Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obniżanie zawieszenia w Audi A4 B6 i B7 sprężynami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

moge pokazac jak bylo u mne: AVF, 1BE, k.w. to 7 i 6. Wyglondalo tak:

J9hCkqcF.jpg

kupilem takii komplekt

J9hCkqcH.jpg

i teraz, po wymiane na 1BA 10 i 9 est tak

J9hCkqcG.jpg

Opublikowano
moge pokazac jak bylo u mne: AVF, 1BE, k.w. to 7 i 6. Wyglondalo tak:

http://f4.s.qip.ru/J9hCkqcF.jpg

kupilem takii komplekt

http://f3.s.qip.ru/J9hCkqcH.jpg

i teraz, po wymiane na 1BA 10 i 9 est tak

http://f3.s.qip.ru/J9hCkqcG.jpg

Ale to zamierzony efekt? Naklejka na listwie tylnych drzwi :facepalm:

Opublikowano
i przód stoi wyżej niż tył... zmiana springów to mega loteria jest.
Bo zyebał sprawę - przód nie schodzi tyle samo co tył. Więc -3/-3 w kategorii wagowej nie jest rozwiązaniem. Teoretycznie różnica powinna wynosić 1, względnie 2 kategorie z przodu i 2 lub 3 z tyłu. No ale ile razy już o tym było... Kiedyś dojdziemy o co tu kaman - tylko nie mam teraz czasu na to :facepalm:
Opublikowano
moge pokazac jak bylo u mne: AVF, 1BE, k.w. to 7 i 6. Wyglondalo tak:

http://f4.s.qip.ru/J9hCkqcF.jpg

kupilem takii komplekt

http://f3.s.qip.ru/J9hCkqcH.jpg

i teraz, po wymiane na 1BA 10 i 9 est tak

http://f3.s.qip.ru/J9hCkqcG.jpg

Ale to zamierzony efekt? Naklejka na listwie tylnych drzwi :facepalm:

S line nie powinno byc 1BE.

Opublikowano

A ja mam pytanie do was Jak to jest ze sprężynami 1BA a 1BV tył czy one różnią się długością? Bo mechanik stwierdził że są takie same i przy wymianie amorków i sprężyn zostawił mi z tyłu 1BA twierdząc że wyżej stało auto na 1BV niż na sprężynach 1BA . i zostawił tył seryjny z amorkami od 1BE I teraz auto tak wygląda

IMG_20130626_142232.jpg

IMG_20130626_142312.jpg

Twierdził że niby to może być wina Gum z 1BA Kupując zestaw 1BV nie dostałem gum do tych sprężyn. Czy to może być tego wina że auto stoi wyżej z tyłu

Opublikowano
i przód stoi wyżej niż tył... zmiana springów to mega loteria jest.
Bo zyebał sprawę - przód nie schodzi tyle samo co tył. Więc -3/-3 w kategorii wagowej nie jest rozwiązaniem. Teoretycznie różnica powinna wynosić 1, względnie 2 kategorie z przodu i 2 lub 3 z tyłu. No ale ile razy już o tym było... Kiedyś dojdziemy o co tu kaman - tylko nie mam teraz czasu na to :facepalm:

teraz mam to co chciałem, gdy by u nas byli takie drogi jak u was, wciale nie powinien by byl wymienic zawieszenie. Przed wymiana z przody mialem 63,5 cm wysokoszczi,

J9hCkqdp.jpg

teraz est o 4 cm wyzey.

Opublikowano
Kolego oszczędź budżet... naprawde to nie takie oczywiste... za każdą przekładkę zapłacisz.

Kup kit eibach Pro Kit... -30/35 jest optymalne... -20 nawet nie odczujesz za bardzo.

przekonałeś mnie :)

Rozmawiałem z Kolegą Tomkiem tutaj z forum , i jak przyjdą do niego za jakiś tydzień to od niego biorę Eibachy :D

Opublikowano

co do wysokości springów itp weźcie pod uwage jedno... stan springów i przebieg auta... sprężyna nowa może miec jednak inną wysokośc i sprężystośc niż ten sam spring po 300.000 km.

No 1BV WR9 nie jest tym samym co 1BV WR9 po 300tys km.

Opublikowano

Mam takie pytanie, chcę obniżyć troszkę przód auta (mam zawieszenie fabrycznie 1BE). Czy jeśli zmienię moje przednie sprężyny o klasę wagową niżej (sprężyny także do B6 1BE) to przedni zawias nie zrobi się bardziej miękki? Chciałbym by przód poszedł minimalnie w dół nie tracąc obecnej charakterystyki przedniego zawieszenia.

Opublikowano
Mam takie pytanie, chcę obniżyć troszkę przód auta (mam zawieszenie fabrycznie 1BE). Czy jeśli zmienię moje przednie sprężyny o klasę wagową niżej (sprężyny także do B6 1BE) to przedni zawias nie zrobi się bardziej miękki? Chciałbym by przód poszedł minimalnie w dół nie tracąc obecnej charakterystyki przedniego zawieszenia.

Jeśli założysz sprężynę z "lżejszej" kategorii - auto zejdzie niżej (nie wiadomo tylko o ile). Jedna kategoria nie powinna robić zbyt dużej różnicy odnośnie "miękkości".

Opublikowano

Czy mógłby mi ktoś pomóc w zrozumieniu o co chodzi w tych klasach wagowych?

Mianowicie mam u siebie zawias 1BE i klasy wagowe: tył OYJ, przód OJH,

czyli:

0JH - klasa wagowa 8

- przy 1BE 900-940 kg

0YJ - klasa wagowa 9

- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 545-570 kg

Dopuszczalne obciążenie osi natomiast wynosi u mnie po 1075 dla przedniej i tylnej.

No i teraz nie do końca rozumiem jak ma się ono do tych klas wagowych, bo o ile w przypadku tylnej osi miałoby to sens (zakładając że podana klasa wagowa przypada na 1 sprężynę), ponieważ suma wynosi 1090-1140 kg, czyli niewiele odbiega od tych 1075 kg, to w przypadku przedniej osi, takie założenie już nie ma sensu.

Moje pytanie wynika z tego ze muszę jakoś podnieś tył ponieważ siedzi mi o 2 cm niżej niż przód ( samochód miał hak i 200tys przebiegu, więc zakładam że sprężyny się po prostu już wyeksploatowały), no i zastanawiam się czy wymieniając sprężyny ( bo innego rozwiązania problemu nie znam) nie przeskoczyć od razu na jedną klasę wagową wyżej, ponieważ regularnie jeżdżę w 4 osoby więc chciałbym mieć trochę zapasu. Z drugiej strony boję się że sprężyny z wyższej klasy wagowej mogą być już za twarde co może to wpłynąć niekorzystnie na charakterystykę pracy zawieszenia.

Przeczytałem cały ten wątek i Wiem, że co najmniej 2 osoby miały ten sam problem z za nisko siedzącym tyłem, czy komuś udało się może go rozwiązać?

Opublikowano
Czy mógłby mi ktoś pomóc w zrozumieniu o co chodzi w tych klasach wagowych?

Mianowicie mam u siebie zawias 1BE i klasy wagowe: tył OYJ, przód OJH,

czyli:

0JH - klasa wagowa 8

- przy 1BE 900-940 kg

0YJ - klasa wagowa 9

- przy 1BE/BV (Zawieszenie Sport): 545-570 kg

Dopuszczalne obciążenie osi natomiast wynosi u mnie po 1075 dla przedniej i tylnej.

No i teraz nie do końca rozumiem jak ma się ono do tych klas wagowych, bo o ile w przypadku tylnej osi miałoby to sens (zakładając że podana klasa wagowa przypada na 1 sprężynę), ponieważ suma wynosi 1090-1140 kg, czyli niewiele odbiega od tych 1075 kg, to w przypadku przedniej osi, takie założenie już nie ma sensu.

Moje pytanie wynika z tego ze muszę jakoś podnieś tył ponieważ siedzi mi o 2 cm niżej niż przód ( samochód miał hak i 200tys przebiegu, więc zakładam że sprężyny się po prostu już wyeksploatowały), no i zastanawiam się czy wymieniając sprężyny ( bo innego rozwiązania problemu nie znam) nie przeskoczyć od razu na jedną klasę wagową wyżej, ponieważ regularnie jeżdżę w 4 osoby więc chciałbym mieć trochę zapasu. Z drugiej strony boję się że sprężyny z wyższej klasy wagowej mogą być już za twarde co może to wpłynąć niekorzystnie na charakterystykę pracy zawieszenia.

Przeczytałem cały ten wątek i Wiem, że co najmniej 2 osoby miały ten sam problem z za nisko siedzącym tyłem, czy komuś udało się może go rozwiązać?

Ja miałem u siebie z tyłu sprężyny: 1xniebieski 2xróżowy, i tyłn też za nisko siedział. Wstawiłem 1xniebieski 2xzielony czyli 2 kategorie wagowe wyżej i teraz jest tak, jak należy. No i charakterystyka prawie się nie zmieniła, powiem nawet że jest lepiej. Za twardo na pewno nie jest.

Opublikowano

Dzięki za informację, czyli masz tę samą klasą wagową co ja czyli 9 - 8E0 511 115 DK (FK) - niebieski różowy różowy, ale jak zmieniłeś na 1xniebieski 2xzielony to przeskoczyłeś aż o 3 klasy - 8E0 511 115 DN (FN) niebieski zielony zielony - klasa 12. To już jest spory przeskok, ale jak mówisz że jest ok a nawet lepiej. A jaką masz teraz odległość od ziemi do rantu tylnego błotnika, bo u mnie tylko 64cm, czyli 2 mniej niż z przodu. Czy sprężyny brałeś nowe czy używane?

Opublikowano

Sorki pomyłka, jednak jest 1xniebieski 1xzielony. Brałem używki ale podobno z małym przebiegiem, bo ktoś wymienił na Eibachy. Do rantu błotnika mam 66,5cm zarówno z przodu jak i z tyłu.

Opublikowano

dzięki za info, ja zamówiłem od klasy wagowej 10. Jak zamontuję to podzielę się wrażeniami.

Opublikowano

Czy ktoś się orientuje czy te gumy pod sprężynami też się wymienia i jak fachowo nazywa się ta część?

Opublikowano

Witam,

Drodzy forumowicze potrzebuje waszej pomocy/rady.

Posiadam Audi A4 z 2003r 1,9TDI S-Line.

Poniżej przedstawiam wlepkę z książki serwisowej odnośnie informacji o zawieszeniu (posiadam 1BV), jeżdżę na oryginalnych felgach 17" 235/45.

Chciałbym zmniejszyć twardość tego samochodu, jeżdżę głównie z rodziną i jest on dla mnie trochę za twardy.

Czytałem cały powyższy post i większość ludzi chce obniżać usztywniać itd. zawieszenie ja potrzebuję opisu jak zwiększyć komfort jazdy.

Czy trzeba wymieniać całe zawieszenie ? Sprężyny pewnie tak ale amortyzatory (mam czerwone) czy wahacze ?

Proszę o w miarę jasną radę co wymienić i jakie wsadzić żeby był miększy i bardziej komfortowy.

Może ma ktoś sprzedać taki zestaw ?

Dziękuję z góry za pomoc i wyrozumiałość.

krzem.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...