Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Temperatura na wskazówce.... czy coś nie tak ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Mistrzów Czterech kółeczek. ;-)

Otóż odkąd kupiłem (tj. około 3 tyg.) swoje ukochane następne TDI (131KM) zauważyłem że wskazówka od temp. zawsze po nagrzaniu silnika pokazuje jakieś (określając dokładniej na oko) 92-93 stopnie C-poprostu się leciutko wychyla poza 90. Wymieniony był od razu po sprowadzeniu rozrząd, filtry, olej (aktualnie testuje Valvoline Dura Blend 5W-40 Diesel), płyn chłodniczy (koncentrat Febi czerwony-pompa wody również), oraz klima napełniona + odgrzybiona, wszystkie paski również.

Pomyślałem że po wymianie pompy przejdzie (okazało się po rozbiórce że już była słaba), natomiast jest dokładnie to samo. Ta sama temperatura jest wskazywana w dalszym ciągu, autko chodzi jak nowe... Odpala na dotyk, silnik chodzi bardzo kulturalnie i porządnie na słuch, nie kopci nic, ostro kopie... ;-) Ogólnie wszystko w najlepszym porządku, lecz pytanie czy to jakiś czujnik ma dość dokładnej współpracy, czy rozkalibrowała się wskazówka czy termostat coś kręci ?

Dodam że bardzo szybko się nagrzewa na ten czas...a mamy lato. Pozdrawiam... :cool1:

Opublikowano

Jeżeli nie rośnie powyżej 100 to się nie przejmuj, wsystko jest w porządku :tongue4:

Opublikowano

Jeżeli nie rośnie powyżej 100 to się nie przejmuj, wsystko jest w porządku :tongue4:

Nie wypisuj głupot i nie wprowadzaj człowieka w błąd! Wskazówka ma pokazywać idealnie 90 stopni i tak trzymać.Ja obstawiałbym termostat,ale trzeba podpiąć vag i sprawdzić rzeczywistą temperaturę.
Opublikowano

Zobacz jaką temperature masz na Vagu w kanale 7. Zegary są źle wyskalowane, dlatego nimi sie nie sugeruj.

Opublikowano

Dzięki chłopaki, pomyślę tylko u kogo się wpiąć... lapka mam, tylko nie mam kabla... może warto się zaopatrzyć wreszcie.

Opublikowano

Wskazówka we wskaźniku temp. na zegarach wskazuje 90oC jeżeli G2 daje sygnał od 80oC do ~105oC ... potem rośnie ...

Porównaj jeszcze VAGiem wskazania G2 i G62

Opublikowano

Jeżeli nie rośnie powyżej 100 to się nie przejmuj, wsystko jest w porządku :tongue4:

Nie wypisuj głupot i nie wprowadzaj człowieka w błąd! Wskazówka ma pokazywać idealnie 90 stopni i tak trzymać.Ja obstawiałbym termostat,ale trzeba podpiąć vag i sprawdzić rzeczywistą temperaturę.

Płyn chłodniczy ma temperaturę wrzenia ok 108 st. C, zalany do sprawnego układu chłodzenia ( ciśniniowego ) wrze w temperaturze min. 115 st C.

Te trzy stopnie to niecałe 3% i mieści się w tolerancji zespołu czujnik-wskaźnik temperatury.

Opublikowano

Poczytaj co napisałem wyżej :cool1:

Opublikowano

Dam znać jak podłącze... tymczasem wielkie dzięki.

Opublikowano

Poza sprawdzeniem wartości temperatur z G2 i G62 możesz sobie zrobić test wskaźników i sprawdzić czy wskazówka po maksymalnym wychyleniu wraca potem do położenia równo na 90*C czy też zatrzymuje się w miejscu jakim opisałeś. Sprawdzenie robisz wchodząc w 17 Instruments i klikasz na ikonkę 03 Output test - pierwszy test elementów wykonawczych dotyczy właśnie wskaźników analogowych.

Opublikowano

Poza sprawdzeniem wartości temperatur z G2 i G62 możesz sobie zrobić test wskaźników i sprawdzić czy wskazówka po maksymalnym wychyleniu wraca potem do położenia równo na 90*C czy też zatrzymuje się w miejscu jakim opisałeś. Sprawdzenie robisz wchodząc w 17 Instruments i klikasz na ikonkę 03 Output test - pierwszy test elementów wykonawczych dotyczy właśnie wskaźników analogowych.

Dokładnie tak. U mnie wskazówka też minimalnie jest wychylona poza 90* i tak samo jest przy teście wskaźników.Wystarczyło by skorygować osadzenie wskazówki na ośce ale nie chce mi się demontować i rozkręcać zegarów z tak błahego powodu.
Opublikowano

Dokładnie tak. U mnie wskazówka też minimalnie jest wychylona poza 90* i tak samo jest przy teście wskaźników.Wystarczyło by skorygować osadzenie wskazówki na ośce ale nie chce mi się demontować i rozkręcać zegarów z tak błahego powodu.

U mnie jest tak samo. Minimalnie ponad 90 - żeklbym 91-92

Opublikowano

To jednak nie tylko u mnie jest ta niedokładność, ale dla przestrogi jak dziś zdąże Panowie fachowcy to spróbuje się podłączyć i będziemy wiedzieli gdzie jest błąd. Nie pamiętam jeszcze jednej rzeczy...bo wiem że w którym momencie zawsze trzyma równiutkie 90... bodajże jak się rozgrzeje i stoje... , jak zaczne jeździć to się wychyla. Dodam że jeżdzę (jako inż. transportu) spokojnie ale czasem ładuje po pedale ;-) oczywiście ze studzeniem obowiązkowo :) poza tym obroty przeważnie 1000-2000 obr./min.

Pozdrawiam załoge :good:[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 13:57_________________________________________________Ja również nie zamierzam ruszać wskaźników jeśli to tylko ich wina...ale dla pewności możemy porównać, rozgrzeje maszyne i pstrykne fotke telkiem.

Opublikowano

[...] poza tym obroty przeważnie 1000-2000 obr./min.

Czyli piękne PSJ :naughty:

Opublikowano

[...] poza tym obroty przeważnie 1000-2000 obr./min.

Czyli piękne PSJ :naughty:

PSJ ... :shocked: ... to raczej dobijanie silnika ... nie mów że jeździsz z prędkością obr. 1000 rpm :gwizdanie:

Opublikowano

[...] poza tym obroty przeważnie 1000-2000 obr./min.

Czyli piękne PSJ :naughty:

PSJ ... :shocked: ... to raczej dobijanie silnika ... nie mów że jeździsz z prędkością obr. 1000 rpm :gwizdanie:

Co ta dzisiejsza cena gnojówki robi z umysłami kierowców :angry:

Najlepiej jak by palił z 1,5l/100 km :gwizdanie:

Jazda na wysokich biegach z taką prędkością obrotową motorówki to faktycznie zabijanie silnika.

Po pi....dzie dostają panewy( zrywa się film olejowy ), dwumas, poduchy silnika, małe ciśnienie oleju nie pozwala na dobry natrysk oleju na tłoki w celu ich chłodzenia , odpowiednie smarowanie i chłodzenie turbawki i wałka rozrządu, powolny obieg płynu chłodzącego może doprowadzić faktycznie do jego zagotowania.

W tym zakresie obrotów przy dużym obciążeniu w procesie spalania powstaje kilkukrotnie więcej sadzy, które pięknie oblepiają nam EGR-a i zmienną geometrię turbiny.

A później się ludziska dziwią że im się coś uwaliło.......... :naughty:

Opublikowano

Hehe...na 1000 obrotów nie jeżdżę, ale chodziło mi że w tym zakresie. Po mieście nie przekraczam 2000, bo... za mocno ciągnie na każdym biegu i wystarczy że ją lekko bujam na każdym biegu i sama leci nie wiadomo skąd 60-70km/h.

Co do usterki to podjechałem do speca od tych silników (na pewno je zna dobrze) i od razu powiedział że tak ma być i nie ma sensu nawet podłączać pod kompa. Poza tym potwierdził to o czym myślałem - mianowicie komputerek pilnuje stopni z czujnika, a nie ze wskazówki, więc tak czy siak gdyby się coś działo z za wysoką temp. to komp by powiadomił (kolorowy się różni czymś od czerwonego ? ja mam kolor).

Co sądzicie o tym podejściu ? Ja myślę żeby tak zostawić.

[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 22:18_________________________________________________piotrsob1, nie obawiaj się - dzisiaj przegoniona po mieście. Dla mnie cena ON nie gra roli... i myślę że nic jej nie będzie tak czy siak. Już byli spece od katowania po mieście... dzisiaj silniki o pomstę błagają z samego słuchu.

Opublikowano

Widać,że wszystko jest ok'ale ważne jest żeby wskazówka jednak stała w miejscu,a nie latała w prawo i w lewo w zależności od zmieniających się warunków.

Opublikowano

IRO293, też tak myślę. Byłem na kompie u kumpla wczoraj. Przeskanował mi całe auto, było tylko pare sporadycznych błędów. Wszystkie mu się udało usunąć. Auto poza tym sprawdzone pod kątem tego co kto ruszał...wszystko jak najbardziej pewne i ok.

Pozdrawiam i dzięki chłopaki. :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...