Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12/01/22 uwzględniając wszystkie działy
-
Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. Jak zapewne znane jest Wam chociażby z tego tematu: sterowniki AdBlue mają ze względu na niekorzystny sposób umiejscowienia jedną wadę, która przyczynia się do wtargnięcia wody do wnętrza sterownika. Mianowicie membranę w środku, która umożliwia wymianę powietrza i różnicy ciśnień oraz pozwala na wydostanie się ze sterownika pary wodnej powstałej np. na skutek różnicy temperatur. Membrana ta z czasem odkleja się i do sterownika dostaje się woda uszkadzając podzespoły elektroniki. Na niemieckim forum znalazłem informację o możliwości zakupu membrany, która jest wodo- oraz olejoodporna i jednocześnie przepuszcza powietrze. Jest to samoprzylepna membrana właśnie specjalnie przeznaczona do takich celów. Można ją nabyć np. na Conrad.de https://www.conrad.de/de/p/b-b-thermo-technik-dam-ad17-druckausgleichs-membran-gelb-dam-ad17-ausfuehrung-allgemein-selbstklebend-mit-acrylatkleb-506342.html Można zakupić najmniej 12 sztuk za 14,54 € + koszt wysyłki. Ja odkupiłem od chłopaka z forum 2 sztuki o średnicy Ø 17mm. Aby dostać się do sterownika musimy z tyłu po prawej stronie zderzaka odkręcić dolną osłonę. Trzyma się ona na 3 śrubach TX 25 i dwóch plaskikowych nakrętkach na klucz 10mm. Jedna śruba TX 25 jest w prawym tylnym nadkolu u dołu, resztę należy odkręcić od spodu. Tam w nadkolu jest stosunkowo ciasno między oponą a nadkolem ale ja nie ściągałem koła i dało radę ją wykręcić. Pod plastikową osłoną znajduje się sterownik oraz pompa AdBlue. Wypinamy kostkę, uprzednio wypychając czerwoną zawleczkę i otwieramy klamrę następnie odkręcamy sterownik ( dwie śrubyTX 30). Sterownik początkowo wyczyściłem z grubsza szczoteczką, następnie wilgotną szmatką, uważając przy tym, aby do otworu gdzie znajduje się membrana odpowietrzająca, nie dostała się niepotrzebnie woda. Ze względu na to, że aluminiowa obudowa się utleniła była ona szorstka i miała wżery. Aby wygładzić powierzchnię użyłem w miejscu klejenia papieru ściernego najpierw 240 później 1200. Starty pył, który dostał się do otworu delikatnie wydmuchałem i wydobyłem mięciutkim pędzelkiem. Tak przygotowaną powieszchnie wyczyściłem kolejny raz wilgotną ściereczką i następnie odtłuściłem nawilżoną isopropanolem ściereczką. Po odparowaniu przykleiłem membranę. Pozostalo jeszcze tylko wszystko skręcić w odwrotnej kolejności. Edycja: Po roku ( bez 3 dni) i 12.795 km, postanowiłem zweryfikować jak wygląda membrana. Jak widać na zdjęciach nie zauważyłem aby gdzieś się odklejała. Jako że miałem jeszcze jedną, która właśnie na dzisiejszy dzień sobie zostawiłem, wymieniłem ją na nową. Następną weryfikacja za 2 lata. Edit 16.06.2025 Z racji tego, że zakupiłem fabrycznie nowy sterownik z indexem G jako rezerwę, postanowiłem go dzisiaj podpiąć pod auto, aby wypróbować działanie i przy okazji zweryfikować jak się ma stary sterownik i membrany. Po dwóch latach i 2 miesiącach oraz przejechanych 20703 km, zarówno naklejona przeze mnie membrana, jak i wewnętrzna fabryczna w sterowniku, mają się bardzo dobrze. Sterownik został wyczyszczony oraz otrzymał nową świeżutką membranę. Myślę, że spokojnie można użytkować następne 2-3 lata. Co do nowego sterownika z indexem G, jego kompatybilności oraz funkcjonalności opisałem w tym poscie.1 punkt
-
1 punkt
-
0 punktów
-
0 punktów
-
Czy to LM, motul, Valvoline, revenol czy jeszcze inny bez różnicy byle był świeży.0 punktów
-
Aby wszystko w temacie było prawilnie, zaktualizuj pierwszy post ?0 punktów
-
Dawno mnie tutaj nie było Z samochodem spektakularnych zmian nie robiłem, ale pochwalić się czymś mogę W pierwszej kolejności ciekawostka. Tak wygląda filtr powietrza w 3-litrówce po przejechaniu 10kkm: Przy okazji wymiany filtra oleju, udało mi się uwalić rurkę powrotną układu chłodzenia. Przestrzegam potomnych przed naginaniem tego przewodu: Przyszedł czas na obniżenie zawieszenia. Zrobiłem to tak, jak większość tu zgromadzonych - sprężynami obniżającymi. Wpadł sprawdzony zestaw Pro-Kit Eibach'a. Wymiana przebiegła bez większych problemów. Do wymiany tylnych sprężyn ściągnąłem tylko koła i odkręciłem śruby łączników stabilizatora. Z przodu poza oczywistym ściągnięciem kół, rozpiąłem górne wahacze, odkręciłem śruby łączników stabilizatora, odkręciłem śruby mocowań u podstaw amortyzatorów, wypiąłem przewody, odkręciłem śruby mocowań pod maską i w zasadzie całe kolumny miałem już "na stole". Kto miał do czynienia ten czuje przekaz poniższych zdjęć: Różnica między standardowym zawieszeniem a Eibach Pro-Kit: Udało mi się też zamontować większe końcówki wydechu o średnicy 100mm - Ulter. Tak to prezentuje się na samochodzie: Samochód na dzień dzisiejszy prezentuje się następująco: W najbliższych planach przewiduję: wymianę rozrządu montaż składanych lusterek wymianę tylnego emblematu na czarny być może grill z S4 lakierowanie zacisków w grafit czarne: sufit z lampką i słupkami odświeżenie maski i zderzaka zmianę/lakierowanie dekorów na piano black Chętnie przyjmę jakieś sugestie0 punktów
-
0 punktów
-
Schematy z b7: Electric seat adjustment without memory.pdf grzane fotele.pdf klimatronik.pdf0 punktów
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00