Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 08/26/19 uwzględniając wszystkie działy
-
silnik, ecu, pompę w baku, hamulce, pompę hamulcową, amortyzatory+sprężyny, skrzynie, most, dyfer wyleczcie się w końcu z tych głupich pomysłów.2 punkty
-
Witam. Po długich poszukiwaniach na forum i poza, nie znałazłem konkretnej informacji jak to zrobić, albo tajemnica, albo "szukać ogarniętego", więc postanowiłem sam to zrobić i napisać taki mały poradnik jak ja sobie podmieniałem licznik w audi a4 b6 2004 RB4, mi się wydaję że procedura jest ta sama w 2001-2004 poza rożnicą imobilisera i zczytu prędkości ( nie zamieniamy liczniki 2001-2002 z licznikami 2003-2004, o tym jest temat na forum) ************************************************************************************ ************************************************************************************** Od razu mówie, że to nie jest aż taki prawdziwy DIY, nie jest chyba sposób oryginalny, ponieważ są bardzo dużo różnych możliwości zmiany zegarów, rożne kable, oprogramowania itp. Wszystko co robicie - na własne ryzyko, ale jak bedziecie postepowac zgodnie z tym co napisałem nic złego się nie stanie, tylko sukces z samodzielnej wymiany licznika w swoim autku. Dla tego bedzie potrzebne: - kabel VAG COM KKL (ja mam 2 rodzaje, z czipem CH340 i FT 232BL), używałem drugiego, czyli FDTI - Program VCDS, raczej jakiś sprawdzony, żeby można było kodować i adaptować - Program VAG EEPROM Programmer I to wszystko, nic więcej, no i teraz po kolei, polecam wiedzieć PINy swoich liczników starego i nowego, jak nie wiadome, to opisze jak je wyciągnąć. Obecnie w aucie stary licznik. Zapisujemy interwal serwisowy (ilość dni i km do serwisu) i przebieg, kto potrzebuje Trzeba zainstalować soft VAG EEPROM Programmer, nie żaden inny, otwieramy i wybieramy w OPTIONS com z numerem pod jakim komp widzi kabel VAG, musi to być koniecznie Com1 lub 2, jak jest inny com port to musimy podmienić w ustawieniach sterownika VAG KKL. Jak to zrobimy, dalej działamy bardzo pomału i ostrożnie, bo naprawde można uwalić zegary. Zalecam, chociaż można i bez tego się obejść zapisać wsad EEprom starego i nowego licznika na wszelki przypadek (Nieudana korekta przebiegu i tp) żeby można było wrócić licznik do życia (błedy DEF i inne różne wariacje pamięci EEprom) Dla wydostania wsadu działamy tak: Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Read EEprom(Encrypted) Pojawi się DUMP waszego EEpromu, ktory trzeba zapisać na kompa, File - Save As i pokazujemu gdzie chcemy to mieć (wsad ma oznaczenie .BIN i ma 1024KB) Póżniej zapisujemy z powrotem ten wsad co mamy w bufferze programu lub wybieramy ten .BIN co wcześniej sobie ściągnąliśmy, Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Write EEprom(Encrypted) Jeżeli buczy licznik, przebieg dzienny sie wyzeruje - to jest normalne i niema czego się bać. Mając wsad licznika możemy śmiało kombinować i mieć pewność że zawsze można wrócić zegary do normy, ale nie o tym temat. Wydostanie PINu z pierwszego (starego) licznika (ECU ma taki sam) Wprowadzamy licznik w tryb "programowania" - Set Newmode i Read EEprom (Decrypted)* Pojawi nam się ten sam wsad co był wcześniej tylko w wersji "PRO", można odczytać model, typ EEprom i Login - to i jest nasz PIN #1, tak że można chyba zrobić korekcję przebiegu i zapisać wsad z powrotem, ale ja akurat tego nie robiłem tym programem, bo nie jest on dla tego do końca przeznaczony, jak mówiłem na swoje ryzyko, nie polecam tego robić. Ważne że PIN już mamy, wracamy licznik w stan normalny Set Back To Adapted Mode w przypadku gdy licznik zdech nagle i nie działa wcale, sie nie łączy z KKL, trzeba będzie wyciągać PIN z ECU, jest program TACHO, dobrze z tym radzi, ja nie miałem okazji z nim sie bawić. Naprzykład PIN naszego pierwszego (starego) licznika = pin ECU ___ 1234 Demontujemy zegary, nie będę opisywał jak to się robi, montujemy nowe i wydostajemy PIN#2 nie zwracając uwagi na to, że licznik cały mruga i piszczy. Zakaz odpalania samochodu. Blokada ECU na jakiś czas. wyciągamy PIN #2 w taki sam sposób jak to robiliśmy z pierwszym pinem. Powiedzmy że PIN#2 ____ 6789 Wchodzimy w VCDS, musimy przyuczyć nowy licznik do auta i połączyć z ECU. Wybieramy 17 - Licznik (Instrument Panel) i 11 - LOGIN, tutaj teraz mamy wpisać PIN#2 od nowego licznika, dodając z przodu 0, czyli 06789 i OK. Jak jest wszystko dobrze to VCDS cofnie nas do 17 - licznik, jeśli nie jest dobrze, powiadomi nas, że coś jest nie tak to trzeba bedzie poczekać tyle jak jest w pomiarowych kanałach # 24. Więc PIN#2 jest przyjęty i idziemy w adaptacje - 10, kanał 50, wpisujemy zamiast 32000 PIN#1, czyli 01234, test, save, powinien się zmienić VIN ugóry. Potwierdzamy wszystko, wychodzimy, wyciągamy kluczyk ze stacyjki, chwila czekania. Wstawiamy klyczyk, przekręcamy, sprawdzamy czy się udało - 17-Licznik,11 - LOGIN - wpisujemu PIN#1, czyli stary pin, również PIN ECU, jak wszystko OK czeka ostatni najłatwiejszy etap - przypisanie kluczyków do zegarów. Adaptacja - 10, kanał 21, i wpisujemy ilosć kluczyków w pierwszej ramce, w moim przypadku 2, test, save, exit i wyciągamy pierwszy kluczyk, wstawiamy drugi, przekrecamy i wszystko OK. Cieszymy się nowym lub zapasowym (jak dla kogo) licznikiem. na koniec w adaptacjach (40-47) możemy skorygować interwał serwisowy, tak jak było starym liczniku. Jak by co, to po tym wszystkim, stary licznik chodzi od strzała. Czyli mamy "blizniaka" Zapisywać wsad z jednego licznika w drugi nie można w żadnym przypadku, to są jednak kryptowane zegary, odrazu cegła z licznika będzie. W taki sposób ja sobie zmieniłem licznik z angielskiego (z podmienionymi tarczami) na EU, ostrej potrzeby w tym nie miałem, poprostu trafił sie EU licznik i był wolny wieczór. Jest to rozwiązanie dla lubiących adrenaline, sprawdzony i głownie bezpłatny (oprucz kabla KKL) W razie czegoś, poprawcie może coś, pierwszy raz zakładam temat na forum. W ramach jeszcze większej "tajemnicy" o przebiegach, tutaj o tym nic nie pisze, bo robiłem korekcje na nowym liczniku u znajomego innym oprogramowaniem, lubie żeby wszystko w aucie grało, czyli autentyzny przebieg, interwał serwisowy i t.d. Dziekuję za uwagę i czas, może komuś się przyda))1 punkt
-
taaa chyba mierząc zewnętrzną średnicę opony ? nie wiem... w takim razie to bardzo nie trafiony wzór do audic... już w B8 wyglądała na za małą, w C7 to wygląda jakby miała 17 cali...1 punkt
-
1 punkt
-
+5 do poczucia samowartosci na forum ? Żeby nie być goloslownym, sterownik pada od tak sobie, skrzynia która musisz matczycnie traktować, wymiana oleju w każdej skrzyni biegów jest normą, ale nawet to nie uchroni jej przed zużyciem łańcucha czy kół, jakby tego było mało sam widziałem ta skrzynie w audi a8, w tak ciężkim samochodzie z urwanym kołem w skrzyni..1 punkt
-
Siemanko! Nie ma się co rozpisywać, nic się nie dzieje ? Przy przebiegu 355kkm wymieniony komplet filtrów, olej (cały czas Motul) i żarnik ksenonów po stronie kierowcy bo się wypalił - wpadł Bosch 5500K ? Poza tym ON i do przodu ? Szerokości wszystkim!1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Opis masz na FORUM ---> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/197253-montaz-czujnika-deszczu-swiatel-i-uruchomienie-coming-leaving-home-2008-2012/?p=2734819#entry27348191 punkt
-
Witam jestem po wymianie pompy wody termostatu czujnika temperatury i nagrzewnicy co nic nie dało W tej chwili mam wszystko rozmontowane i nagrzewnica mimo że jest gorąca z nawiewu nie wieje wcale za cieplo mało tego zauważyłem że przewody od klimy ( metalowe na podszybiu ) są aż oszronione jak by ciągle chłodziło coś w układzie . czy czasem przy ogrzewaniu wnętrza nie powinna wyłączyć sie sprężarka ? Dajcie jakieś rady bo zima za pasem a ja nie mam jak niemowlaka wozić bo zimno w aucie1 punkt
-
Kolego przy jakim przebiegu wymieniłeś ten dwumas ? Pytam bo kazdy pisze ze dwumas pada ja mam 210k i narzazie nic , tak ze sie zastanawiam czy poprzedni wlasciciel juz wymienial...1 punkt
-
W zasadzie temat do zamknięcia.... Jest to zderzak S4b6 sedan Kupiłem Założyłem żeby sprawdzić Wszystko pasuje jak ulał.1 punkt
-
ee to wczesniej zle napisalem, biore albo pierwszy albo drugi wariant, w drugim wariancie mozna obnizyc o 30mm ? mozna sobie regulowac czy sa jakies stale obnizenia ?1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00