Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 01/25/21 w Odpowiedzi
-
Cześć, ponieważ sam całkiem niedawno przerabiałem takie lusterko dla siebie i pojawiło się zainteresowanie tematem, to postanowiłem stworzyć krótki poradnik, który być może przydać się potomnym. Jeśli ktoś zdecyduje się na podobną modyfikację, to wszelkie komentarze i sugestie w temacie mile widziane. Po co adaptować fotochrom z B8 zamiast ori B5? Z mojego doświadczenia i doświadczenia innych użytkowników pierwsze lusterka, które pojawiły się w 8L/B5/C5 były nietrwałe i łatwo ulegały uszkodzeniu. Nawet pozornie dobrze wyglądające lusterko często okazuje się nie działać (przewaliłem przez swoje ręce 3 sztuki, już podziękuję). Łatwiej znaleźć sprawne lusterko do B8 niż B5. Nowsze lusterka są bardziej funkcjonalne: dostępne wersje z kompasem oraz mamy dodatkowy przycisk ręcznego wyłączania lusterka ładnie podświetlany na czerwono. Nowsze lusterko może się bardziej podobać. Nie mamy już pomysłów na inne lepsze modyfikacje w naszym samochodzie Czy modyfikacja jest trudna? Mod nie jest trudny, musimy przełożyć mocowanie do nowego lusterka i podmienić kostki. Nieco problemu może przysporzyć rozbiórka lusterka w taki sposób, żeby nie zostawić śladów oraz założenie sprężyny/zabezpieczenia po przełożeniu mocowania. Co będziemy potrzebować? Nowe lusterko z B8 (tak właściwie nie musi być z B8, może być tez z B7 albo A6 C6, ale mi najprościej takie było znaleźć). Opcjonalnie lusterko może być z kompasem, wtedy możemy się cieszyć dodatkową funkcjonalnością. Dla przykładu zamieszczam numer lusterka z kompasem które ja użyłem: Stare lusterko fotochromatyczne z B5 (może być z A3 8L albo A6 C5, ale w A3 mamy krótszy tunel na zaślepienie przewodów). Lusterko jest potrzebne na przekładkę mocowania i wtyczki, także najlepiej tanio dorwać jakieś uszkodzone. Narzędzia: śrubokręt płaski i krzyżak, kombinerki albo obcęgi do zakładania sprężyny, poxilina, mała piłka co cięcia albo brzeszczot, nóż tapeciak, taśma izolacyjna, opcjonalnie lutownica + cyna oraz pistolet do klejenia na ciepło. 0. Jeśli nie mamy jeszcze lusterka fotochromatycznego i instalacji w w swoim B5. W takiej sytuacji polecam odwiedzić dedykowany temat poniżej z naszego forum. Sprawa jest dosyć prosta: musimy pociągnąć masę i plus po zapłonie, ale warto również pociągnąć sygnał wstecznego oraz sygnały z lusterek bocznych jeśli mamy takie albo planujemy zakładać boczne fotochromy. Więcej info w temacie poniżej. I. Przeróbka lusterka pod mocowanie z B5. Najpierw musimy rozebrać nowe lusterko, które planujemy zamontować u siebie. Nie jest to wcale takie proste, bo zatrzaski trzymają całkiem dobrze, a sam plastik jest dosyć miękki i łatwo zostawić ślady. Stąd polecam zacząć od miejsca gdzie nie widać za bardzo (od góry), użyć płaskiego szerokiego śrubokręta i odważnie starać się podważyć i oddzielić przód od tyłu żeby puściły zatrzaski. Jak już jeden zatrzask puści i jesteśmy w stanie włożyć śrubokręt głębiej, wówczas z pozostałymi powinniśmy sobie poradzić już bardzo łatwo. Teraz wyciągamy z lusterka wszystkie bebechy, odpinamy wtyczki przy płytce. Następnie odkręcamy 4 śrubki zabezpieczające mocowanie lusterka. Aby wyciągnąć mocowanie, trzeba będzie usunąć metalową sprężynę/blokadę z tyłu, lecz bez problemu poradzimy sobie przy użyciu śrubokręta. Wyciągamy stare mocowanie i z tego co pamiętam, niestety będziemy musieli odciąć wtyczkę od kompasu bo nie przejdzie przez obudowę (uwaga: później znów będzie konieczne przylutowanie jej, więc lepiej nie ucinać przewodów przy samej wtyczce, tak jak ja to niestety zrobiłem u siebie). Po wyciągnięciu mocowania lusterka będziemy musieli je rozebrać, żeby wyciągnąć moduł kompasu. Moduł mamy na zdjęciu poniżej między obudową lusterka a butelką. Następnym krokiem jest przekładka mocowania z lusterka B5. Analogicznie rozbieramy stare lusterko, wtyczkę możemy odciąć najlepiej gdzieś przy płytce, bo przyda nam się jeszcze. Żeby wyciągnąć mocowanie z lusterka B5 musimy z tyłu wyciągnąć metalowe zabezpieczenie/sprężynę blokującą - ona również będzie nam potrzebna. Teraz przechodzimy do momentu, gdzie będziemy musieli trochę porzeźbić Cały trik teraz polega na wycięciu fragmentu starego lusterka w którym siedzi mocowanie/uchwyt i wklejeniu go do nowego z B8. Ten fragment możemy łatwo umieścić w kwadratowym polu na mocowanie i ponieważ otwór z tyłu w lusterku w B8 jest szerszy niż w B5, nie będziemy musieli nic rozwiercać. Najlepiej za pomocą drobnej piłki (ja użyłem takiej małej i taniej z Castoramy) wyciąć ten fragment ze starego lusterka tak, żeby ciasno siedział w tym nowym i doszedł tuż do obudowy z tyłu. Powinno być to widać lepiej na zbliżonym zdjęciu poniżej. Gdy już mamy ten element ładnie wpasowany, to należy go teraz wkleić tak żeby trzymał się pewnie i nie wypadł na przykład przy wciskaniu na mocowanie idące na szybę. Do tego zadania polecam poxilinę, która sprawdzi się na pewno. Niżej na zdjęciu można zobaczyć jak to wygląda zaklejone u mnie. Oczywiście nie zaklejamy dziury w środku, bo przychodzi nam tam mocowanie lusterka, które idzie na szybę. Możemy teraz założyć dekielek i skręcić go na 4 śruby, tak jak to było w oryginale. Czekamy kilka minut aż poxilina stwardnieje i wbijamy do środka metalowy uchwyt, które idzie na szybę. Tutaj mamy istotny punkt, a mianowicie nie możemy zapomnieć o metalowej sprężynie zabezpieczającej. Niestety jej założenie tutaj było dla mnie najtrudniejszym momentem i męczyłem się z nią dosyć długo. Nie miałem do niej specjalnych obcęgów i finalnie poradziłem sobie przy użyciu kombinerek i śrubokręta, ale sprężynę musiałem trochę rozciągnąć i nie trzyma ona tak dobrze jak wcześniej. Lusterko reguluje się teraz przez to nieco lżej. Teraz powinno pójść już z górki. Przed złożeniem lusterka musimy jeszcze zamienić wtyczkę na tą z B5 (nasza ma 6 PIN, nowsza 8 jeśli dobrze pamiętam). Przełożenie jest banalnie proste, ponieważ kolory przewodów się zgadzają, więc wystarczy je odpowiednio zlutować. Trzeba zwrócić uwagę na długość przewodów, żeby wtyczka nie była za krótka, oraz nie zapomnieć wpiąć kostki w płytkę z drugiej strony. Tak naprawdę jesteśmy już prawie na finiszu i wystarczy wszystko poskładać, upewnić się, że wszystkie zatrzaski dobrze chwyciły. Jeśli masz lusterko z kompasem zanim złożysz przejdź do części II, inaczej możesz już lusterko składać i montować w samochodzie Tak wygląda gotowe lusterko z przełożonym mocowaniem: II. Montaż kompasu w lusterku i pierwsze uruchomienie. Fabrycznie w lusterku B8 moduł kompasu znajduje się w uchwycie, natomiast naszym zadaniem będzie przeniesienie go do środka lusterka. Tutaj też trochę gimnastyki jest żeby go upchać, ale uwierzcie że da się to zrobić Moduł kompasu jest na małej płytce i powinien myć opisany "Mexico" wraz z cyframi. Niestety nie zrobiłem zdjęcia jak wygląda to u mnie po zamontowaniu, ale myślę, że poniższy obrazek dobrze zobrazuje gdzie powinniśmy go upchać, żeby mógł zmieścić się pod płytką. Co ciekawe, mamy tam fabrycznie nawet wgłębienie, które wykorzystamy, ale wciąż musimy użyć jakiegoś nożyka albo pilnika, tak, żeby je pogłębić. W zasadzie będziemy potrzebować przypiłować to prawie do samej obudowy. Moduł kompasu umieszczamy tam jak najniżej (inaczej nie zmieści się pod kostką w górnej części lusterka), oraz co może być ważne napisami do nas i do góry nogami. Ja ten moduł wkleiłem używając kleju na ciepło i jest on przymocowany wystarczająco dobrze. Oczywiście nie możemy zapomnieć o zlutowaniu przeciętych przewodów i wpięciu kostki w płytkę przez złożeniem lusterka. Pierwsze uruchomienie kompasu: Jeśli po podłączeniu lusterka moduł kompasu pokazuje jakieś dziwne znaczki jak na zdjęciu poniżej, to znaczy, że nie został podłączony prawidłowo i niestety nie będzie on działał. Oczywiście jeśli w takiej sytuacji nie mamy ochoty ponownie rozbierać lusterka, to możemy go wyłączyć przytrzymując przycisk wyłączania. Natomiast jeśli po podłączeniu na wyświetlaczy kompasu pojawia się nam ikonka "C" to znaczy, że kompas jest podłączony poprawnie i zrobieniu kilkunastu metrów powinien zacząć działać. Najlepiej jest sprawdzić poprawność ustawienia kompasu: włączając lusterko przytrzymujemy przycisk tak długo, aż pojawi się cyfra regionu na wyświetlaczu. Kod regionu możemy zmieniać klikając przycisk zasalania, a na Polskę odpowiednia wartość to "7". Modyfikacja zakończona sukcesem, można cieszyć się nowym lusterkiem i pochwalić nim w poście niżej Ciekawostki: Jest jedno lusterko fotochromatyczne z kompasem pasujące plug&play do B5 i pochodzi prawdopodobnie z Allroada A6 C5 wersji USA (2001-2005). Lusterko jest już praktycznie nie do dostania, a jego kod to 4Z7857511 (4Z7-857-511-01C).1 punkt
-
Witajcie, Już od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem zakupu audi z silnikiem V6 30V i napędem na 4 koła, które będzie mi służyć jako samochód weekendowy. W październiku 2019 r. znalazłem ogłoszenie, które mnie zaciekawiło - samochód spełniał prawie wszystkie moje wymagania za wyjątkiem wnętrza. Pojechałem więc za Wrocław (200KM) zobaczyć autko. Warto w tym miejscu dodać, że szukałem samochodu przy którym będzie do zrobienia to i owo, co oczywiście przekłada się na niższą cenę zakupu. Niemniej jednak były 3 wymagania, które auto musiało spełniać: - Zdrowy silnik - Zdrowy napęd - Zdrowa blacha, bez większych przygód. Jak się okazało silnik i napęd są w bardzo dobrym stanie, co do stanu blacharsko-lakierniczego autko miało jakieś swoje przygody (gdzieniegdzie 300-350 mikronów), ale nie miało żadnej poważnej sztuczki. Zweryfikowałem szybko auto w ELZIE, dogadałem się co do ceny i tak oto stałem się posiadaczem A4 B5 :-) Ciekawostką jest też to, że auto wyszło na oryginalnym pakiecie sport, a więc inny zawias itp. Pierwsze za co się zabrałem to wizyta u mechanika - co zostało zrobione? Wymiana klocków, tarcz, regeneracja i malowanie (tak wiem, amatorskie) zacisków hamulcowych, wymiana sprzęgła wisko, uszczelek pokryw zaworów, osłon przegubów przód, wymiana czujnika ABS: Wymieniłem też akumulator, bo stary był chyba z seicento... Samochód posiadał kilka przeróbek, które nie do końca mi odpowiadały - ktoś przerabiał przedlifta na polifta. Zderzak z S4 i grill z RS4 zostały sprzedane, lampy były okropne oczywiście poliftowe i zastąpiłem je oryginalnymi lampami, zderzakiem i grillem. Wiem, że wielu z Was może ten fakt oburzyć, ale ja jestem zwolennikiem zachowania auta w stanie oryginalnym jeżeli chodzi o takie elementy jak zderzaki A tak wyglądała wiązka spryskiwaczy lamp przednich... (czeka mnie jej doprowadzenie) Nie wiedziałem jednak, że wymiana lamp będzie wiązać się z wymianą błotników.... upsss Przy okazji wymiany błotników, lamp, zderzaka i grilla zakonserwowałem przednie nadkola i podłużnice - tak to wyglądało: Wstępna przymiarka z lampami i migaczami (muszę jeszcze przełożyć kostkę lamp która przyjdzie na dniach) Na razie stoi, straszy i czeka na wiązki lamp Jakie są następne plany? Przede wszystkim: - Wymiana amortyzatorów tylnych (Mikołaj przyniósł Bilsteina B6 ) - Wymiana sprężyn na Eibach 4x-30mm (już zakupione) - Naprawa układu kierowniczego (pompa zaczęła jęczeć) - Wymiana wybieraka skrzyni - Naprawa skrzyni (na pierwszym biegu jęczy) - Wymiana łączników stabilizatora tył - Demontaż instalacji LPG (na szczęście silnik jest w genialnej kondycji) + kilka innych rzeczy Jak się uporam z powyższym, przejdę do ogarnięcia konserwacji i lakieru, a następnie przejdę do wnętrza, które jest zmasakrowane1 punkt
-
Ja dodam od siebie, że musiałem wymienić wszystkie poduszki, silnika i skrzyni, ale polecam tylko oryginały na zamiennikach strasznie trzęsie budą1 punkt
-
1 punkt
-
Najprawdopodobniej ścieżka na taśmie zasilającej pękła i jest przerwa w zasilaniu.1 punkt
-
1 punkt
-
Rns z tt ma jak wspomniałeś inna ramkę, szkoda zachodu bo nie przerobisz tego ładnie. Rns-e ledowy od kolegi @biggman mam osobiście i polecam, wszystko sprawne i naprawdę elegancki stan z pl menu i kodem. Najtaniej pewnie nie ma, ale jak jesteś estetą to warto. można przerobić klimatronik z 1 din na 2 din (przycina się obudowę) jak wyżej jak jesteś estetą lepiej zmienić na 2 din. popielniczka 1din może zostać, ale będzie pod klimatronikiem dosyć widoczna szpara z uwagi na zaokraglenie popielniczki. Jak chcesz bdb to zmiana na 2din tunel bez problemu można przerobić z 1 din na 2din. Oczywiscie kosz jest do zmiany na wersję 2din. przejsciowka z iso na quadlock'a niezbędna. Do tego adapter antenowy. (W coxercie jest jedno gniazdo fakra od diversity i drugie gniazdo okrągłe (nie pamietam nazwy), a w rns-e masz podwojne gniazdo fakra.) wzmacniacz antenowy zostaje ten sam. co do samego RNSe nie każdy led obsługuje kamerę cofania, trzeba uważać przy kupnie. Z tego co widziałem to kolega @siemian sprzedaje Ori blendę z kamerą cofania z modelu q7. Do tego jeszcze moduł kamery i masz komplet. pod zwykłego RNSa kolega @kamil-vag napisał posta z budżetowymi gratami jakie moduły i kamery podchodzą, myślę że pod leda tez by pasowało, ale tu trzeba by zweryfikować czy na pewno.1 punkt
-
1 punkt
-
Dachu bym nie ruszał, tylko listwy dolne i lusterka.1 punkt
-
1 punkt
-
cyk cyk wolna niedziela i trochę ogarnieta. Przez ostatni rok zrobiłem 2,5 tys km a przez ostatnie 3 jakieś 6 tys. Chyba dostanie juz dożywocie i w wolnym czasie ogarnę na tip top i zostawię pod koc. w końcu to juz 12 rok w moich rękach1 punkt
-
Pięknie Panie Moje też już leżą coś koło 2-3 lat1 punkt
-
Tak, jak wspominałem w poprzednim poście, dzisiaj został wymieniony olej w skrzyni biegów oraz dwa filtry ? Oddałem autko to zakładu, który zajmuje się TYLKO skrzyniami automatycznymi, żeby później problemów nie było... Jak już robić to porządnie i kolejna wymiana za 60k km. Mechanicy stwierdzili, że skrzynia jest w dobrym stanie (mam nadzieję ?). Być może faktycznie wpisy w książce pokrywają się z rzeczywistością, czyli olej był zmieniany regularnie ? Od siebie jeszcze dodam jeden dodatek do wyposażenia o którym nie wspomniałem/zapomniałem. A mianowicie poprzedni właściciel postanowił zmienić zwykle kierunkowskazy z tyłu na dynamiczne ? Jakiś filmik nagram może w weekend i pokażę ? Pozdro!1 punkt
-
Najważniejsze by kupić coś w oryginale, Philips, Osram, Bosma czy Tungsram... Tańsze zamienniki przyczyniają się do uszkodzenia przetwornicy...1 punkt
-
Witam ostatnio zauważyłem że silnik podnosi obroty na biegu jalowym. Gdzieś kiedyś czytałem że trzeba dołożyć kabel altek podszybie i też tak zrobiłem. Wartości na poszybiu i aku poprawiły się tzn jest ponad 14V. Ale nie sprawdziłem błędów przed tym modem i okazało się że mam błąd w silniku co by sprawdzić w can Gateway i tam jest 02252 generator 004 no signal/communication. Czy to padł regulator napięcia i przez to obroty mi podnosilo? Gdzie taki regulator kupić aso czy np inter Cars lub jakiś sklep z takimi częściami? Aso powiedziało że jest taki po vin ale w Niemczech i czas oczekiwania 7 dni.1 punkt
-
1 punkt
-
byłem dzisiaj zobaczyć co jest nie tak z tymi przesłonami. No i okazuję się że lampa z 2001r ma mniejszczą przesłonę od tej z 2003 r. Tak że czeka mnie wymiana przynajmniej jednej lampy1 punkt
-
Tak Auto łapie temperaturę jak wcześniej przed awarią wentylatora czuli termostat wygląda że jest dobry Próbowałem :skasowałem błąd i zdjołem wtyczę z tej niby grzałki i odpaliłem ..i po chwili załączył się wentylator mimo że silnik zimny .... ja już nie mam pomysłów ..chyba ze to ten sterownik padł o ile taki jest w tym samochodzie ...1 punkt
-
Jak bym miał takie org ramki za zdrowe pieniadze to bym wziął ale tą kase wolałem przeznaczyć wtedy na felge :gwizdanie: niestety 16" ale źle nie jest Teraz mam dylemat bo planowałem turbinke kupować (mondeo 2.0 tdci robi co chce ze mną mimo chipa) ale teraz zaczyna mi radio głupieć głosnosć jak to przystało na concerty i zastanawiam sie czy oby nie zainwestować w głosniki jakieś bo sam radiootwarzacz posiadam Pionek6800 z czerwonym podświetleniem1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00