mireq Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Witam, mam pytanko: ostatnio coraz częściej obserwuję, że przy delikatnym przyspieszaniu spod maski dochodzi świst jakby turbosprężarki ale zaczyna się w granicach 1200obr i przy 1800 zanika a silnik tak jakby bardziej basowy dźwięk wydaje, czasami przy tej zmianie szarpnie sobie delikatnie. Znajomy mówi że to może być nieszczelny intercooler - ale wtedy chyba działo by się to za każdym razem. Silnik BPW przebieg 150tyś km. Dzięki za sugestie
Gość Trzeniu Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 miałem tak samo przy pękniętym IC w B6
mireq Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2010 ale w sensie że nie cały czas? bo u mnie to jest tylko czasami (albo czasami może tego nie ma:P ) i zauważyłem to na 1,2,3biegu
Gość Trzeniu Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 tak , bo nie szczelność była mała a jak później jebło to wszystkie spawy poszły
mireq Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2010 ok to może się zmobilizuję i założę przy okazji bixenon i zderzak sline:) ciężko to wymienić bez kanału? bo jak mniemam zderzak trzeba ściągać?
ALBINEK Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Nie potrzebyjesz kanału do zdjęcia zderzaka lub IC. Ponadto IC nie jest spawany .Ma on góre i dół z plastiku, środek aluminiowy i są tam blaszki które są zaginane .Jak chcesz go sprawdzić to go wyjmij .Zatkaj jedno z wejść a do drugiego podłącz sprężone powietrze ale nie za wysokie ciśnienie tak około 1.5 do 2 atm. i zanurz w wodzie.Zobaczysz jak lecą bąbelki to jest nieszczelny.
fyky Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 też mam podobny świst jak kolega mireq, przy czym u mnie basowy odgłos przypomina dziurawy wydech (cały wydech sprawdzany i jest szczelny), czy moje podejrzenie też ma paść na IC? dzieki za sugestie.
piotrsob1 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Przy tych objawach to ja bym się przyjżał EGR-owi, może otwiera się zbyt dużo i spaliny powodują stany nieustalone w pracy turbiny i dudnienie przez filtr powietrza Wskazuje na to świst turbiny , poszarpywanie i to że wszystko jest ok. kiedy jest zamknięty (przy dużym obciążeniu silnika).
mireq Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2010 no właśnie u mnie też to przypomina nieszczelny wydech, idę rozbierać auto zobaczę w jakim stanie jest ic
mireq Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2010 ale tak zaraz po odpaleniu i przejechaniu 200m ? syczenie przy wypalaniu DPF? wyciągnąłem wczoraj ic dzisiaj sprawdzę szczelność tak jak napisał albinek
fyky Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 kolego mireq daj znać co wybadałeś po oględzinach IC.
david_n Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Zawsze Ci sie to dzieje? czy tylko czasami? czy jak sie to dzieje, samochod szarpie? obroty sie dziwnie zachowuja?
mireq Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2010 tzn wtedy auto przyspiesza tak jakby wolniej troszkę zupełnie jakbym ciągnął przyczepę czasami sobie szarpnie (lub przedusi?) potem idzie normalnie , dzieje się to czasami nie ma reguły ciepły/zimny lato/zima i teraz mi się przypomniało że czasami przy 1800obr po tym dziwnym syczeniu jest taki dźwięk jakby zatarty wirnik w turbinie 2-3razy i potem jedzie normalnie:) zawiozlem ic do sprawdzenia niby sprawdzili ic i wszystko jest ok.....spróbuję na własną rękę go sprawdzić jeszcze bo ani on mokry ani bardziej czysty nie wiem czy wogóle ktoś go tam sprawdził czy tyko poleżał niestety problem nadal występuje, jakieś pomysły z egr? można go tak sobie poprostu wykręcić? czy może coś trzeba przed lub po zrobić specjalnego???? czytałem wątek o egr w dziale warsztat ale nie za wiele mi to dało.pzdr
Pyotr Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 witam wszystkich. u mnie tak jak pisałem rok temu. basowy odgłos i dudnienie przez filtr powietrza. podszas przyspieszania słychać w kabinie jakby świst. co to jest? jak się tego pozbyć. pomocy bo od roku nie potrafię sobie z tym poradzić.
piotrsob1 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Podmień z kimś kto ma też BPW, zawór EGR-a, daje 90% że to jego wina. Miałem bardzo podobny problem, nikt nie wiedział o co chodzi, metodą dedukcji doszedłem ze to może być jego wina. Po wymianie jest wszystko O.K. :gwizdanie:
MarcinRoz Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Podmień z kimś kto ma też BPW, zawór EGR-a, daje 90% że to jego wina. Miałem bardzo podobny problem, nikt nie wiedział o co chodzi, metodą dedukcji doszedłem ze to może być jego wina. Po wymianie jest wszystko O.K. :gwizdanie: EGR ciekł, czy był suchy? robiłeś ten manewr z domykaniem klapy gaszącej? jak ją wciśniesz ku dołowi( zamknięciu) to dudnienie mija
Musashi Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 tyle ze w BPW jest inny EGR i klapa gaszaca niz w AVF, AWX
MarcinRoz Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 tyle ze w BPW jest inny EGR i klapa gaszaca niz w AVF, AWX Dzięki Marcin, nie wiedziałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się