmax pokrywa sie mniej wiecej z danymi katalogowymi - silnik trzyma moc i nie ma innej opcji. Tylko, ze to nam nic nie powie o przebiegu krzywej mocy w funkcji obrotow, a tylko o wartosci maksymalnej. Teraz wyobraz sobie, ze kierowniczki powietrza nie zmieniaja maksymalnych wartosci (niuton, kun mechaniczny), a poprawiaja tylko charakterystyke. Test 60-100 na trojce sprawdza sredni zakres obrotow, jezeli zdrowe auto ma okolice 6s, to niesprawne bedzie mialo wyraznie gorszy czas (1s, 1.5s?) w zaleznosci co sie popsulo. Mozna tez pojechac na hamownie, tylko ze ja nie mam zaufania do pomiaru gdzie przelozenie samo sie wylicza, a nawiew jest mikroskopijny. Z drugiej strony hamownia pozowlila wykrys usterke popychaczy hydraulicznych (ubytek 14% mocy). Oczywiscie mozna bawic sie w logi, tylko pytanie po co. Tez mialem w planach zlogowac swojego ADR`a, ale skoro lata 208 gpsowe i 0-100 robi w niskie 10s to pytanie po co... Odwrotnie bylo z AFN`em, nie chcial pojsc wiecej niz 180, wiec zaczelismy vagowac i wyszedl zabity kat. Jednak jakby poszedl te swoje dwie paczki to po co bawic sie w logowanie miliona kanalow...
domjenick Opublikowano 18 Lipca 2010 Opublikowano 18 Lipca 2010 to nie jest wątek,na temat szybkości aut,tylko do rozwiązania problemów,dotyczących silnika Wyobraz sobie, ze to czy auto jest zamulone mozna zmierzyc na kilka prostych sposobow. Jednym z nich jest pojechanie na autostrade/ekspresowke i sprawdzenie vmaxa. logi są dokładniejsze i bezpieczniejsze,żeby komuś pomóc sprawdza się podzespoły,a nie namawia kogoś do jazdy 200km/hlogami można sprawdzic zachowanie auta w zakresie poszczególnych obrotów,logując poszczególne grupy,można wykluczyć rzeczy,których nie ocenisz na autostradzie i na koniec-jak laik ma ci wytłumaczyć,co się dzieje z autem podczas jazdy,jakich słów i zwrotów ma użyć,żeby na Forum znawcy go zrozumieli-logi są na tyle wymowne,że każdy,kto ma trochę pojęcia-udzieli odpowiedzi,a nie będzie zgadywał,bo te same objawy mogą byc przedstawione przez kilku laików w inny sposób...rozpędzając auto do Vmaxa-można więcej zaszkodzić niz pomóc to,co opisałeś czemu ma służyć? dowiedzeniu,że auto pojedzie tyle,ile producent założył,lub nie? a co z przyczynami?
Xsystoff Opublikowano 18 Lipca 2010 Opublikowano 18 Lipca 2010 Ja mam takie podejscie zeby nie szukac dziury w calym. Jezeli samochod ma swoje fabryczne osiagi i spalanie to nie ma sensu logowac kilkudziesieciu kanalow (no dobra benzyna ma ich mniej) i zastanawiac sie czy delikatny OB w postaci 100mbar wiecej niz na mapie jest ok czy juz kierowniczki w turbo sie tna (taki przyklad z AFN`a). Bo sa tez tacy ludzie na Audi Klub PL co lubia klocic sie 10 stron o tym, ze cos tam w logach jest 3% za duze czy za male. Ja w zasadzie ograniczam sie do sprawdzania co jakis czas czy sa bledy w moim ADR`e, bo calosc jezdzi jak Inglostadt przykazalo i jest to zmierzone Takie zboczenie inzyniera, ze jak cos kupi to musi sprawdzic czy trzyma fabryczne parametry jesli chodzi o osiagi Jezeli mialbym wrazenie, ze cos jest nie halo czyli auto zamulone i nie chcialbym lamac przepisow (a wez zrob logi w PL zgodnie z przepisami na 3 biegu czy poprawniej na 4-tym) to wszedlbym na allegro, audi, a4, b5, 1.8, w promieniu 10km, zadzwonil i pojechal sie przejechac. p.s w czym szkodzi vmax? dla diesli przebutowanie jest jak zbawienie jak ktos jezdzi po miescie non stop.
abc123 Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 Spróbuje zrobić logi i wrzucić na forum. Rozebrałem gruszę sterującą długością dolotu i oprócz pękniętego tłoczka, przerwana jest także guma ;( Do tego dochodzi brak napięcia na wtyczce od zaworu n156, kicha. Zostaje kupić używany kolektor (nie wiadomo czy ta część będzie sprawna) albo cały moduł sterowania dolotem (pewnie za***iście drogi). Na koniec może dziwne pytanie, wie ktoś jak będzie zachowywał się silnik gdy ręcznie przesunę wajchę w pozycję skracającą dolot i zostawię ją w takiej pozycji??
Xsystoff Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Krotszy dolot to lepszy gorny zakres obrotow i lepsza rekacja na gaz. Teoretycznie.
wampir Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Spróbuje zrobić logi i wrzucić na forum. Rozebrałem gruszę sterującą długością dolotu i oprócz pękniętego tłoczka, przerwana jest także guma ;( Do tego dochodzi brak napięcia na wtyczce od zaworu n156, kicha. Zostaje kupić używany kolektor (nie wiadomo czy ta część będzie sprawna) albo cały moduł sterowania dolotem (pewnie za***iście drogi). Na koniec może dziwne pytanie, wie ktoś jak będzie zachowywał się silnik gdy ręcznie przesunę wajchę w pozycję skracającą dolot i zostawię ją w takiej pozycji?? O jakiej gruszce mowisz ? Mozesz wstawic fotke ?
abc123 Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 Fotka z WV, ale to akurat nie ma znaczenia bo jest to ten sam silnik co w 1.8 ADR Tak to wygląda.
wampir Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Mhm, ale ja mam 96 rocznik i u mnie tego nie widzę....
Joker Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 ja u siebie też nie mam tej gruchy... '96 przy okazji gdzie uzyskam logi z przepływki(domyślam się że na vag'u) i czy wynik jest w % czy w g/s ?
Xsystoff Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 Grucha (jak tez i cala zmienna geometria dolotu) jest dopiero od I lifta w `97 czyli `94, `95, `96 nie maja tego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się