Góral.tz Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 pytam bo wcześniej było opisane że antenę w B5 się podłącza bezpośrednio w licznik ja ostatnio wyciągałem bo ringi zakładałem i żadnej anteny nie widziałem odbiornik wbudowany w licznik albo jakoś tak bo ja nic poza tymi dwoma wtyczkami nie wpinałem a działa wszystko jak trzeba
chriss Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 W A4 B5 po lifcie, przynajmniej tak jest u mnie, łatwo sprawdzić czy odbiornik radiowy zegara jest zamontowany. Po wyjęciu licznika na obudowie w górnej części jest mała prostokątna wnęka w której mieści się wspomniany odbiornik radiowy. U mnie oryginalnie nie było tego odbiornika, ale zdobyłem taki i zamontowałem. Wprawdzie antenka na LCD pojawia się i znika co jakiś czas, ale myślę, iż to jest problem z odbiorem fal radiowych. W końcu w dzisiejszych czasach jest pełno śmieci w eterze np. radio, tv, net po WIFI, etc. Tu kolega opisuje chyba to gniazdo dlatego zapytałem.Jeżeli źle zrozumiałem to uświadomcie mnie od czego ono jest
daciek1 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witam! A w mojej B5 po drugim lifcie mam 1/2 FIS i nic sie nie wyświetlało, ani temperatura zewnętrzna ani ta antenka obok zegara. Na forum naszych kolegów z A3 znalazłem taki post: http://forum.a3-club.net/showthread.php?p=42405#post42405 Jak włączyć Vagiem wyświetlanie temperatury, troszkę się bawiłem i w polu New Value zamiast 10 wpisałem wartość 11 i teraz wyświetla mi temperaturę oraz ta antenkę
martinus Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Poczytałem trochę, to tu to tam. Wniosek nasuwa mi się jeden na to wszystko. Otóż sama kontrolka "antenki" świeci tylko i wyłącznie jeżeli odbyła się aktualizacja czasu. Sama aktualizacja natomiast odbywa się w nocy (1 raz na 24h, czyli raz na dobę), sterownik chyba tak jest zaprogramowany aby nie robić tego podczas dnia gdzie zakłócenia są dużo większe. O ile coś z tego wnioskuję to aktualizacja najprawdopodobniej odbywa się około godz. 3.00, dlatego więc ktoś sugerował aby ustawiać manualnie na godz. 2.55 i wtedy jest to wyznacznik niezależnie od pory aby pobrać sygnał z eteru. Normą jest gdy ikona nie pojawia się od 2 do 3 dni. Na pewno istotną rzeczą może być również to w którym kierunku postawione jest auto i gdzie się znajduje pod względem rejonu geograficznego. Jeśli dana kontrolka nie wyświetla się przy zegarku to przyczyn jako takich jednoznacznych może być kilka, np. zakłócenia w najbliższym otoczeniu (pod warunkiem że nie stoi auto w jakiejś zabudowie), warunki atmosferyczne (zachmurzenia itp.), uszkodzony bądź nie do końca sprawnie odbierający sygnał - odbiornik radiowy. Czytałem również coś też o nieprawidłowym sygnale..., ale nie wiem czy można brać pod uwagę, że z wieży może być taki wysłany. Ma prawo "antenka" nie być aktywna nawet dłuższy czas, ale w czasie gdy antenka nie jest wiele dłużej aktywna pod warunkiem, że auto przeważnie znajduje się w zasięgu fal radiowych z informacją czasową jest wtedy podejrzenie uszkodzenia takowego odbiornika, a nie jest w stanie nam tego błędu czy uszkodzenia VAG podać (jedynie gdy jest możliwość dostępu do sterownika licznika poprzez VAG należy ustalić czy wartość włączająca daną funkcję jest w postaci 1). Jako ciekawostkę napiszę, że gdzieś tu u kogoś widziałem kiedyś nie tylko antenkę przy zegarach, ale również ikonkę od "grzania" czegoś, być może szyby lub kierownicy . Pozdrawiam
AndyN Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 (...) Sama aktualizacja natomiast odbywa się w nocy (1 raz na 24h, czyli raz na dobę), sterownik chyba tak jest zaprogramowany aby nie robić tego podczas dnia gdzie zakłócenia są dużo większe. O ile coś z tego wnioskuję to aktualizacja najprawdopodobniej odbywa się około godz. 3.00, (...) Przynajmniej moje auto przeczy temu fragmentowi tych dywagacji. Auto parkuję w garażu podziemnym na poziomie -1 w żelbetowym bloku i jeżdżę nim właściwie tylko w weekendy [nie licząc urlopów]. Co powoduje, że zegarek nie mam możliwości synchronizacji i antenka cyklicznie znika. Zazwyczaj jest tak, że wystarczy kilka minut postoju (auto zamknięte, właściciel np. robi zakupy) poza garażem by antenka znów się pojawiła. I nie dzieje się to w okolicach 3.00 AM
wrclaguna Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Jako ciekawostkę napiszę, że gdzieś tu u kogoś widziałem kiedyś nie tylko antenkę przy zegarach, ale również ikonkę od "grzania" czegoś, być może szyby lub kierownicy . Pozdrawiam ta ikonka od "grzania" to jest od webasta
stanley Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 u mnie ostatnio ( w okresie zmiany czasu) antenka pokazała się ok godz 16 Było to 2 dni po zmianie czasu, Co pół roku nic nie kombinuję i po kilku- kilkunastu godz sama się przestawia
andy_sky Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 ta ikonka pojawia się o nieokreślonym czasie
Bart-S Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Jeśli zegarek zsynchronizuje się Wam poprawnie (np. po zgubieniu sygnału) o godz. 14:00 to następna próba synchronizacji nastąpi o godz. 3:00. Jeśli ta się powiedzie - kolejna próba będzie miała miejsce 24h później czyli znów o 3:00. I tak codziennie (codzienna weryfikacja sygnału...) Jeśli zegar zgubi sygnał - próba synchronizacji nastąpi po włączeniu zapłonu. Jeśli synchronizacja nie powiedzie się, następna próba zostanie podjęta przy kolejnej pełnej godzinie. Jeśli i ta się nie uda - kolejna próba za następną godzinę. Jeśli i ta nie dojdzie do skutku - godzinę później zostaje podjęta ostatnia próba. Jeśli tym razem się nie uda, od teraz próba synchronizacji następuje przy każdej jeździe (dłuższej niż manewry przed chatą ).
Squeezer Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Witam, Watek sie ciagnie juz dlugo a problem jak byl zagadkowy tak nadal jest. Mi antenka zniknęła po odłączeniu aku i dotychczas sie nie pojawiła. Zegar nastawiłem manualnie po kilku dniach czekania czy może problem nie rozwiąze sie samoistnie. Niestety nie rozwiązał sie. Dodam że przez kilka lat nie bylo z tym zadnego problemu i po prostu byla na swoim miejscu - i w garazu, i w miescie, i w trasach, i na jakiejs zagubionej wsi w bieszczadach tez. Co wiecej przy zmianie czasu z letniego na zimowy i odwrotnie, zegar przestawiał sie sam bez zadnej ingerencji. po odłoczeniu aku i ponownym podlączeniu nie jestem w stanie wskrzesic synchronizacji radiowej. Dziwna sprawa - dodam że nie bylo zadnej ingerencji z mojej strony poza rozpieciem aku, zadnego bawienia sie vagiem, przekladania bezpieczników,etc. Dodatkowo przez pare godzin nie działał centralny zamek (sam sie podniosl), trzeba bylo poszukac pinu do radia, i nadal mam problem z kontrolką poduszki powietrznej - zapala mi sie po jakichs 9 min od uruchomienia silnika i potem juz sie swieci caly czas. Niestety nie wiem jak sie tego pozbyc. Może ktos ma jakis pomysl/ swoje doswiadczenie w tym zakresie. Dzieki za wszelkie rady Squeezer
Bart-S Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Witam, Watek sie ciagnie juz dlugo a problem jak byl zagadkowy tak nadal jest. Mi antenka zniknęła po odłączeniu aku i dotychczas sie nie pojawiła. Zegar nastawiłem manualnie po kilku dniach czekania czy może problem nie rozwiąze sie samoistnie. Niestety nie rozwiązał sie. Dodam że przez kilka lat nie bylo z tym zadnego problemu i po prostu byla na swoim miejscu - i w garazu, i w miescie, i w trasach, i na jakiejs zagubionej wsi w bieszczadach tez. Co wiecej przy zmianie czasu z letniego na zimowy i odwrotnie, zegar przestawiał sie sam bez zadnej ingerencji. po odłoczeniu aku i ponownym podlączeniu nie jestem w stanie wskrzesic synchronizacji radiowej. Dziwna sprawa - dodam że nie bylo zadnej ingerencji z mojej strony poza rozpieciem aku, zadnego bawienia sie vagiem, przekladania bezpieczników,etc. Dodatkowo przez pare godzin nie działał centralny zamek (sam sie podniosl), trzeba bylo poszukac pinu do radia, i nadal mam problem z kontrolką poduszki powietrznej - zapala mi sie po jakichs 9 min od uruchomienia silnika i potem juz sie swieci caly czas. Niestety nie wiem jak sie tego pozbyc. Może ktos ma jakis pomysl/ swoje doswiadczenie w tym zakresie. Dzieki za wszelkie rady Squeezer U mnie dokładnie taka sama sytuacja - przez 2 lata było OK. W międzyczasie odłączałem aku "n" razy i nic. Przy kolejnym razie zegar po prostu się nie podniósł. W sobotę 5 lutego przy okazji grzebania przy dyfrze zrzucę tylny zderzak i podmięnię moduł na nowy - zobaczymy co się będzie działo.
Góral.tz Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 u mnie w b5 jak nie ma ochoty to nawet przez miesiąc nie zaświeci antenki a jak go coś najdzie to 3 dni pod rząd świeci, odpinanie akumulatora nie zmienia nic po prostu jak z moim zegarkiem na ręce nieraz co dzień się aktualizuje a nieraz miesiąc nic nawet jak wymuszę synchronizację to w d to ma.
KERCZI Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Panowie, zakupilem belke tylnia z RS4 i na niej jest cos przypominajace taka antenke, czarny plastik z miejsce na wtyke chyba 3 albo 4 pinowa. Czy to napewno jest to??
martinus Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Tak, na pewno 3 pin, to jest to sprawdź czy działa podmieniając z aktualną. Jak Bart da sygnał po udanej wymianie to lecimy ze zderzakami w dół i wymiana.
KERCZI Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Tak, na pewno 3 pin, to jest to sprawdź czy działa podmieniając z aktualną. Jak Bart da sygnał po udanej wymianie to lecimy ze zderzakami w dół i wymiana. tyle ze ja nie mam poki co takiej antenki bo nigdy mym oczom nie ukazala sie palemka...co najwyzej las.....las krzyzy... :polew: a powaznie to duzo rezania?? bo czytalem te wszystkie strony i jest tak namieszane ze kazdy ma swoja teorie...wystarczy wtyka do tego i kable do zegarow?? nie moge tego odkrecic i zamontowac gdzies pod maska zebym nie musial ciagnac kabli przez cale auto??
alvaro Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 KERCZI zegar też musi być pod odbiornik bo wchodzi do niego ta 3 czy 4 pinowa kostka od tej anteny z tyłu
KERCZI Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 KERCZI zegar też musi być pod odbiornik bo wchodzi do niego ta 3 czy 4 pinowa kostka od tej anteny z tyłu czyli jednym slowem i tak d*pa z tego?? Wymiana calych zegarow? czy samego zegarka jest mozliwa?? W takim razie mam do sprzedania taka antenke jakby ktos byl zainteresowany
wtct Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Witam, Rozumiem, że jak mam U1A to mam nawet nie próbować z kodowaniem?
Bart-S Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam, Rozumiem, że jak mam U1A to mam nawet nie próbować z kodowaniem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się