Skocz do zawartości

Ranking

  1. Gregory87

    Gregory87

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      433


  2. Muskel1

    Muskel1

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      22799


  3. przem8

    przem8

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      10230


  4. tasior87

    tasior87

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      7

    • Postów

      22


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 06/27/24 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jakby mialo poniżej 1bara to bylby problem. Norma to 1.2 na mocno rozgrzanym oleju.
    1 punkt
  2. 0 punktów
  3. W firmie którą mogę śmiało polecić 375€ https://russfilterreinigung.de/auftrag/
    0 punktów
  4. No niestety w PL zazwyczaj jest to tylko mycie/płukanie, bez uprzedniego wypalania w piecu.
    0 punktów
  5. Trzeba mieć na uwadze, że jest to wartość obliczana na podstawie algorytmu. Wartość rzeczywistą popiołu można tylko zmierzyć podczas czyszczenia i to też jest nie na 100% bo mała częśc zawsze pozostanie w filtrze. Oszacowanie zapełnienia dpf można przeprowadzić na podstawie wielu składowych i nie kierować się tylko zapisaną ilością popiołu olejowego.
    0 punktów
  6. Jestem innego zdania. Mam też 2.0 TDI i tam mam ciśnienie różnicowe rzędu 4-7 hPa. Mam to auto prawie od nowości (miało 10kkm jak je kupiłem) i czasem nawet pokazywało 2-3 hPa. Miałem też bardzo dużo 2 0 TDI podpiętych do diagnozowania przy najróżniejszych przebiegach i z doświadczenia powiem tylko tyle, że powyżej 15-17 hPa ciśnienie jest już za wysokie jak na wolne obroty i niebawem należy czyścić dpf. Wartość masy obliczonej powinna być znacznie wyższa od masy zmierzonej (gdy wszystko jest ok.) gdyż masa zmierzona ustalana jest właśnie na podstawie odczytu wartości różnicy ciśnień. Tu masz screen z mojego drugiego auta 2.0 TDI z przebiegiem 41356 km. Spójrz na wartość różnicy ciśnień i różnicę masy sadzy zmierzonej i obliczonej.
    0 punktów
  7. To bardzo dobrze ze chcesz wybrac rozsadnie - popieram takie podejscie. Ja Ci powiem na moim przykladzie i znajomej. Zawsze opinia ze diesel nie do miasta itp. Jednak kupilem diesla. Do pracy mam 18km, 70% lokalne drogi 30% miasto. Srednio do pracy okolo 30 min, powrot 35 - 45 min. Od 2 lat i nie mam zadnych problemow. DPF ok itp. Co wiecej nieraz zdarza sie ze wracalem do domu i dpf sie nie zdazyl wypalic - to da sie rozpoznac bo silnik ma podwyzszone obroty a po zgaszeniu z 10 min wentylatory jeszcze pracuja. No i tez nie mialem nigdy problemu z DPF - auto ma przebieg 225 tys. Lepszy jednak przyklad znajomej. Diesel - no i wlasnie 5km do pracy - codziennie. Ona ma juz tego diesla hmm 5 lat - zero problemow z dpf i z niczym innym. Wiec tak to raczej przy tych silnikach troche mit. Nagar raczej dotyczy 3.0 TDI, w 2.0 TDI to tez chyba mit. idac dalej. Ja teraz mam (wlasnie zmienilem) na 2.0 TFSI (Allroad) 252KM. No i czy wiecej pali? Oczywiscie, no ale wszystko zalezy od stylu jazdy. Podaje do porownania z mojego uzytkowania 2.0 TDI (naped na przod, 190KM) i tego 2.0 TFSI (Allroad, Quattro, 252KM). Przedstawiam tu prawdziwe moje dane, wiec mozesz byc pewien ze to nie zadna sciema. Ten sam dokladnie odcinek czyli okolo 18 km do i z pracy. Dane z ostatnich 2 tygodni - czyli lato, jest cieplo. Zaznaczam ze mam lekka noge, przepisowo i spokojnie, ale czasem mocniejsze przyspieszenia sie zdarzaja. 1. 2.0 TDI 190KM naped przod - Trasa do pracy: parkujac auto spalanie pokazuje 4,5 - 5,5L Trasa z pracy: parkujac pod domem auto spalanie pokazuje 7 - 7,6L Srednia dlugookresowa: 6,4 L (z 15 tys km) 2. 2.0 TFSI Allroad, quattro, 252KM Trasa do pracy: parkujac auto spalanie pokazuje 7 - 8,5 L Trasa z pracy: parkujac pod domem auto spalanie pokazuje 8,8 - 10 L Srednia dlugookresowa: nie napisze bo nie wiem co pokazuje komp - nie sprawdzalem jeszcze, dopiero 2 tyg jezdze. Rozdzielilem spalanie jadac do pracy i wracajac, bo jednak zaczynajac jazde w miescie (czyli zaczynajac w korku) auto finalnie spala wiecej - pewnie dlatego ze nierozgrzane, albo zwyczajnie rano jest mniejszy ruch, a wracajac wiecej stoje w korkach. W tym silniku benzynowym bardzo duzo zalezy od stylu jazdy. Spalanie w silniku benzynowym (procentowo) duzo bardziej wzrosnie, anizeli w dieslu. Na przyklad gdybym ta trasedo pracy jechal dieslem bardzo dynamicznie to moze zamiast 5,5L mialbym 6,5. Natomiast w benzynie przy ostrej jezdzie na pewno zamiast 8,5 pokaze sie 12. Natomiast nie sadze aby ten ilnik byl w stanie pozrec 15L (no chyba ze faktycznie na odcinku 2KM od odpalenia w miescie - to wtedy tak). Nie uzywalem Start/ Stop - przy uzywaniu w miescie na pewno zaoszczedzi sie 10 - 15% (w przypadku benzyny) - tez mniej wiecej sprawdzalem i ma to sens jak sa duze korki. Odczucie jazdy dla mnie benzyna jest bardziej komfortowe, jest jednak ciszej (choc A4 w dieslu jest swietnie wyciszone). Jakos lepiej mi sie jezdzi benzyna, nie ma niby tego ciagu od dolu jak diesel ale da sie przyzwyczaic spokojnie - tym bardziej ze mam jednak 252KM teraz. W Twoim przypadku uwazam ze lepszym wyborem bedzie benzyniak. Te benzyny sie mega szybko rozgrzewaja, natomiast diesel mega wiecej czasu potrzebuje, wiec najczesciej go nie dogrzejesz w miescje na krotkim odcinku - nawet latem. Jezdzac w miescie pewnie ze benzyniak spali wiecej, no ale sam policz. Jak Ci wyjdzie nawet 15L - to i tak Ty robisz stosunkowo malo KM - wiec nie bedziesz wydawal fortuny na paliwo. W trasie natomiast spokojnie zejdziesz do 6,5 - 7L - przy oszczednej jezdzie. Koniecznie kupiuj w automacie! Jakbys mial pytania pytaj.
    0 punktów
  8. Witam serdecznie forumowiczów, Niedawno zakupiłem Audi a4b8 2.0 tdi Caga
    0 punktów
  9. Cześć wszystkim, stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B9 2017r w quattro z silnikiem 2.0 TFSI
    0 punktów
  10. Z racji tego, że kierownica z S4 B6 leżała już ze 2 lata w garażu, przypadkiem trafiłem na sposób naprawy manetki tempomatu oraz po ostatniej akcji z odświeżaniem skóry foteli, gdzie Colourlock nie dodawał do zestawu lakieru bezbarwnego przystąpiłem do odświeżenia wnętrza. To co zrobiłem: - demontaż manetek, rozbiórka do części pierwszej tej od tempomatu, wyczyszczenie płytki odpowiedzialnej za sygnały z guzików/suwaków - malowanie skóry kierownicy z B6, montaż nowego znaczka S4 z ASO - czyszczenie całości i częściowe malowanie skóry przednich foteli
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...