Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03/23/21 uwzględniając wszystkie działy
-
Z sezonu na sezon coraz gorzej te auto wygląda najlepiej wyglądało jak było czarnym bandyta3 punkty
-
załóż jakieś meskie hamulce przynajmniej z przodu do tej A3ki1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Zgadza się. 503 nm. Turbo mam gtb. Ale tu i teraz nie o tym. Kolego schinto, jak chcesz to zadzwoń do mnie. W prywatnej masz do mnie numer.1 punkt
-
Ja u siebie zmieniłem na awx. Wywaliłem dpf, zmieniłem turbo i wtryski , do tego ostry wałek i nowe mapy. Teraz mam 297 km i 403 nm. Można w awx zostawić dpf ale trzeba założyć wtryski i wałek rozrządu od bpw.1 punkt
-
BMP to silnik poprzeczny, w A4B7 jest wzdłużny. Najczęstszym i najprostrszym swapem (poza znalezeniem BPW) jest swap raczej na stare dobre AVF, ale to trzeba ekologii sie pozbyc.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Witam w kolejnym manualu – tym razem tematem jest swap standardowej przekładni kierowniczej (zwanej potocznie „maglem”) na wariant Servotronic (elektyryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego). Na początek krótkie streszczenie czyli jak to działa. W większości A4 B6/B7 zostały wyposażone w standardowy magiel - opisany kodem wyposażenia 1N1 - jest to wspomaganie hydrauliczne. Alternatywnym rozwiązaniem jest przekładnia kierownicza wyposażona w zawór, który dodatkowo (zależnie od aktualnej prędkości auta) reguluje siłę wspomagania. Upraszczając: na postoju odczujemy, że kierownicą kręci się zdecydowanie lżej w stosunku do standardowego wspomagania – natomiast wraz ze wzrostem prędkości z jaką jedziemy, siła wspomagania będzie ograniczana. System Servotronic definiuje kod 1N3. Jaki system został zainstalowany w Waszym aucie, jak zwykle możecie zweryfikować dzięki naklejce serwisowej (sedan – we wnęce koła zapasowego, avant – pod kanapą lub wewnętrzna strona okładki w książce serwisowej). I to już wszystko. Nie ma potrzeby kodowania czy przeprogramowania czegokolwiek. Być może coś pominąłem – być może będziecie chcieli więcej info (np. instrukcja wymiany przekładni, bo ktoś jednak stwierdzi, że zrobi to sam). Jak zwykle będziemy poprawiać wszystko na bieżąco. Udanego polowania na allegro! Diagnostyka i usuwanie usterek: Sercem systemu Servotronic jest zwykły przekaźnik - mimo, że określa się go mianem "sterownika" nie jest diagnozowalny tak jak inne układy elektroniczne w naszych autach (nie podłączymy do niego VAG/VCDS). W związku z tym, w przypadku wystąpienia problemów trzeba radzić sobie inaczej. Typowe objawy usterki tego systemu to: (1) zbyt czuły układ kierowniczy przy większej prędkości (2) układ kierowniczy pracuje za ciężko podczas postoju i manewrach wykonywanych przy małej prędkości (3) w jedną stronę wspomaganie działa lekko a w drugą ciężko W przypadku (1) oraz (2) nie jest jeszcze tak źle - sprawdzamy: A) ZASILANIE - ściągamy półkę pod kierownicą, wyciągamy przekaźnik Servotronic i włączamy zapłon. Podłączamy się miernikiem pod wtyczkę przekaźnika - łączymy piny 6 oraz 8 (powinno być ok. 12V). ZAWÓR - jak wyżej. Przełączamy miernik na oporność i łączymy piny 2 oraz 5. Uzyskana wartość powinna mieścić się w zakresie od 5 do 20 om. Jeśli odczytane wartości nie mieszczą się w zakresie - sprawdzamy wiązkę zaworu (jeśli jest cała - zawór do wymiany). C) SYGNAŁ PRĘDKOŚCI - tutaj sprawdzamy czy kabelek sygnału prędkości doprowadzony ze sterownika zegarów jest cały (pin 4 w kostce przekaźnika łączymy z odpowiednim pinem w zielonej kostce 17-pin na panelu konektorów słupka A kierowcy). Jeśli mamy do czynienia z wariantem nr (3) - magiel do wymiany (lub regeneracji). Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści. Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.1 punkt
-
Porównanie korbek do skrzyni manualnej - trafne... Nie masz możliwości przeciągnięcia tak biegu w automacie jak to możesz zrobić w manualu. Jeśli szukasz dziadkowozu to s-tronic jest dla ciebie. Jeśli jednak chcesz pogodzić auto rodzinne z czymś sportowym no to odpada. Ale widocznie dla ciebie dziadkowóz z narzuconym trybem conajwyżej sport-dynamic wystarczy:) zakładając ten temat wspomniałem o możliwości wyboru, z której teraz się rezygnuje, a to jest dla mnie osobiście zły kierunek.1 punkt
-
Witam, jak w temacie, mam pytanie odnośnie PD. w mojej b6 od roku mam słabe korekty, mechanicy twierdza ze powinienem je wymienić, silnikiem trochę buja przy 1500-2000obr/min czasami na wolnych skoczy do 1100obr sam, ale innych objawów brak, i zaczynam się zastanawiać czy faktycznie to wtryski. Brak jakiegokolwiek dymienia, na zimnym silniku w największe mrozy odpala po przekręceniu kluczyka od zaraz i nie ma najmniejszego problemu. Aha po rozebraniu wałka na 2 wtryskach są walnięte podkładki trzymające sprężyny, są po prostu luźne, dociśnięte jest to walkiem. Jest tak od ponad roku i nic sie nie pogarsza anie odwrotnie. Co o tym myślicie?1 punkt
-
AWT w porównaniu do starszych 1.8T ma pompę oleju napędzaną łańcuchem z wału korbowego, inny blok silnika, napinacz łańcucha ze zmiennymi fazami rozrządu. ANB ma blok konstrukcyjnie taki sam jak AEB, APU, napęd pompy olejowej z wałka pośredniego, napinacze we wszystkich 3 są bez zmiennych faz rozrządu, czyli te tańsze AEB przepustnica na linkę, głowica "large port" ANB, APU, przepustnica elektroniczna, głowica "small port",troche inny kolektor ssący niż w AEB sterownik silnika: AEB Bosch Motronic 3.8.2 , ANB/APU/AWT Bosch Motronic ME 7.5 w AWT podobno seryjnie montowano turbo K03s na pewno to nie wszystkie różnica bo znalazło by się jeszcze kilka, jak ktoś coś wie to niech dopisze1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00