Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Xenony w reflektorach zespolonych po II lifcie - montaż żarówek i przetwornic


endriuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu założyłem reflektory zespolone http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?9427-ALL-B5-Reflektory-zespolone-po-II-lifcie-rezanie-i-monta%BF, docelowo z myślą o xenonach. W związku z tym zakupiłem lampy Depo, które mają przystosowaną soczewke do D2S. W Valeo trzeba bodajże zmieniać soczewkę. No i w końcu nadeszła godzina zero.

Co musimy przygotować:

1. 0,5 metra kabla koloru czerwonego i drugie tyle - czarnego

2. Klej Poxipol

3. 2 sztuki bezpieczników 20A

4. Złączki - 4 męskie i 4 żeńskie

5. Silikon

6. Izolacja termokurczliwa

Naturalnie potrzebujemy równiez same przetwornice i lampy wyładowcze D2S oraz pierścień dystansujący -szt. 2

Ja wybrałem przetwornice Koito japońskie- ponoć dużo lepsze od Valeo- tak mi doradził sprzedawca (montowane są seryjnie w Avensisie i Lexusach). Zresztą cenowo też wychodzi na plus:

- Przetwornice Koito x 2 nowe - 500 PLN (Valeo używki 300PLN sztuka)

- Żarówki D2S Philips 4300K x 2 - 300 PLN(Najlepsza barwa - biała przechodząca bardzo lekko w niebieskawą. A przede wszystkim najlepszy zasięg świateł (jasność w lumenach) jest właśnie przy 4300K) - wszyscy producenci seryjnie montują 4300K.

Dlaczego nie załozyłem tak popularnych zestawów HID KIT! z Allegro? Przetwornice produkcji chińskiej, tak samo żerówki i cała reszta. Nie ma pewności czy za dwa lata po przepaleniu żarówki dostaniemy taką samą. Zresztą barwy 6000K i wyżej sa zabronione przez prawo. Xenon nie może być niebieski - musi byc biały.

- Dystanse x 2 - 30 PLN (potrzebne do zamontowania D2S w gnieździe H7). Kupiłem razem z żarówkami.

Narzędzia:

1. wiertarka i wiertła

2. wkręty do blachy (przykręcamy nimi przetwornice)

3. Torxy do odkręcenia lamp

4. brzeszczot

5. pilnik

360Wysz.jpgKW69pkL.jpgPzTnrY8.jpg

Ok troche szczegółowo było ale zaczynamy:

Odkręcamy lampy i wyjmujemy żarówkę H7. Mamy widoczne gniazdo w które musimy wpasować pierścień dystansujący. Pasujemy go na wcisk, języczkiem do góry. Jeśli nie pasuje, piłujemy go delikatnie po obwodzie aby pasował lekko na wcisk :P

LbRYlkr.jpg

Jeśli pierścień jest dopasowany - wyjmujemy go i przyklejamy do żarówki. Nakładamy go na żarówke od drugiej strony niż jest na zdjęciu i pasujemy tak aby pręcik prowadzący elektrode był na dole po włożeniu żarówki do gniazda, a języczek pierścienia u góry. Czyli stawiamy żarówkę na trzonku szklaną bańką do góry, pierścień delikatnie smarujemy klejem (punktowo) i centrujemy spokojnie pamiętając położenie języczka w lampie (u góry) oraz, to że pręcik żarówki musi byc skierowany w dół i aby odstępy były równe.

W czasie gdy żarówka schnie możemy zająć się montowaniem przetwornicy. Valeo pasuje pewnie idealnie ale Koito też wchodzi. Cała sie nie mieści - co nie przeszkadza w przykręceniu jej do lampy wkrętami , uprzednio robiąc małe otwory wiertłem w plastiku.

b5pPfPa.jpg
 
KBNADz2.jpg

Następnie wierciemy otwór wiertłem 8 w dekielku przesłaniającym wnętrze lampy. Naturalnie w dolnej jego części. Potem robimy małe nacięcie piłką z dołu do wycietego otworu, tak aby po odgieciu nacięcia przełożyć przewody od przetwornicy i przewody zasilające przetwornicę z kostki od starej żarówki (uwaga na usczelkę- nie przecinać tylko odgiąć).

Docinamy dwa przewody (czerwony i czarny), długość wg uznania po przymiarce i zakładamy końcówki - 2szt damskie do przetwornicy i 2 szt. męskie, które włożymy do kostki po starej żarówce. Zabezpieczamy końcówki izolacja termokurczliwą.

cgZ0NRp.jpg

jrAReep.jpg

J4Hr97M.jpg

Przekładamy przewód od przetwornicy oraz kable zasilające przez otwór odginając nieco naciętą szparę.

W kostce elektrycznej od starej żarówki ustalamy który jest + a który - i wpinamy nasze męski końcówki.

Teraz przyszła kolej na żarówkę która już doszła do siebie. Pasujemy ja do gniazda i sprawa docisku drutem. Tu metoda prób i błędów staramy się tak go od nowa uformować (uprzednio wyjąwszy ;)) aby dociskał nową żarówkę. Można też użyć nowego drutu.

Jeśli żarówka już ciasno siedzi w gnieździe możemy montować zapłonnik na nią (metalowa fajka), przyciskamy i delikatnie przekręcamy w prawo aż zaskoczy w mocowania.

awWXWab.jpg
 

Sprawdzamy czy wszystko jest dokładnie podłączone i zakładamy dekielek wyciągając nadmiar przewodów z lampy i zapinamy.

PB9v7uH.jpg
 
WjsoHLn.jpg
 
 

Boki przetwornicy zasilikonowałem. Ponoc najczęstsza przyczyną awarii jest wilgoć. Podobnie zasilikonowałem otwór w dekielku.

Na koniec - przed odpaleniem - zamieniamy bezpieczniki z 15 na 20A. Gniazda 20 i 21 (lewe i prawe krótkie).

W trakcie wymieniłem postojówki na białe LED. Żółte żarówki kłócą się z xenonami.

Generalnie całość robiłem 3 godziny. Opis byc może jest szczegółowy ale montaż naprawdę prosty niczym budowa cepa :decayed:

A oto efekt: (aparat w telefonie)

Before:

w0rV3hK.jpg

After:

cXSTk01.jpg

teoCAgk.jpg

Efekt i światło niesamowite.

Edytowane przez endriuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soczewka musi być przystosowana do xenonów czyli do lampy wyładowczej o symbolu D2S. Jeśli masz taka soczewkę, na lampach, zarówno z przodu jak i z tyłu, masz napis "D2S".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ładnie :thumbup:

a ja mam drugie pytanie - jak lampa soczewkowa nie jest przystosowana do D2S to co sie stanie jak wrzucimy tam ksenon ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w razie komplikacji to będzie rozwiązaniem:

http://www.xenony.intnet.pl/sklep/product_info.php?cPath=61&products_id=104

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po tym zabiegu, więc może podzielę się z kolegami kilkoma uwagami.

Ja u siebie wymieniałem soczewki w lampach Valeo z H7 na D2S (nie jest to prosta sprawa :no:). Soczewka D2S oprócz innego mocowania żarnika ma też inne szkło (soczewkę), podczas gdy przez H7 można czytać jak przez lupę to D2S ma prążki które rozmazują obraz. Według moich spostrzeżeń D2S świeci szerzej i ma mniejsze załamanie na przesłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem soczewki w lampach Valeo z H7 na D2S (nie jest to prosta sprawa ).
A skąd pochodziły soczewki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto soczewka D2S oryginał valeo.jak widac inne jest gniazdo żarówki niż w H7 i rzeczywiście inna soczewka.

e296cc14586f5f5em.jpg

8113e341020e0834m.jpg

2847eafb2574ed5dm.jpg

[br]Dopisany: 02 Listopad 2007, 15:12 _________________________________________________

Może w razie komplikacji to będzie rozwiązaniem:

http://www.xenony.intnet.pl/sklep/product_info.php?cPath=61&products_id=104

UWAŻAJCIE PRZY WCHODZENIU NA TA STRONKĘ-siedzi tam koń trojański. kaspersky wywala komunikat!!!

513bcd55940197ecm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem soczewki w lampach Valeo z H7 na D2S (nie jest to prosta sprawa ).
A skąd pochodziły soczewki?

[quote name=adadur

]

z rozbitej A4 która miała ori xenon

Ja u siebie wymieniałem soczewki w lampach Valeo z H7 na D2S (nie jest to prosta sprawa ).
A skąd pochodziły soczewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zdemontować soczewkę ze środka lampy trzeba podważyć 4 klipsy metalowe ( 2 od góry -2 od dołu) na ściance soczewki,natępnie odkręcić 3 wkręty i zdjąć tylna częśc soczewki któr nie bez trudu ale wyjdzie przez otwór w tylnej ściance lampy,dopiero wtedy można bez problemy wyciągnąć soczewkę.Nie ma innego sposobu niestety bo otwór w tyle lampy jest mniejszy niż średnica kompletnej soczewki-trochę bez sensu ale tak zrobili.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się trochę zagalopowałem - mam lampy soczewkowe Valeo,kupiłem zestaw HID ale nie sprawdziłem czy jest na nich oznaczenie D2S.Jak uważacie - spasuje taki HID dop moich lamp Valeo ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, ja mam zespolone i HID-a firmy bosch, swieca extra pomimo braku D2S. przetwornice zamontowalem pod lampa, bez ciecia sie nie obylo, bo przetwornice sa szersze od valeowskich i sporo grubsze, ale mnie sie udalo. Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o to czy wrazie braku napisu D2S żarnik xenonowy bez problemu wejdzie i spasuje do otworu obecnej żarówki H7 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno zarnik zwykly nie wejdzie, ale zestawy HID maja zarniki dostosowane do standardowych gniazd roznych typow H7 to normalka. Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten żarnik z zestawu HID powinien wejść do otworu gdzie obecnie jest żarówka H7 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...