Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Gotowanie wody i wywalanie przez zbiornik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mi sie zadne kontrolki nei zapalaja a co najwazneijsze nie grzeje mi sie samochod, nie przegrzewa sie, moze minimalnie za skale wyjdzie czasem, jakby pompa nie pompowala to by mi sie auto zagotowywalo chyba i bym nei mial orzewania w aucie raczej. No i ten test CO2. Aff. W tym tygodniu sie tym zajme z moich mechanikiem. Przy okazji sprawdze pompe zeby nie bylo wtopy. Droznosc w chlodnicy mam, sprawdzalem to jak wymienialem termostat. Wlewalem gornym wezem wode dolnym swobotnie wylatywala. Aczkolwiek przy wymianie uszczelki postaram sie ja przeplukac, z tym sprawdzaniem szczelnosci wlasnie bedzie problem bo nie wykonuje tego nikt w mojej miejscowosci i a samochod dzien w dzien potrzebny do pracy itp. Glupie to troche wymieniac uszczelke i nie sprawdzic szczelnosci ale nie mam wyboru. Jak nie pojdzie to to zamowie z aledrogo glowice cala, widzialem dzisiaj za 300 zl cala splanowania, z dotartymi zaworami i nowymi uszczelnaiczami, sprawdzona na szczelnosc. Jeszcze pokombinuje i podzwonie moze dojde gdzie blisko robia taka usluge i nie bede musial. Modle sie zeby to byla uszczelka. Dzieki za rady chlopaki, dam znac czy sie z tym uporalem. Pozdrawiam

Opublikowano

Miałem identyczne objawy jak padła mi pompa wody. Nic nie ciekło. Wywalało wodę górą i węże w identyczny sposób nagrzane dół letni, góra gotująca. Ukręcił się wirnik na pompie. Na 99% pompa.

Opublikowano

Ale jak CI pompa padla to miales ogrzewanie w aucie? bo jak juz pisalem patrzylem paluchami pompe i sie nie kreci i lopatki ma, ogrzewanie zrobilem bo byla zapchana nagrzewnica, teraz az parzy w lapy :kox: znalazlem warsztat ktory podobno robi plan glowicy i sprawdza szczelnosc jakies 35 km od mojego miasta. Nie odbieraja juz to jutro zadzwonie i sie dowiem wszystkiego.

Opublikowano

Miałem ogrzewanie. Ja też jak sprawdzałem pompę przez termostat to wszystko było okej. Dopiero jak ja zdjąłem to się okazało że wirnik obraca się na wałku a w środku się jakoś blokował.

Opublikowano

No ja jestem wstanie w to uwierzyc, bo mnei dziwi strasznie zimny dolny waz od chlodnicy. :good: Aczkolwiek jeszcze sie nie dowiem nic bo mechanik ma zawalone i jutro dopiero bede wiedzial kiedy bedziemy cos robic, a co z tym badaniem co2? czyzby bylo malo miarodajne? skoro pokazalo CO2 w ukladzie chlodzenia to musi byc walnieta uszczelka albo glowica, chyba ze jak zassie plyn przy tescie to tak samo reaguje jakby bylo CO2, pompe sam bym sprawdzil ale nie mam czasu bo pracuje nawet w niedziele.. :thumbdown:

Opublikowano

To akurat zajmuje około 3 minut. Górny wąż od chłodnicy zdjąć i zapalić silnik.

Opublikowano

pompa chodzi na pewno bo doslownie ledwo wlacze silnik przejade 500 m a juz mi leci letnie powietrze z nagrzewnicy wiec pompa pompuje na pewno. Ale jeszcze jutro sprawdze tak jak opisal kolega. Dzieki. Zla wiadomoscia jest to iz nie predko zrobie ta uszczelka pod glowica bo mechanior nie ma czasu zabardzo.. A dla tych za 1000 zl dziekuje z calego serca xd

Opublikowano

No i jak, wymieniłeś termostat czy stoisz w miejscu i czekasz na mechanika?

Opublikowano

Termostat juz dawno wymieniony. Na drugi dzien, dalej gotowalo wiec pojechalem na test CO2 i wypadlo ze niby uszczelka. Ale mnie dalej dziwi zimny dolny waz od chlodnicy. Az tak by sie zapowietrzal ze pompa nie ma sily pogonic duzego obiegu?

Opublikowano

U mnie gotowało płyn i też podejrzewali termostat.Ale jak masz zimny dolny przewód to pompa się rozsypała.W moim A4 ktoś pożałował kasy i wstawił pompę z plastikowym wirnikiem i rozsypał się po 5 tys. A jeśli chodzi o ciepły nawiew po odpaleniu to u mnie tez grzało a pompa była sypnięta.Nie dowiesz się do puki jej nie wyciągniesz.

Opublikowano

Przepraszam, ze zadam pytanie na inny temat, ale widze, że znacie się na temacie :)

Czy u Was opaska na wężu zasłania otwór odpowietrzający? Jeżeli układ już jest odpowietrzony to chyba opaska powinna go zasłaniać?

odpowietrzenie.jpg

U mnie od kupienia auta otwór odpowietrzający był odsłonięty. Miesiąc temu wymieniałem cały płyn chłodniczy, ale od tamtego czasu już 2 razy musiałem go dolewać żeby był MAX.

Opublikowano

Kolego wampir, nasun waz plynu chl. maksymalnie na rure, ktora wystaje, po czym dobrze dokrec obejme

(dziurka nie musi byc zaslonieta) :>

Opublikowano

Dzisiaj dane auto do mechanika, jak odbiore to pochwale sie czy problem znikl, bedzie planowanie glowicy, wymiana uszczelniaczy, ofc nowy pasek, oraz wymiana zuzytych popychaczy, nie wszystkich, o wszystkich uszczele typu walka itp, dam znac jakie sie auto bedzie sprawowalo jak je dostane ;d jestem dobrej mysli, bo wiem ze ma je w rekach mechanik ktory nie zedrze ze mnie. Odeze sie jak dostane furke :cool1:[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2010, 19:40_________________________________________________witam ponownie ;d uszczelka nowa, sprawdzona szczelnosc, spanowana, nowe gumki etc. koszt 930 zl razem z nowym olejem i filtrem. Efekt? dalej to samo. Wkurwilem sie zabralem od mechanika samochod, myslalem moze termostat za 40 zl do d*py. Dzis kupilem wahlera. Dalej to samo. Ale bylem drugi raz na badaniu co2. I niby nie ma. Czyli raczej blok nie pekniety. Juz mam kupiona dzisiaj nowa pompe wody. Zakupilem dzisiaj, ale juz nie bylo czasu wlozyc. Zrobie to jutro. Juz mi rece opadaja. Jak to nie bedzie pompa, glowica szelna, dermostat na 200% dobry to co? blok? bo ja juz pomyslow nie mam. juz na same czesci i na plyn wydalem chyba z 1500 zl i te badanie co2. A plyn dalej wy***rdala jak wypierdalalo. :no: juz nie mam pomyslow. Najfajniejsze jest to ze obaj mechanicy rozkladaja rece. Ma ktos jakis pomysl? [br]Dopisany: 20 Wrzesień 2010, 23:52_________________________________________________Edit: dodam iz jak wstawie termostat ktory nie dogrzewa auta w czasie jazdy tylko potrafi zagrzac do 90 na postoju to nie gotuje wody i nie wywala. A jak tylko wstawie termostat ktoory sie otwiera prawidlowo to gotuje wode i wywala. :wallbash: termostaty na bank sprawne. Bo stary, nowy werner i nowy wahler czy whaler zachowuja sie tak samo...

Opublikowano

Ja bym na samym początku pompę sprawdził bo może pompa walnięta i nie potrzebnie wywalałeś kasę na robienie głowicy.U mnie było to samo gotowało płyn i wywalało przez zbiorniczek zajechałem do mechanika i od razu powiedział ze to pompa rozebrał i tak jak mówił pompa miała plastikowy wirnik i rozsypał się teraz mam z metalowym i podobno ma dłużej trzymać.

Opublikowano

Robiłeś głowicę przed pompą?? :gwizdanie:

Kolego w 3 poście masz pod swoim wpisem, że pompa...

To wszystko co piszesz to typowe objawy.

Opublikowano

ogrzewanie zrobilem bo byla zapchana nagrzewnica, teraz az parzy w lapy

Kolego a jaki znasz dobry sposób na oczyszczenie nagrzewnicy ? U mnie zauważyłem, że mam bardzo słabe ogrzewanie. Nie mam objawów jak u ciebie ale tylko prawie brak ogrzewania ..., zeszłej zimy było wszystko OK. Na wiosnę miałem wymienianą pompę wody na SKF i ogrzewanie było OK, od jakiegoś czasu jak są niższe temp. chciałem się zagrzać w aucie a tu kiszka bardzo słabo grzeje. Napiszcie proszę czy walnięty termostat może mieć wpływ na grzanie nagrzewnicy ? bo mi się wydaje, że nagrzewnica działa na małym obiegu i jest niezależna od termostatu ??? proszę o potwierdzenie ... bo zima tuż tuż.

Opublikowano

termostat ma wpływ bo jak cały czas jest otwarty to ci nie złapie 90 stopni ptrzeciez i tym samym nie będzie nagrzewała sie nagrzewnica mało tego możesz mieć po prostu zapowietrzoną nagrzewnice wiec proponował bym ja tez odpowietrzyć ale jak to nie pomoże to spróbuj takiego magicznego sposobu podłocz do niej wąż od kranu powiedzmy z mieszkania i najpierw płukaj nagrzewnice w przeciwna strone do jej obiegu a potem z obiegiem czasem to pomaga wypukac a jesli to nie pomoze to próbuj ją płukać środkami chemicznymi do tego przeznaczonych bylo o tym na forum

Opublikowano

Basik co do termostatu to czytaj uwaznie. Napisalem przeciez ze na postoju grzeje do 90 i sie nie gotuje tak? co do glowicy przed pompa. POMPE SPRAWDZALEM ale nie wyjmujac jej z auta. A ze to nie byl termostat ani glowica to juz w ostatecznosci ja dzisiaj wymienilem. Rozbierajac pol osprzetu w silniku doszedlem do bardzo ciekawej rzeczy. Pompa ofc byla sprawa, ale zalozylem nowa, bylo dalej tak samo. Problem rozwiazalem sam. Nie byla nim pompa, nie byla nim uszczelka i nie byl nim termostat. Za co wszyskim dziekuje za mile rady i mechanikom ktorzy juz mi kazali auto sprzedawac albo nowy motor latwic bo blok pekniety. Ot ku***a znawcy w ch***j (mowa o mechanikach). Temat mozna zamknac.

Jakby co to mam na sprzedaż pompe do 1.6 adp i 2 termostaty : 0

A co do czyszczenia nagrzewnicy to jest taki preparan kosztuje cos okolo 15 zl idz do sklepu z czesciami i powiedz ze chcesz odkamieniacz do chlodnic. wlej poczekaj 10 minut pozniej przepłucz woda pod cisnieniem i ogrzewanie wroci Btw jak jezdzisz na wodze to bedziesz mial gorsze ogrzewanie. Bynajmniej tak bylo u mnie.

Opublikowano

Problem rozwiazalem sam.

i co w koncu bylo??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...