Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj było słonecznie. Wjechałem do tunelu no i sprawa jasna-zalaczylo xenon. Ale już po wyjechaniu nie przelaczylo na drl.

Chwilę później wyłączyłem auto na ok 15 min. Po włączeniu świeciły drly i ok. Zakrylem czujnik i włączyło xenony- taz ok. Ale jak odkryłem czujnik juz nie przelaczylo na drly. Godzina 12. Bezchmurne niebo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oczywiście czujnik deszczu świateł oraz clh działają tylko na pozycji AUTO

Kolega wyżej tez pisał o tym, że światła od razu nie przelaczaja się od razu na drl, dopiero jakoś po 30 sekundach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie nie jest problemem, że nie wykryje zmroku. U mnie nie wykryje gdy jest widno. Na przykład po wyjechaniu z ciemnego garażu na podwórko w słoneczny dzień nie przelaczy na dzienne tylko zostaje xenon. Tak jakby lusterko nie dawało sygnału że jest widno.

Lusterko musi działać bo po odpaleniu za dnia świecą się dzienne. Dopiero jak np. zakryje czujnik, to włącza xenon...

Edytowane przez grzes283
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że MCE coś szwankuje, podłączałeś VCDSa? Spróbuj odłaczyć klemę na minutę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, odłączanie aku nie przynosi efektu. Jedyne co, to wyłącze samochód, zamknę go i czekam, aż pogasną oświetlenia włącznika "auto", lusterka i przełącznika DRL/CLH. Po tym czasie włączę auto i działa wszystko, jak należy, ale wystarczy, że zakryję czujniki z przodu, to przełączy z drl na xenon. Niestety po odkryciu czujników nie przełącz na drly.

Teraz nie wiem, ale chyba w kwesti podłączenia nie powinno być błędu, skoro zmrok jest wykryty. Czyżby MCE.....?


Tak sobie myślę, czy podłączenie modułu DRL H7 może mieć jakiś związek? Chyba raczej nie, niestety nie zaobserwowałem, jak działał mi czujnik zaraz po montażu, z racji że jeżdzę, jak jeszcze i już jest ciemno.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko odnośnie 6 pinu w lusterku. Na pierwszej stronie jest napisane, że:

pin 6 = sygnał z czujnika światła oraz rozłączenie fotochromu w przypadku włączenia lampki w podsufitce (do MCE, kostka 32-pin/19 – w drodze do MCE przechodzi przez panel świateł pin 1 -> pin 11 a następnie przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 13 – w lewym dolnym słupku A) [brązowo/czarny – od lusterka do lampki, biało/fioletowy – od lampki do MCE]

Czyli nie prowadzę go bezpośrednio do lampki podsufitki do biało/fioletowego przewodu, tylko do pinu 13 pomarańczowego konektora w słupku A ?

Drugie, czy od tego pinu prowadzę dwa oddzielne przewody do panelu świateł: pin 1 i 11, czy jednym wbijam się do 1 pinu i łącze z 11 i do słupka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 6 z fotochromu powinien być poprowadzony do MCE 19pin/32 pinowa kostka. Po trasie przewód przechodzi przez konektory. Możesz to ominąć i puścić bezpośrednio kabel z lustra do MCE. Najpierw sprawdź czy w tej kostce 32 pinowej na 19 pozycji nie masz żadnego przewodu. Jeżeli chodzi o lampkę od czytania to musisz popytać kto ma B6, możliwe, że będzie potrzebna do tego dioda jednokierunkowa (prostownicza).

Edytowane przez arci89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytskich jestem tutaj nowicjuszem więc z góry sorry za głupie pytanie. Posiadam A4B6 z MCE 8E0 907 279 D (ze spryskami świateł) postanowiłem unowocześnić swój samochód i w tym celu dokupić części w przyszłości pozwalające na montarz pełnego wyposażenia. Na pierwszy ogień poszedł moduł komfortu posiadam 8E0 959 433 AD planuję zakupić 8E0 959 433 AH (wg mojej wiedzy pełna funkcjonalność) nie ma tu konfliktu wesji B6/B7 wiec wszystko powinno pójść gładko. Schody zaczynają sie przy MCE posiadam 8E0 907 279 D - czyli "D – LOW (spryskiwacze reflektorów lub bez spryskiwaczy, bez kontroli żarówek)" najlepszą wersją w B6 jest moduł z końcówką "F". Wszystko spoko jednak nie daje on takich możliwości jak ten z B7 np.8E0 907 279 N (DRL, czyjnik deszczu , auto na włączniku świateł itd.). Przeanalizowałem złącza zgodnie z rozpiską autora tematu Bart-S-a i o ile Złącze A oraz B po lekkiej przepince przewodów nie powinny sprawiać problemów o tyle złącze C nastręcza mi kilku problemów z którymi raczej sam sobie nie poradzę. Załączam rysunki jeżeli ktoś miałby ochotę zagłębić się nad tym tematem byłbym wdzięczny. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc Heineken_al

Złącze A http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4480af0d6db918bb.html

Złącze B http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/eefe2bf756ace30d.html

Złącze C http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/01426a66252f4924.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj wątek kfx-a w warsztacie o przesiadce mce b6 na b7 i dołożenie czujnika deszczu. Tam jest wszystko, o co pytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam co moze byc ze nie moge nawet zmienic kodowania swiateł na inny kraj ?wyswietla mi sie kodowanie 000XXXX probuje zakodowac i pisze blad kodowania i nie moge polaczyc sie z licznikiem macie jakies pomysły?posiadam -wlacznik swiatel Auto f,otochrom ,czujnik deszczu ,CLH,korbki reczne od okien z tyłu.posiadam vag can pro

Edytowane przez oomichalekoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy MCE może być odpowiedzialny za niskie napiecie lewego relektora?

Ja miałem podobny przypadek w Borze. Lewa tylna pozycja wyraźnie słabiej świeciła - jak by miała mniejsze napięcie. Przyczyną był włącznik świateł. Wymieniłem i po problemie. Być może u Ciebie też jest ten sam problem. Podmień sobie na próbę i sprawa jasna :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie mierzyles miernikiem? MCE z wykrywaniem spalonej żarówki? Coś było robione ostatnio w samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie mierzyles miernikiem? MCE z wykrywaniem spalonej żarówki? Coś było robione ostatnio w samochodzie?

Mierzylem miernikiem kostkę co wchodzi w reflektor i tam mi pokazuje 11 v. Nic nie robiłem bylo tak ze mijania raz działały raz nie i któregoś dnia przestaly działać na amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy MCE może być odpowiedzialny za niskie napiecie lewego relektora?

to zależy czy masz moduł High czy Low.

już ktoś zadał pytanie...czy jest kontrola żarówek? jeśli masz, to odpowiedź brzmi TAK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma napięcia na żarówce i nie pali się błąd spalonej żarówki to trzeba wyeleminować przerwanie obwodu w instalacji. Przyczyny zacząłbym szukać w MCE, nie wiem jak włącznik świateł. Spróbuj jeszcze wyciągnąć żarówkę i zobacz czy wyskoczy na Fisie błąd. Najlepiej to podłączyć VCDSa i na 9 kanale sprawdzić błędy. Pokombinować z ustawieniem świateł tzn ustawić na USA, Kanada, Skandynawia i zobaczysz co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby rozpocząć poprawne szukanie, należy właściwie określić posiadany moduł. Bo z tym związany jest przebieg instalacji elektrycznej.

Dopiero wtedy możemy cokolwiek zasugerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...