steve69 Opublikowano 15 Lipca 2010 Opublikowano 15 Lipca 2010 (edytowane) Parę dni temu podczas jazdy usłyszałem metaliczny trzask jakby cos się złamało. W pierwszej chwili pomyślałem, że "poleciał" podłokietnik, ale to nie było to. Dopiero po chwili zauważyłem metalowy pręt sterczacy z okolic zatrzasku/zamka pasa bezpieczeństwa kierowcy. Wczoraj wymontowałem fotel i ujrzałem coś takiego: Po porównaniu z fotelem pasażera okazało się, że koniec pręta oznaczonego na czerwono (1) powinien znajdować się w metalowym oczku w miejscu oznaczonym na żółto (2). Niestety oczko to zostało właśnie ułamane. Tutaj widać dokładniej miejsce uszkodzenia: A tutaj cały pręt (1) po wyciągnieciu z fotela: Jako, że mocowanie zostało ułamane, to wyjąłem pręt z siedzenia i zamontowałem je z powrotem w samochodzie już bez niego. Wszystko działa tak jak przedtem (regulacja pochylenia oparcia, wysokości siedzenia, odcinka lędźwiowego). Zatem pytanie: do czego to właściwie jest? Wydaje mi się, że to jakiś rodzaj sprężyny, ułatwiającej pochylanie oparcia albo podnoszenie/opuszczanie siedziska. No i czy jeżdżąc bez tego, nie popsuję sobie czegoś jeszcze bardziej?... -- Pozdrawiam. Sławek Edytowane 27 Lipca 2016 przez steve69
kusztyk Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Własnie mi się też urwał ten pręt. Do czego on służy ? [br]Dopisany: 01 Wrzesień 2010, 23:19_________________________________________________Nikt nie może nam pomoc?
Skrzynia23 Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 panowie dzisiaj podczas jazdy na trasie tez uslyszalem taki sam dzwiek i co sie okazalo? to ze tez mam problem z tym pretem Co to jest i do czego?
ROBERT Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 U mnie też ostatnio coś fotel kierowcy skrzypi
Skrzynia23 Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 U mnie też ostatnio coś fotel kierowcy skrzypi u mnie nic nie skrzypiał strzelil tak sam z siebie ale to tak przywalilo ze myslalem ze kolo urwało [br]Dopisany: 27 Luty 2011, 16:16_________________________________________________czyli nie znamy odpowiedzi na to pytanie??
przemo1234 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Myślę że jeżeli to się stało w czasie jazdy, czyli podczas siedzenia na fotelu to ja bym obstawiał że ma to związek z regulacją fotela na wysokość, ale pewności nie mam. Sprobuj trochę pogrzebać przy regulacji fotela, może zauważysz jakąś różnice.
Skrzynia23 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 zadnej roznicy nie ma. Ani w regulacji gora-doł ani przod-tył oraz w skladaniu oparcia tez nic nie przeszkadza. Wszystko dziala tak jak przedtem tylko drut sterczy :>
steve69 Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Opublikowano 4 Marca 2011 Wszystko dziala tak jak przedtem tylko drut sterczy :> Zrób to co ja i wywal go, bo kiedyś gacie rozedrzesz... :> -- Pozdrawiam. Sławek
zcccz Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Na dniach będę wywalał fotel z auta w celu naprawy linki do poziomego przesuwu fotela przód tył to zrobię Wam fotę o ile u mnie ten pręt jest nadal oryginalnie zamontowany...
Młody_drog Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Moim zdaniem jest to jakieś wzmocnienie. Jeśli tam było oryginalnie to na pewno było tam z jakiegoś powodu.
dajmler4 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 jesli nic sie nie dzieje to to wywal i nieodczuwasz zadnych zmian[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 15:59_________________________________________________egr i kat tez jest po cos a niektórzy wywalaja:P
Młody_drog Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Tak, ale egr czy kat nie ma nic do bezpieczeństwa. A to może być dodatkowe wsparcie fotela i dopiero zobaczysz różnice jak gdzieś przypieprzysz... (nie życzę ofc)
dajmler4 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 watpie czy takie kawaleczek metalu moze ci wplynoc na bezpieczenstwo raz moze pomuc raz wrecz przeciwnie :gwizdanie:
Młody_drog Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Byś się zdziwił. Możliwe, że parunastu inżynierów siedziało nad tym kawałeczkiem przez pare dni a ty mówisz, że nie potrzebny
marcin78 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Ten pręt ma za zadanie spełniać rolę sprężyny. Po włożeniu go trzeba mocno nagiąć i zaczepić w miejsce tego zółtego koła gdzie zaznaczyłeś! gdy jest wszystko założone fotel łatwiej podnosi do góry. Łatwiej jest naciągnąć pręt gdy fotel jest w pozycji góra. Radzę go założyć bo z czasem mechanizm podnoszenia może nie domagać, a częsci brak. Pręt nie jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo tylko za funkcjonalność, jednak z czasem gdy układ podnoszenia rozsypie sie pod wpływem twojego cieżaru. Może sie okazać że przy 140km?h siedzenie sie opuści na dół i bedziesz widział droge pomiędzy kierownicą a deską rozdzielczą. Może sie wymądrzam ale kiedyś składałem takie foteliki.
cieszkop Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Wow, dzieki wielkie za info, tez mi sie wydawalo ze ten pret jest powiazany z jakas regulacja. Rozumiem ze skoro zwykle mam siedzenie maxymalnie opuszczone to nie musze sie nim przejmowac? Da sie ten element jakos dospawac by mozna bylo napiac ten pret? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
miro_x Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Też mi się to ułamało jakieś 2 lata temu. Rzeczywiście regulacja góra dół chodzi gorzej ale jak ktoś jeździ z siedzeniem w jednej pozycji cały czas to nie ma się czym przejmować.
newerafan Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 montował go ktoś ponownie bo zaczep sie urwał i jak go teraz zamontować ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się