Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] SWAP AJM na AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam okazję kupić za dobrą kasę silnik kompletny ze skrzynia od a4 2003r. Oprócz tego co mi trzeba aby nie mieć problemów. Dawca dachował i zezłomował. Czy to tak podejdzie bez problemu. Dodam że nie muszę wymienić mojego motora bo jest ok. Tylko cena za 800 euro myślę że dobra i można było by się pobawić za rok w wakacje ze swapem.

Opublikowano

"sanki" pod silnik i skrzynię

Opublikowano

"sanki" pod silnik i skrzynię

a co to takiego moze jakis link :shocked:

Opublikowano

"sanki" pod silnik i skrzynię

a co to takiego moze jakis link :shocked:

nie wiesz jak wyglądaja sanki a zabierasz się za swap silnika :kox:

nigdy zimą nie śmigałeś na sankach :decayed:

sanki element lub elementy zawieszenia (rama) silnika i skrzyni biegów

przeciez to musi się gdzieś trzymać

Opublikowano

coś w tym stylu tylko pod 6kę

DSC08154.JPG

DSC08157.JPG

Opublikowano

coś w tym stylu tylko pod 6kę

DSC08154.JPG

DSC08157.JPG

tzn ze tak p&p sie nie da?

te sanki mi beda potrzebne od b5 czy b6?

te moje od ajm-ma sa inne?

Opublikowano
tzn ze tak p&p sie nie da?

p&p to się monitor podłącza do komputera

te sanki mi beda potrzebne od b5 czy b6?

te na których był silnik, lub ostra rzeźba w swoich sankach

Opublikowano

to bede musial dobrze sprawdzic te od dawcy czy sie nie uszkodzily

po dachowaniu

a odnosnie elektroniki?

komp i jeszcze co ?

Opublikowano

resztę jak coś to przerobisz ze swojej instalacji :wink4: jak imobilaiser

Opublikowano

DO SWAPA potrzeba ci będzie

- komplet silnik+wiązka elektryczna+ ecu

- jeśli się zdecydujesz na skrzynie z AVF czyli 6 to potrzebne ci będzie również kompletne sprzęgło czyli dwumasa, docisk i tarcza 240mm + sanki i lewarek zmiany biegów, możesz też zostawić starą skrzynie i stare sanki i stary lewarek+twoje sprzegło bo 240mm do skrzyni 5 ci nie wejdzie

ogólnie to poczytaj to

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_swap_silnika_19tdi_90ps_ahu_na_19tdi_130ps_avf_oraz_skrzyni_6_biegow-t75462.0.html

Opublikowano

DO SWAPA potrzeba ci będzie

- komplet silnik+wiązka elektryczna+ ecu

Wiazka jest mu do niczego nie potrzebna.Jak chcesz skrzynie 6 to sanki od passata b5 podejda.

Opublikowano

możliwe że ajm będzie miał tą samą wiązkę :hi:

Opublikowano

witam robil ktos przezutke z ajm na avf bo nie wiem co robic w koncu pozdrawiam.

Opublikowano

Jak przekładasz skrzynię 5 na 6 tu masz opis co potrzeba:

- skrzynie 6 z przekładką pomiędzy skrzynie a silnik, dwoma łapami i poduszkami,

- dwumas + docisk + tarcza sprzegła + łożysko wyciskowe z silnika AVF,

- rozrusznik,

- ława pomocnicza zawieszenia (sanki) od wersji 6b lub automat (ma inne łapy pod skrzynie biegów) - może być od Pasata B5/B FL 6biegów lub automat,

- lewarek zmiany biegów + cięgła od 6b, gałkę 6 ,

- kostka od wstecznego biegu, przedłużyć trzeba przewody do rozrusznika,

- śruby do mocowania rozrusznika i obwodu skrzyni.

Do przekładki na "pełne" AFV/AWX potrzebujesz od 130 KM:

- silnik z turbiną,

- górę puszki powietrza, przepływomierz, rurę dolotową do turbo - od Passata B5/BFL,

- rurę dolotową od IC do kolektora dolotowego, klapę gaszącą z EGR i rurą do EGR, kolektor dolotowy,

- mapp sensor 3 barowy,

- górną osłonę silnika (akustyczną) - jeśli zostawiasz działający EGR.

Instalacja elektryczna pasuje P&P - poza przeróbkami przy skrzyni (dosłownie 2 przewody). Oczywiście w ECU musisz mieć odpowiedni program pod 130 KM.

Mały problem będzie w wężem do podciśnienia od serwa hamulcowego.

Tu masz zdjęcia jak rozwiązać sprawę węża podciśnienia i pokrywy górnej motoru.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=83158.0

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=50de2a1b0c308ac4

To co zostanie Ci od 115 KM i nie zmienisz tego zbytnio to IC - w nadwoziu B5 nie ma miejsca na IC z Passata AWX/AVF. Zeby nie bawić się zbytnio z wężami ciśnieniowymi to najlepiej do turbiny GT1749VA dodać przejściówkę z szybkozłączki na opaskę (od Kowicza), a za IC zastosować rurę gumową od A4 B6 AWX/AVF albo od Passata B5 FL z umiejętnie rozciętą szybkozłączką na wężu od strony IC - wówczas tracisz tylko 1,5-2 cm węża i styka ten od Passata.

Generalnie wszystkie potrzebne graty podchodzą od Passata B5FL z motorami 130 KM TDI.

Może Ci trochę pomoże:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=38351.0;highlight=koncepcja+na+dłubnięcie+parcha

Opublikowano

ok a co kompem jezeli wrzuce ten od 130 bedzie ok z imob. tez.pozdro

Opublikowano

Na żywca na pewno nie. Musisz mieć rozkodowany immo. Poza tym mogą być problemy ze sterowaniem wentylatorami, climatronikiem,... Dlatego u mojego brata Rogal budował program (od razu z chipem) na bazie sterownika od AJM.

Opublikowano

siemka Jaro a wiec jezeli bym chcial wrzucic sam silnik avf za ajm to zmieniam dwumas ze sprzeglem na ajm i moge to bez problemu juz wrzucic a i czy wtedy sanki musze wymieniac czy nie.pozdro.nie denerwuj sie jak zle pisze.

Opublikowano

siemka Jaro a wiec jezeli bym chcial wrzucic sam silnik avf za ajm to zmieniam dwumas ze sprzeglem na ajm i moge to bez problemu juz wrzucic a i czy wtedy sanki musze wymieniac czy nie.pozdro.nie denerwuj sie jak zle pisze.

Jestem spokojny jak na wojnie :decayed:

Jak zostawiasz sprzęgło i skrzynie od AJM to nie zmieniasz sanek tylko sam słupek + osprzęt. Do tego musisz mieć rozkodowane ECU lub z programem pod 130+ w Twoim ECU.

Ja przy okazji zakładałem pompki AL wymagające całkiem innej mapy i turbo BRD. Rogal pod wszystko przygotował program. Ale odpalałem na oryginalnym kompie od AJM bez problemu.

Opublikowano

witam. Jaro powiedz mi czy na kompie od silnika ajm odpale motor avf. i jakie koszty wgrania mapy do silnika avf, bo okazało się że już nie ma kompa od avf w zestawie. daj na pw. pozdrawiam

Opublikowano

Odpalisz,pozniej pojedz na program i Witold poprawi co trzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...