Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ATJ] Czy napinacz paska od alternatora pracuje pod kątem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ma taki problem że słychać czasem niezłe skrzypienie w/w paska. jak zauważyłem pracuje on pod minimalnym kątem, czy rolka napinacza może się tak wybić że będzie taki delikatnie pochylony???? nie rozbierałem tego bo ciężko się dostać więc najpierw chciałbym usłyszeć wasze opinie :th: a i jakby ktoś rozbierał to też proszę o radę jak się za to zabierać :th: z góry dzięki :a4fan:

Opublikowano

Siema

Po pierwsze zobacz jak jest ułożony pasek i w jakiej odległości od plastikowej obudowy u miałem taki przyapdek ale to była wina tego że paseh był nie natych rowkach co powinien a nie napinacza pozatym jest jescze jedna rzecz znaczy sprzegiełko jednokierunkowe w kole laternatora króre tez może powodowac skrzeczenia paska jezeli jest wyjechane i nie przepuszcza jak nalezy.

Opublikowano

Ja dziś to robiłem. To "wykrzywienie" napinacza było konsekwencją właśnie uszkodzenia sprzęgiełka w kole pasowym alternatora. Zrób to szybko, bo u mnie w dość szybkim czasie poszarpało pasek. Napinacz - 400zł, koło pasowe-230zł pasek-chyba 60zł.

Opublikowano

witaj kolego ja ostatnio wymieniałem ten napinacz bo też miałem lekko przechylony pasek zaczeło mi go nawet pomalutku zjadac,ze wzgledu ze jest bardzo mało miejsca w komorze silnika nawet nie myslałem o samodzielnej zmianie i bardzo dobrze bo mój mechanik jest swietnym specem i zrobił to w try miga a napinacz lepiej wymien bo morze byc tak ze zerwie tobie pasek a on potrafi rozwalic obudowe od rozrzadu i po wszystkim ja za napinacz zaplaciłem 290 zł w auto euro na spułdzielczości pracy a mechanik mieści sie na ul prusa na bazie PZM-tu jak sie wjerzdza na plac po lewej stronie tam gdzie biały komin z napisem pzm naprawde go polecam jest tani i sie zna na rzeczy

Opublikowano

ok dzięki za info, już po problemie, nie chciałem wymieniać napinacza bez powodu i dobrze, kupiłem samą rolkę, wiadomo kosztowała grosze(oryginał 78zł) więc założyłem, a i tu uwaga tą rolkę bardzo łatwo się wymienią wygląda na niedostępną i nawet w książce serwisowej każą pas przedni zdjąć ale to bzdura, trzeba trochę sprytu i pamiętać o lewym gwincie śruby mocującej, cała filozofia, a co do skrzypienią paska jak kolega słusznie zauważył

Po pierwsze zobacz jak jest ułożony pasek .... miałem taki przyapdek ale to była wina tego że paseh był nie natych rowkach co powinien

pasek musi być na odpowiednich rowkach więc jeśli ktoś miał taki problem to sugeruję zacząć pracę od sprawdzenią tego :) pozdrawiam!! :a4fan:

Opublikowano

Właśnie jestem na etapie wymiany tego ustrojstwa.Muszę jednak napisać,że przede mną ktoś już dokonał wymiany paska,tego dużego koła i rolki.Rolka zamontowana jest na takim "sprzęgiełku".Można wymienić tylko rolkę.W moim przypadku jak już pisałem ktoś wymienił tą rolkę,ale była blokowana przez taki "amortyzator" nie wiem jak to się dokładnie nazywa .Efekt tego był taki,że owy "amortyzator"blokował rolkę co spowodowało spiłowanie dwóch rowków w rolce.Tego niby ":amortyzatora" czy 'sprzęgiełka" nie można kupić osobno.Więc zmuszony jesten zakupić cały komplet około 400 - 500 zł i wymienić.W swoim przydługawym liście chciałem zwrócić Kolegów uwagę na właściwą pracę tego "amoryzatorka" czy właściwie on pracuje.Bo czasem może spowodować uszkoczenie rolki no i paska.

Opublikowano

no trzeba zwrócić dokładnie uwagę na ustawienie dlatego na poczatku sadziłem własnie że to nie popsuty napinasz tylko rolka trzeba poprawić...i trzeba zrwacać na wszystko dokładnie uwagę....i po naprawie trzeba zwrócić uwagę czy ładnie pracuje wszystko :wink4: pozdro :kox:

Opublikowano

Witam sory ze odkopuje temat ale niewiem jak odkrecic ta rolke ze sprzegielkiem alternatora ?? on jest z tylu przykrecony na imbusa 8 ale nie moge tego odkrecic :evil:

zlamalem klucz i dalej niewiem jak to zrobic ?? Jakies pomysly ? bo chce wymienic ten napinacz bo jest pod katem i strasznie trze o pasek . Zreszta wiece o co mi chodzi :naughty: pomozcie cos

Opublikowano

Witam kolegę :hi:

Jeżeli chodzi o motorek 1z to napinacz przykręcony jest od tyłu, ale ta śruba imbusowa ma przeciwnakrętkę,

kturą ciężko dojżeć . :naughty:

Polecam klucz nasadowy 19 lub 24(nie pamiętam :embarrassed:) na przedłużce pocelować, i odkręcić :th:

Pozdrawiam

Ps. jeżeli chodzi o to :mysli:

aVHstO0.jpg

A kolega DUDI nie zmieniał motorka ostatnio :mysli: :mysli: :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

Witaj Pawelku juz sobie z tym poradzilem dzieki wielkie :th:

A motorek zmieniony tylko teraz te klamoty dalej sprzedaje, byl wlasnie klijent po ten napinacz wiec musialem go wymontowac :naughty: Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

Pasek nie może pracować pod kątem.

Jeżeli jest taki przypadek to jego żywotność jest bardzo krótka.

Może coś masz z napinaczem.

U mnie przy wymianie rozrządu okazało się, że pasek jest jasno brązowy.

Okazało się, że walnął napinacz paska wielorowkowego (koszt w ASO 450 zeta :disgust:).

Ale po wymianie jest wszystko :th:

Daje w pedał i nic sie nie dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...