Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BPW] Nieszczelność intercoolera?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanko: ostatnio coraz częściej obserwuję, że przy delikatnym przyspieszaniu spod maski dochodzi świst jakby turbosprężarki ale zaczyna się w granicach 1200obr i przy 1800 zanika a silnik tak jakby bardziej basowy dźwięk wydaje, czasami przy tej zmianie szarpnie sobie delikatnie. Znajomy mówi że to może być nieszczelny intercooler - ale wtedy chyba działo by się to za każdym razem. Silnik BPW przebieg 150tyś km. Dzięki za sugestie

Opublikowano

ale w sensie że nie cały czas?:) bo u mnie to jest tylko czasami (albo czasami może tego nie ma:P ) i zauważyłem to na 1,2,3biegu

Opublikowano

tak , bo nie szczelność była mała a jak później jebło to wszystkie spawy poszły :kox:

Opublikowano

ok to może się zmobilizuję i założę przy okazji bixenon i zderzak sline:) ciężko to wymienić bez kanału? bo jak mniemam zderzak trzeba ściągać?

Opublikowano

Nie potrzebyjesz kanału do zdjęcia zderzaka lub IC. Ponadto IC nie jest spawany .Ma on góre i dół z plastiku, środek aluminiowy i są tam blaszki które są zaginane .Jak chcesz go sprawdzić to go wyjmij .Zatkaj jedno z wejść a do drugiego podłącz sprężone powietrze ale nie za wysokie ciśnienie tak około 1.5 do 2 atm. i zanurz w wodzie.Zobaczysz jak lecą bąbelki to jest nieszczelny.

Opublikowano

ok dzięki za odpowiedzi

Opublikowano

też mam podobny świst jak kolega mireq, przy czym u mnie basowy odgłos przypomina dziurawy wydech (cały wydech sprawdzany i jest szczelny), czy moje podejrzenie też ma paść na IC? dzieki za sugestie.

Opublikowano

Przy tych objawach to ja bym się przyjżał EGR-owi, może otwiera się zbyt dużo i spaliny powodują stany nieustalone w pracy turbiny i dudnienie przez filtr powietrza :mysli:

Wskazuje na to świst turbiny , poszarpywanie i to że wszystko jest ok. kiedy jest zamknięty (przy dużym obciążeniu silnika).

Opublikowano

no właśnie u mnie też to przypomina nieszczelny wydech, idę rozbierać auto zobaczę w jakim stanie jest ic

Opublikowano

posrednie wypalanie DPF'a

Opublikowano

ale tak zaraz po odpaleniu i przejechaniu 200m ? syczenie przy wypalaniu DPF? wyciągnąłem wczoraj ic dzisiaj sprawdzę szczelność tak jak napisał albinek

Opublikowano

Zawsze Ci sie to dzieje? czy tylko czasami? czy jak sie to dzieje, samochod szarpie? obroty sie dziwnie zachowuja?

Opublikowano

tzn wtedy auto przyspiesza tak jakby wolniej troszkę zupełnie jakbym ciągnął przyczepę:) czasami sobie szarpnie (lub przedusi?) potem idzie normalnie , dzieje się to czasami nie ma reguły ciepły/zimny lato/zima i teraz mi się przypomniało że czasami przy 1800obr po tym dziwnym syczeniu jest taki dźwięk jakby zatarty wirnik w turbinie 2-3razy i potem jedzie normalnie:) zawiozlem ic do sprawdzenia

niby sprawdzili ic i wszystko jest ok.....spróbuję na własną rękę go sprawdzić jeszcze bo ani on mokry ani bardziej czysty nie wiem czy wogóle ktoś go tam sprawdził czy tyko poleżał

niestety problem nadal występuje, jakieś pomysły z egr?

można go tak sobie poprostu wykręcić? czy może coś trzeba przed lub po zrobić specjalnego???? czytałem wątek o egr w dziale warsztat ale nie za wiele mi to dało.pzdr

Opublikowano

witam wszystkich. u mnie tak jak pisałem rok temu. basowy odgłos i dudnienie przez filtr powietrza. podszas przyspieszania słychać w kabinie jakby świst. co to jest? jak się tego pozbyć. pomocy bo od roku nie potrafię sobie z tym poradzić.

Opublikowano

Podmień z kimś kto ma też BPW, zawór EGR-a, daje 90% że to jego wina.

Miałem bardzo podobny problem, nikt nie wiedział o co chodzi, metodą dedukcji :kox: doszedłem ze to może być jego wina.

Po wymianie jest wszystko O.K. :gwizdanie:

Opublikowano

Podmień z kimś kto ma też BPW, zawór EGR-a, daje 90% że to jego wina.

Miałem bardzo podobny problem, nikt nie wiedział o co chodzi, metodą dedukcji :kox: doszedłem ze to może być jego wina.

Po wymianie jest wszystko O.K. :gwizdanie:

EGR ciekł, czy był suchy? robiłeś ten manewr z domykaniem klapy gaszącej? jak ją wciśniesz ku dołowi( zamknięciu) to dudnienie mija :)

Opublikowano

tyle ze w BPW jest inny EGR i klapa gaszaca niz w AVF, AWX

Opublikowano

tyle ze w BPW jest inny EGR i klapa gaszaca niz w AVF, AWX

Dzięki Marcin, nie wiedziałem :tongue4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...