Witam.
5 lat jeździłem A5 coupe 2.0TFSI - byłem bardzo zadowolony z tego auta, brakowało mi w nim jednak quattro.
Tu wątek o poprzedniku https://a4-klub.pl/topic/285486-audi-a5-s-line-20tfsi-abt-s5-look-eibach
Po sprzedaży w listopadzie zeszłego roku, szukałem czegoś nowego koniecznie w automacie i 4x4. Polowałem na A5, A6, S4 z USA, jednak nie wszystko się udało jak chciałem, aż w lutym tego roku trafiła się ta oto sztuka.
A5 Sportback z drugiej połowy 2016 roku, czyli końcówka produkcji 8T, salon Polska, 55 tyś przebiegu, w Quattro skrzynia S-tronic no i slinik 2.0 TFSI, nowa konstrukcja CNCE, moc 230PS. Silnik rewelacja, całkiem inna kultura pracy niż CDNB.
Kolor - klasyka - Daytona Gray wraz z pakietem czerni i bardzo mocne wyposażenie:
- pełny s-line zewnątrz, wewnątrz i zawieszenie
- skóra + alkantara
- Bang & Olufsen
- MMI 3G+ PL
- grzane, elektryczne fotele
- ścięta kierownica
- Aktywny tempomat ACC
- Asystent zmiany pasa
- Asystent świateł drogowych
- fotochromatyczne lusterka
- Drive select
- pakiet oświetlenia, schowki
i pewnie jeszcze coś...
Na początek wpadły nowe opony 255/35/19 Uniroyal Rainsport 5 na oklepane rotory - mimo wszystko rotory pasują wg mnie do tej konfiguracji kolorystycznej
i uruchomiłem video w ruchu.
W pierwszej kolejności płukanka silnika Liqui Moly, nowe filtry, olej.
Następnie coś co musi być czyli kierunki LED oraz nakładki na pedały.
Kiedy znalazłem 3 dni wolnego i zrobiłem lakier - a więc:
- pełne oczyszczenie lakieru chemią (smoła i metale)
- glinkowanie
- 3 etapowa korekta lakieru (rotacja Krauss) - Menzerna 400, 2500, 3500
- IPA
- powłoka ceramiczna CarPro Cquartz UK Edition 3.0
Efekt miazga - hydrofobowość świetna, szklistość na dobrym poziomie. Na zdjęciach lakier Daytona Gray nie oddaje efektu, na żywo jest świetnie.
Wnętrze:
- czyszczenie APC ADBL
- dressing wnętrza PoorBoys Natural Look
- skóry Gliptone
- alcantara - CarPro Fabric Coat