endriuu Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 orpheus - z tego co wiem to temperatura światła odpowiada za kolor, więc nie powinna wpływać na rażenie po oczach. im wyższa tym bardziej niebieskie i fioletowe światło. Nie masz racji. Światło widzialne jest promieniowaniem elektromagnetycznym o długości fal zawartych w przedziale od 380 do 780 nm (nanometrów). Oko ludzkie potrafi rozróżniać fale o różnej długości, zawartej w tym przedziale, odbierając to jako barwę światła. Najkrótszym falom odpowiada barwa fioletowa, najdłuższym barwa czerwona. Czułość oka jest różna dla różnych barw. Największa czułość występuje w dzień dla barwy zielonożółtej, natomiast w nocy dla zielonej. Najlepsze właściwości dla ludzkiego wzroku mają źródła światła dające światło o widmie zbliżonym do światła słonecznego, czyli białe (ok 4500K). Wskaźnikiem barwy światła jest temperatura barwowa podawana w K (kelwinach). Jest to temperatura ciała doskonale czarnego, wysyłającego światło o danej barwie. Podczas mgły, deszczu, śniegu najkorzystniejsze do oświetlenia drogi przed samochodem jest światło żółte, ponieważ ulega najmniejszemu rozpraszaniu i poprawia kontrast widzenia. Natomiast ogólnie bardzo niekorzystne jest światło niebieskie. Ze względu na małą długość fal ulega znacznemu rozpraszaniu, powodując mniejszy kontrast widzenia. Daje ono więc wyraźnie gorsze oświetlenie drogi, niż światło białe oraz powoduje oślepianie kierowców jadących z przeciwka, gdyż czas adaptacji ludzkiego oka do światła niebieskiego jest znacznie dłuższy, niż np. do światła białego. Największe natężenie światła kolego jest przy temp. 4300K. jest to ok 3200lm (lumenów). Zarówno poniżej tej wartości i powyżej natężenie słabnie, a pozostaje sam niebieski kolorek
chonabibe Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 kolejna przydatna informacja, dzięki. jak pisałem - u mnie światło było pięknie białe z lekką niebieską poświatą. wyczytałem w prasie fachowej, że w miarę zużywania palniki zmieniają kolor w górę skali [czyli w stronę fioletu tak?], a u mnie zrobiły się zielonkawe. póki co widoczność spoko, ale za jakiś czas trzeba będzie wymienić. wtedy pomyślę nad 4500K żarniki mrugają mi zza soczewek w angel eyes sonara i muszę powiedzieć, że jestem zadowolony wbrew narzekaniom na te właśnie lampy. zarówno wygląd jak i światło mnie w pełni radują :> dzięki endriuu za info.
orpheus Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Podczas mgły, deszczu, śniegu najkorzystniejsze do oświetlenia drogi przed samochodem jest światło żółte, ponieważ ulega najmniejszemu rozpraszaniu i poprawia kontrast widzenia. Zatem z tego wynika że nie ma sensu pchać HID-ów w halogeny jak robią niektórzy tylko wsadzić tam dobre H1? Kiedyś w dawnych czasach były w modzie halogeny o wybitnie żółtych kloszach, nie wiem czy bodajże we Francji do dziś nie instalują w autach takich halogenów? Mały OT - pamiętam jeszcze że ksiądz który uczył mnie religii w I klasie podstawówki, miał poldka borewicza w którym na halogenach miał takie plastikowe ochraniacze z napisem"halogen", jak była mgła należało się zatrzymać i je zdjąć. To była bryka!
endriuu Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 HID w halo jak najbardziej ale żółte. Są HIDy o barwie bodajże 3200K. Nota bene od 1 stycznia 2010 jest zakaz uzywania żółtych świateł.
orpheus Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 A po co zakładać takie HID-y skoro zwykła halogenówka daje też 3200K? Większe natężenie światła? Wczoraj jak szedłem z roboty, widziałem golfa II z zarąbiście żółtymi światłami mijania, zapewne oryginał. Ciekaw jestem co jego kierowca widzi nocą w takim oświetleniu?
wojciu0308 Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 ja sie pokusilem i do halo zamowilem 5000K zarowno tak jak do mijania tez 5000K i mam nadzieje ze bede zadowolony
endriuu Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 A po co zakładać takie HID-y skoro zwykła halogenówka daje też 3200K? Większe natężenie światła? roznica taka, ze żółty HID ma duzo wiecej lumenów niz halogen
orpheus Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Pany, zobaczcie. Za cholerę nie mogę znaleźć nigdzie tych plastikowych pierścieni dystansujących które Endriuu zakładał. W dodatku nie wiem czy ten pierścień będzie potrzebny. Sprawa wygląda następująco: gdy wkładam żarnik do góry tym plastikowym pręcikiem który trzyma szkiełko, wszystko siedzi ładnie, żarnik opiera się stabilnie na gnieździe H7 i mogę go oryginalnym drucikiem zamknąć (po podgięciu). Endriuu pisał jednak że pręcik musi być na dole - u mnie nie da się założyć w ten sposób, plastikowa obudowa żarnika nie mieści się wtedy u góry, ot tyle brakuje miejsca: albo skośnie będzie siedziało, ale nie o to chodzi, co nie? Trzeba by rozginać blaszane gniazdo albo dłubać na dole szczelinę na tę plastikową laseczkę albo szlifować i to mocno plastikową obudowę żarnika. Co o tym wszystkim sądzicie?
endriuu Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Opublikowano 21 Marca 2010 co to za żarniki? z mimiośrodowym plastikiem?
orpheus Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Żarniki to Philips XenEco D4S, plastik nie jest mimośrodowy, ale... po prostu nie pasuje, brakuje miejsca dla tego pręcika na dole, chyba że bym tam szczelinę pilnikiem wypiłował. Tak wygląda gniazdo, musiałbym na dole tę blaszkę wyrwać i jeszcze pilnikiem wypiłować kanalik żeby pręcik się zmieścił. OK, pierścienie namierzyłem w końcu: http://moto.allegro.pl/item963362405_adapter_h7_philips_osram_d2s_d2r_xenon_2_szt.html tylko że u tego gościa na zdjęciach pierścień przyciska żarnik od góry zaś na pierwszej stronie u Endriuu widać że pierścień siedzi pomiędzy żarnikiem a blaszanym gniazdem . Jak to w końcu jest?
endriuu Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Opublikowano 21 Marca 2010 pierscien ma byc tak jak u gosciach na zdjeciach. u mnie byl błąd na pocztaku. zmienilem potem opis. Jak nie chce ci sie rezac - zakladaj precikiem do góry. chodzi o to, ze precik bedzie minimalnie przyslaniaj strumien swiatla. Mysle jednak, ze bedzie to niezauwazalne dla jakosci swiecenia w koncowym efekcie. adapter zaklada sie po to aby zarnik nie przekrecal sie. ale jesli - jak mowisz - drut dociska moco i nie ma szans na przekrecenie- nie musisz go zakladac.
orpheus Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Oj, to minuta roboty, wytnę szczelinkę i będzie OK. A zamiast pierścienia kupię flaszkę żeby opić sprawę Tym bardziej że jak pręcik będzie siedział w szczelinie to i tak żarnik się nie przekręci. To jeszcze jedno pytanie: przetwornica D4S Koito: Który styk to plus a który minus? I czy to ma znaczenie przy podłączaniu? Chociaż sądząc po tym że to jest wejście na kostkę którą można podłączyć tylko jedną stroną, to chyba ma No i sami sobie odpowiadamy: po lewej plus, po prawej minus. Czy u Was przetwornice też buczą? Na początku jest to dosyć głośne buczenie, po chwili nieco cichnie ale jednak pozostaje...
domjenick Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Dział "Warsztat- zrób to sam" jest po to,aby pokazać jakiś nowy mod w aucie,a nie prowadzenie dyskusji -resztę informacji na PW proszę
orpheus Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Szanowny Moderatorze. Uważam że nasza dyskusja jest twórcza i nie traktuje o pierdołach tylko o tym co jest w temacie - montażu xenonów w B5. Np. dzięki mojej ostatniej wypowiedzi inni już wiedzą jaką biegunowość ma przetwornica Koito i nie muszą sami tego sprawdzać, ryzykując ewentualne uszkodzenie tejże, a nigdzie w internecie nie znalazłem tego oznaczenia. Uważam że nasze forum służy właśnie do tego - dzielenia się z innymi współużytkownikami swoją wiedzą i spostrzeżeniami, a nie tylko do szeptania na priv-ie. Forum "nie jest do prowadzenia dyskusji"? A to ci dopiero! Piszesz "pokazać jakiś nowy mod w aucie" - OK, nakleję sobie na lusterka po pluszowym misiu dla ozdoby, czy mogę pokazać zdjęcia?
domjenick Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 nie stresujcie się Panowie-posty typu "fajna robota",czy "super"-będą bezwzględnie kasowane-inne zostają
orpheus Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 posty typu "fajna robota",czy "super"-będą bezwzględnie kasowane Jeśli chodzi o mnie to lubię jak czasem ktoś mnie pochwali gdy na to zasłużę, ale cóż, każdy ma prawo mieć swoje zdanie, nawet Moderator...
endriuu Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 posty typu "fajna robota",czy "super"-będą bezwzględnie kasowane Jeśli chodzi o mnie to lubię jak czasem ktoś mnie pochwali gdy na to zasłużę, ale cóż, każdy ma prawo mieć swoje zdanie, nawet Moderator... ja chwalę. która jak która ale akurat ta rozmowa była twórcza ja mało ktora.
domjenick Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 endriuu, zaraz nas wywalą z forum napisałem tu posty,żeby mieć kontrolę :gwizdanie: do tematu powróćcie Panowie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się