Skocz do zawartości

Ranking

  1. egon47

    egon47

    Pasjonat


    • Punkty

      3

    • Postów

      1306


  2. Wandej

    Wandej

    Klubowicze


    • Punkty

      2

    • Postów

      4009


  3. ecobuda

    ecobuda

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      532


  4. Dev

    Dev

    Pasjonat.


    • Punkty

      2

    • Postów

      34526


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03/23/21 uwzględniając wszystkie działy

  1. Z sezonu na sezon coraz gorzej te auto wygląda najlepiej wyglądało jak było czarnym bandyta
    3 punkty
  2. załóż jakieś meskie hamulce przynajmniej z przodu do tej A3ki
    1 punkt
  3. Siemanko Kolejna modyfikacja już na pokładzie- dyfuzor S4 look Jak oceniacie ?
    1 punkt
  4. Tak auto wygląda na nowym setupie. Przez czarny kolor felgi wyglądają na 16' ale póki są w dobrym stanie to nie planuję ich malowania.
    1 punkt
  5. Zgadza się. 503 nm. Turbo mam gtb. Ale tu i teraz nie o tym. Kolego schinto, jak chcesz to zadzwoń do mnie. W prywatnej masz do mnie numer.
    1 punkt
  6. Ja u siebie zmieniłem na awx. Wywaliłem dpf, zmieniłem turbo i wtryski , do tego ostry wałek i nowe mapy. Teraz mam 297 km i 403 nm. Można w awx zostawić dpf ale trzeba założyć wtryski i wałek rozrządu od bpw.
    1 punkt
  7. BMP to silnik poprzeczny, w A4B7 jest wzdłużny. Najczęstszym i najprostrszym swapem (poza znalezeniem BPW) jest swap raczej na stare dobre AVF, ale to trzeba ekologii sie pozbyc.
    1 punkt
  8. Można spróbować dać glowiće od 1.8T
    1 punkt
  9. Hej. Właśnie skończyłem montaż Ori haka do b6, instalacja High. Jakby ktoś potrzebował info - piszcie
    1 punkt
  10. Witam w kolejnym manualu – tym razem tematem jest swap standardowej przekładni kierowniczej (zwanej potocznie „maglem”) na wariant Servotronic (elektyryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego). Na początek krótkie streszczenie czyli jak to działa. W większości A4 B6/B7 zostały wyposażone w standardowy magiel - opisany kodem wyposażenia 1N1 - jest to wspomaganie hydrauliczne. Alternatywnym rozwiązaniem jest przekładnia kierownicza wyposażona w zawór, który dodatkowo (zależnie od aktualnej prędkości auta) reguluje siłę wspomagania. Upraszczając: na postoju odczujemy, że kierownicą kręci się zdecydowanie lżej w stosunku do standardowego wspomagania – natomiast wraz ze wzrostem prędkości z jaką jedziemy, siła wspomagania będzie ograniczana. System Servotronic definiuje kod 1N3. Jaki system został zainstalowany w Waszym aucie, jak zwykle możecie zweryfikować dzięki naklejce serwisowej (sedan – we wnęce koła zapasowego, avant – pod kanapą lub wewnętrzna strona okładki w książce serwisowej). I to już wszystko. Nie ma potrzeby kodowania czy przeprogramowania czegokolwiek. Być może coś pominąłem – być może będziecie chcieli więcej info (np. instrukcja wymiany przekładni, bo ktoś jednak stwierdzi, że zrobi to sam). Jak zwykle będziemy poprawiać wszystko na bieżąco. Udanego polowania na allegro! Diagnostyka i usuwanie usterek: Sercem systemu Servotronic jest zwykły przekaźnik - mimo, że określa się go mianem "sterownika" nie jest diagnozowalny tak jak inne układy elektroniczne w naszych autach (nie podłączymy do niego VAG/VCDS). W związku z tym, w przypadku wystąpienia problemów trzeba radzić sobie inaczej. Typowe objawy usterki tego systemu to: (1) zbyt czuły układ kierowniczy przy większej prędkości (2) układ kierowniczy pracuje za ciężko podczas postoju i manewrach wykonywanych przy małej prędkości (3) w jedną stronę wspomaganie działa lekko a w drugą ciężko W przypadku (1) oraz (2) nie jest jeszcze tak źle - sprawdzamy: A) ZASILANIE - ściągamy półkę pod kierownicą, wyciągamy przekaźnik Servotronic i włączamy zapłon. Podłączamy się miernikiem pod wtyczkę przekaźnika - łączymy piny 6 oraz 8 (powinno być ok. 12V). ZAWÓR - jak wyżej. Przełączamy miernik na oporność i łączymy piny 2 oraz 5. Uzyskana wartość powinna mieścić się w zakresie od 5 do 20 om. Jeśli odczytane wartości nie mieszczą się w zakresie - sprawdzamy wiązkę zaworu (jeśli jest cała - zawór do wymiany). C) SYGNAŁ PRĘDKOŚCI - tutaj sprawdzamy czy kabelek sygnału prędkości doprowadzony ze sterownika zegarów jest cały (pin 4 w kostce przekaźnika łączymy z odpowiednim pinem w zielonej kostce 17-pin na panelu konektorów słupka A kierowcy). Jeśli mamy do czynienia z wariantem nr (3) - magiel do wymiany (lub regeneracji). Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści. Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    1 punkt
  11. Porównanie korbek do skrzyni manualnej - trafne... Nie masz możliwości przeciągnięcia tak biegu w automacie jak to możesz zrobić w manualu. Jeśli szukasz dziadkowozu to s-tronic jest dla ciebie. Jeśli jednak chcesz pogodzić auto rodzinne z czymś sportowym no to odpada. Ale widocznie dla ciebie dziadkowóz z narzuconym trybem conajwyżej sport-dynamic wystarczy:) zakładając ten temat wspomniałem o możliwości wyboru, z której teraz się rezygnuje, a to jest dla mnie osobiście zły kierunek.
    1 punkt
  12. Witam, jak w temacie, mam pytanie odnośnie PD. w mojej b6 od roku mam słabe korekty, mechanicy twierdza ze powinienem je wymienić, silnikiem trochę buja przy 1500-2000obr/min czasami na wolnych skoczy do 1100obr sam, ale innych objawów brak, i zaczynam się zastanawiać czy faktycznie to wtryski. Brak jakiegokolwiek dymienia, na zimnym silniku w największe mrozy odpala po przekręceniu kluczyka od zaraz i nie ma najmniejszego problemu. Aha po rozebraniu wałka na 2 wtryskach są walnięte podkładki trzymające sprężyny, są po prostu luźne, dociśnięte jest to walkiem. Jest tak od ponad roku i nic sie nie pogarsza anie odwrotnie. Co o tym myślicie?
    1 punkt
  13. AWT w porównaniu do starszych 1.8T ma pompę oleju napędzaną łańcuchem z wału korbowego, inny blok silnika, napinacz łańcucha ze zmiennymi fazami rozrządu. ANB ma blok konstrukcyjnie taki sam jak AEB, APU, napęd pompy olejowej z wałka pośredniego, napinacze we wszystkich 3 są bez zmiennych faz rozrządu, czyli te tańsze AEB przepustnica na linkę, głowica "large port" ANB, APU, przepustnica elektroniczna, głowica "small port",troche inny kolektor ssący niż w AEB sterownik silnika: AEB Bosch Motronic 3.8.2 , ANB/APU/AWT Bosch Motronic ME 7.5 w AWT podobno seryjnie montowano turbo K03s na pewno to nie wszystkie różnica bo znalazło by się jeszcze kilka, jak ktoś coś wie to niech dopisze
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...