Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12/18/17 uwzględniając wszystkie działy
-
@kamil-vag napisał: Trochę zaktualizowałem listę poduszek silnika 1.9/2.0 TDI - AVF, AWX, AVB, BKE, BLB, BNA, BPW, BRB, BRD, BRE, BRF, BVA, BVF, BVG montowanych na przestrzeni lat: Poduszka z elektrozaworem lewa: do 06.2004 >> 8E0199379L od 06.2004 do 11.04 >> 8E0199379M od 11.2004 do 08.2008 >> 8E0199379AB od 08.2008 >> 8E0199379BF Poduszka bez elektrozaworu prawa: Na początku produkcji była też poduszka 8D0199382AE, która w A6 C5 (AVF/AWX) była wkładana aż do 2005r. do 2005 >> 8E0199382D do 2008 >> 8E0199382K od 2008 do 2009 >> 8E0199382AB od 2009 >> 8E0199382AG Przy demontażu/montażu poduszek nie ma sensu odkręcać łap silnika... Należy odkręcić 2 poduchy boczne (jedna śruba na dole druga na górze poduszki). Z odbojem przednim było różnie, jeden był montowany na stałe na pasie przednim a ruchome gniazdo na misce, drugi był z ruchomym ramieniem na misce a gniazdo ruchome przy pasie .Po odkręceniu czterech śrub poduszek podnieść silnik do góry - można dać drewienko pod miskę i lewarkiem - dwie boczne idą łatwo, ale z odbojem trzeba pokombinować - jak jest odbój na pasie przednim to trzeba unieść silnik dość wysoko by móc wyciągnąć gniazdo odboju... I pilnować, żeby wiskoza nie pękła, trzeba ją lekko odgiąć w stronę szyby... Przejrzyjcie też te fotostory: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/505792-Motor-mount-replacement-in-B7?p=8475588&viewfull=1#post8475588 http://www.audiforum.ca/a4-b5-b6-b7-b8-65/diy-oil-pan-sump-replacement-1-8t-quattro-53442/ Jak najbardziej trzeba odkręcić gniazdo odboju. Odbój ten nazywany jest ogranicznikiem momentu obrotowego. Istnieją wersje, że sam odbój jest na łapie przymocowany do miski i wtedy sprawa jest banalnie prosta: W drugim przypadku odbój jest na pasie przednim jako element stały a gniazdo przykręcone jest do miski - wtedy wymiana jest już utrudniona. Musimy wręcz na siłę wytargać gniazdo, by móc wyjąć odbój. Jak się dobrze popieści to się zmieści Ja użyłem smaru sylikonowego żeby łatwiej to wyjąć a potem wcisnąć. Sama regulacja gniazda odboju jest prosta, gniazdo ma się po prostu spierać luzem na odboju i tak skręcamy: Ogranicznik wspornika momentu obrotowego powinien przylegać pod własnym ciężarem do odbojnika gumowego wspornika momentu obrotowego Co do poduszek bocznych: Zamontować zawieszenie silnika bez naprężeń. W tym celu przed dokręceniem zawieszenia silnika ustawić silnik, lekko nim potrząsając. Przydatne momenty dokręcania przy wymianie poduszek dla 1.9 TDI AVF/AWX/AVB Zawieszenie silnika (poduszka) do: Wspornik zawieszenia silnika 40 Nm - Dolna śruba poduszki Podpora silnika 23 Nm - Górna śruba poduszki Dodam, że warto przy wymianie poduszek silnika pokusić się od razu o wymienię poduszki skrzyni biegów. Zawieszenie skrzyni biegów (poduszka) ze wspornikiem do skrzyni biegów - 23 Nm Najlepiej na sam koniec mieć poluzowane śruby poduszek skrzyni i silnika i wtedy poruszać silnikiem przód tył i na boki i dopiero wszystko poskręcać, by zlikwidować wszelkie naprężenia w układzie zawieszenia skrzyni biegów i silnika. I taka uwaga, przed wymianą zróbcie sobie zdjęcia jak są usytuowane poduszki w otworach ustalających Oznaczyć położenie montażowe połączeń śrubowych -1- i tulejek ustalających -2- na dole przy poduszce zawieszenia silnika po obu stronach. Dla różnych wersji silnika istnieją różne otwory mocujące. Myślę, że to trochę ułatwi Wam montaż Przednia guma jak również poduszka skrzyni może być Lemfordera: 31106 01 LEMFORDER 25864 01 LEMFORDER Natomiast poduszki silnika tylko oryginalne firmy AVON. 8E0199379BF 8E0199382AG PIXI napisał: Mam pytanie do Was Koledzy , byłem dziś u machera ze względu na dziwne dżwięki pod podwoziem w czasie jazdy (nie w zawieszeniu ) ... diagnoza jednoznaczna -poduszka pod silnikiem lewa (strona kierowcy ) W ETKA znalazłem w/w część 8E0 199 379 AB ale opis części mnie zaskoczył : poduszka gumowo olejowa strona lewa elektryczna ? ;( co to znaczy elektryczna można sprawdzić stan zużycia - VAG ??? Jeśli temat mojego zapytania nie jest w odpowiednim dziale proszę Moderatora o przeniesienie go do odpowiedniego Pomocy bo chyba na stare lata nie wytrzymam1 punkt
-
1 punkt
-
Takie chwilowe sprawdzanie też nie jest miarodajne, trzeba by zrobić sobie log z jazdy, parę razy się zatrzymać i zobaczyć wtedy jak to działa Ale sam zobacz, że np sterownik mu wystawia temperaturę 104 stopni i wtedy otwarcie termostatu jest niskie - czyli mały obieg A kiedy chcę obniżyć temperaturę 96 otwiera termostat i duży obieg - wtedy tez rosnie temperatura na chłodnicy Ogólnie wydaje się, że działa OK, ale tak jak pisze najlepiej by było to widać na logu...1 punkt
-
Takie korekcje podczas odpalania świadczą o tym że po nocnym postoju pompka na pierwszym cylindrze nie ma czego pompować Powodem najprawdopodobniej jest dolne uszczelnienie pompki , które na zimno nie zapewnia szczelności . Kiedy wymieniałeś uszczelniacze i ile km zrobiłeś od wymiany ? Zaraz po wymianie było OK, dopiero za jakiś czas się problem pojawił ? Mosiężne podkładki były wymieniane razem z uszczelniaczami a powierzchnie na pompkach i głowicy do których one przylegają zostały dokładnie wyczyszczone z nagaru ? Śruby mocujące pompki zostały wymienione na nowe ? Procedura wymiany zrobiona zgodnie z instrukcją ? Przydały by się konkretne odpowiedzi na te pytania Na początek też zrób dwie rzeczy : 1 . Rano na włączonej stacyjce podepnij kompa, ustaw podgląd na grupy 013 , 018 , 023 , uruchom logowanie i odpal motorówkę. Loguj kilka minut , wrzuć go na vaglog.pl i daj linka. 2. Zrób też prosty test, zalej paliwa do pełna i zostaw auto na noc na jakiejś stromej górce lub wjeździe do garażu w podpiwniczeniu przodem w dół ( tak by różnica poziomów między osiami auta wynosiła minimum 40 cm ) . Na następną nockę postaw go odwrotnie , przodem do góry i napisz czy jest różnica w odpalaniu i pracy silnika zaraz po odpaleniu z nocnego postoju1 punkt
-
A mi się taki trafił, z polskiego salonu cała historia jest, po akcji serwisowej. tez na "wypasie" no i quattro bo ma wszystko co chyba było w cenniku oprócz haka tyle ze musiałem już wymienić głowice, turbinę, sprzęgło a pewnie albo tandem albo pompki jeszcze do zrobienia bo stado kocyków przetrzebiło... w sumie po wywaleniu cegiełki trochę ożyło, ale to jeszcze nie to.. to taka droga zabawka, ile nie zainwestujesz to coś wyjdzie przed zakupem, jeśli się zdecydujesz sprawdź stan pompek, jak się auto nagrzewa czy nie wariuje (50-70 stopni) czy nie ma majonezu pod korkiem, osadu w zbiorniczku, czy po przegonieniu auta nie puszcza przez zaworek pod zbiorniczkiem wyrównawczym. warto posluchac jak pracuje dwumas przy gaszeniu, albo jak mozna to na podnosniku wejsc pod i posluchac czy nie ma odgłosów metalicznych1 punkt
-
Ja również mam LPG, spalanie przy zbiorniku 45L, trasa 450-460km, trasa+miasto: 390-410km. Oczywiście rezultaty zależą też od ciężkości nogi. Ja u siebie na bank mam kata do wymiany, wywalało mi błąd i jeden z mechaników wstawił mi tuleje, która odsuwa sonde. @guccioo777 A Ty przeprogramowałeś mape chłodzenia? Jakiego dokładnie termostatu użyłeś? Może da rade podpasować coś od innych/starszych modeli Audi?1 punkt
-
Prócz tego, że przepływomierz trochę mało mierzy to jest OK. To nie są wypadania zapłonów, a norma w grupie 20 jest do 6 więc jest gitara. Lpg to porażka ale to już wiesz chyba od dawna. Jak wszystko masz szczelne to może należałoby pomysleć nad nową przepływką, ewentualnie tą przeczyścić ale to już na własne ryzyko.1 punkt
-
Dużo lepiej, poczytaj temat rezanie ksenonu Ja już trochę po lekturze i najlepsze są hella 3 i hella intemo. Najmniejsza rzeźba1 punkt
-
Jedrekx gratki fury ale dodaj program do listy planów1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00