Daj se spokój z tym rozrządem! INA to już przeżytek, a potem zakładacie wątki typu "dlaczego na postoju gulgocze". Weź SNR z pompą wody HEPU od https://pro-choice.pl/ i spokój na wiele tysięcy km
Zła decyzja. Tzn. inaczej... 5w30 teoretycznie może być, ale lepiej 5w40 ze względu na grubszy filtr olejowy. Dlatego weź Ravenol VST 5w40 i tu znów polecam https://pro-choice.pl/ - wszystkie takie rzeczy bierz z tej strony, bo chłopaki mają ogromne doświadczenie i wiedzę. Praktycznie wiele osób posiadających 1.8T się u nich zaopatruje. Przy okazji zapraszam do grupy na fb https://www.facebook.com/groups/1982305128752975/
Jak będziesz regularnie wymieniał olej co 10k, nie pałował na zimnym i dał odpoczywać turbinie po ostrej jeździe to bezawaryjnie. 1.8T to bardzo dobry silnik, choć w B7 wygląda on już nieco gorzej ( często głowice pękają ) niż w B6, to jednak w dalszym ciągu na pewno jest bardzo wytrzymały. Podstawową sprawą w tym silniku po zakupie jest zwalenie michy i czyszczenie smoka, jeśli nie masz pewności jaki był lany olej lub nie wiesz w jakich interwałach był on wymieniany.
Skontaktuj się z chłopakami z tej strony, co Ci podałem to Ci doradzą. Nie trzeba oryginału.
Jest tak samo, że czasami wbicie biegu wstecznego jest ciężkie. Choć jedni piszą, że po wymianie oleju jest lepiej, więc może sam będę musiał się za to zabrać