Skocz do zawartości

Ranking

  1. bandyta928

    bandyta928

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      177


  2. dekiel 13

    dekiel 13

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      1436


  3. pelonek1

    pelonek1

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      2177


  4. Lu-Gi

    Lu-Gi

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      532


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07/08/20 w Odpowiedzi

  1. Cześć, z racji tego że sam długo szukałem wiedzy na temat chiptuningu i wiem jak kłopotliwy jest to temat chciałbym podzielić się wiedza dla tych do dopiero zaczynają. Przykładem będzie służyć moje Audi A4 B5 1.8t Quattro AWT 4B0906018CG. Będzie nam potrzeba: 1.KABEL którym pobierzemy soft z naszego samochodu. Na początek najlepiej kupić zwykły kabel z allegro (galletto 1260), wystarczy do ME7.5 przez OBDII i w bootmode. Sterowniki i program do obsługi jest razem z kablem. 2.PROGRAM do obróbki softu. Na początek wystarczy TunerPro. Program jest darmowy i łatwy w obsłudze. 3.PROGRAM do korekty Checksum softu. Na początek można uzyć programu ME7SUM i odpowiedniej komendy w TunerPro aby ułatwić korekte checksum. 4.XDF dla naszego softu do programu TunerPro. Jest to plik który definiuje mapy naszego softu. 5. SOFT czyli blik bazowy który bedziemy edytować. Zapisywany jest w formacie BIN. 6.PROGRAM do diagnostyki wraz z kablem. Może być VAGCom, dla grubszych modyfikacji ME7LOGGER. Bedę na bieżąco uaktualniał ten wątek dla zainteresowanych. Następnym razem omówię szczegółowo jak pobrać soft (BIN) z naszego samochodu i jak go obrobić. Na ME7.5 można uzyskać dużo fajnych rzeczy. Procedure startu (LC), NLS, Boost by gear, pops&bangs. Bedę omawiał zmianę wtryskiwaczy, zmianę przepływomierza, korekte paliwa itd... Dajcie znać co o tym myślicie. Przykład LC po takiej modyfikacji
    2 punkty
  2. Jak strzela to przeguby raczej. Przegubów nie sprawdzisz na zamontowanych półosiach. Trzeba je zdjąć. Czy aby na pewno chodzi ci o torsen? Wedle opisu auta masz FWD nie Q.
    1 punkt
  3. Samo zrobienie logów na pewno nie pomoże. Pomoże jednak w diagnozie kolegom którzy się na tym znają.
    1 punkt
  4. Czyli ktoś grzebał w kodowaniach i adaptacji. Super że działają
    1 punkt
  5. A co tam się uczyć jak to banalne. Samo się nie zrobi więc znajdź kogoś kto prawidłowo zrobi komplet niezbędnych logów, zrób to sam albo dobijaj auto Po tym nic nie można stwierdzić jednoznacznie. Kabel 40zł więc chyba warto niż wydawać każdorazowo po kilkadziesiąt zł za "fachową" diagnostykę.
    1 punkt
  6. Tak. Jak chcesz porównać cenę na EBC to pisz
    1 punkt
  7. Od samego zakupu zbierałem się do wyprania tapicerki. Musiało minąć ponad 2 lata, żebym znalazł na to czas. Oto efekt części wykonanej pracy:
    1 punkt
  8. Nie gadaj Darek Można ustrzelić okazje Ja już kupiłem dwa z xenonem i spryskami. Raz S4 za 850 kpl lekko pęknięty i raz skorupe za 500, tą pękniętą sprzedałem za 400 więc 950 wyniósł mnie zderzak S4 Czaj na okazje, przeglądaj ostatnio wystawione aukcje na allegro i marketplace na fb
    1 punkt
  9. Daj se spokój z tym rozrządem! INA to już przeżytek, a potem zakładacie wątki typu "dlaczego na postoju gulgocze". Weź SNR z pompą wody HEPU od https://pro-choice.pl/ i spokój na wiele tysięcy km Zła decyzja. Tzn. inaczej... 5w30 teoretycznie może być, ale lepiej 5w40 ze względu na grubszy filtr olejowy. Dlatego weź Ravenol VST 5w40 i tu znów polecam https://pro-choice.pl/ - wszystkie takie rzeczy bierz z tej strony, bo chłopaki mają ogromne doświadczenie i wiedzę. Praktycznie wiele osób posiadających 1.8T się u nich zaopatruje. Przy okazji zapraszam do grupy na fb https://www.facebook.com/groups/1982305128752975/ Jak będziesz regularnie wymieniał olej co 10k, nie pałował na zimnym i dał odpoczywać turbinie po ostrej jeździe to bezawaryjnie. 1.8T to bardzo dobry silnik, choć w B7 wygląda on już nieco gorzej ( często głowice pękają ) niż w B6, to jednak w dalszym ciągu na pewno jest bardzo wytrzymały. Podstawową sprawą w tym silniku po zakupie jest zwalenie michy i czyszczenie smoka, jeśli nie masz pewności jaki był lany olej lub nie wiesz w jakich interwałach był on wymieniany. Skontaktuj się z chłopakami z tej strony, co Ci podałem to Ci doradzą. Nie trzeba oryginału. Jest tak samo, że czasami wbicie biegu wstecznego jest ciężkie. Choć jedni piszą, że po wymianie oleju jest lepiej, więc może sam będę musiał się za to zabrać
    1 punkt
  10. jak masz felge 8,5 J ET 43 to ja bym poszedł w ET 32 czyli dystans 10-11 mm przód i tył, zobacz sobie na temat @gagat3k ma sportline i felgi z s5 8.5 J ET 32 opona 255/35/19 i moim zdaniem jest już idealnie spasowane
    1 punkt
  11. Dobrze gada ten wyżej bo polać mu Porozumienie w obozie władzy, wybory prezydenckie latem. Kulisy kompromisu w Zjednoczonej Prawicy - WP Wiadomości WIADOMOSCI.WP.PL Napięcia, spory, polityczne szantaże i groźby formułowane w mediach. Wreszcie widmo rozpadu obozu władzy. Jarosław Kaczyński i Jarosław Gowin długo nie potrafili dogadać się ws. wyborów prezydenckich. W banda oszołomów , po huk te wybory niech ogłoszą dalej długo==pisa prezydentem i niech podpisuje dalej
    1 punkt
  12. Dobrze ze b6 nie ma dodatkowych otworów. Tak swoją drogą krecilem się po warsztacie i akurat zjawiła się b5, mi wychodzi ze po zmianie otworu przesunie się całe koło do przodu lub tyłu i raczej będzie widać że jest źle.
    1 punkt
  13. Jinxsior - odpisałem na Twoje pw. Parametry nie są idealne - zrzucam to na barki mądrali, który zalał do tej skrzyni olej do tipa. Nie mieszaj kolejnej partii tylko płucz skrzynię (...no i miej nadzieję, że ucierpiała na tyle delikatnie, że po wymianie całego ATF parametry wrócą do normy). Co do adaptacji - wszystko jest OK. Jak ATF ostygnie sterownik to diagnozuje i uczy się nowej adaptacji. Dopóki nie zrobi nowej, stosuje tą, której nauczył się poprzednio (proste i logiczne). To dlatego, gdy masz RUN w kolejnym cyklu jazdy, auto nie stacza się z górki. Dlatego ludziska poruszający się Multitronikami - zapamiętajcie sobie raz na zawsze ADP RUN nie jest wyznacznikiem, że wypadła Wam adaptacja... Jest nim szarpanie i/lub gdy auto na D lub R za bardzo stacza się Wam ze wzniesienia... Życzę udanych pomiarów :>
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...