Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 01/24/18 uwzględniając wszystkie działy
-
Chciałbym podzielić się moim doświadczeniem z wymiany tapicerki podsufitki w poliftowej A4 B5. Moja tapicerka poddała się po 18 latach. Sukcesywnie zaczęła odklejać się od przodu, aż do końca bagażnika – zdjęcie 1.0 Zdjęcie 1.0: Zakupiłem więc: - 3x1,5m tapicerki „nubuk welur” w kolorze jasnego popielu na podsufitkę - 1x1,5m tapicerki "nubuk welur" w kolorze czarnym na oslony słupków A - klej Bonaterm AS BT - 2 litry - pędzel do smarowania kleju Wymiar 1,5m jest nałożony z góry, tapicerkę kupuje się na metry bieżące, więc nie mogłem kupić mniej tapicerki na osłony słupków A Potrzebne narzędzia: - torx 25 - śrubokręt krzyżakowy - śrubokręt płaski mały - śrubokręt płaski duży (przydatny do podważania zatrzasków) - ostro zakończone nożyczki (do przekuwania dziur i wycinania otworów) - duże nożyczki - szczotka z twardym włosem - nóż - klamerki i pędzle kaloryferowe - opcjonalnie koc/ręcznik + worek na śmieci i trochę piachu - druga osoba do pomocy przy wyciąganiu podsufitki i ponownym montażu 1. Proponuję rozpocząć od demontażu osłon słupków A, chociaż na tym etapie kolejność jest dość dowolna. Jak nie rozpoczniecie, podsufitka i tak będzie utrzymywać się na bocznych uszczelkach pokrytych materiałem od zewnątrz – uszczelka wzdłuż otworów drzwiowych równoległa do dachu od słupka A do słupka B oraz od słupka B do słupka C – zdjęcie 1.1 Zdjęcie 1.1 Mój samochód wyposażony jest w kurtyny boczne, dlatego osłony słupków A poza zatrzaskami przykręcone są torxami - każdy słupek jednym torx 25 pod zaślepką z zapisem airbag – zdjęcie 1.2. W przypadku braku kurtyn przechodzimy do podpunktu 1c. Zdjęcie 1.2 1a. Najpierw podważamy po bokach zaślepki płaskim śrubokrętem – zdjęcie 1.3 (A). Na każdym z węższych boków mają po jednym zatrzasku, natomiast w górnej części znajduje się wsuwka stabilizująca (B), której nie trzeba podważać, wychodzi bez problemu, ale sięga dość głęboko. Zdjęcie 1.3 1b. Wykręcamy śrubę torx – zdjęcie 1.2 1c. Wyrywamy osłonę z dwóch zatrzasków – zdjęcie 1.4 (A) - znajdujących się w 1/3 i 2/3 wysokości słupka. Kurtynę boczną oznaczono jako (B). W przypadku braku kurtyn bocznych pomijamy wcześniejsze kroki i wyrywamy boczek z trzech zatrzasków – zdjęcie 1.5. Oprócz śruby słupki A różnią się także stelażem. Słupek mocowany na trzech zatrzaskach (bez kurtyn) posiada stelaż praktycznie na całej powierzchni. Natomiast słupek mocowany na dwóch zatrzaskach i śrubie mocowany jest na o wiele mniejszym stelażu - zdjęcie 15.1 (w dolnej części tematu). Warto o tym pamiętać, ponieważ wyrywanie słupków po raz pierwszy może być trudniejsze i można pomóc sobie podważając słupek. W przypadku osłony bez kurtyn można podważyć w dowolnym punkcie, z kolei w przypadku osłony z kurtynami można oprzeć śrubokręt jedynie przy zatrzaskach, aby nie uszkodzić stelażu bądź delikatnego poszycia osłony. W tym przypadku proponuję odchylić uszczelkę materiałową między drzwiami, a słupkiem A, odchylić boczek i podważyć słupek płaskim śrubokrętem, ponieważ wyrywanie ręczne może skończyć się połamaniem słupka w miejscu, gdzie nie ma stelażu. Złamaniu może ulec kompozyt pokryty materiałem. Niestety wtedy już pozostaje trwałe odkształcenie zewnętrzne, nie wyprostujemy materiału i słupek będzie musiał zostać wymieniony lub pokryty nowym materiałem. Mi udało się bez problemu zdjąć słupki A. Któryś z poprzednich właścicieli musiał szarpać się z jednym z nich podczas montażu diody alarmu, stąd zewnętrzne pogięcia, jednak sama konstrukcja była nienaruszona. Postanowiłem i tak pokryć słupek czarnym welurem – o tym dalej. Zdjęcie 1.4 Zdjęcie 1.5 1d. Osłony słupków pociągamy w górnej części do wnętrza kabiny, sukcesywnie odchylając uszczelkę materiałową wzdłuż otworu drzwiowego. Wyciągamy słupek w górę, aby wydostać dolną część ze szczeliny między deską rozdzielczą, a słupkiem A. Osłona słupka A jest zdemontowana. 2. Kolejno demontujemy osłonę słupka B. Posiada on 2 zatrzaski umieszczone w górnej części – zdjęcie 2.1 i 2.2, o tej samej budowie co zatrzaski osłon słupka A, równolegle do linii dachu. W dolnej części, po lewej i prawej stronie znajdują się haczyki okalające wypustki z dolnej części osłony słupka B – zdjęcie 1.8. Demontujemy jedynie górną część osłony słupka, tj. część z regulacją wysokości pasa bezpieczeństwa. Rozpoczynamy od wyrwania górnej części z zatrzasków, a następnie po odciągnięciu górnej części od pionu do wnętrza kabiny, wyjmujemy w górę osłonę z dolnych zaczepów. Tutaj niestety mogą pojawić się pierwsze straty. Niewykluczone, że jeden z górnych zatrzasków zostanie wyrwany ze swoich szyn bądź uszkodzimy dolne zaczepy. Możliwy jest także demontaż poprzez rozchylenie dolnej części osłony na boki, aby najpierw z jednej strony, a następnie z drugiej wyciągnąć zaczepy łączące górną i dolną osłonę słupka B, a następnie wyrwanie górnych zaczepów, jednak niesie to za sobą większe prawdopodobieństwo uszkodzenia dolnych zaczepów. Polecam wykonanie zdjęcia bądź dokładną obserwację jak działa mechanizm regulacji wysokości pasa bezpieczeństwa. Ułatwi to ponowny montaż osłony, ponieważ istotne jest dopasowanie przycisku zwalniającego blokadę do samej blokady umieszczonej na słupku B. W przypadku błędu podczas montażu mechanizm nie będzie działał w ogóle, a pas może nie być samoczynnie napinany i wciągany do słupka po zwolnieniu. Zdjęcie 2.1 Zdjęcie 2.2 3. Demontaż osłony słupka C rozpoczynamy od położenia oparcia tylnej kanapy. Następnie wyciągamy boczek kanapy od góry spod osłony będącej jednością z całym boczkiem bagażnika - zdjęcie 3.1 (A). Boczek kanapy zamocowany jest na metalowym zatrzasku - zdjęcie 3.1 (B i C). Aby boczek odpiąć, należy podważyć najlepiej śrubokrętem płaskim dźwignię zatrzasku - zdjęcie 3.3 (B) i pociągnąć boczek do siebie mając na uwadze, że w połowie wysokości boczka znajduje się haczyk - zdjęcie 3.2 -, który może wyrwać piankę poliuretanową wypełniającą boczek. Należy ostrożnie wyjąć kawałek boczku do wewnątrz kabiny. Tym sposobem uzyskujemy dostęp do śruby, którą osłona słupka C przykręcona jest do karoserii - zdjęcie 3.3 (A). Odkręcamy śrubę, rozpinamy osłonę słupka z boczkiem bagażnika w miejscu przykręcenia śruby. Kolejno wyrywamy osłonę z zatrzasków słupka C - dwa zatrzaski: od góry w 1/3 i 1/2 wysokości słupka. Zdjęcie 3.1 Zdjęcie 3.2 Zdjęcie 3.3 4. Demontaż osłony słupka D oraz osłony górnej otworu bagażnika. To najtrudniejszy moment demontażu. Po czasie dowiedziałem się, że najlepiej zdemontować cały bok bagażnika, aby bezproblemowo zdemontować cały łuk osłon okalający otwór bagażnika. Prawidłowa kolejność to demontaż boczków bagażnika, następnie obu osłon słupków D i na końcu demontaż górnej osłony bagażnika. Niestety nie zademonstruję tego w ten sposób, ponieważ wykonałem to brutalniej, aczkolwiek skutecznie. W ferworze walki ze słupkami niestety zapomniałem wykonywać zdjęcia. Każdy słupek D składa się z 3 zatrzasków jakie spotkaliście już w poprzednich osłonach słupków - zdjęcie 4.1. Najpierw należy odkręcić śrubokrętem krzyżakowym śruby znajdujące się w miejscu spoczynku zasłoniętej rolety. Polecam wyjęcie całej rolety, aby boczki bagażnika straciły trochę na swojej sztywności, ponieważ roleta działa jak rozpórka w tym wypadku. Odchylamy lekko boczek bagażnika i wyrywamy osłonę słupka D z zatrzasków chwytając ją po stronie szyby bocznej, ciągnąc do siebie. Dodatkowo słupek zazębiony jest z górną osłoną, jednak gdy zobaczycie na własne oczy jak to wygląda, bezproblemowo ją wydostaniecie. W katalogach znalazłem informację, że osłona górna powinna być przykręcona śrubą do dachu, jednak u mnie żadnej śruby nie było. Był jednak przygotowany do tego otwór zarówno w dachu jak i w osłonie. Zdjęcie 4.1 5. Teraz przechodzimy do przodu, czas na demontaż słoneczników, ich zaczepów oraz osłonki za lusterkiem wstecznym 5a. Odpinamy słonecznik z zaczepu znajdującego się między jego ramieniem, a środkową lampką. Zaczep przykręcony jest do dachu dwiema śrubami krzyżakowymi. Jednak aby dostać się do nich, musimy najpierw zdemontować osłonę zaczepu. Należy podważyć ją energicznie śrubokrętem płaskim. Zdjęcie 5.1 pokazuje jak wygląda zaczep po zdemontowaniu osłony. Zdjęcie 5.1 źródło: Allegro Następnie demontujemy sam słonecznik odkręcając jedną śrubę krzyżakową mocującą słonecznik do dachu. Po jej odkręceniu musimy unieść wzdłuż podsufitki całe gniazdo słonecznika, ponieważ jego haczyk zachodzi za podsufitkę - zdjęcie 5.2 Zdjęcie 5.2 źródło: Allegro Następnie wypinamy wtyczkę elektryczną podświetlenia słonecznika. 5b. Demontujemy osłonkę za lusterkiem wstecznym. Zamocowana jest ona na jednej śrubie i prowadnicy. Po prostu odkręcamy i spada w dół. 6. Demontujemy środkowe, przednie oświetlenie kabiny. Jest to jedyna lampka przykręcona do dachu - zdjęcie 6.1 (A- pod osłoną). Pozostałe utrzymują się jedynie w otworach podsufitki na zatrzaskach i można je zdemontować później, poza samochodem. Nie musimy, ale możemy zdemontować klosz lampy podważając go śrubokrętem płaskim. Ułatwi to demontaż osłony z tworzywa, ponieważ będziemy mieli lepsze dojście do podważania. Nie jest to jednak konieczny krok, ponieważ osłonę można podważyć bo bokach, jednak wzrasta ryzyko połamania zaczepów, które w tym wypadku są z tworzywa sztucznego - zdjęcie 6.1 (X- pod osłoną). Ja jeden niestety połamałem. Zdjęcie 6.1 Odkręcamy dwie śruby krzyżakowe mocujące lampę w dachu. Możemy pozostawić jeszcze lampę w podsufitce, lub od razu wyjąć ją z otworu, podważając ją. 7. Demontaż uchwytów bocznych Każdy uchwyt boczny przykręcony jest do dachu długimi śrubami torx 25. Należy odchylić zaślepki i odkręcić śruby. Zaślepki mogą odchylyć się za daleko, co może prowadzić do nieumyślnego ich ułamania przy siłowym złożeniu uchwytu. Polecam wydostać je płaskim śrubokrętem z zagłębień i przymknąć otwory pozostałe po śrubach. 8. Demontaż zaczepów górnych rolet pionowych. Tutaj lepiej uważać, ponieważ bardzo łatwo można połamać ramki mocujące podsufitkę do gniazd. Każda ramka zatrzaśnięta jest po bokach zatrzaskami - zdjęcie 8.1- , a w górnej części znajduje się metalowa prowadnica, utrzymująca całość w poziomie - zdjęcie 8.2. Każdą ramkę musimy podważyć płaskim śrubokrętem po bokach. Jeśli ramka nie poddaje się, możemy pomóc sobie mniejszym śrubokrętem płaskim i podważyć ją od wewnątrz, pośrodku boku ramki przy samym zatrzasku. Jeśli wyjmiemy jeden zatrzask, drugi wyjdzie po lekkim odchyleniu ramki do wnętrza kabiny bez problemu. Zdjęcie 8.1 źródło: Allegro Zdjęcie 8.2 źródło Allegro 9. Podsufitka nadal utrzymuje się na bocznych uszczelkach materiałowych - zdjęcie 1.1. Można je odchylić bez problemu palcami. Przyda się asysta drugiej osoby, aby podsufitka, szczególnie w bagażniku nie zgięła się. 10. Ostatnim etapem wyjęcia podsufitki jest odpięcie przewodów elektrycznych oświetlenia kabiny, oraz wyprowadzenie z rynienek przewodu do anteny, w moim przypadku GSM/AM/FM. Zdjęcie 10.1 Zdjęcie 10.2 11. Podsufitka jest już zdemontowana, możemy ją wyjąć przez otwór bagażnika Zdjęcie 11.1 Zdjęcie 11.2 Jak widać, ratowałem się pinezkami, aby jakoś dojechać do domu bez wiszącej tkaniny 12. Demontujemy pozostałe lampki, wszystkie zamocowane są na bocznych zatrzaskach, co nie jest w ogóle problematyczne 13. Przystępujemy do oczyszczania podsufitki. Zrywamy ręcznie starą tkaninę - zdjęcie 13.1. Zdjęcie 13.1 Pozostałą elastyczną piankę poliuretanową zdzieramy przy użyciu noża. W zakamarkach posiłkowałem się starą łyżką oraz zaokrągloną końcówką małego brzeszczotu - zdjęcie 13.2 i 13.3 Można podejść do tematu chemicznie, tj. z doświadczenia podpowiem, że pianka poliuretanowa poddaje się po potraktowaniu jej dichlorometanem, jednak raczej tylko osoby będące chemikami mają do niego dostęp. Jeśli jednak ktoś go zdobędzie to unikajcie wdychania. Ma on działanie usypiające jak narkoza. Ja wykorzystywałem go jedynie w skrajnych przypadkach czyszczenia sprzętu laboratoryjnego przy swojej pracy inżynierskiej dotyczącej właśnie takich pianek. Uwaga jednak na samą podsufitkę, jest ona kompozytem, który także może ulec rozpuszczeniu Zdjęcie 13.2 Zdjęcie 13.3 Pomocna jest szczotka/zmiotka z twardym włosem do usuwania zdartej pianki i kleju z pola działania. *Na tym etapie zająłem się montażem anteny do cb radia w dziurze w dachu, link do tutorialu poniżej 14. Po oczyszczeniu podsufitki - zdjęcie 14.1- przystępujemy do klejenia. Przeczytałem na forum, że poleca się klejenie zarówno stelażu, samej podsufitki jak i materiału. Ja z kolei stanowczo odradzam nakładanie kleju na gąbkę tapicerki. To za dużo, przesiąknie Wam i pozostaną ślady. Klej jest na tyle mocny, że wystarczy posmarowanie podsufitki i to standardową warstwą, bez przesady. Polecam przykleić najpierw powierzchnie płaskie, a dopiero potem zająć się krzywiznami, z tego względu, że jeśli przykleicie całość na raz to: a) tapicerka nie będzie się trzymać krzywizn, ponieważ będzie napięta między krawędzią podsufitki, a płaskimi powierzchniami b ) nie będziecie mogli powrócić do miejsc, gdzie połozyliście za mało kleju i tapicerka odchodzi c) lepiej zajmować się każdą krzywizną z osobna i lepiej, żeby materiał w sąsiadującej części był już dobrze przyklejony, ponieważ będziecie walczyć z naciąganiem jego wgłąb krzywizn. Zdjęcie 14.1 14a. Rozkładamy materiał. Nie polecam docinania na tym etapie, ponieważ możecie się przeliczyć. Pozostawcie nadmiar zarówno z przodu podsufitki, jak i z tyłu. Zdjęcie 14.2 Zdjęcie 14.3 14b. Rozpoczynamy klejenie. Klej wiąże dość szybko, dlatego polecam się spieszyć. Przyklejamy powierzchnię płaską między przednią lampką, a środkową lampką. Polecam wziąć reklamówkę lub worek na śmieci i przez niego gładzić, dociskać tkaninę do podsufitki, aby nie narobić śladów palcami, które mogą być brudne. 14c. Przyklejanie tapicerki wokół środkowej lampki. Tutaj pojawiają się pierwsze schody. Materiał będzie walczył z Wami. Wykorzystałem stary dziecięcy kocyk, nasypałem do worka na śmieci żółty piasek i takim zestawem docisnąłem równomiernie tapicerkę. Ten sam chwyt wykorzystałem przy przedniej części podsufitki. Widoczny na zdjęciu pojemnik z wodą był już zbędny, to za dużo Materiał dookoła dodatkowo gładziłem dłońmi przez kocyk. Zdjęcie 14.4 14d. Dalsze postępy w klejeniu. Dodatkowo pomalowałem czarnym, matowym sprayem słupki B, C i D po uprzednim odtłuszczeniu. Wcześniej były koloru beżowego. Tutaj zainspirowałem się wyglądem wnętrza Mercedesa W202 po liftingu w wersji Sport. Zdjęcie 14.7 przedstawia słupki przed malowaniem i oklejaniem. Zdjęcie 14.5 Czułem presję czasu i koniec wolnego, dlatego słupki B malowałem bez demontażu pasów bezpieczeństwa. Wymagało to malowania podzielonego na części. Zdjęcie 14.6 Zdjęcie 14.7 14e. Podklejanie boków podsufitki oraz zakładki. Uwaga! - boki z wykluczeniem długości między słupkami C i D docinamy do zera - pozostawiamy zakładkę na długości szyby w bagażniku - pozostawiamy zakładkę z na przodzie, nad przednią szybą - pozostawiamy naprawdę niewielkie zakładki w otworach lampek. Polecam robić to ostrożnie, najpierw zostawić więcej materiału i docinać w miarę potrzeby przy montażu. Obciąć więcej zawsze zdążycie, a lepiej, żeby nie doklejać potem pasków przy lampce. Zdjęcie 14.8 Zdjęcie 14.9 Zdjęcie 14.10 Przy okazji można zauważyć mały spoiler drugiego tutorialu - nowe miejsce cb radia Miejsca zakładek dociskamy klamerkami na czas schnięcia kleju. Od strony kabiny podkładałem pod klamerki trzonek pędzla kaloryferowego, aby nie powstały wgłębienia w miejscach docisku klamerek. 15. Dodatkowo obkleiłem, jak już wspomniałem, osłony słupków A czarnym welurem. Podobnie posługiwałem się klamerkami i pędzlem kaloryferowym. Główne klejenie wykonywałem na dworzu, ponieważ nie mogłem już znieść oparów kleju. Tutaj jako chemik mogę polecić picie mleka, to powszechnie stosowana praktyka przy oparach, próbach palnych, ponieważ białka działają neutralizująco na to, co wdychacie. W tym przypadku nie ma szczególnego zagrożenia, ale jeśli pracujecie np przy galwanizacji lub spalaniu polimerów, jest to dość istotne. Zdjęcie 15.1 Zdjęcie 15.2 16. Docinanie otworów - tutaj w ruch nożyczki, przebijanie otworów, wycinanie, nic trudnego 17. Montaż oświetlenia. Lampki będą wchodzić dość ciężko z uwagi na grubą warstwę pianki, która jest pod całą tkaniną, także przy otworach, a nie tylko na powierzchniach zewnętrznych. Musicie uzbroić się w cierpliwość i sporo wyważonej siły, szczególnie w przypadku podświetlenia słoneczników. Pozostałe lampki nie sprawiły mi problemu. Zdjęcie 17.1 18. Ponowny montaż. Praktycznie jest to operacja odwrotna do demontażu, więc jeśli macie pytanie to jestem na nie otwarty, zarówno tutaj jak i w wiadomościach prywatnych. Jeśli wykonaliście wszystkie otwory w odpowiednich miejscach, nie powinno być żadnego problemu Zdjęcie 18.1 Zdjęcie 18.2 Uwagi/Wnioski - Praca zajęła mi 3 dni. Można to wykonać w dwa dni, jednak ja straciłem jeden dzień na demontażu i dokładnym oczyszczeniu podsufitki. Jeśli ktoś nie chce skrobać do ostatniego okruszka kleju to wyrobi się w dwa dni. - Początkowo smarowałem klejem zarówno podsufitkę jak i tapicerkę, stąd przy środkowej lampce podświetlenia klej przebił i powstały punktowe odbarwienia. - Uważajcie przy przykręcaniu przedniej lampki, aby nie przesadzić z momentem, ponieważ uchwyty na śrubę są delikatne, ja jeden wyłamałem. Wymieniłem lampę na inną, nawet w sumie bardziej pasującą kolorystycznie - cdn, może coś jeszcze przyjdzie mi na myśl Efekt końcowy1 punkt
-
Walczyłem z tym już 2 razy, wiec nabrałem doświadczenia... niestety... Osobiście tego nie sprawdzałem i mam nadzieję, że Ci teraz nie naopowiadam głupot, ale wymiarami podobno pasuje. Jak masz szyberdach to chyba trzeba bedzie go zmienic na poliftowy (inaczej montowany jest silnik), zmienić lekko instalację (więcej żył), dokupić lampki poliftowe i zmienić śruby w rączkach na dłuższe. Niestety nie wiem czy to już wszystko.1 punkt
-
1 punkt
-
Wymontuj przedni fotel (najlepiej od strony pasażera), złóż drugi i będziesz mógł wyjąć drzwiami. Poproś drugą osobę o pomoc. Jest wtedy o wiele wygodniej i masz mniejsze prawdopodobieństwo, że coś się połamie.1 punkt
-
musisz wyciąć przednią szybę:) a poważnie to wymontuj przedni fotel i powinna przejść przez drzwi przednie tak po skosie1 punkt
-
https://log.malonetuning.com/chart/228128#H8KLCAALWWhaAgNtwo3Diw7DgiAQRcO%2FZcOWQwJqfHwLYcKBMsKhJBXCmmFqwqpfb8KhScOjw4LDpcK9w6c%2BwqzChUd5w55TJhXCucOMUwXDlA7CmzkWTh9aJULCpEzDrMKFYCPDuUUsSsKKWsKUX1JrbMKdIQVSw4HCi8KvJMONPMKiw7BMw7%2FDiGUnPgTDtcOeZ8KAUxzCpMOfwqzDiR9gNRo8w6AZwo3DhivDnhzCgsOpKT9LwqnDk8KYw7rCqjk5w7cFJxjCky3DkAAAAA%3D%3D pod powyższym tym linkiem jest pełna tabela z logów jakie wykonałem, ps jutro mechanik sprawdzi mi podciśnienie przyrządem1 punkt
-
1 punkt
-
Karol widziałem u ciebie, chyba pomaluje bo fajnie to w całości wygląda1 punkt
-
http://showcarshine.pl/mycie/3206-microfiber-madness-incredipole-kit-full-zestaw.html1 punkt
-
Silnik "bierze" olej? Pytam bo widzę że odma cała w oleju. Też przydałoby się ją wymienić bo jest z cienkiego tworzywa i może być dziurawa.1 punkt
-
Jak czytam/słyszę 12L w LPG w 1.8T to chciałbym wiedzieć jak to zrobić ? Tyle mi spala przy spokojnej jeździe (tak do 120-140) w trasie po normalnych drogach (nie eskpresówkach), w cyklu mieszanym (dojazd do miasta, później obwodówka i trochę po mieście) przy spokojnej jeździe wychodzi około 14L LPG, gdybym jeździł tylko po mieście to przypuszczam, że 15L poszłoby bez problemu... Nie mam porównania, ale z informacji, które znalazłem to napęd na 4 koła dorzuca około 1L w stosunku do ośki ?1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
A3 z bananowymi kubełkami w skórze ?? co z realizacją planów w a4 ??1 punkt
-
Ooo! Dzięki kolego za podpowiedź. Spróbuję bo mam już ściągacz ale za nic w świecie nie chciało puścić :/ Może faktycznie na gorąco zejdzie:) Ps.Ramiona+wycieraczki aero kupiłem w ASO za 240 zł.1 punkt
-
Czy jest możliwość, aby ktoś nagrał mi mapę Polski (mam mapę Teleatlas DX PL-CZ 2012-2013, ale mam też problem z nagraniem), polskie menu oraz polskiego lektora do navi. Chciałbym, aby ktoś kto to robił nagrał mi taki komplecik i wysłał wraz z dokładną instrukcją co i jak pokolei robić. Oczywiście z góry zapłacę za koszty płyty + wysyłkę oraz na browarka dorzucę Kilka temat z forum A6: Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - Mapa Polski 2013 do RNS-D Forum Audi A6 Klub :: Zobacz temat - [ audi a6 c5] Blaupunkt TravelPilot DX 2011/2012 Przestudiowane, ale mapa to tylko 1/3 roboty Wolałbym z menu oraz lektorem. Mapa z chomikuj, ale mogę wrzucić na jakiś serwer jeżeli ktoś tego nie ma. Chciałbym, aby od razu ktoś to na swoim navi sprawdził, tak bym miał 100% pewności, że to zadziała bo męczę się z tym już jakiś czas.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00