Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zegar radiowy w A4 B6


MASA

Rekomendowane odpowiedzi

Masz jak kupisz z ASO.

orientujesz się ile w aso kosztuje ?
216,54 brutto

http://www.sklep.motorpol.pl/sklep/

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez cysiek18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jak kupisz z ASO.

orientujesz się ile w aso kosztuje ?
216,54 brutto

http://www.sklep.motorpol.pl/sklep/

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Dzieki jadę do aso po nowy w takim bądź razie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w aso za 180 zł. Z zegar jak nie działał tak dalej nie działa.

Wiązka jest ok i napięcie na wtyczce też.

Send from My NOKIA 3310.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się w końcu wczoraj wymienić moduł zegarka. Stwierdziłem jego uszkodzenie na podstawie pomiarów.

Kupiłem czujnik o numerze 4B0 919 145B za 20 zł na allegro. Zmieniłem go koło 21, rano wstaję idę do garażu i palemka jest :)

Auto stoi w garażu pod domem, a zasięg mimo wszystko złapał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie I gdzie pomiary robiłeś?

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Sprawdzasz napięcie na zasilaniu i przewodzie sygnałowym. U mnie na sygnałowym było ciągle 5V. Dla wyjaśnienia cytuję Bart-S:

Sygnał radiowy jest modulowany przez spadek napięcia z 5V do około 1.5V. To jest tak, że w trakcie 1 sekundy napięcie jest obniżane przez okres 100 lub 200 milisekund - nie wiem jakiego miernika używasz, być może ze względu na krótki okres czasu może nie wykrywać tego spadku. Podawanie stałego 5V bez skoków również jest objawem uszkodzenia odbiornika - jednak aby to sprawdzić, potrzebny jest lepszy miernik. Szkoda, że nie sprawdziłeś jakie napięcie jest podawane gdy zegarek nie ma zasilania (po 30 sekundach od otwarcia/zamknięcia drzwi bez włączania zapłonu zegar traci zasilanie).

Operacja zakończona sukcesem - moduł wymieniony, antenka wróciła czyli zegar radiowy znów działa. Założyłem 8K0 919 145 A (zastępuje on modele 4B0 919 145 z końcówką A i B).

Po wymianie modułu "palma" nie wskoczyła od razu. Ustawiłem zegarek na 2:59 – o 3:01 nadal brak wskaźnika (przypomnę tutaj, że automatyczna próba synchronizacji w normalnym cyklu pracy odbiornika startuje zawsze o godz. 3:00). Wyjąłem klucze ze stacyjki, pozamykałem drzwi i poszedłem dalej grzebać w bagażniku. Po kilku minutach wróciłem aby sprawdzić co z "palmą" – w międzyczasie zostało odcięte zasilanie do zegarka i licznika km (po wyłączeniu zapłonu te wyświetlacze są zasilane jeszcze przez 30 sekund). Otworzyłem drzwi – terminal 30 przywrócił zasilanie wyświetlacza zegarka i okazało się, że „palma” wróciła.

Jeśli u kogoś kto ma zegar radiowy, wskaźnik synchronizacji nie pokazuje się - proponuję zacząć od sprawdzenia czy sterownik deski rozdzielczej podaje zasilanie dla modułu odbiorczego. Jeśli synchronizacja nie udaje się od dłuższego czasu, wystarczy otworzyć drzwi – powinno to zasilić moduł napięciem 5V (otworzenie drzwi = aktywacja terminala 30, na zegarach zasilone zostają wyświetlacz zegara i licznika kilometrów).

Pomiaru dokonujecie na wiązce elektrycznej modułu odbiornika - u siebie sprawdzałem z prawej strony za lampą. Ściągacie prawą tapicerkę bagażnika, wywalacie wzmaka (Avant, klucze 13 i 10) i tym samym uzyskujecie dostęp do kabelków. Nie powinno być problemu z identyfikacją - wiązka składa się z 3 przewodów:

- żółty (zasilanie 5V)

- brązowo/biały (masa)

- czerwono/zielony (sygnał)

wiazkzegrad1.JPG

wiazkzegrad2.JPG

Miernik do łapy i mierzymy (jedną końcówkę w kabel masy a drugą w zasilanie). Można albo przekłuć się przez izolację kabla (jeśli końcówki pomiarowe są wystarczająco ostre) albo ściągnąć trochę izolacji nożykiem (potem się to zaklajstruje taśmą izolacyjną). Teraz wystarczy otworzyć drzwi i na w/w obwodzie powinno pojawić się +5V – jeśli nie będzie, mamy uszkodzoną wiązkę (lub źle zakodowany sterownik zegarów). Jeśli napięcie będzie prawidłowe – możecie zamawiać w ASO nowy moduł (koszt to 150zł bez rabatu). Dodatkowo sprawdzamy drugi obwód (masa i sygnał) – przy prawidłowej synchronizacji napięcie będzie się tu stale zmieniać. Informacja o aktualnej godzinie jest podawana przez odpowiednią modulację sygnału (na mierniku będziemy to widzieć w postaci ciągłych skoków napięcia).

Jak dostać się do modułu…

Tapicerkę już mamy zdjętą. Zatem można odkręcić śruby mocujące zderzak do nadwozia (zwykła nasadka „10”):

moczderz.JPG

Odkręcamy śrubę mocującą tylną lampę (krzyżak) i wyciągamy ją:

lampa1.jpg

Teraz 2 śruby osłony nadkola (torx), i kolejne dwie za osłoną (torx) - obie na wysokości spojlera tylnego zderzaka, przy rancie nadkola.

Teraz wysuwamy spojler zderzaka („dokładkę”) z mocowań przy łączeniu z błotnikiem i możemy odchylać prawą stronę zderzaka do tyłu – mamy dostęp do modułu:

modulzegrad2.JPG

modulzegrad1.JPG

Moduł jest przykręcony do belki zderzaka przy pomocy 2-óch torxów „20”. Dzięki temu, że wyjęliśmy lampę po odchyleniu zderzaka mamy dostęp do śrub od góry (nie trzeba ściągać całego zderzaka). Jednak dostaniemy się tam tylko torxem „fajką” – jeśli nie dysponujemy takim, można pominąć demontaż lampy i od razu brać się za demontaż całego zderzaka.

GL & HF :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie. Czy B7 z 2006 r. ma zegar radiowy w standardzie ?. Nie mam ikony "palmy" i się zastanawiam czy po prostu nie mam w wyposażeniu czy coś nie tak z kodowaniem lub modułem ?, czy w B7 Avant ten moduł znajduję się pod prawą lampą na belce zderzaka ?. Szczerze to nie wiem od czego zacząć w tym temacie. Kolega w B7 ma ikonę palmy a nic nie dokładał.

Edytowane przez @DeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od kodów wyposażenia.

Potem licznik. Zależy jaki był.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej koledzy. Wybaczcie, ale nie chce wertować 40 stron :) Czasem przy zegarku pojawiła się ta "palemka " czyli rozumiem, że mam ten zegar radiowy. Czy on sam się nastraja ? Trzeba ta funkcję jakąś włączyć ? I na czym to dokładnie polega

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł. Miejsce parkowania.

Najczęściej pada moduł.

Vag i odczytać błędy

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wybaczymy. Poczytaj trochę... Skoro była, a nie ma, to widocznie brak zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety U1A więc nie mam instalacji i modułu. Auto z EU to w liczniku powinno być gniazdo do podpięcia tak ?

Chciałbym zamontować moduł z podajże A6C5 lub TT ewentualnie z A8 bo podobno można zamontować za zegarami. Chcę kupić ten lepszy tj. 8K0 tylko chciałbym właśnie kompletny z kablem i wtyczką do podpięcia pod zegary.

Nie wiem czy nr części jest ten sam a różni się tylko do modelu ?, chciałbym kupić nawet nówkę w aso.

Edytowane przez @DeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europa ma wyjście na zegarek. Bierz 8KO bo jest nowszy . Dużo tego na allegro leży

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś na forum sprzedawał wiązkę żeby podpiąć od razu pod licznik i gdzieś tam umiejscowić moduł.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro była, a nie ma, to widocznie brak zasięgu.

Skoro było, a nie ma, to problem z modułem lub instalacją, a nie brak zasięgu.

DCF77jpg_anhqase.jpg

Chyba, że samochód trzymamy w żelbetonowym bunkrze.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...