mily Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 dla mnie to mozesz wlac do ukladu hamulcowego plyn po goleniu, jest mi to dalece obojetne Kolego, dokladnie poczytaj o wlasciwosciach plynu hamulcowego a potem zajmuj stanowisko w tym temacie ja to przerabiam codziennie I nieprzerwanie od niemal 22lat I doskonale wiem co pisze na forum w tym temacie, I nie plyn na trawnik tyllko do butelki, przy wymianie plynu niektorzy zachowuja sie jak histerycy ktorzy musieliby wydac na plyn kilka tysiecy zlotych, gdzie litr dobrej klasy komponentu to koszt ok 30zl dlaczego wymieniasz olej w silniku co powiedzmy 10tkm albo co rok I nie robisz problemu a plynem jest juz problem ????? Tu nie chodzi o koszty tylko niepotrzebna robotę, a olej się wymienia bo ta ciecz akurat pracuje i jak słusznie zauważyłeś wymienia się co 10 tys, czyli olej jest uwarunkowany przebiegiem autka, a płyn hamulcowy nie ma żadnego związku z przebiegiem, zaś ścieranie się klocków jak najbardziej jest uzależnione od przebiegu (im większy dystans tym mniej ich zostaje, ale to że się klocki zużywają nie wpływa to na stan płynu hamulcowego, który się poprostu starzeje). Po co wymieniać coś co jest sprawne?? Nie rozumiem takiego toku rozumowania.
Dev Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 Kolegoo, przepraszam Cie, ale czy przzypadkiem dzisiaj brales jakies leki ????? bo od tego co tutaj wypisujesz staja mi wlosy deba na glowie jak to plyn hamulcowy nie pracuje, nie wymienia sie go ze wzgledu na przebieg, nie ulega starzeniu, nie jest higroskopijny ????????? niech ktorys Zielony zamknie ten post bo do niczego dobrego on nie prowadzi
mily Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 Kolegoo, przepraszam Cie, ale czy przzypadkiem dzisiaj brales jakies leki ????? bo od tego co tutaj wypisujesz staja mi wlosy deba na glowie jak to plyn hamulcowy nie pracuje, nie wymienia sie go ze wzgledu na przebieg, nie ulega starzeniu, nie jest higroskopijny ????????? niech ktorys Zielony zamknie ten post bo do niczego dobrego on nie prowadzi Widać że nie umiesz czytać ze zrozumieniemi należy Cie cofnąć do podstawówki. Płyn ulega starzeniu się, o czym cały czas trąbie że to jest główny powód dlaczego wymienia sie go co dwa lata, a nie, ja twierdzisz, co wymianę klocków i zdania nie zmienię. Skoro lubisz ludzi naciągac na koszty, a oni się daja nabierać na te bzdury to ich problem (pewnie za wymiane liczysz dodatkowe pieniądze). Na ich miejscu zmieniłbym mechanika.[br]Dopisany: 23 Lipiec 2010, 21:44_________________________________________________PS Na upuszczenie płynu przez odpowietrznik w celu cofniecia tłoczka i uzupełnieniu płynu, jeszcze od biedy bym się zgodził, ale na wymiane całego płynu razem z klockami to już jest naciąganie ludzi na niepotrzebne koszty.
Dev Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 ja nie pisalem ze przy kazdej wymianie klockow powinno wymieniac sie plyn
ROBERT Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 Pany Najlepiej przed wymianą klocków wymienić płyn (jeżeli nie był wymieniany od dwóch lat) - przy wciskaniu tłoczka syf z zacisku może dostać się do pompy, tyle w tym temacie
Luka3s Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 devastation jak zwykle po bandzie pojechał oczywiście w pozytywnym znaczku
augustA4 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 no... wciskasz tloczek, czyli zmniejszasz objetosc plynu w zacisku hamulcowym I co sie z nim dalej dzieje ????? Spróbuj zmienić objętość wody. Przecież ciecz jest nie ściśliwa. Jak wciskasz tłoczek to w zbiorniczku Ci się podnosi (dlatego tak ciężko jest go wcisnąć, bo ten płyn teraz musi wrócić do zbiorniczka, czyli trzeba go przepchnąć, przez wszystkie rurki i inne głupoty.)[br]Dopisany: 20 Lipiec 2010, 09:24_________________________________________________Co 2 lata należy płyn wymienić. Ale ja tego zabiegu jeszcze nie robiłem. brawa za to podnoszenie sie płynu hamulcowego w zbiorniczku :polew: :polew: Kolego nie pisz tutaj głupot, to sa informacje dobre ale dla i od domorosłego mechanika układ hamulcowy to nie krwioobieg człowieka płyn hamulcowy w układzie powinien przebywac droge tylko w jedna strone wyeksploatowany powinien byc usuwany w trakcie wciskania tłoczka prze odpowietrznik amen. robiłem w rożnych serwisach (Toyota, Seat) i nikt nigdy nie robił takich głupot ( usuwanie płynu w trakcie wciskania tłoczka przy wymianie klocków !!! Mądre szkoły które skończyłem również nie podawały takich informacji . Nie wiem kolego z skąd wytrzasnąłeś taka informacje ale naprawdę jestem pełen podziwu !!! teraz juz wiem dlaczego w ASO maja taki niski poziom wykonywanych uslug, nie bede Ci tutaj pisal jakie zadania ma do spelnienia plyn hamulcowy I nna co jest narazony w ukladzie, bo na pewno w tych Twoich madrych szkolach uczyli na ten temat, ale ja przedstawie Ci to bardziej obrazowo:z tym plynem to jest tak jakbys sie zes...al, a po tej czynnosci to samo gow...o z powrotem pchali Ci do tylka, no bo tak na prawde z tego miejsca wyszlo, ale nie jest juz tam do niczego potrzebne. przepraszam obecnych tutaj Kolegow za moja wypowiedz ale tak na prawde to juz nie wiem jak mam ludziom wyjasniac to zagadnienie, ktore notabene juz wielokrotnie opisywalem na tym forum kogo ty chcesz uczyć ? Swoje teorie wsadź sobie w... tam gdzie pisałeś. co do hydrauliki płynów to nie będziesz pisał i wciskał mi takich bredni. Popatrz sobie co robią serwisy (słodko i dobrze opisywane przez kolegów z forum) jak wymieniają naprawdę banalna rzecz jak klocki. Masz swoje teorie to je sobie głoś, a nie obrażaj mnie i innych. P.S sorry za OT. Co do wymiany płynu hamulcowego to należy wymienić płyn co 2 lata.
mily Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Tak niewinnie wyglądał ten temat a jak można go skomplikować i doprowadzić do podniesienia ciśnienia, ja popieram ""augustA4", to co wypisuje "devastation" to też pierwsze słyszę. Jeszcze do tego robi to w sposób ubliżający innym i moim zdaniem nie ma racji.[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 16:11_________________________________________________W temacie "Czy klocki z czujnikiem są takie same jak bez", "Devastation" twierdzi że są inne i nie można ich podmieniać, ja natomiast u siebie zakładałem z czujnikiem (a mam autko bez) i żadnej różnicy nie było (przynajmniej wizualnie, o czym zapewniał mnie też sprzedawca). Kolega który miał ten problem również dostał taką informację od sprzedawcy i jak kupił pomierzył sufmiarką i też stwierdził że nie ma różnicy, zaś "Devastation" pisze co innego. Jeden z forumowiczów napisał że "Devastation" jest to ekspert w tej dziedzinie, uważam że nawet jeżeli uważa się za fachowca to powinien dobierać słowa tak żeby nikogo nie urazić.
Dev Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Devastation nie jest tutaj alfa i omega, ale ma pojecie na temat który tutaj opisujecie klocki z czujnikiem i bez sa inne, nie maja dokładnie takich samych wymiarów w oryginale Ate TRW Bosch podaje rózne wymiary tego samego klocka inne powiedzmy "tańsze" firmy nie rozrózniają tych wymiarów traktuja to jako ten sam klocek klocki te nie róznia sie tylko wymiarami ale równiez uchwytem wchodzacym do tłoczka sam zacisk tez jest minimalnie inny a tłoczek w zacisku ma inne wciecia w wewnetrznej czesci fakt faktem mozna je montowac zamiennie ale ja tego nie robie i nie polecam
Luka3s Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 dobra dajcie już spokój ludzie, temat miał na celu pomóc koledze przy wymianie klocków... Więc się nie sprzeczajcie tu, w końcu to jedno forum. Kolega który założył temat powinien sam to sprawdzić kiedy był płyn wymieniany i czy się jeszcze nadaje, jeżeli nie wie kiedy był wymieniany to niech go wymieni i już. To nie są jakieś wygórowane koszty tych 30zł.. A warto wymienić, w końcu to jeden z ważniejszych elementów naszego bezpieczeństwa. Więc nawet jeżeli nie było potrzeba, a wymienił go, to nic się przecież nie stanie te 30zł chyba, aż tak go nie obciąży. W tym temacie jednak zgadzam się z devastationem. Lepiej wymienić, niż zostawić to na pastwę losu. Jeszcze gdyby to powiedzmy kosztowało 100zl, czy 200 - wtedy rozumiem po co tracić bez sensu pieniądze, ale bez przesady. I się tu nie kłóćcie i nie obrażajcie. Spokój ma być Pozdrawiam
Dev Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 to co pisze to nie jest zadna teoria, tylko codzienna praktyka od ponad 20 lat, opisuje temat tak jak powinien byc prawidlowo wykonany a jak to robi ktos czy jakis warsztat za przeproszeniem g.... mnie obchodzi nie mam zamiaru nikogo obrazac, nie moj cel w tym, tak jak pisal moj przedmowca, plyn niewiele kosztuje I na tak prawde nie warto na tym oszczedzac, zreszta juz wielu Kolegow z forum potwierdzilo moje zdanie ze po wymianie plynu hamulce sa bardziej skuteczne I bardziej wyczuwalne, a bawienie sie plynem tzn ''wciskanie'' go z powrotem w uklad przy zmianie np klockow jest bezsensownym dzialaniem ktore obniza skutecznosc ukladu hamulcowego w naszym aucie, napisze jeszcze jedna informacje na temat pplynu hamulcowego: plyn po roku eksploatacji nie trzyma juz parametrow, sprawdzone przyrzadem Ate, ktory aktualnie posiadam ale dosc juz tego, niech kazdy robi tak jak uwaza
Luka3s Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 I ja muszę płyn wymienić bo będzie tragedia :>
Monterek_fx Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Dzięki za wszystkie wskazówki:) Części mam już zamówione:) do zrobienia mam jeszcze rozrząd. I jakieś mocowanie silnika dokładnie nie wiem co:) ale dowiem się w czwartek. Płyn wymienię bo nie wiem kiedy wcześniej go wymieniano:) a 30 czy 50zl to nie wiele:) wystarczy na jakiś czas:) Teraz tak: Wymiana klocków w ASO Gliwice 165zł za oś a 170zł jeśli wymieniam też tarcze. Klocki u nich na przednią oś to 350zł tylna 250zł kompletny rozrząd to 842zł robocizna 610zł Ceny do cen allegro jakieś 50% drożej:)
maciejski Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 czemu przy wciskaniu tloczka trzeba wymienic plyn? pytam serio, bo o tym nie slyszalem a przy wymianie klockow jak wciskalem tloczek nie wymienialem plynu
mily Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 czemu przy wciskaniu tloczka trzeba wymienic plyn? pytam serio, bo o tym nie slyszalem a przy wymianie klockow jak wciskalem tloczek nie wymienialem plynu Bo jeden z kolegów się tu uparł, że koszt nieduży i warto wymienić. Nikt chyba nie wymienia oprócz "devastation-a". Wymianę powinno się przeprowadzić co 2 lata, zaś kolega wpadł ze swoją teorią wymiany płynu razem z klockami.
Dev Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 czemu przy wciskaniu tloczka trzeba wymienic plyn? pytam serio, bo o tym nie slyszalem a przy wymianie klockow jak wciskalem tloczek nie wymienialem plynu nie trzeba wymieniac plynu, ale mozna. wciskajac tloczek nalezy odkrecic odoowietrznik, aby wyeksploatowany plyn uszedl z ukladu I nie wracal przez uklad ABS (ASR, EDS, ESP) do zbiorniczka
maciejski Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 pytalem powaznie bez ironii, bo nie jestem mechanikiem i nie mam kompletnie zadnej wiedzy w tej materii a jak wiadomo uczyc sie najlepiej od doswiadczonych/lepszych od siebie.
ROBERT Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 nie trzeba wymieniac plynu, ale mozna. wciskajac tloczek nalezy odkrecic odoowietrznik, aby wyeksploatowany plyn uszedl z ukladu I nie wracal przez uklad ABS (ASR, EDS, ESP) do zbiorniczka A tym bardziej żeby nie zaje*** nam pompy ...
uris Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Z tą wymiana płynu to lekka przesada ,nikt tutaj nie napisał że przy wymianie całego płynu trzeba odpowietrzyć układ co się wiąże z większą operacja bo każde koło po kolei według schematu trzeba odpowietrzyć i bez podnośnika to trzeba zdjąć każde koło .Po drugie pierwsze słyszę że przy wymianie klocków i wciskaniu tłoczka trzeba odkręcić odpowietrznik ( bo tak to się nazywa ) też pierwsze słyszę że z klocka mogą się dostać jakieś brudy do układu :-) , logicznie myśląc to płyn w układzie pracuje w obie strony ( gdyby tak nie było to po naciśnięciu hamulca i puszczeniu go szczęki by nie odskoczyły od tarczy ).Panowie nie komplikujcie sobie sprawy wcisnąć tłoczek założyć nowe klocki a płyn wymiana co 2 lata i tyle.
Dev Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 kolejny nawiedzony... gdybys pisal to z pozycji kanalu warsztatowego a nie siedzial w kapciuszkach przed kompem w domku inaczej bys to widzial zapraszam do mnie, na calodzienna walke z hamulcami, po czym takim inaczej bedziesz cwierkal
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się