szeryf Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Od wczoraj mam MCE HIGH, z końcówką N, zakodowałem czujnik światła/deszczu, pomimo że go nie ma, pin odpowiedzialny za włączenie CLH zwarłem do masy, bo jeszcze nie mam włącznika, i CLH działa, błędu na FISie żadnego nie mam, nie wiem dlaczego ---------- Post dopisany at 15:32 ---------- Poprzedni post napisany at 15:30 ---------- mimo wszystko szkoda, ze ludzie nie piszą w całości co mają, co sie zmieniło, c się dzieje...że musimy wyciągać po jednym zdaniu?? Nie wiem o czym piszesz, w poście nr 1371 napisałem przecież że moduł zmieniłem na HIGH, i że będę podłączał lusterko i czujnik deszczu/zmierzchu:facepalm:
domin79 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 hm dziwne , kiedyś w swój układ wpiołem włącznik z literką A i piszczało:grin: może w B7 jest inaczej:naughty:
GreGoriO Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 szeryf gdybyś od razu napisał to co teraz.... Od wczoraj mam MCE HIGH, z końcówką N, zakodowałem czujnik światła/deszczu, pomimo że go nie ma, pin odpowiedzialny za włączenie CLH zwarłem do masy, bo jeszcze nie mam włącznika, i CLH działa, błędu na FISie żadnego nie mam, nie wiem dlaczego a ja chyba wiem.... napisz czy masz podłączony i gdzie kabelek z MCE(C29) bo to światła AUTO wywalają błąd... nie CLH
szeryf Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Nie mam tego kabelka, bo nie mam włącznika AUTO. Wracając do głównego mojego pytania, w moim przypadku włącznik AUTO nic nie da tak? Bo tak chyba wspólnie ustaliliśmy
GreGoriO Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 TO WYJAŚNIA brak błędu, czyli to samo co ja mam pisząc w moim poście 1317. przewód idący do pinu C29 nie musi być podłączony...usunie to ikonę/sygnał na FISie o załączeniu świateł....ja zrezygnowałem już po pierwszym dniu....wkurzało mnie to ciągłe pikanie po załączeniu wynika z tego że tak, wystarczy żebyś poprawnie podłączył czujnik zmierzchu, który dodatkowo przerywa kabelek pomiędzy MCE (C24) i PIN 7 oryginalnego włącznika CLH...jeśli dokładasz. w innym wypadku każdy inny przełącznik który łączy ten przewód do masy. co do numeru przełącznika zasięgu świateł/CLH to ma numer....8E2 919 094A , 5PR... soul i jest taki sam zarówno dla B6 jak i B7
szeryf Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zastanawia mnie jeszcze fakt, dlaczego w kodowaniu MCE jest: xxx?x: Reflektory 0 – Halogenowe bez DLR 1 – Halogenowe z DLR 2 – Bi-ksenon z DLR 3 – Bi-ksenon bez DLR 4 – Bi-ksenon z DLR (oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatyczne) Były lampy halogenowe ze światłami do jazdy dziennej?
Bart-S Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zastanawia mnie jeszcze fakt, dlaczego w kodowaniu MCE jest:xxx?x: Reflektory 0 – Halogenowe bez DLR 1 – Halogenowe z DLR 2 – Bi-ksenon z DLR 3 – Bi-ksenon bez DLR 4 – Bi-ksenon z DLR (oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatyczne) Były lampy halogenowe ze światłami do jazdy dziennej? Nie ma reflektora halogenowego z DRL (w takiej formie jak występuje w ksenonach). Może chodzić o konfigurację zasilania poszczególnych żarówek reflektora i/lub przeciwmgielnych. Proponuję zakodować ten bajt i sprawdzić jaki będzie efekt.
GreGoriO Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 no właśnie, bo szukam na schemacie ELSY i nie mogę znaleźć zwykłych reflektorów H7 z drl widzę na schemacie ELSY że włącznik DRL również podaje masę na C30 MCE ...włącznik ten na schemacie zakodowany jako E 579 co ciekawe, występuje tylko przy schemacie z ksenonami. wyjście świateł DRL jest z MCE gniazdo B23 piny 15(prawe) i 18(lewe) co się zgadza ze zwijakiem Bartka więc, może zamiast kupować SD2 warto sprawdzić czy po dołożeniu dodatkowych kabelków z lampami DRL(czy inne LEDy) i zakodowaniu to zadziała? moim zdaniem TAK! to byłby kolejny motyw na przesiadkę na moduł N!!!.....DRL szeryf, a sprawdź proszę czy jakieś kable wychodzą ci z tych właśnie pinów??
ikell Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 bez włącznika auto nie odpalisz clh:wink: W b7 clh bez włącznika auto działa jak najbardziej prawidłowo, mam właśnie taką konfigurację, moduł MCE high ( niepamiętam końcówki, ale jak coś mogę sprawdzić) ---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 17:09 ---------- Zastanawia mnie jeszcze fakt, dlaczego w kodowaniu MCE jest:xxx?x: Reflektory 0 – Halogenowe bez DLR 1 – Halogenowe z DLR 2 – Bi-ksenon z DLR 3 – Bi-ksenon bez DLR 4 – Bi-ksenon z DLR (oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatyczne) Były lampy halogenowe ze światłami do jazdy dziennej? Nie ma reflektora halogenowego z DRL (w takiej formie jak występuje w ksenonach). Może chodzić o konfigurację zasilania poszczególnych żarówek reflektora i/lub przeciwmgielnych. Proponuję zakodować ten bajt i sprawdzić jaki będzie efekt. Ja kiedyś sprawdzałem różne kodowania, i z tego co pamiętam to kodowaniu na HALOGENOWE z DRL, świeciły światła mijania z pozycyjnymi z przodu i z tyłu.
szeryf Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Nie ma reflektora halogenowego z DRL (w takiej formie jak występuje w ksenonach). Może chodzić o konfigurację zasilania poszczególnych żarówek reflektora i/lub przeciwmgielnych. Proponuję zakodować ten bajt i sprawdzić jaki będzie efekt. Mam teraz tak zakodowane, bez tego nie mogłem zakodować trybu skandynawskiego, nie wiem dlaczego. szeryf, a sprawdź proszę czy jakieś kable wychodzą ci z tych właśnie pinów?? Jeśli chodzi o złącze B23, to na pinie 16 (nie 15, chyba się pomyliłeś) i 18 w wersji LOW jest zasilanie świateł długich, więc u mnie są podłączone długie. Jak już założe czujnik światła to spróbuję zakodować ksenony, może w dzień będą świecić długie
GreGoriO Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 TAK miało byc 16 no fakt, teraz porównałem sobie oba moduły w zwijaku.
ikell Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Jeśli chodzi o złącze B23, to na pinie 16 (nie 15, chyba się pomyliłeś) i 18 w wersji LOW jest zasilanie świateł długich, więc u mnie są podłączone długie. Jak już założe czujnik światła to spróbuję zakodować ksenony, może w dzień będą świecić długie Żeby świeciły światła długie/drogowe jako światła do jazdy dziennej w B7(mowa o reflektorach halogenowych), nie potrzebujesz czujniki światła wystarczy kodowanie zmienić na Bi-ksenon z DLR, możesz także w Adaptacji na kanał 006 Daytime Running Lights Dimming (High Beam) zmiejszyć moc z jaką będą świecić.
GreGoriO Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 WIEM że nie trzeba, ale w przypadku funkcji AUTO musisz mieć. ja myślałem nad zostawieniem długich tak jak mam...bixy plus H7 i dołożenie DRL na LEDach ale chyba nie ma sensu, bo jest niewielka różnica między drogowymi z ksenona a ksenona plus H7 ...a tak działa to w B6 poza tym nie widzę zasilania żarówki H7 w tym drugim wypadku...bo wtedy, jest jak piszesz DRL POWSTAJE teraz PYTANIE...bo nie wiem czy padło wcześniej...jak z homologacją takiego reflektora....czy dla DRL ma inne oznaczenia na kloszu??
szeryf Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 ikell, ale pewnie potrzebuję włącznik z AUTO? i jesteś pewny że nie potrzebny jest czujnik światła? jeśli nie, to by znaczyło że bez niego sterownik myśli że jest dzień tak sobie pomyślałem, że jak kodowanie na bi-ksenon zostanie przyjęte bez błędu przy zwykłych lampach, to nie będzie problemu ze zrobieniem DRL na długich. jeśli ikell ma rację, to możemy zmniejszyć jasność długich w wersji HIGH MCE są osobne wyjścia na włączanie długich (C21 i C22), i przez przekaźnik można by na długie puszczać zasilanie odłączając jednocześnie to zmniejszone wcześnie w MCE
GreGoriO Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 c21 i 22 to zasilanie przesłony do Bixów, b/cienki kabelek 0,35... więc MUSI BYC poprzez przekaźnik. pozostaje problem, skąd wziąć zasilanie drogowych, bo trochę prądu pobierają.
ikell Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 ikell, ale pewnie potrzebuję włącznik z AUTO?i jesteś pewny że nie potrzebny jest czujnik światła? jeśli nie, to by znaczyło że bez niego sterownik myśli że jest dzień tak sobie pomyślałem, że jak kodowanie na bi-ksenon zostanie przyjęte bez błędu przy zwykłych lampach, to nie będzie problemu ze zrobieniem DRL na długich. jeśli ikell ma rację, to możemy zmniejszyć jasność długich w wersji HIGH MCE są osobne wyjścia na włączanie długich (C21 i C22), i przez przekaźnik można by na długie puszczać zasilanie odłączając jednocześnie to zmniejszone wcześnie w MCE Włącznika z auto nie potrzeba, sam tak miałem zakodowane światła, jak masz kabel możesz sobie zmienić kodowanie i sam zobaczysz że do tego włącznik auto ani czujnik światła/ deszczu ci nie będzie potrzebny.
bobikos Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 ikell, rozwiązanie ciekawe, wcześniej już je opisywałeś ale powiedz na jakich światłach jeździsz w nocy? Chyba nie na drogowych o zmniejszonej mocy? Zapewne wieczorem musisz jednak przekręcić włącznik świateł na światła mijania żeby zaświeciły Ci się normalne? Pozycja AUTO właśnie do tego służy by włączać światła z dziennych na normalne gdy się zrobi ciemno. Jeśli chodzi o błąd związany z brakiem czujnika światła to dla MCE B7 na fisie wywala go dopiero w momencie przekręcenia włącznika na AUTO, CLH natomiast będzie działać bez czujnika światła ale wtedy będzie się świeciło zawsze, i w dzień i w nocy. Ja aktualnie mam zakodowany tryb skandynawski ale przetestuję niebawem przetestuję wersję opisaną przez ikell'a Jeśli chodzi o MCE z B7 to montowanie czujnika ma sens o tyle że służy on równocześnie do automatycznych wycieraczek, dlatego warto zrobić moda w pełnym zakresie.
szeryf Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 ikell, masz racje, przed chwilą sprawdziłem, jak się zakoduje bi-ksenon to świecą długie, i można zmieniać ich jasność ale podejrzewam, że do tego aby po zmierzchu światła przełaczyły się na mijania będzie potrzebny włącznik z AUTO, i oczywiście czujnik zmierzchu. Gregorio, myślę że zasilanie długich to nie problem, w okolicy skrzynki bezpieczników na pewno znajdzie się jakieś zasilanie
GreGoriO Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 tak ale to już kolejna rzeźba w instalacji, w tym momencie trzeba się zastanowić czy to warto, czy nie lepiej jednak będzie zmienić coś innego. ja mam już bixy więc po namyśle, jeśli zdecyduję się na zmianę modułu tym razem na N, nie będę robił tych drogowych.. wolałbym już porządne DRL z tego wymodzić
ikell Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 ikell, masz racje, przed chwilą sprawdziłem, jak się zakoduje bi-ksenon to świecą długie, i można zmieniać ich jasność ale podejrzewam, że do tego aby po zmierzchu światła przełaczyły się na mijania będzie potrzebny włącznik z AUTO, i oczywiście czujnik zmierzchu.Gregorio, myślę że zasilanie długich to nie problem, w okolicy skrzynki bezpieczników na pewno znajdzie się jakieś zasilanie Jak najbardziej, że do automatycznego zmieniania się przy zmierzchu itp, będzie ci potrzebny czujnik światła/deszczu oraz włącznie z funkcją auto:wink: ---------- Post dopisany at 18:48 ---------- Poprzedni post napisany at 18:46 ---------- tak ale to już kolejna rzeźba w instalacji, w tym momencie trzeba się zastanowić czy to warto, czy nie lepiej jednak będzie zmienić coś innego.ja mam już bixy więc po namyśle, jeśli zdecyduję się na zmianę modułu tym razem na N, nie będę robił tych drogowych.. wolałbym już porządne DRL z tego wymodzić Z tego co pamiętam to chyba kolega AndyN miał dokładne drl i były one sterowane modułem MCE z b7.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się