PETERONE Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Witam wszystkich No i stało się - rozleciała się dzisiaj turbina - dość dziwne wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów, ale proces degradacji trwał chyba dość długo, po prostu urwało wirnik:shocked:, brak oznak ciał obcych na łopatkach, czyli dolot czysty. Turbina nie katowana, olej zmieniany co 10 tys, odma wymieniana rok temu (przebieg ok 20 tys). Zakupię chyba nową Garrett'a, chyba że ktoś ma jakiś inny sensowny pomysł - może doradzić gdzie zakupić pewną turbinę . Ale tak zastanawiam się czym to urwanie mogło być spowodowane ? Założyć nową turbinę i zdemolować ją tak jak tą - nie bardzo mnie się to uśmiecha ;(. Trochę poczytałem i może chodzi o ciśnienie oleju na turbinie. Zastanawiam się co sprawdzić przed montażem nowej turbiny? Będę wdzięczny za porady. Z góry dzięki. Pzdr[br]Dopisany: 23 Wrzesień 2010, 21:16_________________________________________________odgrzewam Pytanie z innej beczki - czy do AFB 150km podejdzie turbo od AKE 180km? Moja była 059145701C z numerem 454135-0002 a mam do załatwienia 059145701F z numerem 454135-0005. Może ktoś coś takiego ma już założonego? Z góry dziękuję za info pzdr
Musashi Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Witam wszystkich No i stało się - rozleciała się dzisiaj turbina - dość dziwne wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów, ale proces degradacji trwał chyba dość długo, po prostu urwało wirnik:shocked:, brak oznak ciał obcych na łopatkach, czyli dolot czysty. Turbina nie katowana, olej zmieniany co 10 tys, odma wymieniana rok temu (przebieg ok 20 tys). Zakupię chyba nową Garrett'a, chyba że ktoś ma jakiś inny sensowny pomysł - może doradzić gdzie zakupić pewną turbinę . Ale tak zastanawiam się czym to urwanie mogło być spowodowane ? Założyć nową turbinę i zdemolować ją tak jak tą - nie bardzo mnie się to uśmiecha ;(. Trochę poczytałem i może chodzi o ciśnienie oleju na turbinie. Zastanawiam się co sprawdzić przed montażem nowej turbiny? na dzien dobry do sprawdzenia odma i droznosc ukladu odpowietrzania
andy_sky Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 www.turbosprezarki.mielec.pl polecam tą firmę mają dobre turbawki po regeneracji sam ją kupiłem z polecenia
vikis4 Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Zakładaj tylko turbinę z literką "S"-ostatnie z produkcji i najbardziej bezawaryjne stosowane w 2.5 AMEN!
Dev Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 www.reampoland.pl o. Lublin :good: :good:
mkat Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Kolego ja polecam reampoland z lublina sam byłem u nich tydzień temu i jestem bardzo zadowolony, ewentualnie poszukaj w Wieliczce jest dobra firma ale nie pamiętam nazwy. Najpierw trzeba wyleczyć przyczynę usterki a dopiero później inwestować w turbinkę bo inaczej kasa na marne.
PETERONE Opublikowano 2 Października 2010 Autor Opublikowano 2 Października 2010 Dzięki za podpowiedzi Założyłem dzisiaj nowe turbo - 454135-5009S oryginał Garrett by Honeywell - oczywiście w parze z filtrami i olejem. Wcześniej sprawdziłem odpowietrzenie - jest ok - odma wymieniona rok temu - też ok, czysta i drożna. Może po prostu 215 tys km przebiegu na turbinie i odmówiła posłuszeństwa, przez naturalne zużycie - po dokładnej diagnozie okazało się, że nic się nie urwało, chociaż odgłos w momencie uszkodzenia wskazywał na pęknięcie ośki, tylko po prostu luz był już taki, że poszarpało łopatki na ssącej stronie i umarła. Nawet nie przerzucała przez siebie dużych ilości oleju. Ale po założeniu nowej i paru powolnych kilometrach przyszedł czas sprawdzić to nowe turbulum i .... nawet nieźle jedzie. Tylko wydaje się, mam takie subiektywne odczucie, że poprzedniczka lepiej jechała z dołu (ciągła gdzieś od 1700 obr/min), natomiast nowa potrzebuje 2000-2100 i dopiero zaczyna się zabawa. Z drugiej strony stara miała zadyszkę u góry, powyżej 3700 (może powodem były przypieczone kierownice, nie wiem), nowa ciągnie równo do granicy. Sprawdziłem ciśnienie oleju na gorącym silniku - 2000 obr/min - 2 bary- czyli chyba ok. Może powodem tej innej charakterystyki jest inny model GT2052V - moja była 059145701C - nowa 059145207D ? Tak się zastanawiam co jeszcze sprawdzić, żeby być pewnym sprawnego działania nowej turbiny przez długie kilometry ? Macie jakieś pomysły ? pzdr
SotoM Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 po uszkodzeniu turbo należy zdemontować układu dolotowego i mycie go. skoro wirnik w turbo rozharatało to nie uniknione ze coś mogło się zatrzymać w intercoolerze. dokładnie go wymyj pod ciśnieniem wydmuchaj... co było przyczyna uszkodzenia turbiny - wystarcza niewielki syf. na turbinie nie widać nic nie ma bo mógł polecieć dalej...
andy_sky Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 możesz też mieć niedługo problemy z katalizatorem olej oblepia jego kanały i w efekcie zatyka się
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się