Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok znalazłem trochę informacji na pewnym niemieckim forum.

Mając wewnętrzne lusterko fotochrom mamy wyprowadzoną w słupku A instalację zakończoną pomarańczową kostką, ale i tak trzeba ciągnąć instalację do luster

PIN 7 i PIN 8 w tej wtyczce idą od lusterka wewnętrznego i to one odpowiadają za ściemniania luster (pojawia się napięcie 1.6V przy ściemnianiu). Wystarczy przeciągnąć po 2 kable na stronę do PIN1 wtyczki fotochrom wewnątrz lustra i PIN2 masa.

JWPdJ.jpg

DgLwS.jpg

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ok znalazłem trochę informacji na pewnym niemieckim forum.

Mając wewnętrzne lusterko fotochrom mamy wyprowadzoną w słupku A instalację zakończoną pomarańczową kostką, ale i tak trzeba ciągnąć instalację do luster

PIN 7 i PIN 8 w tej wtyczce idą od lusterka wewnętrznego i to one odpowiadają za ściemniania luster (pojawia się napięcie 1.6V przy ściemnianiu). Wystarczy przeciągnąć po 2 kable na stronę do PIN1 wtyczki fotochrom wewnątrz lustra i PIN2 masa.

http://i.imgur.com/JWPdJ.jpg

http://i.imgur.com/DgLwS.jpg

Pin 4 w lusterku leci do pinu 7 w pomarańczowej kostce, natomiast pin 5 w lusterku - do pinu 8 w pomarańczowej. Następnie z drugiej strony tego pomarańczowego konektora (czyli gniazdem) wychodzisz dwoma kabelkami z jednego pinu... Teraz dajesz po parze (7+8) na każdy słupek A i kostką 20-pin wchodzisz do drzwi (pin 7 z pomarańczowej w pin 7 w 20 i analogicznie pin 8 z pomarańczowej w pin 8 w 20).

Tutaj zależnie od posiadanego sprzętu trzeba zdecydować co dalej - jeśli masz sterowniki w wersji HIGH to wbijasz się w ich 10-pinową, czarną kostkę (znów analogia - pin 7 z 20 do pinu 7 w 10 i pin 8 z 20 do pinu 8 w 10 // lewa i prawa strona tak samo).

Jeśli nie ma w aucie sterownika HIGH lub chcesz oszczędzić na pinach i przewodach - pomijasz sterownik i mostkujesz się z wiązką lusterka (16-pinowa brązowa kostka w sterowniku - piny 11 i 12).

Jest bardzo mało prawdopodobne, że mając sterowniki LOW - taka wiązka będzie w bonusie. Jeśli już to część od pomarańczowej kostki do lusterka (w odcinek od kostki do sterownika, bardzo wątpię).

Opublikowano

turzol...mam prośbę

skoro bawisz się kabelkami, dałbyś rady sprawdzić, jakie napięcie przychodzi do MCE (C19) z lusterka (pin 6)?

chodzi o impuls (AUTO) załączający światła.

Opublikowano

Pin 4 w lusterku leci do pinu 7 w pomarańczowej kostce, natomiast pin 5 w lusterku - do pinu 8 w pomarańczowej. Następnie z drugiej strony tego pomarańczowego konektora (czyli gniazdem) wychodzisz dwoma kabelkami z jednego pinu... Teraz dajesz po parze (7+8) na każdy słupek A i kostką 20-pin wchodzisz do drzwi (pin 7 z pomarańczowej w pin 7 w 20 i analogicznie pin 8 z pomarańczowej w pin 8 w 20).

Tutaj zależnie od posiadanego sprzętu trzeba zdecydować co dalej - jeśli masz sterowniki w wersji HIGH to wbijasz się w ich 10-pinową, czarną kostkę (znów analogia - pin 7 z 20 do pinu 7 w 10 i pin 8 z 20 do pinu 8 w 10 // lewa i prawa strona tak samo).

Jeśli nie ma w aucie sterownika HIGH lub chcesz oszczędzić na pinach i przewodach - pomijasz sterownik i mostkujesz się z wiązką lusterka (16-pinowa brązowa kostka w sterowniku - piny 11 i 12).

Jest bardzo mało prawdopodobne, że mając sterowniki LOW - taka wiązka będzie w bonusie. Jeśli już to część od pomarańczowej kostki do lusterka (w odcinek od kostki do sterownika, bardzo wątpię).

No teraz to jest jasne jak słońce :) Teraz jeszcze musze poszukać numerów pinów bo chce zrobić to jak ori, może Ty Bart-S dysponujesz numerkami pinów - tymi za kostką pomarańczową oraz tych, które wchodzą do wtyczki idącej do sterownika drzwi (mam wersje HIGH z końcówkami G na końcu numeru fabr.)

Opublikowano

Artu ile chcesz tych pinów :wink: zrobie Ci paczuszke :wink:

Opublikowano

Pin 4 w lusterku leci do pinu 7 w pomarańczowej kostce, natomiast pin 5 w lusterku - do pinu 8 w pomarańczowej. Następnie z drugiej strony tego pomarańczowego konektora (czyli gniazdem) wychodzisz dwoma kabelkami z jednego pinu... Teraz dajesz po parze (7+8) na każdy słupek A i kostką 20-pin wchodzisz do drzwi (pin 7 z pomarańczowej w pin 7 w 20 i analogicznie pin 8 z pomarańczowej w pin 8 w 20).

Tutaj zależnie od posiadanego sprzętu trzeba zdecydować co dalej - jeśli masz sterowniki w wersji HIGH to wbijasz się w ich 10-pinową, czarną kostkę (znów analogia - pin 7 z 20 do pinu 7 w 10 i pin 8 z 20 do pinu 8 w 10 // lewa i prawa strona tak samo).

Jeśli nie ma w aucie sterownika HIGH lub chcesz oszczędzić na pinach i przewodach - pomijasz sterownik i mostkujesz się z wiązką lusterka (16-pinowa brązowa kostka w sterowniku - piny 11 i 12).

Jest bardzo mało prawdopodobne, że mając sterowniki LOW - taka wiązka będzie w bonusie. Jeśli już to część od pomarańczowej kostki do lusterka (w odcinek od kostki do sterownika, bardzo wątpię).

No teraz to jest jasne jak słońce :) Teraz jeszcze musze poszukać numerów pinów bo chce zrobić to jak ori, może Ty Bart-S dysponujesz numerkami pinów - tymi za kostką pomarańczową oraz tych, które wchodzą do wtyczki idącej do sterownika drzwi (mam wersje HIGH z końcówkami G na końcu numeru fabr.)

No to już Cię Domi uratował przed moimi kolejnymi wypocinami :wink:

Opublikowano

witam

po vin-ie sprawdzałem i okazuje sie ze mam moduł F, ale przełącznik mam bez auto( wer. A) i nie mam lusta foto chrom? -- jest to możliwe ?

czy jak sie okaże ze mam F - to moge bez lustra zrobic CLH?

Opublikowano
witam

po vin-ie sprawdzałem i okazuje sie ze mam moduł F, ale przełącznik mam bez auto( wer. A) i nie mam lusta foto chrom? -- jest to możliwe ?

czy jak sie okaże ze mam F - to moge bez lustra zrobic CLH?

Możesz ale będzie wywalało błąd...
Opublikowano

moduł F obsłuży, ale musisz co nieco pozmieniać, jeśli nie chcesz czekać na lustro a układ ma działać poprawnie .

możesz sobie kupić zamiennik włącznika świateł, mają niektórzy. i działa a jest tańszy.

jeśli jesteś dobry w lutowaniu kabelków, to żaden problem.

poszukaj na poprzednich stronach moich postów...

Opublikowano
bez zmiany MCE się nie obejdzie....chyba, że jesteś dobrym elektronikiem to zmodzisz sobie układ.

poszukaj na poprzednich stronach moich postów

Przecież MCE F obsłuży Clh tylko musi być jeszcze włącznik Auto...
Opublikowano

jezusicku.... sorry :facepalm:

zagapiłem się ...juz poprawiam posta

Opublikowano

czyli włącznik z auto musi być? chce wymodzić włącznik auto z chromem :decayed: moze sie uda widziałem to u niektórych i spoko to wyglada z lutowaniem nie będzie problemu.

a czy pod włącznik auto moge podpiąc moj DRL moduł taki z allegro. teraz mam tak, że jak się silnik włączy to zapal sie drl w długich na 30%. a jak bym włozył wł auto to chce aby sie drl właczał po przekręceniu na auto, a w pozycji zero żeby sie nie włączał? idzie jakoś tak zamieszać?

Opublikowano
czy włącznik z auto musi być? chce wymodzić włącznik auto z chromem :decayed: moze sie uda widziałem to u niektórych i spoko to wyglada z lutowaniem nie będzie problemu.

a czy pod włącznik auto moge podpiąc moj DRL moduł taki z allegro. teraz mam tak, że jak się silnik włączy to zapal sie drl w długich na 30%. a jak bym włozył wł auto to chce aby sie drl właczał po przekręceniu na auto, a w pozycji zero żeby sie nie włączał? idzie jakoś tak zamieszać?

Trochę zamieszałeś z tym co byś chciał mieć zrobione:decayed: napisz co masz już zrobione...masz lustro fotochrom? A czemu nie chcesz mieć ori włącznika auto?
Opublikowano

musi nie musi.... tak naprawdę powinno się robić według pokazanego na górze, w zwijaku, przez @Bart-S sposobu..

każdy inny sposób będzie też poprawny, jeśli działa prawidłowo ale nie będzie zgodny z zamysłem Bartka

nie chciałbym tutaj już cokolwiek pisać bo nam się zrobi bałagan. ja tylko wskazałem możliwość pominięcia lustra bo jest ciężko osiągalne, ale podtrzymuję pomysł i w momencie zakupu, swoją instalację dokończę.

---------- Post dopisany at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany at 17:27 ----------

może niech się wypowiedzą moderatorzy, a w szczególności Bartek czy kontynuować w tym miejscu wątek o wariacjach tego MODa...

---------- Post dopisany at 17:33 ---------- Poprzedni post napisany at 17:31 ----------

dla B6 problemem jest tylko zakup lustra, cała reszta jest osiągalna i to w całkowicie przystępnych pieniądzach, ja uważam że nie powinno się już tutaj zmieniać cokolwiek

Opublikowano

Bartek tu opisał jak wyglądał połączenie z ori częściami a każdy jeżeli potrafi może sobie zrobić po swojemu jeżeli mu tak pasuje:wink: a co do wypowiadania się na ten temat to chyba każda jakakolwiek wskazówka która może pomóc innym chyba jest wskazana:whistling:

Opublikowano

ja zaczekam z podpowiedziami aż ktoś z moderacji się wypowie..

ewentualnie, założyć osobny wątek na temat wariacji połączeń CLH i świateł AUTO, NAJWYŻEJ POLECI DO KOSZA ale bałaganu w tym tutaj, nie będzie.:wink:

weź pod uwagę, że będą w przyszłości osoby, które będą chciały zrobić jak w oryginale i przy jakimś problemie będą MUSIAŁY przebrnąć przez dziesiątki stron, nie związane bezpośrednio z tematem.

Opublikowano

Śmiało piszcie - mile widziane DIY z alternatywnej instalacji (linka dam do pierwszego posta).

Opublikowano

ok dziękujemy...

Opublikowano

a za tem do poczatku.

Moduł F :

po pierwsze chce mieć clh :decayed:, bez fotochromu bez błedu

po drugie - mam drl z allegro( moduł 30% długie) i chce aby włączały sie po przełaczeniu na auto.

po trzecie - pozycjza zero - ma oznaczać że nic ma nie świecić

wiem że troche tu kombinuje ale myslę ze da sie z tego wyjść. DRL może być sterowny masą lub 12V, wię trzeba podpiąć pin który przy auto zwiera do masy, czyli daje auto jest zamkiecie obwodu DRL działa, jest poz. 0 nie ma przejcia.

Opublikowano
a za tem do poczatku.

Moduł F :

po pierwsze chce mieć clh :decayed:, bez fotochromu bez błedu

po drugie - mam drl z allegro( moduł 30% długie) i chce aby włączały sie po przełaczeniu na auto.

po trzecie - pozycjza zero - ma oznaczać że nic ma nie świecić

wiem że troche tu kombinuje ale myslę ze da sie z tego wyjść. DRL może być sterowny masą lub 12V, wię trzeba podpiąć pin który przy auto zwiera do masy, czyli daje auto jest zamkiecie obwodu DRL działa, jest poz. 0 nie ma przejcia.

nierealne , lustro fotochrom to integralna część układu , chyba że zastąpisz go jakąś żarówą ale to duciarstwo w hu...:facepalm: co do przełącznika drl można go podłączyć do sd2 i mieć wsio w automacie , tyle że lustro niezbędne wtedy:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...