Pany to na czerwono to nie sadza tylko masa wyuczona popiołu w cegle ( grupa 068, drugie okienko od lewej )
U siebie aktualnie mam tam około 75 gram popiołu i puki co z DPF-em żadnego problemu, wypala się średnio co 250 km
Ta wartość jest ustalana przez sterownik silnika szacunkowo, na podstawie różnych parametrów pracy silnika, najważniejszym z nich jest ilości zużytego paliwa od nowości cegły
Puki co nie ma chyba sposobu by się popiołu pozbyć mając cegłę zamontowaną w samochodzie , chodzą słuchy że są już metody by to zrobić i go wypłukać go chemią na specjalnym stanowisku ze skutecznością podobno na poziomie 95 %
Po takiej operacji ( jak również po wymianie DPF-a na nowy lub nowy zamiennik ) powinno się wyzerować masę popiołu w sterowniku silnika ( bez tego sterownik nie będzie w stanie prawidłowo ocenić zawartości sadzy w filtrze ) .
Do poprawnej pracy filtra oprócz tego potrzebne są wiarygodne wartości z czujników temperatury ( te z grupy 075 ) czujnika różnicowego ciśnienia , prawidłowej pracy EGR-a i przepustnicy w dolocie, przepływomierza i najważniejsze SPRAWNY SILNIK , który będzie sadze produkował w ilościach z którymi DPF jest sobie w stanie poradzić
Dla tego decyzja o wycięciu powinna być poprzedzona wnikliwą diagnozą i dopiero po niej powinno się ją podejmować .
Założę się że większość z tych co cegły już wykastrowali to wywalili na złom sprawne DPF-y , a przyczyna problemów leżała w osprzęcie lub samym silniku
Tak z ciekawości i dla porównania wrzucam screeny z parametrami swojego DPF-a zaraz po wypaleniu ( co prawda są z przed dwóch latek , przebieg auta wtedy to ok. 170 kkm ) :